Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Forum » Forum Spelletjes » Dark Age Special: The Last Of Us (Speeltopic I)

Dark Age Special: The Last Of Us (Speeltopic I)

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18
Kayley
Kayley

Kayley is offline

[15313]
Kayley zei op 12 jan 2014 - 23:12:
De zon staat laag over het voormalige Boston. Klimop heeft zich in een wurggreep om de stad heen geslagen en blijft nu knijpen tot er geen zuchtje leven meer over is. De somberheid is bijna tastbaar geworden.
Een bus vliegt over de enige weg die nog min of meer berijdbaar is. Haast dramatisch slaakt de motor een laatste zucht voor het, na kilometers van sputteren en hoesten, het eindelijk begeeft. De vaart mindert en ze komen ten slotte tot een stop.
Eén voor één sijpelen ze uit de bus, de rugzakken hoog en het humeur nog nét boven het vriespunt. Er waren enkele verhitte discussies onderweg en die zijn nog niet verteerd. Voor de eerste keer sinds Mexico zitten ze echter op hetzelfde blaadje wanneer ze besluiten dat ze beschutting moeten zoeken voor de nacht zich onheilspellend om hen heen sluit.
Glas splintert en regent in kristallen op de stoffige vloer. Ze hijsen zich in het gebouw dat al betere tijden gezien heeft. De gangen fluisteren over hun voetstappen. Een vuurtje wordt aangemaakt, in een eenzaam kamertje zo ver mogelijk van de straten.
“Nog even,” denken ze, “en dan is het weer zo ver.”
Buiten wordt het donker.


---

Wanneer iemand gelunchd wordt, sterft die persoon niet meteen. Het virus heeft 24 uur nodig om volledig in te treden, dus wordt de persoon pas uit het spel gezet bij de eerstvolgende lynch.

Rollen
- Goodside
Joel—beschermer: kan elke dag mensen beschermen, maar zodra hij Ellie voor het eerst beschermt, krijgt hij te horen wie ze is en staan de twee in contact. Als hij Ellie niet in leven kan houden, gaat hij ook dood.
Tess—waarzegger: gewoon zoals altijd, kan één keer per twee dagen scannen.
Ellie—immuun: kan alleen doodgaan door de lynch, niet de lunch omdat ze immuun is voor het zombievirus. Wanneer Joel haar voor het eerst beschermt, treden de twee in contact. Zij twee zijn de enigen die, van de goodside, een soort contact hebben zoals de badside.
Marlene—burgemeester: beslist wie er gelynchd wordt wanneer er een gelijkstand is, en mag daar bovenop ook haar stem één keer in het spel voor twee stemmen laten gelden.
Tommy—survivor.
Maria—survivor.
Henry—survivor.
Sam—survivor.

- Badside
Zombie #1
Zombie #2

---

Deelnemers
1. Josette
2. Pauline
3. Emma
4. Cynthia
5. Angela
6. Bodine
7. Bella
8. Daan
9. Elise
10. Wilma


Lynch en lunch vinden plaats om tien uur 's avonds.



Krewella
Krewella

Krewella is offline

[2289]
Krewella zei op 14 jan 2014 - 22:50:
Ik heb nog niet zoveel tijd gehad, maar ik ga alles even doorspitten nu. We moeten met theoriën komen, anders leggen we straks allemaal het loodje.

Dat over Wilma vind ik goed bedacht, ik ga nu de rest even inhalen qua lezen in dit topic, then I'll get back to you guys.

Bella01
Bella01

Bella01 is offline

[527]
Bella01 zei op 14 jan 2014 - 22:56:
Ik vraag me af hoe de baddies op het idee zijn gekomen om Tommy te gaan lunchen. Wait, de baddies hebben toch geen spion die hun kan helpen?

Krewella
Krewella

Krewella is offline

[2289]
Krewella zei op 14 jan 2014 - 22:56:
Oké, ik ben verder nog niet veel wijzer geworden dat wat ik hierboven zeg.
Het klinkt heel aanlokkelijk om Tommy om hints te vragen en dan Tommy er uit te spelen. Aan de andere kant worden we dan niets wijzer, dus kunnen we dat misschien beter niet doen.

Hierover weet ik het niet zo goed. Risico wel of niet nemen?
Want vind iedereen?
Bella en Emma zijn iig het goede voorbeeld aan het geven - ik probeer het na te streven. ^^

Krewella
Krewella

Krewella is offline

[2289]
Krewella zei op 14 jan 2014 - 22:57:
Er staat zombie #1 en zombie #2, dus ik denk dat er geen spion is - dat is toch juist gunstig?

Bella01
Bella01

Bella01 is offline

[527]
Bella01 zei op 14 jan 2014 - 22:58:
Oh ja, sorry want meestal zit er wel een spion hier in DA. Lekker slim van me. *facepalm*

Bella01
Bella01

Bella01 is offline

[527]
Bella01 zei op 14 jan 2014 - 23:09:
Gosh, ik weet niks. Misschien is het beter dat ik nu ga slapen, anders explodeert mijn kop. Ik hoop dat ik morgen hélé goeie theorieën kan maken...

Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 14 jan 2014 - 23:17:
Ik lees dit morgen allemaal bij lads. Dus sorry dat ik nu niet reageer.

Krewella
Krewella

Krewella is offline

[2289]
Krewella zei op 14 jan 2014 - 23:21:
Geen probleem, ik duik ook lekker mijn bedje in. Slaaplekker iedereen.

Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 14 jan 2014 - 23:27:
Oké ik kon het niet laten. En om heel eerlijk te zijn, vind ik het juist wél een goed idee om Tommy te zoeken. Subtiele hint would be welcome. Want een dode burger is beter dan twee - en de kans dat we wen wolf lynchen is vrij klein, zeker gezien de staat van onze theorieën.

xDevilBitch
xDevilBitch

xDevilBitch is offline

[10099]
xDevilBitch zei op 14 jan 2014 - 23:40:
shit. Ik had een beetje een date met mijn natuurkundeboek (en vioolles) en toen ben ik helemaal vergeten hier te komen. Duizend maal sorry!
Dat Bo stil is, komt waarschijnlijk door haar tentamen vrijdag. Het is in ieder geval voor mij geen reden om haar te verdenken, aangezien ze als ze kan actief is, ongeacht aan welke kant ze staat.
Maar goed. Ik kom morgen wel terug wanneer er hopelijk minder onzin uit mijn toetsenbord komt.

Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 14 jan 2014 - 23:41:
Tentamen vrijdag + ik had cursus vandaag.

Bella01
Bella01

Bella01 is offline

[527]
Bella01 zei op 15 jan 2014 - 8:05:
Ik hoop zo erg dat ik na schooltijd goeie theorieën kan maken....

realMe
realMe

realMe is offline

[2181]
realMe zei op 15 jan 2014 - 8:54:
Ik weet dat dit niet echt iets is, maat iedereen weet hier dat de badside onderling mag praten. De vorige keer was Bella badside en ze zei niet zo veel. Na het potje was er een kleine discussie dat dat eigenlijk niet leuk en niet helemaal eerlijk zou zijn. Dus ik denk dat de badside van nu twee actievere speler zijn. Dat wil niet zeggen dat iedereen op de actiefste speler moet gaan zitten, want dat hoeft ook niet. Ik bedoel meer van dat ze wel post en kijkt en meeleest.

Maar dus ja, dat denk ik nu. Probeer straks het topic nog wel door te kijken, maar misschien heeft iemand hier wat aan.

xEmma
xEmma

xEmma is offline

[18528]
xEmma zei op 15 jan 2014 - 9:02:
Nu ik er een nachtje rustig over heb kunnen slapen, lijkt Tommy zoeken me de beste stap voor dit moment. We krijgen waarschijnlijk minder informatie uit de stemming, maar we vertragen de hele handel wel en geven onszelf wat meer tijd. Dit kan alleen echter als Tommy wat van zich laat horen, als ze tussen de inactieve speelsters zit, gaat dit niet werken.

@ Daan: I know, volgens mij nam ook iedereen aan dat Bodine het druk had, ik heb geen verdenkingen over haar gelezen omdat ze afwezig was.

Edit: Maar niet actieve goodsiders zijn ook niet leuk. Het maaakt het spel een stuk lastiger. True, een inactieve badside is wel wat vervelender, maar ik denk niet dat we op activiteit moeten gaan hameren. Het is van te voren lastig te voorspellen wie actief zal zijn en wie niet. Zo is Bella veel actiever dan eerst, maar zijn Bodine en Daan tot nu toe stiller. Ik denk niet dat we moeten aannemen dat de Host rekening heeft gehouden met wie er vaker online zijn om hun de beste rollen te geven. Het zou het spel wel leuker maken denk ik, maar het aannemen dat het gebeurd is, gaat voor mij een stapje te ver.

williewortel
williewortel

williewortel is offline

[315]
williewortel zei op 15 jan 2014 - 9:04:
Ik heb het forum 2x gelezen, maar kan er niets uithalen wat ons kan helpen tijdens dit potje



1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18