Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Forum » Forum Spelletjes » Dark Age Special: The Last Of Us (Speeltopic I)

Dark Age Special: The Last Of Us (Speeltopic I)

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20
Kayley
Kayley

Kayley is offline

[15313]
Kayley zei op 12 jan 2014 - 23:12:
De zon staat laag over het voormalige Boston. Klimop heeft zich in een wurggreep om de stad heen geslagen en blijft nu knijpen tot er geen zuchtje leven meer over is. De somberheid is bijna tastbaar geworden.
Een bus vliegt over de enige weg die nog min of meer berijdbaar is. Haast dramatisch slaakt de motor een laatste zucht voor het, na kilometers van sputteren en hoesten, het eindelijk begeeft. De vaart mindert en ze komen ten slotte tot een stop.
Eén voor één sijpelen ze uit de bus, de rugzakken hoog en het humeur nog nét boven het vriespunt. Er waren enkele verhitte discussies onderweg en die zijn nog niet verteerd. Voor de eerste keer sinds Mexico zitten ze echter op hetzelfde blaadje wanneer ze besluiten dat ze beschutting moeten zoeken voor de nacht zich onheilspellend om hen heen sluit.
Glas splintert en regent in kristallen op de stoffige vloer. Ze hijsen zich in het gebouw dat al betere tijden gezien heeft. De gangen fluisteren over hun voetstappen. Een vuurtje wordt aangemaakt, in een eenzaam kamertje zo ver mogelijk van de straten.
“Nog even,” denken ze, “en dan is het weer zo ver.”
Buiten wordt het donker.


---

Wanneer iemand gelunchd wordt, sterft die persoon niet meteen. Het virus heeft 24 uur nodig om volledig in te treden, dus wordt de persoon pas uit het spel gezet bij de eerstvolgende lynch.

Rollen
- Goodside
Joel—beschermer: kan elke dag mensen beschermen, maar zodra hij Ellie voor het eerst beschermt, krijgt hij te horen wie ze is en staan de twee in contact. Als hij Ellie niet in leven kan houden, gaat hij ook dood.
Tess—waarzegger: gewoon zoals altijd, kan één keer per twee dagen scannen.
Ellie—immuun: kan alleen doodgaan door de lynch, niet de lunch omdat ze immuun is voor het zombievirus. Wanneer Joel haar voor het eerst beschermt, treden de twee in contact. Zij twee zijn de enigen die, van de goodside, een soort contact hebben zoals de badside.
Marlene—burgemeester: beslist wie er gelynchd wordt wanneer er een gelijkstand is, en mag daar bovenop ook haar stem één keer in het spel voor twee stemmen laten gelden.
Tommy—survivor.
Maria—survivor.
Henry—survivor.
Sam—survivor.

- Badside
Zombie #1
Zombie #2

---

Deelnemers
1. Josette
2. Pauline
3. Emma
4. Cynthia
5. Angela
6. Bodine
7. Bella
8. Daan
9. Elise
10. Wilma


Lynch en lunch vinden plaats om tien uur 's avonds.



xEmma
xEmma

xEmma is offline

[18528]
xEmma zei op 16 jan 2014 - 22:10:
True, true.

Het zal fijn zijn als Maria gaat hinten, dan kunnen we een iemand van ons lijstje verdachten afhalen. Het zou me alleen niet verbazen als Maria iemand is die niet heel actief is.

Edit: Tess is de waarzegger.

Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 16 jan 2014 - 22:12:
Oh, die staat stiekem verstopt boven Ellie. Mijn fout. ^^

Pline
Pline

Pline is offline

[986]
Pline zei op 16 jan 2014 - 22:29:
Sorry guys, het lukt niet om actief te zijn met mijn werk en ik denk niet dat het nog gaat lukken... kinda feeling bad about it...

xDevilBitch
xDevilBitch

xDevilBitch is offline

[10099]
xDevilBitch zei op 16 jan 2014 - 23:22:
Ik heb mijn zeer vervelende date met mijn wiskundeboek eindelijk beëindigd. Maar ja - ik heb SE week (zoals ik volgens mij gister ook al gezegd heb), dus ik probeer zo actief als ik kan mee te doen, maar het zal waarschijnlijk toch wat minder actief zijn dan het vorige potje (hoewel het vanaf morgen weekend is en dan zou het op zich prima moeten lukken).
Ik wil nu eigenlijk ook een post maak waarin ik iedereen analyseer, maar aangezien ik om negen uur morgenochtend aan mijn Latijn vertaling zit, stel ik dat even uit tot morgenmiddag. Scusa.

Om terug te komen op de verdenking richting mij: Cynthia vertrouwen is een groot woord. Ik vertrouw haar niet voor honderd procent, dat kan ik simpelweg niet, maar op zoek naar de badside gebruik ik dezelfde strategie als op zoek naar de mol: ik zoek eerst naar mensen die het waarschijnlijk niet zijn. Dat betekent niet dat ik ze compleet buiten schot houdt, maar het verkleint voor mij de groep hoofdverdachten, wat overzicht creëert.
Nu: bij alle potjes waarbij ik badsider was, werden er bij het kiezen van onze lunch eerst mensen weggestreept. In het begin waren dit altijd mensen die via een stem aan één van ons te linken was. Hierdoor denk ik dat dit vaak de strategie is van een 'gemiddeld gevorderde badside'.
Welke badsidesamenstellingen zouden dit niet volgen? Ofwel een zeer onervaren badside - zoals Emma al zei, denken die er misschien niet over na dat het nadelig kan zijn om iemand te lunchen die op jou gestemd heeft. De andere optie is een zeer ervaren badside: omgekeerde psychologie.
Ik denk niet dat de badside alleen maar uit onervaren mensen bestaan. Ten eerste omdat onervaren speelsters de neiging hebben sterke (en dus intimiderende) speelsters te lunchen. Dan kom je toch eerder uit bij Bo en Emma, en zeker niet bij Bella, die immers net nieuw is. De tweede reden is dat er maar twee of drie onervaren spelers zijn: Wilma, Cynthia en eventueel Angela (die veel potjes heeft mee gespeeld, maar meestal niet erg actief is). Angela zou ik hier niet per se als onervaren bestempelen, omdat ik denk dat ze wel genoeg potjes heeft meegelezen om te weten hoe het spel werkt vanuit tactisch oogpunt.
Dan hebben we optie twee: de zeer ervaren badside. In dat geval hoeft niet eens de hele badside zeer ervaren te zijn: als Bo badsider is, zou ze de rest ongetwijfeld meekrijgen in een omgekeerde psychologie verhaal. Hetzelfde geldt voor Emma.
Tot zover mijn hersenspinsels voor vanavond.

En over de opmerking over Bo, dat was een opmerking over:
Maar Bodine bijvoorbeeld is normaal heel actief, ook wanneer ze bij de badside hoort, dus ik neem aan dat we van haar binnenkort wel wat gaan horen.


Also: het is echt jammer dat de rest minder actief is, want over Josette en Pauline kunnen we zo weinig zeggen. Maar goed: school gaat voor en eigenlijk mag ik niet zeuren, want ik zou ook behoorlijk actiever moeten zijn.

en toen werd deze post tien keer zo lang als de bedoeling was. Oeps.

Pline
Pline

Pline is offline

[986]
Pline zei op 16 jan 2014 - 23:49:
@Daan: I'm sorry.. het is zo een leuk potje maar met school is het echt niet haalbaar om het deftig te volgen dus actief zijn zal er niet meer inzitten dit spelletje...

realMe
realMe

realMe is offline

[2181]
realMe zei op 17 jan 2014 - 14:07:
@Emma: Van Cynthia had ik niet meegekregen. Dat ga ik nog wel teruglezen. Maar dat van Daan en bodine viel me op en jij zei het ook nog in je post, dus daarom alleen over bo en daan

realMe
realMe

realMe is offline

[2181]
realMe zei op 17 jan 2014 - 15:02:
Okey, hier komt een poging van mij om actief mee te doen. Dit is niet iedereen en volgens mij ook helemaal niet alles wat er is gezegd, maar ja.

WilmaHet eerste wat mij opviel was dat wilma zei
Heb net gedaan, kreeg whatsapje van Pauline

Waarom zou ze dit zeggen, dat is niet slim. Ik weet dat iemand meer in het topic het is opgevallen, want later begint iemand er weer over, maar er komt niet echt reactie van Wilma, of Pauline om het te verklaren. Zover ik weet kennen die twee elkaar ook niet in het echt, dus waarom zouden ze elkaars nummer hebben?
Wat daarna ter sprake komt, al is dit nog wel bij de random lynch, is dat Wilma als enige met iemand ‘meestemt’. Nou is dit mogelijk met random, maar om iemand uit de gevaren zone te houden kan. dit melde Emma tevens ook eerder Daan gaat hierop in door te melden dat het veel veiliger spelen is voor de badside om met iemand mee te stemmen. Dit vind ik wel logisch klinken

Vervolgens verspreekt ze zich weer, door te zeggen dat ze op nummer 4 heeft gestemd en eerder zei ze nummer 9, welke ze ook aan Kayley had doorgegeven. Al verwijt ze dit aan vermoeidheid en problemen, wat ik nog best el wil geloven. Maar een vier en een negen zitten niet bij elkaar op het toetsenbord, dus een typefout kan het niet echt zijn.


Angela zei geeft al heel in het begin aan dat ze niet veel online gaat zijn. Ze speelt wel vaak mee, dus ze weet wel hoe het spel gespeeld wordt, zoals Emma al zei.
Emma had Angela uitgesloten om burgermeester te zijn, wat ik eerder ook al deed.

Overigens, over Angela valt dus niet veel te zeggen doordat ze niet veel online is om te leren en voor school, daar geef ik haar groot gelijk in. Maar dat wil niet zeggen voor mij dat ik haar meteen vertrouw. Ergens aan mij knaagt een vreemd gevoel, wat ze scheint wel half en half iedere keer te weten wat er gaande is, en het lijkt me als je het druk hebt, je niet keer op keer het topic gaat lezen.

bodineZij komt ergens ineens met dat ze Pauline of wilma zouden kiezen om geluncht te worden. .. juist omdat ze geen stemmen hebben gehad in de eerste lynch.

Daan Heb ik niet zo heel veel over te zeggen. Zegt dat ze bodine vertrouwt en eerder al Cynthia. Ik vertrouw haar wel nu nog.

Toch blijven Pauline en Wilma, zeker Wilma voor mij nu verdachter. Zeker gezien dat Wilma zei dat ze een apje van Pauline kreeg. Ik ga dan vanavond voor Wilma met de lynch.

Pline
Pline

Pline is offline

[986]
Pline zei op 17 jan 2014 - 16:15:
@Josette: Ik heb Wilma's nummer al sinds het vorige potje omdat ze toen eens bijna vergeten was om te stemmen, zo kon ik haar eraan herinneren als we een dag hadden waarop er een lynch was en ze dus moest stemmen. Verder denk ik dat Wilma ook wel verstandig genoeg is (na die paar spelletjes die ze al gespeeld heeft) om (moesten wij samen badside zijn) zoiets niet te zeggen omdat het haar meteen verdacht zou maken. (en mij ook but that's not really my point)

Verder is het voor mij nogal lastig om het spel helemaal te volgen en ik heb geen tijd om een al te lange theorie te bedenken waarbij ik steeds ga terug lezen dus mijn excuses moesten er fouten zijn...

Door het lunchgedrag uit de eerste lunch denk ik dat we met een badside zitten die de minder actieve mensen eruit wil spelen dus dan vermoed ik dat (als ze zo verder gaan) Maria gezocht moet worden tussen mij, Angela en Cynthia.

Met datzelfde idee denk ik ook dat het een badside is die al iets langer speelt dus zoek ik dan tussen Emma, Josette, Daan en Bodine... (voor toch 1 van de wolven)
De andere wolf zou ik dan bij Wilma, Cynthia of Angela zoeken (al dat ik niet zou weten wie van hen)
Van mezelf weet ik dat ik geen badside ben dus daar kan ik niet al te veel over zeggen... het enige wat me misschien verdacht gemaakt heeft is het berichtje van Wilma maar daar heb ik het hierboven al over gehad...

Nu mag ik me hier echt niet langer mee bezig houden vandaag want ik moet studeren... ik kijk vanavond wel nog even wie ik ga lynchen...

xEmma
xEmma

xEmma is offline

[18528]
xEmma zei op 17 jan 2014 - 17:54:
Ik zit nu in de trein en kan even kort iets zeggen, maar ga zo met Het Lief uiteten, dus de rest van de avond ben ik stil.

Ik heb alles nog een keer gelezen en iets viel me op. Volgens mij heb ik een soort van hint van Daan gezien, kan dat, Daan?

Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 17 jan 2014 - 18:10:
Josette d'r post is eigenlijk alleen maar herhaling van wat er al gezegd is. Ik moet zeggen dat ik beter van d'r gewend ben - ik ben het niet altijd eens met wat ze zegt, maar meestal komt ze toch echt wel met nieuwe dingen.
Als ik wolf ben, ben ik altijd enigszins bang om nieuwe dingen op te merken/met theorieën te komen.
Maar goed. Eigenlijk heb ik geen flauw idee op wie ik moet stemmen vanavond.

xEmma
xEmma

xEmma is offline

[18528]
xEmma zei op 17 jan 2014 - 18:16:
Vanavond? Ow wauw, even vergeten, ik dacht dat het morgen pas was. Over tien miniten ben ik in Leiden, dus ik moet nu stemmen.
Mijn stem gaat naar Cynthia, ook al heb ik geen fantastische reden en begin ik een steeds slechter gevoel te krijgen bij Bodine (vooral omdat ik Daan nu minder verdacht schat en er minstens een iemand bij de badside zit die voor een leuk spel gaat).

missxangel
missxangel

missxangel is offline

[1499]
missxangel zei op 17 jan 2014 - 18:31:
Guys, wat een berichten en wat een theorien. Ik heb alleen werkelijk geen idee op wie ik moet stemmen. In mijn ogen is zowel niemand als iedereen verdacht. Dus ik ga even op random stemmen, zodat ik zo na het eten weer kan gaan leren.. -.-'
Random zegt Bo, sorry Bo.

Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 17 jan 2014 - 19:05:
Ik... ga denk ik op Josette. Sorry.

Pline
Pline

Pline is offline

[986]
Pline zei op 17 jan 2014 - 19:07:
Ik heb absoluut geen idee op wie ik moet stemmen maar wil ook niet random gaan...

Krewella
Krewella

Krewella is offline

[2289]
Krewella zei op 17 jan 2014 - 19:27:
Ikke. Ik snap niet helemaal waar de theorie over dat ik badside ben op gebaseerd is, naast het feit over mijn post over Bella, maar die heb ik uitgelegd en daarbij: waarom zou ik dan direct iemand lunchen die ik daarvoor een stem heb ggeven bij de eerste lynch? Als badside lijkt me dat niet slim, want dat zou je juist verdacht maken.
Na gut.
Ik vind Josettes theorie over Wilma niet heel sterk, behalve het gedeelte over het meestemmen bij de eerste lynch en het gedeelte over het verspreken.

Ehm. Ik moet er nog even over nadenken



1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20