Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Forum » Forum Spelletjes » Dark Age: The Leaking TARDIS (Speeltopic)

Dark Age: The Leaking TARDIS (Speeltopic)

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14
Eliros
Eliros

Eliros is offline

[6222]
Eliros zei op 4 nov 2013 - 18:29:
“Hoort dat te gebeuren, Doctor?” Clara wierp Eleven een blik over haar schouder, wenkbrauwen opgetrokken en handen in haar zij. Ze keek weer terug naar het controlepaneel. Waar eerder het goeie aantal lampjes brandden, knipperden er nu dubbel zo veel. De rook die in slierten omhoog kroop meende ze ook al in tijden niet meer gezien te hebben.
“Ha. Natuurlijk! Natuurlijk hoort dat!” Hij tuurde om haar heen naar de toeters en bellen en fronste toen. “Dat lampje hoort niet te branden. Clara, geef me de hamer eens aan.” Eleven stapte om zijn reisgenoot heen en bestudeerde het paneel.
“Hamer.” Clara stak het stuk gereedschap naar de Doctor uit, die hem aanpakte en een van de vele lampjes een ram gaf.
Het lampje flikkerde uit en de Doctor gooide de hamer over zijn schouder met een brede glimlach. “Opgelost. Laten we New New New New York eens gaan bekijken. De mensen schijnen nogal chagrijnig te zijn, en, niet te vergeten, de smog is zo dicht dat je buiten je eigen vingers niet kan onderscheiden. Daarentegen, er wordt gefluisterd dat je nergens anders zulke lekker vissticks kan vinden. Gek genoeg is er daar geen vis te bekennen.”
“Vissticks?”
“Vissticks.” Na een bevestigende knik weerklonk er een alarm dat zo luid was dat beide reizigers hun oren moesten afschermen. De TARDIS begon te schudden en het lampje dat eerder zo creatief het zwijgen was opgelegd begon weer vrolijk te knipperen. De sonische schroevendraaier werd erbij gepakt en Eleven stond op het punt om uit te vinden wat er was. Het plan werd echter onderbroken door een zwaar gedreun dat uit een van de vele gangen kwam.
“Doctor. Doctor. Doctor,” klonk een stem die onmogelijk menselijk on zijn. En, even later, “Exterminate, exterminate, exterminate...”
Clara keek de Doctor vragend aan, niet zeker of ze op de vlucht moest slaan of niet. “Vluchten we?”
“Ah.” De Doctor snoof. “Ja. Vluchten. Dat lijkt me een juist plan.


Klik hier om de regels nog eens door te nemen.

Rollen:
4x goodsider :
- Jager (River)
- Heks (Rose Tyler)
- Beschermer (Rory Williams)
- Waarzegger (Amy Pond)
- 1x Tovenaar (Clara Oswin Oswald, Eleven, Ten, Nine)
1x badsider:
- Dalek
- Cyberman

Deelnemers:
1. Bodine
2. Krewella Tovenaar
3. xEmma
4. xDevilBitch Heks
5. realMe
6. missxangel
7. Rosie16 Tovenaar
8. Pline Wolf
9. MyReflection
10. Lasaraline Tovenaar

Eerste lynch 5 november, 20:00
Eerste lunch 6 november, 20:00
Specials mogen na de eerste lunch gebruikt worden



MyReflection
MyReflection

MyReflection is offline

[1630]
MyReflection zei op 5 nov 2013 - 22:12:
oké, dan snap ik het weer.

Pline
Pline

Pline is offline

[986]
Pline zei op 5 nov 2013 - 22:28:
Ik ben maar heel kort online geweest tussen een les en een examen, snel gekeken wie bovenaan de lijst stond maar doordat ik weet dat bodine altijd leven in het spel brengt ben ik voor de tweede gegaan (oke ja misschien niet zo eerlijk voor krewella maar ik moest heel snel zijn want ik ben geen fan van nullen op examens)

Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 5 nov 2013 - 22:34:
Huh, ik snap je niet. Doordat ik leven in het spel breng, stem je op Cynthia?

Pline
Pline

Pline is offline

[986]
Pline zei op 5 nov 2013 - 23:40:
Ja, ik weet dat jij altijd leven in het spel brengt, dan zou het zonde zijn om je er al onmiddelijk uit te halen, en oke ja, ik weet dat niet van Cynthia maar ik had niet echt tijd om veel te redeneren bij men keuze

Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 5 nov 2013 - 23:46:
Maar er zijn toch nog zeven andere mensen om uit te kiezen? Waarom gaat het dan tussen Cynthia en mij?

Pline
Pline

Pline is offline

[986]
Pline zei op 5 nov 2013 - 23:48:
eerste namen op de lijst en geen tijd

Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 6 nov 2013 - 0:12:
Oh zo. Ik snap 'm.

xEmma
xEmma

xEmma is offline

[18528]
xEmma zei op 6 nov 2013 - 12:41:
Okay jongens, mijn internet doet het weer! (Er zou tussen acht en tien een monteur komen, maar die belde om negen uur dat 'ie niet ging komen (mijn hart is gebroken) maar blijkbaar was het niet vanuit mijn huis te fiksen en kon het alleen van ver, vandaar, en nu doet 'ie het weer.)

Ten eerste: RIP Krewella ):
Bizar inderdaad dat er zoveel mensen op haar stemden.
Daan: Trouwens, het lijkt me best handig van de baddies om op Cynthia te gaan, om zo de kans dat er een baddie uitgetrapt zou worden te beperken. Aan de andere kant: toen ik baddie was gingen we juist spreiden. Maar toch denk ik dat het best waarschijnlijk is dat er een wolf op Cynthia heeft gestemd.
Ik ben het met het beginstukje niet helemaal eens. Als hun zet deze lynch is geweest om samen op Cynthia te stemmen, dan hebben we denk ik met een onervaren badside te maken. Nu gaat het nog lastig worden om links te leggen tussen Cynthia-stemmers, maar hoe verder we in het spel komen en hoe meer informatie we hebben, hoe makkelijker dat gaat worden.
Het laatste stukje vind ik dan ook logischer. Het is inderdaad waarschijnlijk dat ze zich gesplitst hebben, dat één met de crowd mee is gegaan en de ander juist niet.

Ten tweede: Ik wil me nu even naar de Heks richten.
Heks, grijp alsje-alsjeblieft in tijdens de eerste lunch.
Het gebeurt veel te vaak dat de Heks haar krachten nog niet gebruikt heeft voordat ze eruit geknikkerd wordt of voordat het spel is afgelopen, en daar hebben we natuurlijk helemaal niets aan. Misschien voelt het zonde om meteen je krachten al te gebruiken en denk je later in het spel meer nodig te zijn, maar dat is juist niet zo! Ik ga nu even de voordelen opnoemen van waarom het nu zou moeten gebeuren.
1. Je weet nooit wanneer je eruit ligt. Misschien is het de volgende lynch al gedaan, en je kan jezelf niet redden.
2. Bij een lunch weet je zeker dat je een goodsider redt, bij de lynch niet.
3. Je wordt oninteressant voor de badside. De badsiders willen natuurlijk onze specials er zo snel mogelijk uitwerken. Op het moment dat je iemand gered hebt, word je niets meer dan een simpele tovenaar aangezien je maar één keer iemand mag redden. Als de badsider dan denken te weten wie de Heks is, gaan ze natuurlijk andere mensen lunchen: de kans is groter dat ze dan de Beschermer of Waarzegger te pakken krijgen. Dus, je vergroot je eigen overlevingskans.
4. Je geeft de goodside meer tijd. We zijn maar met z'n zevenen ondertussen. Als het ons niet lukt om badsiders eruit te filteren, is het over drie lynches al gedaan met ons. DRIE. Door nu iemand te redden, hebben we er eentje meer.
5. Je kan iemand vertrouwen. Elise zal je mailen wie er geluncht gaat worden, en jij kan dan met honderd procent zekerheid zeggen dat diegene geen badsider is. (Of ze zouden zichzelf eten, maar dat terzijde).

Zoveel voordelen. Conclusie: kom alsjeblieft in actie. (:

Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 6 nov 2013 - 12:44:
Oké, maar.
1. Kun je echt jezelf niet redden? Ik dacht van wel?
3. Je mag toch ook een keer iemand vermoorden?

xEmma
xEmma

xEmma is offline

[18528]
xEmma zei op 6 nov 2013 - 12:46:
~ Heks
Dit is een goodside. De Heks kan eenmaal per leven iemands leven redden. Vanaf het begin zal elke keer er iemand vermoord wordt door lynch of lunch, de Heks de vraag krijgen of ze haar Levensdrankje wilt gebruiken. Dit kan ze maar één keer, en is niet op zichzelf van toepassing.

Mag alleen in Weerwolven, niet DA.

Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 6 nov 2013 - 12:50:
Oh. Okay. Vandaar mijn confusion. Scusa.

xEmma
xEmma

xEmma is offline

[18528]
xEmma zei op 6 nov 2013 - 12:51:
Begrijpelijk, terwijl ik het typte, heb ik het ook voor de zekerheid op moeten zoeken ;'

Op zich lijkt mij dit de sterkste zet die de goodside op dit moment kan zetten. Of iemand met een ander idee?

Edit: Weer aan de Heks gericht;
Bodine's theorie werkt op dit moment nog niet aangezien we niet weten hoe laat Elise de Heks gecontacteerd heeft, maar bij de komende lynches en lunches gaat dat waarschijnlijk niet zo en kunnen de badsider je er makkelijker uitpikken. Zorg dat je je krachten al gebruikt hebt voor ze dat doen.
(Trouwens: Bodine's theorie is eerlijk gezegd steviger dan verwacht, ik had niet gedacht dat er rond lynch-tijd zo weinig mensen online zouden zijn.)

MyReflection
MyReflection

MyReflection is offline

[1630]
MyReflection zei op 6 nov 2013 - 16:05:
Wij als goodside maken het de heks ook moeilijk, omdat wij haar er ook tussenuit zoeken. Als wij het er openlijk over hebben, dan weten wij tegelijkertijd met de badside wie de heks is. Dus dan kan ze er ook vrij snel uit liggen, dus het is inderdaad belangrijk dat ze haar specials snel gebruikt.

Ook een tip voor de waarzegger. Probeer ook mensen die je kunt vertrouwen aan het licht te brengen. Zo krijgen we meer zicht over wie bij welk team hoort.

xEmma
xEmma

xEmma is offline

[18528]
xEmma zei op 6 nov 2013 - 16:07:
Ook een tip voor de waarzegger. Probeer ook mensen die je kunt vertrouwen aan het licht te brengen. Zo krijgen we meer zicht over wie bij welk team hoort.
Dat. Maar wel subtiel, graag. Niet opeens gaan bazelen "Hé, ik weet toch echt niet waarom, maar spontaan heb ik bij die en die toch zó'n goed gevoel, die zijn vast goodside."
Want dan zijn we je meteen kwijt.

realMe
realMe

realMe is offline

[2181]
realMe zei op 6 nov 2013 - 16:36:
@Emma: Ik denk dat de waarzegger wel zo slim is om dat niet te doen hoor. Trouwens, dan moet ze ook tips achter laten dat zij de waarzegger is, anders gelooft niemand haar. Dan kan ook de badside zich voordoen als waarzegger en dan zijn compagnon als te vertrouwen bestempelen. Maar van de waarzegger kun je pas iets verachten morgen.



1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14