Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Forum » Forum Spelletjes » Dark Age Special: The Last Of Us (Speeltopic I)

Dark Age Special: The Last Of Us (Speeltopic I)

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20
Kayley
Kayley

Kayley is offline

[15313]
Kayley zei op 12 jan 2014 - 23:12:
De zon staat laag over het voormalige Boston. Klimop heeft zich in een wurggreep om de stad heen geslagen en blijft nu knijpen tot er geen zuchtje leven meer over is. De somberheid is bijna tastbaar geworden.
Een bus vliegt over de enige weg die nog min of meer berijdbaar is. Haast dramatisch slaakt de motor een laatste zucht voor het, na kilometers van sputteren en hoesten, het eindelijk begeeft. De vaart mindert en ze komen ten slotte tot een stop.
Eén voor één sijpelen ze uit de bus, de rugzakken hoog en het humeur nog nét boven het vriespunt. Er waren enkele verhitte discussies onderweg en die zijn nog niet verteerd. Voor de eerste keer sinds Mexico zitten ze echter op hetzelfde blaadje wanneer ze besluiten dat ze beschutting moeten zoeken voor de nacht zich onheilspellend om hen heen sluit.
Glas splintert en regent in kristallen op de stoffige vloer. Ze hijsen zich in het gebouw dat al betere tijden gezien heeft. De gangen fluisteren over hun voetstappen. Een vuurtje wordt aangemaakt, in een eenzaam kamertje zo ver mogelijk van de straten.
“Nog even,” denken ze, “en dan is het weer zo ver.”
Buiten wordt het donker.


---

Wanneer iemand gelunchd wordt, sterft die persoon niet meteen. Het virus heeft 24 uur nodig om volledig in te treden, dus wordt de persoon pas uit het spel gezet bij de eerstvolgende lynch.

Rollen
- Goodside
Joel—beschermer: kan elke dag mensen beschermen, maar zodra hij Ellie voor het eerst beschermt, krijgt hij te horen wie ze is en staan de twee in contact. Als hij Ellie niet in leven kan houden, gaat hij ook dood.
Tess—waarzegger: gewoon zoals altijd, kan één keer per twee dagen scannen.
Ellie—immuun: kan alleen doodgaan door de lynch, niet de lunch omdat ze immuun is voor het zombievirus. Wanneer Joel haar voor het eerst beschermt, treden de twee in contact. Zij twee zijn de enigen die, van de goodside, een soort contact hebben zoals de badside.
Marlene—burgemeester: beslist wie er gelynchd wordt wanneer er een gelijkstand is, en mag daar bovenop ook haar stem één keer in het spel voor twee stemmen laten gelden.
Tommy—survivor.
Maria—survivor.
Henry—survivor.
Sam—survivor.

- Badside
Zombie #1
Zombie #2

---

Deelnemers
1. Josette
2. Pauline
3. Emma
4. Cynthia
5. Angela
6. Bodine
7. Bella
8. Daan
9. Elise
10. Wilma


Lynch en lunch vinden plaats om tien uur 's avonds.



xDevilBitch
xDevilBitch

xDevilBitch is offline

[10099]
xDevilBitch zei op 17 jan 2014 - 19:28:
Ik heb alles nog een keer gelezen en iets viel me op. Volgens mij heb ik een soort van hint van Daan gezien, kan dat, Daan?

Dat zou kunnen ja.

Ik denk nog steeds dat er een ervaren speelster in de badside zit: dus Bo of Emma. De andere wolf zoek ik dan bij Pauline, Josette, Wilma en Cynthia (hoewel ik denk dat één van hen Maria is - ik herinner me vaag een hint, maar die kan ik niet meer vinden).
Ik ben toch geneigd Cynthia nog even buiten dit groepje te houden. Deels door mijn eerder genoemde reden (hoewel met een ervaren badside haar stem op Bella helemaal niet hoeft te zeggen, dus erg sterk staat het niet) en deels door hoe ze speelt: ze is goed bezig, hoewel ze nog vrij nieuw is. Ik weet dat toen ik voor het eerst badside was ik heel bang was om door de mand te vallen en dus een stuk stiller was.
Ik moet dus kiezen uit drie mensen die tot nu toe weinig gezegd hebben. Dan ga ik maar voor de stilste van de drie: Wilma. (tenzij ik nog een geniale andere ingeving krijg voor tien uur, natuurlijk)

Krewella
Krewella

Krewella is offline

[2289]
Krewella zei op 17 jan 2014 - 19:33:
Ik ga voor vanavond ook voor Josette, omdat het me gewoon heel erg opvalt dat ze een enorme post over Wilma plaatst, wat eigenlijk niks nieuws bevat en wel de aandacht van haarzelf afleid. En bij gebrek aan betere theorieën want tot nu toe vertrouw ik verder eigenlijk iedereen. Vertrouwe is een groot woord maar nu BVind ik op dot moment niemand anders verdacht.

Edit: Deze stem is nog niet geheel officieel

realMe
realMe

realMe is offline

[2181]
realMe zei op 17 jan 2014 - 19:45:
@Bodine: het is niet als theorie bedoeld, want daar heb ik niets voor. Het is meer dat hoe ik denk over de mensen die erin staan, al verdenk ik jou nergens van, gezien wat ik eerder al zei tegen emma, over jou en Daan, of anders Daan en Cynthia.

Edit: waarom zou ik als ik badside ben Daan als beschermer bestempelen tegenover emma, omdat Emma het verdacht vond dat Daan jou ineens in bescherming nam. Dat zou dan toch ook niet logisch zijn.

Krewella
Krewella

Krewella is offline

[2289]
Krewella zei op 17 jan 2014 - 20:32:
Hm daar heb je een punt.
We mogen tot 10 stemmen?

Krewella
Krewella

Krewella is offline

[2289]
Krewella zei op 17 jan 2014 - 21:22:
Ik twijfel tussen Josette en Wilma. Sorry giirls.
Als niemand meer gaat posten ga ik voor 1 van hen, Maar ik wil Wilma nog even verdedigingstijd geven. Josette is banelijk wel actiever.

xDevilBitch
xDevilBitch

xDevilBitch is offline

[10099]
xDevilBitch zei op 17 jan 2014 - 21:24:
Dit zou een heel slecht idee kunnen zijn, maar ik heb toch een slecht voorgevoel en verander mijn stem daarom.

Kayley
Kayley

Kayley is offline

[15313]
Kayley zei op 17 jan 2014 - 22:06:
Maria zit op de onderste trede van de trap, wachtend tot de groep binnen klaar is met ruzieën. In plaats van de krachten te bundelen en de hoofden bij elkaar te steken om toch een plan te bedenken, zijn de reizigers alleen nog maar bezig met de opperhand te krijgen in discussies. Als ze niet in zoveel pijn was, zou ze er iets aan proberen doen.
Een deur gaat piepend open en ze kijkt op. Het is Henry. Hij ziet er miserabel uit. Ze kan het hem niet kwalijk nemen. Ook zij heeft al betere tijden gezien, als het op haar uiterlijk aankomt. Ooit, een hele lange tijd geleden, was ze een mooi meisje geweest. Tommy was stotterend op haar af gekomen, zo onder de indruk van haar uiterlijk dat hij nauwelijks een woord uit zijn keel kreeg.
Henry zit naast haar neer. Alleen dan merkt ze dat hij een geweer vast heeft.
“Je begrijpt me wel, Maria, toch?” vraagt hij, lichtjes onzeker. Maria knikt. Ze zou hypocriet zijn om hem te proberen ompraten, en ze begrijpt zijn pijn. Meer dan de mensen binnen, behalve Joel misschien- al lijkt hij sterk genoeg om er wel mee om te gaan.
“Neem me met je mee,” fluistert ze, alsof ze het binnen gaan horen. Misschien kan ze Joel toch nog een beetje sparen.
De twee gebroken zielen wandelen een stukje van het gebouw weg, tot aan de straat waar ze de zon achter de horizon kunnen zien zakken. Nog even en de zombies komen, maar dat willen ze voor zijn.
“Het was leuk om je gekend te hebben,” zegt Maria, met een flauw glimlachje richting hem. Henry lacht droogjes en knikt instemmend.
Het eerste schot dat Maria uit haar lijden verlost gaat snel, maar zijn hand trilt wanneer hij de loop tussen zijn tanden klemt. Maar ook dat lukt hem uiteindelijk, en het schuldgevoel ebt weg in een grote stroom bloed wanneer zijn lichaam op de grond valt.


Josette werd vandaag gelyncht, zij was Henry, een survivor.
Gisteren werd Pauline geluncht, zij was Maria, een survivor.

1. Josette—Wilma. [4]
2. Pauline—Josette.
3. Emma—Cynthia.
4. Cynthia—Josette. [1]
5. Angela—Bodine.
6. Bodine—Josette. [1]
7. Daan—Josette.
8. Wilma—Wilma. [2]

Pline
Pline

Pline is offline

[986]
Pline zei op 17 jan 2014 - 22:19:
Good luck guys!

xEmma
xEmma

xEmma is offline

[18528]
xEmma zei op 18 jan 2014 - 10:31:
Even terwijl Het Lief nog slaapt. Ik bedacht dit ergens midden in de nacht opeens toen het niet lukte om te slapen, maar ik heb eerlijk gezegd geen tijd om alles drie keer te controleren, dus ik hoop dat wat ik zeg redelijk foutloos is. Het is een gevoel dat ik op dit moment heb, maar misschien zit ik er naast. Ik wilde het toch even delen.

Mijn gedachten waren al een beetje naar Bodine verplaatst door iets wat ze zelf zei. Een van de badsiders, minstens, geeft niet veel om de winst. Mensen die niet actief zijn gaan er uit. Daan, Bodine en ikzelf zijn daarom inderdaad waarschijnlijke badsiders. Van mezelf weet ik zeker dat ik geen badsider ben, van Daan heb ik een berichtje opgevangen waardoor ik haar minder waarschijnlijk acht dan Bodine.
Dit alleen is niet een heel zeker iets, maar wat me vannacht opeens opviel, is dat Bodine wel dingen toevoegt, maaaarrr nogal in het midden blijft wat betreft haar mening. Ze beschuldigt niemand echt, maar ze neemt ook niemand echt in vertrouwen. Ze laat ons lekker in het duister zitten.
Ikzelf heb al drie verschillende namen genoemd, nu vier zelfs, en dus ik heb er sowieso twee maal naast gezeten, dat kan niet anders. Bummer, in een keer alles goed hebben is leuk, maar dat is niet gelukt. Maar ik noem wel namen aangezien ik reacties uit wil lokken, aangezien daar (voor mijn gevoel) vrij veel uit af te leiden is. Ik zit wel eens fout, maar dat is niet erg. Ik ben niet super bang het spel uitgezet te worden. Natuurlijk zou dat heel erg jammer zijn, maar ik acht de kans groot dat de goodside ook zonder mij winnen kan. Ik ben maar een van velen, wat voor een badsider niet geldt. Hierdoor kunnen ze een stuk banger zijn om hun rol te verliezen, aangezien de kans dat de badside in zijn eentje wint een stuk kleiner is. Misschien houdt Bodine daarom haar mening nogal in het midden, misschien durft ze niets heftigs te zeggen omdat ze zeker weet een goodsider te beschuldigen, misschien de Waarzegger wel, en er dan misschien zelf uitgeknikkerd wordt.

Partner in crime? Ik gok een van de inactievelingen. Ik vond het in het begin al zo raar dat Angela niet geluncht werd, want zij gaf aan dat ze bijna niets zou komen zeggen. Waarom haar niet lunchen en Bella een tweede kans geven? Van Bella wisten we helemaal niet zeker dat ze inactief zou worden.
Dus waarom? Ik denk dat er twee inactievelingen in leven gehouden moeten worden omdat het anders opvalt dat er een overgeslagen wordt. Wilma en Angela zijn heel erg inactief en ik gok dat er tussen hen een wolf verstopt zit. Ik neig naar Angela, want Wilma is zo inactief dat ze zelfs niet heeft gestemd de laatste keer. De andere wolf had haar vast wel gepusht om wel te stemmen.

En dit zijn mijn hersenspinsels als nachtbrakertje.

Krewella
Krewella

Krewella is offline

[2289]
Krewella zei op 18 jan 2014 - 11:23:
Ik ga zometeen naar de stad & kapper, dus ik zal bij etenstijd kijken of ik ook iets zinnigs kan posten omtrent theorieën.

xDevilBitch
xDevilBitch

xDevilBitch is offline

[10099]
xDevilBitch zei op 18 jan 2014 - 12:56:
De beste ideeën ontstaan onder de douche, zo ook deze.
Ik heb in de allereerste ronde waarschijnlijk een verschrikkelijke fout gemaakt en weet 50% zeker wie de wolven zijn. Allow me to explain:
De gelunchte speelsters zijn allemaal vrij inactief. Hieruit kunnen we concluderen dat de badside een leuk spel wil. Een onervaren zou in plaats daarvan de gevaarlijke speelsters geluncht hebben. Wie komen er dan in aanmerken? Twee speelsters: Bo en Emma.
Ik werd in het vorige potje ook als ervaren genoemd, en verwacht dus dat de meesten van jullie er meteen achteraan zullen denken: ja, en Daan. Nu weet ik zelf uiteraard dat ik geen badsider ben, maar dat is natuurlijk niet genoeg om jullie te overtuig. Daarom wil ik jullie graag wijzen op.
Emma: Ik heb alles nog een keer gelezen en iets viel me op. Volgens mij heb ik een soort van hint van Daan gezien, kan dat, Daan?

Mijn reactie was dat dat zou kunnen kloppen.
Natuurlijk kan ik als badsider een hint droppen om jullie ervan te overtuigen dat ik een goodsider ben. In dit geval echter niet.

In deze theorie wil ik graag focussen op Emma. Grotendeels door een voorgevoel dat ik helemaal aan het begin van een potje had, maar niet heb gevolgd. Dit ga ik aanvullen met uitspraken van Emma en lynchstemmingen.
Over Bo tik ik waarschijnlijk ook nog een theorie, maar dat gaat lastiger worden, omdat ze niet erg actief was. Veel kans om zich te verspreken heeft ze dus niet gehad.

Emma wees jullie op mijn hint. Dit lijkt natuurlijk een typische goodsideractie, nietwaar? Het is voor de badside ideaal als de goodside niet weet wie welke rol heeft en Emma heeft dit deels voorkomen. Maar ik denk dat ze dit juist gedaan heeft om zichzelf minder verdacht te maken. De goodside kan immers zeggen dat Emma haar geholpen heeft, en daarom geen wolf is.
Mijn tweede belangrijke gedachte, en de gedachte waar deze theorie eigenlijk om draait[ heeft betrekking op de eerste lynch. Ik denk dat de badside in eerst instantie probeerde zo te stemmen dat uit de stemming niets op te maken viel. Dit lukte echter niet, omdat Emma er bijna uit gestemd werd. Daarom moest Wilma wel op Elise stemmen: dan zou de burgemeester beslissen een aangezien Emma zeer actief was en Elise zich amper had laten zien was de kans heel groot dat Emma die herstemming zou overleven.
De stemming wees dus naar Wilma. Toegeven, het was absoluut geen sterke theorie, maar het was iets. Toch is dit idee niet verder meegenomen in het spel. Te zwak, de stemming was te random om substantieel bewijs te leveren. En toch hebben we gister nog altijd vrij random gestemd. Weliswaar binnen een bepaald groepje, maar om nou te zeggen dat we een theorie hadden die sterker was dan de eerste-lynch-theorie featuring Wilma: niet echt.
Uitstekend werk van de badside dus.
Dat brengt mij meteen op de persoon waarmee Emma volgens mij badsider is: Wilma. Zij heeft Emma immers van een vroegtijdige dood gered. Over Wilma heb ik verder helaas geen bewijs, want ze zegt zo goed als niks.

Deze theorie krijgt nog een vervolg in de vorm van postanalyse, maar ik wilde dit eerst even gemeld hebben.

xEmma
xEmma

xEmma is offline

[18528]
xEmma zei op 18 jan 2014 - 14:05:
Kort want Het Lief is eindelijk wakker en aangekleed.

1. Ik was degene die naar Wilma wees, waarom zou ik dat doen als ik met haar samenwerkte?
2. Het is bekend dat Elise als laatste stemde en haar stem niet bekend had gemaakt. Ik wist dat ik een stem tegenhad van Angela, van de tweede wist ik niets af. Je draait de volgorde een beetje om. Je zegt dat Wilma op Elise moedt stemmen (waarom Elise? Er waren genoeg anderen die een stem tegen hadden. Waarom zou ze dezelfde kiezen als ik?) om te voorkomen dat ik er uit ging. Zoald ik in het begin al opmerkte, moest Elide juist op iemand stemmen om te voorkomen dat zij er uit ging.

missxangel
missxangel

missxangel is offline

[1499]
missxangel zei op 18 jan 2014 - 15:00:
@Bo; Waarom zou ik geluncht moeten worden omdat ik toetsweek heb waardoor ik nog minder actief ben dan normaal? Volgens mij zitten er vier mensen in het spel - of al niet meer, dat weet ik niet echt meer - die ook toetsweek hadden.

Ik ben altijd heel slecht in het verzinnen van een theorie, vooral omdat ik er aan het einde pas achterkom wie wie is en op wie ik wél had moeten stemmen..
We hebben een badside die het spel wel actief wil houden of het komt zo uit, maar hierdoor komt de boel wel een beetje op gang. Wie dan de badside zijn, geen idee, maar ik weet wel dat ik geen hints in elk bericht kan lezen. Ik weet alleen dat de badside de vorige keer heeft gewonnen en ik graag weer een keertje wil winnen.

Er zijn nu alleen nog specials over, dus ik ga nog eens berichten af en misschien vind ik een special en kunnen we daar meer uithalen. To be continued...

Edit: Niks gevonden. Ik ben ook niet goed in het vinden van hints.. -.-"

xEmma
xEmma

xEmma is offline

[18528]
xEmma zei op 18 jan 2014 - 18:27:
@ Angela: Ik neem aan dat je het tegen mij hebt, niet tegen Bodine, dus ik neem even de vrijheid om antwoord te geven. (;
Het spel wordt (enigszins) actief gehouden doordat de inactieve speelsters weggespeeld worden door de badside. Er zijn inderdaad meerdere speelsters inactief. Wilma zegt bijna niets, Pauline en Josette waren ook een stuk rustiger dan normaal, Bella was het vorige potje heel stil en heeft deze keer niet de kans gekregen zich te bewijzen.
Drie van de vijf inactieve zijn er al uit. Degene die er uit zijn, zijn echter vergeleken met de rest van de inactieven niet de stilste. Ik heb het aantal posts niet geteld, maar volgens mij zeggen Wilma en jij minder.
We wisten van tevoren wie er toetsen hadden en dat ze dus een stuk rustiger zouden zijn, maar jij gaf in het begin van het spel al aan dat je bijna niet online zou zijn. De vorige potjes was je ook niet erg actief, maar die post schepte, bij mij in ieder geval, de verwachting dat (en dit zeg je zelf ook) nog minder actief zou zijn dan normaal. Of het schept in ieder geval niet de verwachting dat je drukker ging worden.
Het was pas Bella's eerste potje, de vorige keer. Kans is groot dat ze een beetje de kat uit de boom keek, zeker aangezien ze toen badside was. Bella had nog echt potentie om actief te worden, wat ze na de eerste lunch ook echt werd.
Waar iedereen het volgens mij wel over eens is, is dat de badside het potje dus leuk probeert te houden door de inactieven er uit te gooien. Dus waarom wordt Bella er dan uitgegooid, terwijl zij nog best actief kon worden, en jij niet, terwijl we van jou bijna zeker wisten dat je het te druk had? (Met dingen die compleet voorrang hebben op DA, dat weet ik, het is geen verwijt, alleen een gedachtengang.)
Mijn gedachte was dat een van de wolven misschien een van de twee stilste was en dat ze daarom allebei in leven gehouden moesten worden. Anders valt het op dat een van de inactieven "overgeslagen" werd bij het lynchen.

Maar jongens, ik vind het een beetje jammer hoe stil het vandaag is. Heeft er niemand iets te zeggen over mijn theorie over Bodine? Misschien zelfs iets toe te voegen aan de theorie over mij, desnoods? Ik heb liever dat ik me moet verdedigen dan dat het spel helemaal stil ligt. Of misschien een reactie op hoe ik me verdedigd heb?
Ik snap dat een deel aan het leren is, een deel aan het vieren is dat ze niet meer te hoeven leren en de rest waarschijnlijk ook gewoon van hun weekend aan het genieten is, dus het hoeven allema geen enorm lange lappen met tekst te zijn of zo. Maar het is wel fijn om te weten waar iedereen staat. Misschien zit ik wel compleet verkeerd met Bodine/Angela, maar daar ga ik zonder jullie hulp niet zo snel achterkomen.

Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 18 jan 2014 - 20:35:
Misschien houdt Bodine daarom haar mening nogal in het midden, misschien durft ze niets heftigs te zeggen omdat ze zeker weet een goodsider te beschuldigen, misschien de Waarzegger wel, en er dan misschien zelf uitgeknikkerd wordt.
Of misschien zit ik zélf compleet in het duister en heb ik geen flauw idee welke kant ik op moet denken. To be quite honest: that's the case. Ik heb vrij weinig tijd (misschien hebben jullie wel gemerkt dat ik de afgelopen 24 uur überhaupt niet op internet ben geweest - dat was omdat ik geen internet had) en dus kan ik me er niet dusdanig in verdiepen dat ik écht met een solid theorie kan komen. In sommige potjes zijn er dingen die er zo uitspringen dat ik ze alsnog opgepakt zou hebben... in dit potje niet. Ik ben momenteel gewoon flink incapabel bezig en ik weet gewoon niet naar wie ik echt zou moeten wijzen. Maar als je per se namen wil horen: ik twijfel tussen jou, Daan en Cynthia. Wat een gevoelskwestie is, dus zou niet weten hoe ik 't moet onderbouwen.



1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20