Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Forum » Forum Spelletjes » Dark Age Special: The Last Of Us (Speeltopic I)

Dark Age Special: The Last Of Us (Speeltopic I)

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20
Kayley
Kayley

Kayley is offline

[15313]
Kayley zei op 12 jan 2014 - 23:12:
De zon staat laag over het voormalige Boston. Klimop heeft zich in een wurggreep om de stad heen geslagen en blijft nu knijpen tot er geen zuchtje leven meer over is. De somberheid is bijna tastbaar geworden.
Een bus vliegt over de enige weg die nog min of meer berijdbaar is. Haast dramatisch slaakt de motor een laatste zucht voor het, na kilometers van sputteren en hoesten, het eindelijk begeeft. De vaart mindert en ze komen ten slotte tot een stop.
Eén voor één sijpelen ze uit de bus, de rugzakken hoog en het humeur nog nét boven het vriespunt. Er waren enkele verhitte discussies onderweg en die zijn nog niet verteerd. Voor de eerste keer sinds Mexico zitten ze echter op hetzelfde blaadje wanneer ze besluiten dat ze beschutting moeten zoeken voor de nacht zich onheilspellend om hen heen sluit.
Glas splintert en regent in kristallen op de stoffige vloer. Ze hijsen zich in het gebouw dat al betere tijden gezien heeft. De gangen fluisteren over hun voetstappen. Een vuurtje wordt aangemaakt, in een eenzaam kamertje zo ver mogelijk van de straten.
“Nog even,” denken ze, “en dan is het weer zo ver.”
Buiten wordt het donker.


---

Wanneer iemand gelunchd wordt, sterft die persoon niet meteen. Het virus heeft 24 uur nodig om volledig in te treden, dus wordt de persoon pas uit het spel gezet bij de eerstvolgende lynch.

Rollen
- Goodside
Joel—beschermer: kan elke dag mensen beschermen, maar zodra hij Ellie voor het eerst beschermt, krijgt hij te horen wie ze is en staan de twee in contact. Als hij Ellie niet in leven kan houden, gaat hij ook dood.
Tess—waarzegger: gewoon zoals altijd, kan één keer per twee dagen scannen.
Ellie—immuun: kan alleen doodgaan door de lynch, niet de lunch omdat ze immuun is voor het zombievirus. Wanneer Joel haar voor het eerst beschermt, treden de twee in contact. Zij twee zijn de enigen die, van de goodside, een soort contact hebben zoals de badside.
Marlene—burgemeester: beslist wie er gelynchd wordt wanneer er een gelijkstand is, en mag daar bovenop ook haar stem één keer in het spel voor twee stemmen laten gelden.
Tommy—survivor.
Maria—survivor.
Henry—survivor.
Sam—survivor.

- Badside
Zombie #1
Zombie #2

---

Deelnemers
1. Josette
2. Pauline
3. Emma
4. Cynthia
5. Angela
6. Bodine
7. Bella
8. Daan
9. Elise
10. Wilma


Lynch en lunch vinden plaats om tien uur 's avonds.



xEmma
xEmma

xEmma is offline

[18528]
xEmma zei op 19 jan 2014 - 12:04:
Dat is dan een foute aanname aan mijn kant geweest, ik dacht op te maken dat de Beschermer Ellie gevonden had.
Ik gok (met nadruk op gok) dat Bodine dan een keer (toen ik er sowieso niet uit ging) mij een keer heeft beschermd en daarom de optie dat ik Ellie zou kunnen zijn, meteen van tafel veegt. (Anders zie ik niet waarom ze dat doet.) Dan blijven er inderdaad niet zo veel rollen voor mij over. Maar once again, met wie ik zou dan samenwerken?

Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 19 jan 2014 - 12:10:
Ik weet het niet, maar ik gok Wilma. Ik weet het niet. Misschien dat de lynch duidelijkheid zal brengen. Maar ik ga zo weg, dus ik ga m'n thee opdrinken en m'n spulletjes pakken en zo. Sterkte, mijn o-zo-inactieve en verliezende mede-goodies. Ik weet niet hoe jullie 't willen klaarspelen, but I suggest you kill them wolves. (:

xEmma
xEmma

xEmma is offline

[18528]
xEmma zei op 19 jan 2014 - 12:12:
Maar de lynch gaat zo toch echt de laatste zijn: 2-2 -> badside wint.
Je kijkt een beetje met oogkleppen op en helaas is het nu al te laat om je mening te veranderen. Want kijk, ik kan geen Waarzegger zijn volgens jou omdat ik niet aan de eisen voldoe, maar dat doet niemand in dit spel. Vreemd dat ik het daardoor niet kan zijn en anderen toch maar wel.

xDevilBitch
xDevilBitch

xDevilBitch is offline

[10099]
xDevilBitch zei op 19 jan 2014 - 13:37:
Oh shit, ik moet over tien minuten weg en ik denk niet dat ik wi-fi heb. Euhm. Ja. Ik denk dat ik Bo inmiddels vertrouw en dan zou de logische stap dus zijn om Emma te lynchen. Maar ik begin aan alles te twijfelen en het is heel erg kut.
Er zou tussen Angela, Wilma en Cynthia sowieso één baddie moeten zitten. Ik denk steeds meer dat dat tussen Wilma en Angela is. En ja, we weten waar Angela uithangt, maar waarom is dat een reden om haar minder te verdenken? Ze kan net zo goed een baddie zijn als Wilma, toch?
Ik denk dat ik voorlopig op Emma stem en als ik wi-fi blijk te hebben en tijd heb om het topic nog eens door te lezen, dan zal ik nog eens kijken.

xEmma
xEmma

xEmma is offline

[18528]
xEmma zei op 19 jan 2014 - 13:40:
Maar dat je Bodine vertrouwt, betekent niet dat wat zij zegt waar is. Ze heeft een denkstap gemaakt die fout is, niet om mij er in te luizen, maar omdat zij het nou eenmaal zo ziet (gokt).

xDevilBitch
xDevilBitch

xDevilBitch is offline

[10099]
xDevilBitch zei op 19 jan 2014 - 13:46:
Klopt, maar op dit moment zijn alle theorieën één grote knoop in mijn hoofd en ik moet eigenlijk echt alles nog eens gaan lezen maar ik moet weg (en leren). Punt twee is dat Angela en Wilma dusdanig weinig hebben gezegd dat ik daar ook niks uit ga kunnen halen.

xEmma
xEmma

xEmma is offline

[18528]
xEmma zei op 19 jan 2014 - 13:59:
Uit wat ze hebben gezegd, is inderdaad bijzonder weinig en er is niets uit te halen. Er is echter wel wat te halen uit hoe er over hun gepraat wordt door anderen, en vooral Cynthia begint dan vreemde dingen te zeggen.

Krewella
Krewella

Krewella is offline

[2289]
Krewella zei op 19 jan 2014 - 14:02:
Je kijkt een beetje met oogkleppen op en helaas is het nu al te laat om je mening te veranderen. Want kijk, ik kan geen Waarzegger zijn volgens jou omdat ik niet aan de eisen voldoe, maar dat doet niemand in dit spel. Vreemd dat ik het daardoor niet kan zijn en anderen toch maar wel.

Dit is een goeie.

Ik begin nu wel te twijfelen. Emma's uitleg heeft me laten nadenken (die op de vorige pagina) en ik weet het niet meer zo goed.

Het is voor mijn gevoel nu meer een kwestie van risico nemen of niet. Want als Emma geen wolf blijkt te zijn, hebben we verloren. Als blijkt van wel, hebben we nog een kans. Maar de vraag met wie ze zou moeten samenwerken, blijft wat knagen. But then again - wat als ze dat zo expres doet? Het gaat uiteindelijk natuurlijk ook om liegen/bedriegen door de badside, right?

Ik hoop gewoon dat de inactieven ook nog wat gaan zeggen, misschien bieden zij nieuw perspectief.

Nog één vraag @Emma: Hoe bedoel je dat ik rare dingen begin te zeggen? Ik probeer er gewoon achter te komen wie ik moet stemmen.

xEmma
xEmma

xEmma is offline

[18528]
xEmma zei op 19 jan 2014 - 14:09:
Als we kijken naar wie dingen over Angela/Wilma zegt, is Angela volgens jou om een vreemde reden te vertrouwen en Wilma niet. Dat, zeg maar.

missxangel
missxangel

missxangel is offline

[1499]
missxangel zei op 19 jan 2014 - 16:27:
Dit potje voelt net aan als het vorige potje toen Kayley iedereen tegen mij opzette en ik uitendelijk een tovenaar bleek te zijn. Dit maal ben ik dan geen tovenaar maar ik ben ook geen baddie. Ik krijg het gevoel dat Emma haar beschuldigingen wil afschuiven op mij, zodat zij het potje verder kan spelen en winnen als zij een baddie is.

Ik ben idd heel inactief maar heb zo af en toe wel ietd laten horen. Het feit dat wilma inactief is en een special zou zijn vind ik raar.

Nog raarder vind ik dat Emma zegt dat ze zichzelf niet kan verdedigen tegen de beschuldigingen, tenzij ze het bericht van Kayley laat zien, wat natuurlijk hardstikke verboden is. Ik denk dat zij zo de goodside op de hand wil hebben en ze wil laten keren naar mij om mij te lynchen. Ik denk (mijn mening..) dat Emma badside is en dat ze bluft over haar bericht van Kayley, want dat mag ze toch niet doen.

Ik weet van mezelf welke rol ik heb, maar bij Emma kan ik er geen pijl op trekken. In mijn ogrn was ze eerst de waarzegster, maar als dat zo is heeft ze verdomd slecht gescand of slechte hints gegeven. Nou met die hints zit het wel goed en ik denk ook niet dat Emma slecht zou scannen. Daarom acht ik het heel aannemelijk dat zij een wolf/zombie is en zich - net als Kayley in het vorige spel - richt op mij en de ervaren speler ervan wil overtuigen dat ik een baddie ben.

Daarom stem ik vanavond op Emma.

xEmma
xEmma

xEmma is offline

[18528]
xEmma zei op 19 jan 2014 - 16:56:
"Het feit dat Wilma inactief is en een special zou zijn vind ik raar," zegt degene die even inactief is en een special claimt te zijn.

Ik kan me niet verdedigen aangezien jullie me niets geven om me tegen te verdedigen. Ik zou het graag doen, maar jullie geven geen goede redenen. Kom met iets waar een reactie op nodig is en ik geef hem graag.

Overigens. Ik heb Cynthia en Angela aangewezen en daar krijg ik belabberd weinig reacties op. Het is hypocriet om te zeggen dat ik badside ben omdat ik "mezelf niet verdedig" terwijl ze het zelf ook niet doen.

Verder. Ik word vergeleken met Kayley in het vorige spel. Kayley was toen een goodsider.

missxangel
missxangel

missxangel is offline

[1499]
missxangel zei op 19 jan 2014 - 17:52:
Ja maar dat komt omdat ik weet welke rol ik heb en die van Wilma is voor mij vooral gissen.

Ik ben inactief en heb bijna altijd random gestemd. Samenwerken doe ik dit potje sowiedo niet, maar waarom zou ik samenwerken met Cynthia? Waar zie jij een verband dat ik dat zou doen?

xEmma
xEmma

xEmma is offline

[18528]
xEmma zei op 19 jan 2014 - 18:06:
Zie vorige posts. Over jouw gedrag is niet veel te zeggen omdat je je gezicht niet echt hebt laten zien, maar over Cynthia wel.
Overigens stemde Cynthia de eerste ronde op degene die er de eerste lunch uit ging en stemde jij de derde ronde op degene die zo geluncht wordt.

missxangel
missxangel

missxangel is offline

[1499]
missxangel zei op 19 jan 2014 - 18:13:
Stel dat Cynthia en ik samenwerken, zou het dan niet ongelovelijk ondoordacht zij als je die stemmen zou kunnen linken. Maar het kan ook zijn dat de baddies ons op deze manieren proberen te linken zodat het lijkt alsof cynthia en ik baddies zijn.

xEmma
xEmma

xEmma is offline

[18528]
xEmma zei op 19 jan 2014 - 18:23:
Natuurlijk zou het ondoordacht zijn, maar dat betekent niet dat het niet gebeurd zou kunnen zijn. Het is opvallend, en nu kunnen we een verhaal gaan houden over omgekeerde psychologie of die nog een keer omkeren, maar dat neemt het niet weg.

Alle puzzelstukjes passen. Waarom Cynthia jou wel vertrouwd en Wilma niet, de stemmen, waarom het zo lastig was om de badside te herkennen (een hield d'r mond).
Als je mij aanvalt, blijf je altijd hetzelfde puzzelstukje behouden: met wie zou ik in vredesnaam samenwerken? Je kan het wel forceren, maar passen gaat het niet. Ik werk niet samen, er zijn geen banden te leggen tussen mij en een andere speler.


Dit topic is gesloten omdat het maximum van 300 berichten is bereikt



1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20