Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Forum » Forum Spelletjes » Dark Age Special: The Last Of Us (Speeltopic I)

Dark Age Special: The Last Of Us (Speeltopic I)

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19
Kayley
Kayley

Kayley is offline

[15313]
Kayley zei op 12 jan 2014 - 23:12:
De zon staat laag over het voormalige Boston. Klimop heeft zich in een wurggreep om de stad heen geslagen en blijft nu knijpen tot er geen zuchtje leven meer over is. De somberheid is bijna tastbaar geworden.
Een bus vliegt over de enige weg die nog min of meer berijdbaar is. Haast dramatisch slaakt de motor een laatste zucht voor het, na kilometers van sputteren en hoesten, het eindelijk begeeft. De vaart mindert en ze komen ten slotte tot een stop.
Eén voor één sijpelen ze uit de bus, de rugzakken hoog en het humeur nog nét boven het vriespunt. Er waren enkele verhitte discussies onderweg en die zijn nog niet verteerd. Voor de eerste keer sinds Mexico zitten ze echter op hetzelfde blaadje wanneer ze besluiten dat ze beschutting moeten zoeken voor de nacht zich onheilspellend om hen heen sluit.
Glas splintert en regent in kristallen op de stoffige vloer. Ze hijsen zich in het gebouw dat al betere tijden gezien heeft. De gangen fluisteren over hun voetstappen. Een vuurtje wordt aangemaakt, in een eenzaam kamertje zo ver mogelijk van de straten.
“Nog even,” denken ze, “en dan is het weer zo ver.”
Buiten wordt het donker.


---

Wanneer iemand gelunchd wordt, sterft die persoon niet meteen. Het virus heeft 24 uur nodig om volledig in te treden, dus wordt de persoon pas uit het spel gezet bij de eerstvolgende lynch.

Rollen
- Goodside
Joel—beschermer: kan elke dag mensen beschermen, maar zodra hij Ellie voor het eerst beschermt, krijgt hij te horen wie ze is en staan de twee in contact. Als hij Ellie niet in leven kan houden, gaat hij ook dood.
Tess—waarzegger: gewoon zoals altijd, kan één keer per twee dagen scannen.
Ellie—immuun: kan alleen doodgaan door de lynch, niet de lunch omdat ze immuun is voor het zombievirus. Wanneer Joel haar voor het eerst beschermt, treden de twee in contact. Zij twee zijn de enigen die, van de goodside, een soort contact hebben zoals de badside.
Marlene—burgemeester: beslist wie er gelynchd wordt wanneer er een gelijkstand is, en mag daar bovenop ook haar stem één keer in het spel voor twee stemmen laten gelden.
Tommy—survivor.
Maria—survivor.
Henry—survivor.
Sam—survivor.

- Badside
Zombie #1
Zombie #2

---

Deelnemers
1. Josette
2. Pauline
3. Emma
4. Cynthia
5. Angela
6. Bodine
7. Bella
8. Daan
9. Elise
10. Wilma


Lynch en lunch vinden plaats om tien uur 's avonds.



Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 15 jan 2014 - 9:26:
Oké, lads. Ik heb een idee - zwak, maar misschien kunnn we er iets mee.
Met de eerste Lynch kunnen we weinig wegens de verdeeldheid van de stemmen, dus de wolven kunnen verwachten dat we met de lunch nog dichter bovenop de keuze zitten dan normaal. Misschien hebben ze Pauline/Wilma gekozen, zodat we geen verbanden kunnen leggen?

Pline
Pline

Pline is offline

[986]
Pline zei op 15 jan 2014 - 9:31:
Wacht, ik ben niet mee, waarom mij of Wilma?

xEmma
xEmma

xEmma is offline

[18528]
xEmma zei op 15 jan 2014 - 9:35:
Ik denk niet Wilma, eerlijk gezegd. We hebben niet veel, maar het grootste deel van wat er gezegd is, gaat over haar.
Ik denk dat we sowieso weinig gaan hebben aan de lunch. Het is voor de zombies makkelijk geweest om iemand te kiezen die niets met beide te maken heeft, denk ik zo. Hoewel we misschien dan juist de mensen die gestemd hebben op Tommy/op wie Tommy stemde voorzichtig als mogelijke goodside kunnen bestempelen, juist aangezien de badside geen verbanden wil. Maaarrr dit is heel erg gokken, niet echt een stevige theorie.
Maar wat je zegt, zou zeker kunnen.

Edit: @ Pauline: Wilma en jij hebben geen stem tegen gekregen in de eerste lynch.

Krewella
Krewella

Krewella is offline

[2289]
Krewella zei op 15 jan 2014 - 10:20:
Ik kan alleen maar meegaan met Emma. Ik vind niet dat activiteit een factor is op dit moment, want volgens mij hebben veel mensen het druk en tentamens zijn toch belangrijker.

Tommy zoeken lijkt mij ook het handigst. We hebben daar tot 21:00 voor, toch? De lynch is toch om 22:00 ?

Krewella
Krewella

Krewella is offline

[2289]
Krewella zei op 15 jan 2014 - 10:21:
Oh grapje ik heb niet gezien dat er nog een pagina aan posts was.
Ehm. Dus dit berichtje hiervoor was als reactie op pagina 8.

Krewella
Krewella

Krewella is offline

[2289]
Krewella zei op 15 jan 2014 - 10:21:
Edit: pagina 9

xEmma
xEmma

xEmma is offline

[18528]
xEmma zei op 15 jan 2014 - 10:38:
De lynch is inderdaad om tien uur, dus ik neem aan dat we dan ook tot tien uur kunnen stemmen, that's how it usually works.

Krewella
Krewella

Krewella is offline

[2289]
Krewella zei op 15 jan 2014 - 11:30:
Oké. Horen we bij de lynch wie Tommy was, oder?

xDevilBitch
xDevilBitch

xDevilBitch is offline

[10099]
xDevilBitch zei op 15 jan 2014 - 11:33:
Ja, ik neem ook aan dat we tot tien uur kunnen stemmen. Zaak dus dat Tommy voor die tijd een hint dropt. Ik wil nog even aan Tommy meegeven dat ze niet zo subtiel hoeft te zijn als de waarzegster o.i.d. De badside weet immers al wie ze is, dus het is geen probleem als haar hint duidelijk is. (want ik vind het zelf ook heel moeilijk om subtiel hints te geven als dat nodig is)

Zou het zo kunnen zijn dat de badside een inactieve speelster heeft uitgekozen om de kans op hints te verkleinen? Daarmee wordt de kans dat er vanavond twee goodsiders sterven immers groter. (maar ik weet het niet helemaal zeker, omdat Kayley pas na de lunch duidelijk maakte dat er maar één iemand sterft als we Tommy lynchen - hoewel de badside natuurlijk in een pb heeft kunnen navragen)

xEmma
xEmma

xEmma is offline

[18528]
xEmma zei op 15 jan 2014 - 11:53:
Het kan inderdaad dat ze het via een pb hebben nagevraagd. Ik stelde de vraag namelijk al ruim voor de lunch.
Als ze daarom iemand hebben gekozen die insctief zal zijn, gok ik op Angela. Zij gaf al aan dat ze het druk heeft en niet veel online gaat zijn. Dat zou het lastig maken, want de kans dat Angela dit leest en gaat hinten is niet heel groot.

Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 15 jan 2014 - 11:59:
Tommy moet wel uitkijken, though. Letterlijk je rol staten is tegen de regels. Zeg dan iets in de line van Adam, of zo (want Adam heeft een gitaardude die 'ie graag aflebbert en die Tommy heet).

xEmma
xEmma

xEmma is offline

[18528]
xEmma zei op 15 jan 2014 - 12:09:
Ik denk niet dat iedereen dat zou snappen, ik in ieder geval niet haha. Ik dacht zelf aan een "sorry dat ik zo weinig praat jongens, maar ik heb zoveel stress en zoveel werk te doen, het wordt mijn dood nog."
Want dat is super subtiel natuurlijk hahaha.
Nee, maar, er zijn vast wel dingen te verzinnen en het enige wat wij kunnen doen om het Tommy makkelijker te maken is door te blijven praten en praten. Overigens moeten we misschien een beetje de focus van Tommy afhalen nu en verder kijken. Ik denk dat de meeste speelsters het wel eens zijn met het lynchen van Tommy, dus er continu op blijven hameren lijkt me onnodig. Tegenargumenten zijn natuurlijk altijd welkom, maar misschien kunnen we onze focus beter weer richten op de badside, want dat zijn de mensen die we er echt uit willen.

Bella01
Bella01

Bella01 is offline

[527]
Bella01 zei op 15 jan 2014 - 13:03:
Ja, 'tommy' moet echt hints gaan geven. Ik denk dat 'tommy' heel vaak online is om haar best te doen om hints te geven omdat dat haar laatste kans is om de goodies te helpen. Maar het is niet zo makkelijk om hele goeie theorieën te maken omdat er in de forum niet zoveel dingen zijn waarmee je iemand letterlijk 'verdacht' kan vinden....

Bella01
Bella01

Bella01 is offline

[527]
Bella01 zei op 15 jan 2014 - 13:24:
Daan; Zou het zo kunnen zijn dat de badside een inactieve speelster heeft uitgekozen om de kans op hints te verkleinen? Daarmee wordt de kans dat er vanavond twee goodsiders sterven immers groter.


Daar ben ik het niet echt mee eens. De badside kan ook een actieve speler lunchen, als ze willen. Bijv Emma. Omdat ze zo goed bezig is. En de baddie haar eruit willen. Of iemand anders, zoals tommy..

(I'm trying xd )

xDevilBitch
xDevilBitch

xDevilBitch is offline

[10099]
xDevilBitch zei op 15 jan 2014 - 16:02:
(...)

Daar ben ik het niet echt mee eens. De badside kan ook een actieve speler lunchen, als ze willen. Bijv Emma. Omdat ze zo goed bezig is. En de baddie haar eruit willen. Of iemand anders, zoals tommy..

(I'm trying xd )


Natuurlijk kan de badside een actieve speelster lunchen. Maar het is voordelig voor de badside dat er vandaag twee goodsiders sterven, en als wij Tommy niet vinden is de kans dat dit gebeurt groot. Toegeven: een nieuwe random lunch is ook voor de badside glad ijs, maar de kans dat er dan een baddie uitvliegt is kleiner dan een goodsider, niet alleen statistisch, maar ook omdat de badside de lynchstemmen onderling kan afstemmen om de kans dat er een baddie gelyncht wordt te verkleinen (zonder dat de goodside doorheeft wie ze zijn).



1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19