Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Forum » Forum Spelletjes » Dark Age Special: The Last Of Us (Speeltopic I)

Dark Age Special: The Last Of Us (Speeltopic I)

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20
Kayley
Kayley

Kayley is offline

[15313]
Kayley zei op 12 jan 2014 - 23:12:
De zon staat laag over het voormalige Boston. Klimop heeft zich in een wurggreep om de stad heen geslagen en blijft nu knijpen tot er geen zuchtje leven meer over is. De somberheid is bijna tastbaar geworden.
Een bus vliegt over de enige weg die nog min of meer berijdbaar is. Haast dramatisch slaakt de motor een laatste zucht voor het, na kilometers van sputteren en hoesten, het eindelijk begeeft. De vaart mindert en ze komen ten slotte tot een stop.
Eén voor één sijpelen ze uit de bus, de rugzakken hoog en het humeur nog nét boven het vriespunt. Er waren enkele verhitte discussies onderweg en die zijn nog niet verteerd. Voor de eerste keer sinds Mexico zitten ze echter op hetzelfde blaadje wanneer ze besluiten dat ze beschutting moeten zoeken voor de nacht zich onheilspellend om hen heen sluit.
Glas splintert en regent in kristallen op de stoffige vloer. Ze hijsen zich in het gebouw dat al betere tijden gezien heeft. De gangen fluisteren over hun voetstappen. Een vuurtje wordt aangemaakt, in een eenzaam kamertje zo ver mogelijk van de straten.
“Nog even,” denken ze, “en dan is het weer zo ver.”
Buiten wordt het donker.


---

Wanneer iemand gelunchd wordt, sterft die persoon niet meteen. Het virus heeft 24 uur nodig om volledig in te treden, dus wordt de persoon pas uit het spel gezet bij de eerstvolgende lynch.

Rollen
- Goodside
Joel—beschermer: kan elke dag mensen beschermen, maar zodra hij Ellie voor het eerst beschermt, krijgt hij te horen wie ze is en staan de twee in contact. Als hij Ellie niet in leven kan houden, gaat hij ook dood.
Tess—waarzegger: gewoon zoals altijd, kan één keer per twee dagen scannen.
Ellie—immuun: kan alleen doodgaan door de lynch, niet de lunch omdat ze immuun is voor het zombievirus. Wanneer Joel haar voor het eerst beschermt, treden de twee in contact. Zij twee zijn de enigen die, van de goodside, een soort contact hebben zoals de badside.
Marlene—burgemeester: beslist wie er gelynchd wordt wanneer er een gelijkstand is, en mag daar bovenop ook haar stem één keer in het spel voor twee stemmen laten gelden.
Tommy—survivor.
Maria—survivor.
Henry—survivor.
Sam—survivor.

- Badside
Zombie #1
Zombie #2

---

Deelnemers
1. Josette
2. Pauline
3. Emma
4. Cynthia
5. Angela
6. Bodine
7. Bella
8. Daan
9. Elise
10. Wilma


Lynch en lunch vinden plaats om tien uur 's avonds.



xEmma
xEmma

xEmma is offline

[18528]
xEmma zei op 16 jan 2014 - 16:30:
Ik zeg ook niet dat het onmogelijk is, maar de kans is maar 14%, en dat moeten we in ons achterhoofd houden voordat we er strategieën op bouwen. Overigens had jij een grotere kans, aangezien er twee wolven in het spel waren. Er is maar één Ellie.
Maar je zegt dat dat kan gelden voor Daan - Bodine. Waarom niet Daan - Cynthia?

Edit: Ik heb even opgezocht en het gebeurt inderdaad na de eerste lunch dat Daan Bodine indekt. Op dat moment weten we echter nog bijna niets, de mogelijkheid om Tommy te zoeken is wel ter sprake gekomen, maar er is nog niet vastgesteld dat dat echt een goed idee is en niemand weet (behalve Bella natuurlijk) wie Tommy is. Stel Daan is de Beschermer, waarom zou ze op dat moment al beschermd hebben? Waarom niet wat langer wachten, kijken of er meer informatie vrij komt?

Trouwens: Bodine heeft een hersenspinsel dat Daan en ik best in de badside zouden kunnen zitten omdat iemand die de vorige keer inactief was, geluncht is. Als zij samen goodside zouden zijn en dat van elkaar zouden weten, zou ze het denk ik niet zo zeggen.

Krewella
Krewella

Krewella is offline

[2289]
Krewella zei op 16 jan 2014 - 19:13:
Als de Beschermer slim is, heeft ze gisteren inderdaad iemand beschermd, ook al wisten we dat Bella er toch wel uit ging. Zo kon ze namelijk informatie verzamelen over Ellie.


. Stel Daan is de Beschermer, waarom zou ze op dat moment al beschermd hebben? Waarom niet wat langer wachten, kijken of er meer informatie vrij komt?

Spreekt dit elkaar niet een beetje tegen? Sorry als ik de enige ben die het niet helemaal snapt, maar zou je het willen uitleggen Emma?

Kayley
Kayley

Kayley is offline

[15313]
Kayley zei op 16 jan 2014 - 19:22:
(Ik ga proberen op tijd klaar te zijn met film kijken om de lunch te posten.)

xEmma
xEmma

xEmma is offline

[18528]
xEmma zei op 16 jan 2014 - 19:25:
Stel je bent de Beschermer en je weet dat Bella er uit gaat. Waarom zou je dan niet iemand anders beschermen? Misschien vind je Ellie wel en krijg je een pb'tje terug dat je contact met haar op mag nemen en dan weet je dat je in elk geval één iemand vertrouwen kan.

Het tweede stukje gaat over het tijdstip. Waarom zou ze toen al beschermd hebben, toen nog helemaal niet duidelijk was wie er uit ging en waarom?

Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 16 jan 2014 - 19:41:
Als in: als je langer wacht, kun je besluiten of je de lynch wil voorkomen of niet en of je iemand ervan "verdenkt" Ellie te zijn.

xEmma
xEmma

xEmma is offline

[18528]
xEmma zei op 16 jan 2014 - 19:44:
Dat, ja. Hoe meer informatie je hebt, hoe verstandiger en slimmer je keuze kan worden.

Krewella
Krewella

Krewella is offline

[2289]
Krewella zei op 16 jan 2014 - 20:15:
Oh, op die manier.
Maar de kans dat ze elkaar hebben gevonden, is nog vrij klein, denk ik. Maar het is wel mogelijk.
We moeten wel zorgen dat Ellie niet gelyncht wordt. Want dan gaan Joel ook dood en zijn we twee goodies in 1x kwijt.

Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 16 jan 2014 - 20:16:
Gaan ze ook dood als ze elkaar nog niet hebben gevonden?
Verder ben ik het wel met je eens, maar als ze geen van beiden iets van zich laten horen, kunnen ze elkaar moeilijk vinden + kunnen wij ze moeilijk "beschermen" tegen de lynch.

xEmma
xEmma

xEmma is offline

[18528]
xEmma zei op 16 jan 2014 - 20:19:
Dat is waar, maar die taak is vooral aan Ellie om te voorkomen. Wij moeten weten wie ze is om haar te kunnen laten leven. Ze hoeft niet even duidelijk te gaan hinten als Bella deed, maar als ze iets van zich laat horen, zou dat best wel fijn zijn.

Ik hoop dat de badside bij de lunch Cynthia en Bodine zullen sparen, want we kunnen echt geen actieve spelers meer kwijt.

Krewella
Krewella

Krewella is offline

[2289]
Krewella zei op 16 jan 2014 - 20:31:
@Bo dat weet ik eigenlijk niet. Da's een goeie.

Als Ellie een inactieve speelster is, gaat het nog moeilijk worden, want dan kunnen we er niet snel achter komen en is het straks misschien te laat.

Wat is het plan na de lunch? Het lijkt me niet slim om weer hetzelfde te doen en die persoon eruit te stemmen, want dan blijven we achteraan lopen.

Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 16 jan 2014 - 20:33:
Hangt ervan af wie er geluncht wordt + wat er vanavond/morgen gebeurt.

xEmma
xEmma

xEmma is offline

[18528]
xEmma zei op 16 jan 2014 - 20:33:
@ Bodine: Ja, ik neem aan dat ze dan beiden dood gaan.

Ik wacht nog op een reactie van Daan. Ik kan wel dingen verzinnen en zeggen, maar het is niet zoveel waard zonder een reactie van degene over wie je het zegt. Dus ja, ik ben benieuwd wat zij te zeggen heeft. Dat maakt voor mij veel uit.

Krewella
Krewella

Krewella is offline

[2289]
Krewella zei op 16 jan 2014 - 20:52:
Ja, dat is waar. Ik ga straks weer even kijken, want nu is het Netflix tijd met mama.

Kayley
Kayley

Kayley is offline

[15313]
Kayley zei op 16 jan 2014 - 22:06:
Er is een besloten begrafenis voor Tommy. Nadat alle laatste woorden gezegd zijn, verlaat iedereen het graf dat gedolven werd in de achtertuin van iemands huis. De enige die er nog staat, is Maria. Ze heeft het meeste tijd gehad om afscheid te zeggen, de hele nacht lang, en toch—het was niet genoeg. Alles binnenin staat stil en wordt ijskoud wanneer ze naar het zand kijkt.
“Daar lig je dan,” fluistert ze. Haar knieën begeven het eindelijk en ze zakt naar de grond. Heel even kijkt ze om zich heen, maar ze beseft zich al snel dat ze zich nergens meer zorgen om moet maken. Het vergif dat door haar aderen vloedt haalt het niet bij hoe ze helemaal gebroken lijkt te zijn, breuklijnen die haar hart in drieën klieft en verder gaat, tot de tippen van haar vingers. Ze lijkt de barsten op de oppervlakte te zien, maar dat zijn haar aders die paars worden.
Het was geen slim idee. Maar nu kan ze niet meer terug.
Haar lichaam schokt als ze weer recht staat. Het was hélemaal geen slim idee. En ze zal het Joel moeten vertellen, voor hij er zelf achter komt dat ze Tommy’s bloed gedronken heeft, in een daad van pure wanhoop à la Romeo en Julia, zodat hij haar weer met Tommy kan herenigen voor ze verandert en iemand meeneemt in haar val.


Vandaag is Maria, een survivor geluncht.

Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 16 jan 2014 - 22:08:
At least leven alle specials nog. ^^
EDIT; wie zei dat we een waarzegger hebben? We hebben toch geen waarzegger?



1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20