Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Forum » Forum Spelletjes » Dark Age Special: The Last Of Us (Speeltopic I)

Dark Age Special: The Last Of Us (Speeltopic I)

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20
Kayley
Kayley

Kayley is offline

[15313]
Kayley zei op 12 jan 2014 - 23:12:
De zon staat laag over het voormalige Boston. Klimop heeft zich in een wurggreep om de stad heen geslagen en blijft nu knijpen tot er geen zuchtje leven meer over is. De somberheid is bijna tastbaar geworden.
Een bus vliegt over de enige weg die nog min of meer berijdbaar is. Haast dramatisch slaakt de motor een laatste zucht voor het, na kilometers van sputteren en hoesten, het eindelijk begeeft. De vaart mindert en ze komen ten slotte tot een stop.
Eén voor één sijpelen ze uit de bus, de rugzakken hoog en het humeur nog nét boven het vriespunt. Er waren enkele verhitte discussies onderweg en die zijn nog niet verteerd. Voor de eerste keer sinds Mexico zitten ze echter op hetzelfde blaadje wanneer ze besluiten dat ze beschutting moeten zoeken voor de nacht zich onheilspellend om hen heen sluit.
Glas splintert en regent in kristallen op de stoffige vloer. Ze hijsen zich in het gebouw dat al betere tijden gezien heeft. De gangen fluisteren over hun voetstappen. Een vuurtje wordt aangemaakt, in een eenzaam kamertje zo ver mogelijk van de straten.
“Nog even,” denken ze, “en dan is het weer zo ver.”
Buiten wordt het donker.


---

Wanneer iemand gelunchd wordt, sterft die persoon niet meteen. Het virus heeft 24 uur nodig om volledig in te treden, dus wordt de persoon pas uit het spel gezet bij de eerstvolgende lynch.

Rollen
- Goodside
Joel—beschermer: kan elke dag mensen beschermen, maar zodra hij Ellie voor het eerst beschermt, krijgt hij te horen wie ze is en staan de twee in contact. Als hij Ellie niet in leven kan houden, gaat hij ook dood.
Tess—waarzegger: gewoon zoals altijd, kan één keer per twee dagen scannen.
Ellie—immuun: kan alleen doodgaan door de lynch, niet de lunch omdat ze immuun is voor het zombievirus. Wanneer Joel haar voor het eerst beschermt, treden de twee in contact. Zij twee zijn de enigen die, van de goodside, een soort contact hebben zoals de badside.
Marlene—burgemeester: beslist wie er gelynchd wordt wanneer er een gelijkstand is, en mag daar bovenop ook haar stem één keer in het spel voor twee stemmen laten gelden.
Tommy—survivor.
Maria—survivor.
Henry—survivor.
Sam—survivor.

- Badside
Zombie #1
Zombie #2

---

Deelnemers
1. Josette
2. Pauline
3. Emma
4. Cynthia
5. Angela
6. Bodine
7. Bella
8. Daan
9. Elise
10. Wilma


Lynch en lunch vinden plaats om tien uur 's avonds.



xEmma
xEmma

xEmma is offline

[18528]
xEmma zei op 18 jan 2014 - 20:44:
Honey, het is maar een theorie, een gedachtegang. Ik zie het als een mogelijkheid. Ik beschuldig je niet dat je te weinig online bent of iets, dit is simpelweg wat mij opvalt in dit potje.

Ons voordeel deze lunch is, is dat iedereen al een keer als mogelijke badside is aangewezen (ik ondertussen iedereen die niet mijzelf is, Daan mij). Er is dus geen mogelijkheid dat er iemand uit wordt gegooid van wie we allemaal zeker zijn dat ze goodsider is. Helaas weten we natuurlijk pas wie het is bij de lynch, behalve als degene zo vriendelijk zou willen zijn te hinten dat ze eruit wordt gezet.

Krewella
Krewella

Krewella is offline

[2289]
Krewella zei op 18 jan 2014 - 20:54:
Ik vind Daans theorie over Emma heel goed, maar Emma haar verdediging ook.
Wilma vind ik ook nog steeds verdacht, misschien dat ze juist zo inactief doet omdat dat Bella de vorige keer hielp met badside winnen.
Want vongens mij heb ik geen reden voor haar inactiviteit gelezen..
Mijn gevoel gaat nu uit naar Emma of Wilma, maar samenspelen denk ik eigenlijk niet. Anders zou Emma wel hebben gezegd dat ze moest stemmen, tenzij dat juist expres gebeurd, maar dat denk ik eigenlijk niet.

Bo en Daan en Angela vertrouw ik eigenlijk, sowieso totdat het tegendeel is bewezen. Dit is maar een gevoel, eigenlijk. But still.

Ik ga na de lunch proberen net iets beters te komen, want ik dit dit snel aangezien ik film kijk met my buddies. Maar ik wilde toch nog even iets hebben gezegd vanavond.

Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 18 jan 2014 - 21:00:
@Cynthia; maar goede spelers kunnen zich ook als wolf heel goed verdedigen. Ik was twee of drie potjes (?) geleden wolf en de verbanden waren echt niet normaal duidelijk, maar ik heb me er toch uit weten te praten en toen heb ik met de badside alsnog gewonnen.
Ik moet zeggen dat ik Daans theorie juist níét zo sterk vind. Maar aangezien Emma een hint gezien denkt te hebben, gok ik dat Daan een special is. Stel ze is waarzegster en ze heeft Emma gescand, dan wéét ze dus dat Emma fout is en prutst ze er een theorie omheen, in plaats van dat ze "tekenen" ziet en daar een verdenking op berust. Snap je wat ik bedoel?
Ik zeg niet dat het zo is, maar ik zie het wel als optie.

xEmma
xEmma

xEmma is offline

[18528]
xEmma zei op 18 jan 2014 - 21:04:
@ Cynthia: Tof dat je alsnog wat komt zeggen! Vraagje: Wat betekenr voor jou "tot het tegendeel bewezen is"? Want het tegendeel is pas écht bewezen wanneer ze uit het spel zijn. Dat betekent dan dat je niet over te halen bent door theorieën?
Want kijk: je zegt zelf dat Wilma en ik niet samenwerken. Aldus je eigen theorie, móét of Daan, of Bodine of Angela een wolf zijn.

Edit: Daan geeft in haar theorie tegen mij erg duidelijk aan wat haar rol is, just saying.

Krewella
Krewella

Krewella is offline

[2289]
Krewella zei op 18 jan 2014 - 21:51:
Ik ben welw over te halen tot theorien, ik bedoelde dat eigenlijk ook

Kayley
Kayley

Kayley is offline

[15313]
Kayley zei op 18 jan 2014 - 22:06:
Het besef is pijnlijk dat de groep nog een keer gehalveerd is in dagen die lijken alsof ze nooit gebeurd zijn. Boston wordt bloedheet om hen heen en met hoeveel tragedie er op deze plaats gebeurt is, beginnen ze terug in te pakken. Ze wisten dat ze hier niet voor eeuwig gingen blijven, maar het lijkt hen niet veel te bieden. De infrastructuur van de stad is weinig tot hun voordeel en elke mogelijke bron aan voedsel is volledig leeggeroofd.
Ze halen de belangrijkste spullen uit de rugzakken van Henry, Maria en Tommy en dat op zichzelf is een veel te pijnlijke herinnering aan iets dat hen allen nog vers in het geheugen zit. Ellie rolt een rolletje kogels tussen haar vingers, haar wenkbrauwen lichtjes opgetrokken, voor ze die wegsteekt in de achterzak van haar broek. De anderen houden er niet zo van als ze wapens gebruikt, maar zij ziet het niet anders dan wat er gedaan móet worden.
Na de baggage verdeeld te hebben over de vier rugzakken die nog over zijn, gaan ze op pad. Onder hen trilt het asfalt. De snelweg waarop ze lopen, staat vol auto’s die niet meer werken. Een grote ijzeren schroothoop die zindert onder de hitte.
Ze wandelen enkele uren voor ze weer zombies tegen komen- het was onvermijdelijk. Massachussets is minder groots eenmaal buiten Boston en tussen de boomvormige schaduwen komen ze een dorp tegen dat het virus niet heeft overleefd.
Ellie duikt een openstaande deur van een verlaten huis in en trekt Marlene met zich mee. Tess en Joel staan tussen de toegang en de zombies, wapens getrokken. Met elke knal dondert een zombie tot op de grond.
Het kan natuurlijk niet goed blijven gaan. Tess is bijna door de deur wanneer haar kogels op zijn. Ellie is te traag in het aangeven van de koges die ze in haar zak had gestoken. Joel is niet meer beschermd aan beide kanten en dus komt een zombie dicht genoeg om op hem te springen.
Alles gebeurt tegelijkertijd, Ellie’s gegil en Marlene die bijspringt en met de achterkant van Tess’ geweer de zombies wegbeukt. Maar bloed sijpelt door zijn shirt en ze weten het allemaal.


Vandaag is de beschermer geluncht.

Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 18 jan 2014 - 22:10:
Fuck.

xDevilBitch
xDevilBitch

xDevilBitch is offline

[10099]
xDevilBitch zei op 18 jan 2014 - 22:14:
Ik begin inmiddels ook aan mijn eigen theorie te twijfelen, vooral doordat het meer gebaseerd was op grote lijnen dan specifieke posts. Wel denk ik nog steeds de Emma of Bo een wolf is. Misschien beide, maar ik vind Emma's theorie over een inactieve wolf vrij overtuigend, en daardoor neig ik toch eerder naar slechts één ervaren wolf.
Emma speelt echt heel goed. Ze is veruit het actiefst en maakt goede theorieën. Of ze nou goodside of badside is: ze doet het fantastisch. Zelfs Bo heeft aangegeven dat ze het als wolf lastiger vindt om met theorieën te komen en hier terughoudender in is: en dat doet Emma nu juist niet. Ze is dus oprecht goodside of écht kneitergoed.
Van Bo krijgen we dit potje helaas minder hoogte, omdat ze weinig zegt (wat absoluut geen verwijt is, omdat ik weet hoe druk je het hebt en als je geen internet hebt, dan heb je het niet - het is slechts een constatering).

Ik heb het topic nog wat doorgekeken, speciaal lettend op beide, maar ik kan simpelweg niks vinden dat mij voldoende van de schuld van één van beide overtuigt. Frustrerend, maar dat is waar we nu staan. Uit de lunch zullen we wel niks kunnen opmaken, dus ik hoop ten zeerste dat onze waarzegster een wolf scant en een hint weet te droppen.

Edit: shit. Nu hebben we wel echt een probleem.

xEmma
xEmma

xEmma is offline

[18528]
xEmma zei op 18 jan 2014 - 22:14:
Of de badside zou proberen Ellie te lunchen, of een Special zou eruit gaan, helaas was het zo simpel. ):

Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 18 jan 2014 - 22:19:
Ik ga morgen denk op Emma. Tenzij er nog veel verandert. Ik ga morgen naar Delft en heb geen idee hoe laat ik thuis ben (maar ik eet daar, dus vast niet snel genoeg om alles bij te lezen en er iets aan te hebben). Also.

xEmma
xEmma

xEmma is offline

[18528]
xEmma zei op 18 jan 2014 - 22:21:
Waarom op mij? ):
Edit: niet zeurderig bedoeld haha, just wondering.

Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 18 jan 2014 - 22:22:
Omdat ik vind dat je nogal hetzelfde speelt als de vorige keer dat je wolf was. En aangezien de kans groot is dat Daan/ik/jij één van de wolven zijn en ik denk dat Daan een special is en weet dat ik geen wolf ben, blijf jij over.

xEmma
xEmma

xEmma is offline

[18528]
xEmma zei op 18 jan 2014 - 22:25:
Maar jongens, wat nou als we fout zitten?
Wij drieën, Bodine, Daan en ik, blijven alledrie naar elkaar wijzen omdat we het waarschijnlijk achten. We moeten alleen niet vergeten dat het ook mogelijk is dat de wolven compleet tussen Wilma, Cynthia en Angela zitten.
Stel, al is er per se een actieveling een wolf, we moeten ook op de andere drie letten. Het zou mij niet verbazen als we te druk bezig zijn met elkaar uitroeien en niet meer aan hun denken. Cynthia en Angela bijvoorbeeld hebben samen de ervaring en activiteit die wij continu in één speler zoeken.

Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 18 jan 2014 - 22:26:
Ja, dat zou ik ook zeggen, nu ineens een vinger naar jezelf wijst. Jij wilde namen horen, hier heb je er één: jij krijgt mijn stem.
En de kans dat de hele badside bestaat uit Cynthia/Angela/Wilma acht ik zeer onwaarschijnlijk, omdat, zoals we al tig keer hebben gezegd, de "sterkte" spelers nog steeds niet geluncht zijn.

xEmma
xEmma

xEmma is offline

[18528]
xEmma zei op 18 jan 2014 - 22:35:
Ik weet niet of ik het verkeerd lees, maar je klinkt nogal boos en als dat mijn schuld is: ik heb dat niet willen veroorzaken, maar ik weet ook niet helemaal wat ik fout heb gedaan.
Verder wil ik je er op wijzen dat er al eerder een vinger naar me is gewezen, door Daan. Niet om beledigend te zijn, maar je reden om op mij te stemmen is niet ongelooflijk sterk. Ik vind het niet echt nodig om er überhaupt op te reageren, want het is een gevoel dat jij hebt en daar is lastig tegenin te praten. Het was geen reactie op wat jij zei, het was een spontane mededeling.



1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20