Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Forum » Stamcafé » FanFic Leest #2 [Speeltopic]

FanFic Leest #2 [Speeltopic]

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 30 sep 2015 - 11:07:
Wat?
Simpel gezegd, een leesversie van FanFic Schrijft. (vandaar ook de titel) Het doel is om met z'n allen zoveel mogelijk te lezen in 31 dagen. Een soort leesrace meets leesclub. Veel lezen en hier komen vertellen over wat je gelezen hebt. Het moeten wel boeken zijn, geen fics en zo. Papieren boek of ebook maakt niet uit, maar de enige voorwaarde is verder dat het boeken zijn die je nog niet eerder gelezen hebt.

Wie?
Jullie allemaal! Letterlijk iedereen van FF mag deelnemen, dus als je reclame wil maken bij users die niet actief zijn op het forum: yes, please. Hoe meer mensen, hoe beter.

Wanneer?
De startdatum is 1 oktober en het project loopt over 31 dagen. Je kan ook later nog inspringen en komen meedoen, maar het is leuker als iedereen de 31 dagen afwerkt.

Hoe?
Het gaat uiteraard hier op het forum door. In de beginpost worden de namen van de deelnemers genoteerd, plus de titels van de boeken die ze lezen. Je mag in meerdere boeken tegelijk lezen, je mag verder lezen in een boek waar je al in begonnen bent, zolang je voor FF Leest maar "nieuwe" pagina's leest.
Ook gaan we niet in het wilde weg lezen: net zoals bij FF Schrijft stelt iedere deelnemer op voorhand voor zichzelf een doel. We gaan niet het aantal boeken tellen want niet elk boek is even dik, we tellen het aantal pagina's. Bijvoorbeeld: je kan als doel nemen om 300 pagina's te lezen in 30 dagen. Dat kunnen dan 300 pagina's van één enkel boek zijn, of je kan in 10 verschillende boeken elk 30 pagina's lezen. Nogmaals: enkel boeken tellen mee, geen fanfictions.
Als je deelneemt geef je elke dag (of toch zo vaak mogelijk, maar liefst dagelijks) een update van het aantal pagina's dat je gelezen hebt. Ook als het je die dag niet gelukt is om te lezen, laat iets weten. We gaan elkaar ook updates geven over wat we lezen. Welke boeken zijn aanraders en wat laat je beter links liggen? Wat is er zo fantastisch aan die ene auteur? Heb je een volledig nieuwe reeks ontdekt die iedereen moet lezen? Kom het ons vertellen.

Deelnemers:
- Bodine [1.138/2.004]
- Daan [1.883/3.000]
- Elise [66/1.500]
- Ivana [1.095]
- Jess [1.099/1.216]
- Kayley [4.757/4.000]
- Nadezhda [5.940]
- Tosca [1.162]



(bericht aangepast door een moderator)



Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 30 sep 2015 - 11:22:
Als jullie een exacter woordendoel hebben dan "ongeveer 2k" let me know.

xjeszell
xjeszell

xjeszell is offline

[8982]
xjeszell zei op 30 sep 2015 - 11:50:
Ik heb hier zo'n zin in! : D

xNadezhda
xNadezhda is offline

[7882]
xNadezhda zei op 30 sep 2015 - 11:57:
Ik heb vandaag ontdekt dat m'n bibliotheekpas nog geldig is, dus yay! Ik wil in elk geval The Buried Giant lezen en The Lightning Thief, alleen geen idee hoeveel pagina's dat zijn. Will check later. (:

Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 30 sep 2015 - 15:05:
Ik dacht dat we al begonnen waren, omdat ik dit topix geopend heb. Dus ik kwam er na 30 pagina's lezen pas achter dat het nog september is.

1Dzayn
1Dzayn

1Dzayn is offline

[5362]
1Dzayn zei op 30 sep 2015 - 17:28:
Oh Bo *pets*

Ik houd het voor nu even op twee boeken, dus dat worden 846 pagina's voor nu. Misschien dat ik het later nog wat ophoog, maar weinig tijd dus houden we het hierbij

Kayley
Kayley

Kayley is offline

[15313]
Kayley zei op 1 okt 2015 - 8:55:
Ik moet nog 243 pagina's van The Forever Song lezen dus daar begin ik mee.

xNadezhda
xNadezhda is offline

[7882]
xNadezhda zei op 1 okt 2015 - 14:16:
• previous: The Maze Runner, James Dashner, 371 pagina's:
genre: young adult, dystopian.
found: FF, general hype.
first sentence: He began his new life standing up, surrounded by cold darkness and stale, dusty air.
thoughts: Ik ben het met Kay en Bodine eens dat de schrijver niet kan schrijven. Hij heeft nogal de neiging tot herhalingen en strooit met adjectieven en na een tijdje is het gewoon irritant. Je leest er snel doorheen, though, en het is zeker spannend. Sommige twists vond ik een beetje meh (telepathie? really?) maar het plot is fascinerend en de personages zijn leuk. (NEWT.) Ik ben blij dat ik het gelezen heb, want de film -die ik eerder al had gezien- maakt opeens veel meer sense.
recommended: sure.

Kayley
Kayley

Kayley is offline

[15313]
Kayley zei op 1 okt 2015 - 14:25:
Ik zie nu pas dat je The Lightning Thief gaat lezen, Dezh. Jaaaaa! <3

xNadezhda
xNadezhda is offline

[7882]
xNadezhda zei op 1 okt 2015 - 15:44:
Als degene die 'm van de bieb heeft geleend 'm op tijd terugbrengt, ja (:

Kayley
Kayley

Kayley is offline

[15313]
Kayley zei op 1 okt 2015 - 16:01:
Bo heeft ze, misschien kan je #1 van haar lenen?

Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 1 okt 2015 - 17:10:
Ja, dat kan ook inderdaad (:

xDevilBitch
xDevilBitch

xDevilBitch is offline

[10099]
xDevilBitch zei op 1 okt 2015 - 18:37:
Ik had gister barstende koppijn en heb De overgave dus niet uit kunnen lezen, dus had ik vandaag nog 104 pagina's tegoed (wat eigenlijk ideaal uitkwam).

• previous: De overgave, Arthur Japin, 366 pagina's:
genre: historische fictie, literatuur
found: op een plank in de bib. Ik heb hiervoor meerdere boeken van Japin gelezen, en die bevielen over het algemeen prima.
first sentence: Die ene dag.
thoughts: Japin heeft een hele mooie stijl, en voor mijn gevoel viel dat in dit boek nog eens extra op. Ook zijn hoofdpersoon is heel tof: een taaie oude tante (die ook nog eens historisch bleek te zijn!). Het plot zelf kon me echter niet van begin tot eind volledig boeien. Vooral het midden vond ik wat langdradig, maar toen alle stukjes op hun plaats vielen werd het weer beter.
recommended: sure.

• next: The Well of Ascension (Mistborn #2), Brandon Sanderson, 796 pagina's:
spoilers

xjeszell
xjeszell

xjeszell is offline

[8982]
xjeszell zei op 1 okt 2015 - 19:46:
Pas op pagina 17 van Percy Jackson en I'm already digging it. Dit ga ik morgen sowieso in de trein lezen, ervan uitgaand dat ik hem vandaag niet in een keer uitkrig

Kayley
Kayley

Kayley is offline

[15313]
Kayley zei op 1 okt 2015 - 21:26:
page count
• maandag: 243.

• • •

• next: Every Day #2, Another Day, David Levithan, 327 pagina's:
Geen synopsis want spoilers voor Every Day.

Buddy read met Captain.

• also next: idk yet.

1Dzayn
1Dzayn

1Dzayn is offline

[5362]
1Dzayn zei op 1 okt 2015 - 21:45:
•page count 35



1 2 3 4 5 6 7 8 9 10