Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Forum » Forum Spelletjes » Dark Age Special: The Last Of Us (Speeltopic I)

Dark Age Special: The Last Of Us (Speeltopic I)

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20
Kayley
Kayley

Kayley is offline

[15313]
Kayley zei op 12 jan 2014 - 23:12:
De zon staat laag over het voormalige Boston. Klimop heeft zich in een wurggreep om de stad heen geslagen en blijft nu knijpen tot er geen zuchtje leven meer over is. De somberheid is bijna tastbaar geworden.
Een bus vliegt over de enige weg die nog min of meer berijdbaar is. Haast dramatisch slaakt de motor een laatste zucht voor het, na kilometers van sputteren en hoesten, het eindelijk begeeft. De vaart mindert en ze komen ten slotte tot een stop.
Eén voor één sijpelen ze uit de bus, de rugzakken hoog en het humeur nog nét boven het vriespunt. Er waren enkele verhitte discussies onderweg en die zijn nog niet verteerd. Voor de eerste keer sinds Mexico zitten ze echter op hetzelfde blaadje wanneer ze besluiten dat ze beschutting moeten zoeken voor de nacht zich onheilspellend om hen heen sluit.
Glas splintert en regent in kristallen op de stoffige vloer. Ze hijsen zich in het gebouw dat al betere tijden gezien heeft. De gangen fluisteren over hun voetstappen. Een vuurtje wordt aangemaakt, in een eenzaam kamertje zo ver mogelijk van de straten.
“Nog even,” denken ze, “en dan is het weer zo ver.”
Buiten wordt het donker.


---

Wanneer iemand gelunchd wordt, sterft die persoon niet meteen. Het virus heeft 24 uur nodig om volledig in te treden, dus wordt de persoon pas uit het spel gezet bij de eerstvolgende lynch.

Rollen
- Goodside
Joel—beschermer: kan elke dag mensen beschermen, maar zodra hij Ellie voor het eerst beschermt, krijgt hij te horen wie ze is en staan de twee in contact. Als hij Ellie niet in leven kan houden, gaat hij ook dood.
Tess—waarzegger: gewoon zoals altijd, kan één keer per twee dagen scannen.
Ellie—immuun: kan alleen doodgaan door de lynch, niet de lunch omdat ze immuun is voor het zombievirus. Wanneer Joel haar voor het eerst beschermt, treden de twee in contact. Zij twee zijn de enigen die, van de goodside, een soort contact hebben zoals de badside.
Marlene—burgemeester: beslist wie er gelynchd wordt wanneer er een gelijkstand is, en mag daar bovenop ook haar stem één keer in het spel voor twee stemmen laten gelden.
Tommy—survivor.
Maria—survivor.
Henry—survivor.
Sam—survivor.

- Badside
Zombie #1
Zombie #2

---

Deelnemers
1. Josette
2. Pauline
3. Emma
4. Cynthia
5. Angela
6. Bodine
7. Bella
8. Daan
9. Elise
10. Wilma


Lynch en lunch vinden plaats om tien uur 's avonds.



williewortel
williewortel

williewortel is offline

[315]
williewortel zei op 15 jan 2014 - 20:50:
Uhh nee, want iedereen stemde op Bella

xEmma
xEmma

xEmma is offline

[18528]
xEmma zei op 15 jan 2014 - 20:56:
Ja, dat had ik eerder deze pagina al opgemerkt, maar ik kan er zelf niet heel veel mee en er reageerde ook niemand op.

Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 15 jan 2014 - 20:57:
Ja, bij de tweede lynch. Niet bij de eerste.
Also. Bella geluncht. Dat doet me toch vermoeden dat we te maken hebben met een wolfpack dat liever een leuk spel heeft dan een veilige winst. Ik weet dat ikzelf zo speel (tenzij ik vermoed dat iemand waarzegster is - nogmaals sorry, Emms), en Daan ook. Van Emma ga ik er ook vanuit. Van Cynthia en Wilma verwacht ik het minder omdat ze minder ervaring hebben en dus meer "moeite" zouden hebben met zich verdedigen in theorieën en dergelijke. Van Josette/Pauline/Angela weet ik niet zo goed wat ik op dat vlak moet denken.
Maar ik neig er dus stiekem naar om te denken dat Daan/Emms misschien in 't wolfpack zitten. Geen verdenking hiero - gewoon een hersenspinsel.

xEmma
xEmma

xEmma is offline

[18528]
xEmma zei op 15 jan 2014 - 21:05:
Ik heb inderdaad liever een leuk spel, maar Angela had al van tevoren aangegeven dat ze bijna niet online zou komen en gezien haar activiteit de vorige spelletjes, had ik haar denk ik geluncht. Bella was een van de actievere.

Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 15 jan 2014 - 22:10:
Ik ben het hele topic nog 'ns doorgegaan. Enne:

1. Josette
Is vooral gewoon heel erg stil. Idunno?

2. Pauline
Idem, maar die heeft tentamens. She's probably studying - as I should be.

3. Emma
Emma is degene die doorhamerde op het feit dat we lynch/lunch dezelfde persoon kunnen laten zijn. Zonder haar hadden we dat misschien niet in de gaten gehad, en het is voor de wolven een voordeel als het twee verschillende mensen zijn (want de kans dat 't een wolf wordt is toch bijzonder klein). Dus tenzij Emma wolf is met Wilma (maar dat lijkt me sterk, want ze ging zelf het meest door op de theorie tegen Wilma), lijkt me dat we Emms (voorlopig) wel kunnen vertrouwen.

4. Cynthia
Vind ik moeilijk te beoordelen, omdat ik geen idee heb in hoeverre ze het spel snapt. Dus ik weet niet of ze dingen strategisch doet, of gewoon omdat ze niet beter weet. Zegmaar. Maar iig - zei was degene die ons erop attendeerde dat Bella Tommy was. Omdat ze wolf was en het al wist? Maar dan zou het in haar voordeel zijn ons in het duister te laten zitten. Als we er niet achter zouden komen, werd er misschien nog een burger gelyncht (tenzij ze met Wilma was, maar dat lijkt me niet, want ze "steunde" de theorie tegen haar ook).

5. Angela
Bijzonder inactief, as usual.

8. Daan
Geen idee. Zou zomaar wolf kunnen zijn - zou zomaar niet wolf kunnen zijn. Ze heeft dit potje nog niet bijzonder veel toegevoegd, voor zover ik zo snel kon ontdekken.

10. Wilma
Kreeg een whappje van Pauline. Wat betekent dat die twee buiten DA om in contact staan. Waarom? Ze zijn nooit samen badside geweest. Waarom hebben ze elkaars nummer?
Ze stemde "mee", en was daarbij ook nog rommelig over haar stem (verwarde nummer 4 en 7 - could be coincidence, could not be).

Verder weten we (als Josette goed heeft gekeken naar onlinetijden) dat Angela waarschijnlijk niet de burgemeester is. En dat de burgemeester Emma boven Elise heeft gekozen.

xDevilBitch
xDevilBitch

xDevilBitch is offline

[10099]
xDevilBitch zei op 15 jan 2014 - 22:19:
Ik vetrouw Cynthia wel, omdat die in de eerste lynchronde op Bella stemde. Meestal kijkt de badside wel uit dat ze niet iemand luncht die net op één van haar leden gemstemt heeft.
Hetzelfde wil ik graag in mijn eigen verderdiging zeggen: Bella stemde op mij. Ik weet dat het geen waterdicht bewijs is, want het is voor de badside natuurlijk heel handig om omgekeerde psychologie te gebruiken en juist wél degene te lunchen die op één van haar leden heeft gestemt, maar toch leert mijn ervaring in dit spel dat dat meestal toch ten koste van alles voorkomen wordt.

Over de burgemeester: ik denk dat ze Emma heeft gered omdat die al behoorlijk actief bezig was en Elise niet. Ik denk dus niet dat daar echt iets uit te halen valt.

williewortel
williewortel

williewortel is offline

[315]
williewortel zei op 15 jan 2014 - 22:21:
Ik had haar nummer, omdat in het vorige potje niet de hele tijd op ff kon komen en kon ik op die manier me stem doorbrengen

Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 15 jan 2014 - 22:26:
Van Cynthia geloof ik het makkelijker dan van jou. Juist omdat ze zo weinig ervaring heeft, zou ik - als ik haar medewolf was - uitkijken met omgekeerde psychologie. Dat's bij haar gewoon minder geloofwaardig. Niet dat het niet kan, maar 't is gewoon riskanter.
Bij jou kijk ik er meer tegenaan zoals bij mij: 't kan allemaal. We kunnen omgekeerde psychologie doen, of omgekeerde omgekeerde psychologie, of omgekeerde omgekeerde omgekeerde psychologie, of omgekeerde omgekeerde omgekeerde omgekeerde psychologie. Of gewoon oerstom spelen en op alles zeggen "jamaar dat zou ik toch nooit doen want ik snap dat het dom is".
Niet dat ik je per se verdenk, hoor. I'm just sayin'.

Ehm, even iets anders - misschien is het handig als Joel/Ellie een beetje hints gaan droppen. De kans bestaat natuurlijk dat ze elkaar al gevonden hebben, maar die kans is één op zeven en dus bijzonder klein. En. 't Lijkt me een voordeel als de immune persoon beschermd wordt tegen de lynch. Nee? ^^

@Wilma; okay, good to know.

xEmma
xEmma

xEmma is offline

[18528]
xEmma zei op 15 jan 2014 - 22:28:
Het is extra onwaarschijnlijk dat Angela de burgemeester zou zijn omdat zij op mij stemde. Het zou vreemd zijn als ze daarna toch mij boven Elise zou verkiezen.
@ Bodine: Ik snap niet helemaal hoe je de link van mij naar Wilma legt. "Dus tenzij Emma wolf is met Wilma" Gaat dit over de eerste lynch? De link tussen Cynthia en Wilma zie ik ook niet helemaal. Misschien ben ik een beetje te moe hiervoor though, ik zou eigenlijk moeten gaan slapen. Toch: care to explain?

En ik vond Bella meteen al heel duidelijk over haar rol, eigenlijk, toen ze begon met hinten. Ik denk dat Cynthia het gewoon het als eerste heeft gezien en ons daarom erop kon wijzen. Ik weet niet of mensen die hint anders gemist hadden. Het is natuurlijk altijd nog een mogelijkheid dat het voor haar net wat makkelijker was omdat ze het al wist, maar ook zonder het te weten kon ze het makkelijk geraden hebben.

Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 15 jan 2014 - 22:32:
Nou kijk. Als we niet Tommy hadden gezocht en gevonden, was het waarschijnlijk Wilma geweest die gelyncht was. Dus tenzij jullie haar wilden beschermen, hadden jullie als wolf weinig motief om de aandacht op Tommy te vestigen.
En over Cynthia - ik bedoel juist dat ze als wolf wss haar mond gehouden zou hebben.

Krewella
Krewella

Krewella is offline

[2289]
Krewella zei op 15 jan 2014 - 22:39:
@ Emma Ik dacht eigenlijk dat iedereen het wel door had, maar om de knoop door te hakken heb ik het gezegd, omdat Bella zo duidelijk was watdusblijkbaarnietmocht?

Het nadeel is nu wel dat de badside een stapje verder is, want wij hebben in principe een lynch verspilt, want morgen is er weer een lunch, toch? Ik denk niet dat het slim is om dan weer die persoon te lynchen, want op die manier komen we nooit verder. Het probleem nu was alleen het gebrek aan goed bewijs, denk ik.

Krewella
Krewella

Krewella is offline

[2289]
Krewella zei op 15 jan 2014 - 22:40:
Welk berichtje van Bella heeft haar op de waarschuwingslijst laten belanden?

xEmma
xEmma

xEmma is offline

[18528]
xEmma zei op 15 jan 2014 - 22:48:
Ah okay. Ik snap het weer, ondanks mijn vermoeide hoofd. (:
@ Cynthia: Ik denk dat er vrij veel over de lijn waren, maar dat antwoord op mijn opmerking over een plotwisseling sowieso. Normaal hint iemand door letters schuin te drukken in haar tekst of door een referentie te maken in een fandom. ("Ik heb volgens mij wel enig idee wie jij vertolkt en waarom en blah blah blah" richting iemand die Ke$ha vertolkte, is de eerste waar ik op kan komen.)

Pline
Pline

Pline is offline

[986]
Pline zei op 15 jan 2014 - 22:59:
Ik heb inderdaad tentamens en ik voel me een beetje schuldig dat ik niet zo actief kan zijn maar ik wil niet voor al men vakken zakken...
Ik ga nu wel proberen om morgen alles bij te lezen en even een theorietje te bedenken want men volgende is maandag... (kan wel niets beloven he guys)

Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 15 jan 2014 - 23:04:
Don't feel guilty though.



1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20