Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Forum » Forum Spelletjes » Dark Age Special: The Last Of Us (Speeltopic I)

Dark Age Special: The Last Of Us (Speeltopic I)

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20
Kayley
Kayley

Kayley is offline

[15313]
Kayley zei op 12 jan 2014 - 23:12:
De zon staat laag over het voormalige Boston. Klimop heeft zich in een wurggreep om de stad heen geslagen en blijft nu knijpen tot er geen zuchtje leven meer over is. De somberheid is bijna tastbaar geworden.
Een bus vliegt over de enige weg die nog min of meer berijdbaar is. Haast dramatisch slaakt de motor een laatste zucht voor het, na kilometers van sputteren en hoesten, het eindelijk begeeft. De vaart mindert en ze komen ten slotte tot een stop.
Eén voor één sijpelen ze uit de bus, de rugzakken hoog en het humeur nog nét boven het vriespunt. Er waren enkele verhitte discussies onderweg en die zijn nog niet verteerd. Voor de eerste keer sinds Mexico zitten ze echter op hetzelfde blaadje wanneer ze besluiten dat ze beschutting moeten zoeken voor de nacht zich onheilspellend om hen heen sluit.
Glas splintert en regent in kristallen op de stoffige vloer. Ze hijsen zich in het gebouw dat al betere tijden gezien heeft. De gangen fluisteren over hun voetstappen. Een vuurtje wordt aangemaakt, in een eenzaam kamertje zo ver mogelijk van de straten.
“Nog even,” denken ze, “en dan is het weer zo ver.”
Buiten wordt het donker.


---

Wanneer iemand gelunchd wordt, sterft die persoon niet meteen. Het virus heeft 24 uur nodig om volledig in te treden, dus wordt de persoon pas uit het spel gezet bij de eerstvolgende lynch.

Rollen
- Goodside
Joel—beschermer: kan elke dag mensen beschermen, maar zodra hij Ellie voor het eerst beschermt, krijgt hij te horen wie ze is en staan de twee in contact. Als hij Ellie niet in leven kan houden, gaat hij ook dood.
Tess—waarzegger: gewoon zoals altijd, kan één keer per twee dagen scannen.
Ellie—immuun: kan alleen doodgaan door de lynch, niet de lunch omdat ze immuun is voor het zombievirus. Wanneer Joel haar voor het eerst beschermt, treden de twee in contact. Zij twee zijn de enigen die, van de goodside, een soort contact hebben zoals de badside.
Marlene—burgemeester: beslist wie er gelynchd wordt wanneer er een gelijkstand is, en mag daar bovenop ook haar stem één keer in het spel voor twee stemmen laten gelden.
Tommy—survivor.
Maria—survivor.
Henry—survivor.
Sam—survivor.

- Badside
Zombie #1
Zombie #2

---

Deelnemers
1. Josette
2. Pauline
3. Emma
4. Cynthia
5. Angela
6. Bodine
7. Bella
8. Daan
9. Elise
10. Wilma


Lynch en lunch vinden plaats om tien uur 's avonds.



Bella01
Bella01

Bella01 is offline

[527]
Bella01 zei op 15 jan 2014 - 16:07:
Ja, 'tommy' moet echt hints gaan geven. Ik denk dat 'tommy' heel vaak online is om haar best te doen om hints te geven omdat dat haar laatste kans is om de goodies te helpen. Maar het is niet zo makkelijk om hele goeie theorieën te maken omdat er in de forum niet zoveel dingen zijn waarmee je iemand letterlijk 'verdacht' kan vinden....


Gaat er hier geen belletje rinkelen guys?... (C'mon!)

Bella01
Bella01

Bella01 is offline

[527]
Bella01 zei op 15 jan 2014 - 16:08:
(...)

Natuurlijk kan de badside een actieve speelster lunchen. Maar het is voordelig voor de badside dat er vandaag twee goodsiders sterven, en als wij Tommy niet vinden is de kans dat dit gebeurt groot. Toegeven: een nieuwe random lunch is ook voor de badside glad ijs, maar de kans dat er dan een baddie uitvliegt is kleiner dan een goodsider, niet alleen statistisch, maar ook omdat de badside de lynchstemmen onderling kan afstemmen om de kans dat er een baddie gelyncht wordt te verkleinen (zonder dat de goodside doorheeft wie ze zijn).


Mm, yeah. That's true.

Krewella
Krewella

Krewella is offline

[2289]
Krewella zei op 15 jan 2014 - 16:18:
Bella:
Ja, 'tommy' moet echt hints gaan geven. Ik denk dat 'tommy' heel vaak online is om haar best te doen om hints te geven omdat dat haar laatste kans is om de goodies te helpen.

Guys? Ik denk niet dat ''tommy'' zomaar tussen haakjes staat, of denk ik nu gewoon te ver door?

missxangel
missxangel

missxangel is offline

[1499]
missxangel zei op 15 jan 2014 - 16:36:
Sorry guys voor mijn afwezigheid. Vandaag een toets gehad die niet zo denderend ging, dus nu moet ik nog beter leren om voor de rest wel een voldoende te halen..
Ik zie geen hints. Hoewel Krewella (sorry ik weet je naam even niet...) nu wel iets probeert duidelijk te maken, stem ik toch op Wilma. Voor mij is die theorie net iets sterker en random gaan, daar heb ik geen zin in.

en nu ga ik leren en werken.. -.-

xEmma
xEmma

xEmma is offline

[18528]
xEmma zei op 15 jan 2014 - 16:37:
De hint is niet de meest subtiele die ik ben tegengekomen in mijn geschiedenis van DA-spelletjes haha, maar goed. Best wel zonde, want van haar ging ik er al vanuit dat ze een goodsider was, dus jammer dat er net een vertrouwelinge, zeg maar, weg gaat vallen.

Krewella
Krewella

Krewella is offline

[2289]
Krewella zei op 15 jan 2014 - 16:43:
@Angela Het is cynthia, haha.

I agree with Emma en Angela. Bella is actief en ondat ze vorige keer als wolf inactoef was gong ik er ook vanuit dat ze dimaal good zou zijn.
Ehm.
Ik weet niet zo goed of ik op safe moet spelen en voor Tommy moet gaan, of de gok wagen op een mogelujke baddie te lynchen, waarbij voor mij Wilma het dichtsye bij komt door de theorie over haar.

Wat vinden jullie? SORRY voor mijn spelling, mijn yelefoon werkt niet mee

xEmma
xEmma

xEmma is offline

[18528]
xEmma zei op 15 jan 2014 - 16:56:
Ik ga voor Tommy, denk ik, want ik ben niet zeker genoeg van Wilma. Het is iets, maar ze reageert er zelf helemaal niet op, zelfs niet met een "maar ik wil er niet uit!". Badsiders voelen zich een stuk eerder bedreigd, in het nauw geklemd, dan goodsiders en reageren vaak wat heftiger. Wilma zegt echter niets. Het volgende is weer eens een gok, maar ik denk dat ze wel wat gereageerd had als ze zich meer bedreigd had gevoeld.
Maar het is zoooo lastig te zeggen. We zijn pas net begonnen en we zijn vrij informatieloos. Voor mij is Wilma noch schuldig noch onschuldig. Ik weet niet zeker genoeg dat er een badsider uit gaat wanneer we haar lunchen.

Het grote nadeel van Tommy lynchen is echter dat we dan de touwtjes in de handen van de badside leggen, voor mijn gevoel. Zij zijn ons een stap voor, wij hobbelen er maar braaf achteraan. We krijgen minder informatie uit de lynch denk ik, aangezien waarschijnlijk iedereen behalve Angela op dezelfde persoon zal stemmen en daar lastig conclusies uit te trekken zijn.

Maar we vertragen wel het spel en dat is fijn. De Specials kunnen dan hun krachten vaker gebruiken, dus misschien wordt het missen van informatie van de lynch wel gecompenseerd door inbreng van de Waarzegster. Hoewel ik eerlijk moet zeggen dat ik meestal niet onder de indruk ben van de Waarzegster, voor mijn gevoel vallen er vaak geen hints.

Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 15 jan 2014 - 17:06:
Goed. Dus we denken nu dat Bella Tommy is? Hmmz. Ze is online, dus zo niet, zou ze waarschijnlijk wel tegengesproken hebben.

EDIT; ik ga vanaf nu héél erg hard leren voor vrijdag, dus ik weet niet of ik nog veel kan reageren. Vooraf mijn excuses - vanaf vrijdag speel ik weer op volle sterkte mee! (:

xEmma
xEmma

xEmma is offline

[18528]
xEmma zei op 15 jan 2014 - 17:10:
@ Bodine: Heel erg veel succes met leren, komt vast wel goed!

Ik ga nu alvast mijn stem insturen voor Bella. Ik gok dat er niets dramatisch gaat veranderen, maar stel dat, kan ik nog altijd het veranderen.

Pline
Pline

Pline is offline

[986]
Pline zei op 15 jan 2014 - 17:56:
Idem hier, heel jammer dat Bella eruit moet omdat ze zo een goede speelster is... maar het is beter om het spel op deze manier wat langer door te laten gaan...
Nu ben ik eigenlijk wel heel benieuwd naar de fluff die daarbij gaat komen...
So mijn stem gaat vandaag naar Bella

williewortel
williewortel

williewortel is offline

[315]
williewortel zei op 15 jan 2014 - 18:06:
Hoe kunnen we Tommy zoveer krijgen dat hij/zij zegt dat hij via hints kan zeggen wie hij is?

Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 15 jan 2014 - 18:08:
Wilma, we zijn er al 99% zeker van dat het Bella is. Dat hebben we een uur (twee uur?) geleden al gezegd en ze is sindsdien online geweest - Bella kennende heeft ze dus ook die theorieën gelezen, en ze heeft niet tegengesproken. Dus de kans dat zij het is, is bijzonder groot.

williewortel
williewortel

williewortel is offline

[315]
williewortel zei op 15 jan 2014 - 18:09:
We denken nu dus dat Bella Tommy is, dus mijn stem is ook voor Bella

realMe
realMe

realMe is offline

[2181]
realMe zei op 15 jan 2014 - 18:48:
Me too, Sorry Bella. Sorry guys dat ik er nu pas ben.

realMe
realMe

realMe is offline

[2181]
realMe zei op 15 jan 2014 - 18:56:
Badsiders voelen zich een stuk eerder bedreigd, in het nauw geklemd, dan goodsiders en reageren vaak wat heftiger. Wilma zegt echter niets. Het volgende is weer eens een gok, maar ik denk dat ze wel wat gereageerd had als ze zich meer bedreigd had gevoeld.


Dit is niet helemaal waar Emma. Toen ik badside was, durfde ik juist nergens op in te gaan wat tegen mij werd gezegd, te bang dat ik mezelf zou verraden. Dus dat kan ook een manier zijn van spelen.



1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20