Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Forum » Forum Spelletjes » DA: Save Saint Nicolaas

DA: Save Saint Nicolaas

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11
MyReflection
MyReflection

MyReflection is offline

[1630]
MyReflection zei op 24 nov 2013 - 15:41:
De pieten laden de laatste pakjes uit de wagen. Profpiet controleert zorgvuldig of alle pakjes in het magazijn worden gelegd. Het magazijn ligt onder het kasteel en is te betreden vanaf de buitenkant. Profpiet doet het zware hangslot dicht, met de zeer moeilijke cijfercode2357. Hij is heel trots met zichzelf, niemand is zo slim als hij is. Niemand weet de eerste vier priemgetallen. Zelfingenomen loopt Profpiet het kasteel binnen. Om zeker te zijn dat alles klaar is, voordat de pieten alle cadeautjes volgende week naar de kinderen moeten brengen, besluit hij alles te controleren. Als eerste gaat hij naar Bakpiet. Er staan al een paar zakken met pepernoten vol, tegen de muur aan. De warme oven verspreidt een heerlijke geur van speculaas. Profpiet sluit tevreden de deur.
Verderop in het kasteel zijn Danspiet en Testpiet samen de cd-spelers aan het testen. Testpiet zet een cd op en Danspiet gaat er helemaal op los. Daarna sluiten ze een dansmat aan en spelen een spelletje. Samen hebben ze de grootste lol, want het is immers de leukste tijd van het jaar.
Hoge hoogtepiet, Wegwijspieet en Weerpiet zitten ook samen aan een tafel. Weerpiet voorspelt het weer voor volgende week. Hoge hoogtepiet maakt een routeplanning samen met Wegwijspiet bij de weersvoorspellingen. De daken mogen natuurlijk niet te glad zijn voor Americo. Het zou zonde zijn als hij samen met Sinterklaas van het dak af zou glijden.
Langzaam verstreek de tijd. En uiteindelijk ging ook de laatste piet naar bed.

Twee schimmen zweven door de gang. Af en toe hoor je een koude windvlaag. Ze kijken elkaar aan en laten zich door de grond heen zakken. Ze komen uit in de ruimte waar alle cadeautjes liggen. Ze kijken elkaar aan en geven elkaar een knipoog. Ze knippen drie keer met hun vingers en klappen dan in hun handen. Alle cadeautjes gaan in rook op. De pepernoten en de cadeautjes die nog getest moeten worden, ondergaat hetzelfde lot.

De volgende ochtend komt Testpiet als eerste uit haar slaapkamer. Vrolijk huppelt ze naar haar favoriete ruimte, de hal waar al het speelgoed wordt getest. Een gil maakt de andere pieten in het kasteel wakker.


De rollen zijn:
2x Goodside:
Waarzegger (Testpiet)
Heks (Danspiet)
Beschermer (Hoge hoogtepiet)
Jager (Bakpiet)
Tovenaars (Profpiet, Weerpiet en Wegwijspiet)

1x Badside
Geest van Puk
Geest van Pok

deelnemers:
1. Pline
2. Eliros
3. realMe
4. missxangel
5. x DevilBitch
6. Rosie16
7. Bodine
8. Emma
9. Neversay

De eerste lynch is maandag 25 november 20.00
De eerste lunch is dinsdag 26 november 20.00
Specials mogen na de eerste lunch gebruikt worden. Op de heks na, die vanaf het begin gebruikt mag worden. .



MyReflection
MyReflection

MyReflection is offline

[1630]
MyReflection zei op 25 nov 2013 - 20:03:
En ja hoor, we hebben gelijk spel. Emma en Daan kregen beiden twee stemmen. Ik heropen de stemronde tot 21.00 voor een eliminatie.

edit: Ik heb nog maar een stem binnen.

edit 2: ik verleng het met een uur tot 22.00, want ik heb vier stemmen terug en het is weer gelijkspel. Hopelijk komen dan nog een paar mensen online.

MyReflection
MyReflection

MyReflection is offline

[1630]
MyReflection zei op 25 nov 2013 - 22:10:
Testpiet ziet hoe er bloed over de vloer ligt. Hier en daar liggen er hoopjes met pepernoten. Ze ziet een klein spoor ontstaan. Ze gaan door een klein deurtje dat ze nog nooit gezien had. Snel rent ze naar boven en haalt twee andere pieten erbij. Hoge hoogtepiet en Profpiet rennen met haar mee terug. Ze staan verbaasd te kijken.
‘Zijn de pepernoten en de pakjes ook allemaal weg?’ Profpiet besluit snel te kijken en opent het slot van de pakjeskelder. Hij slaat bijna stijl achterover van verbazing.
‘Maar niemand kan die code raden,’ mompelt hij nog.
‘Dat is nu niet van de orde Profpiet, er lag overal bloed, dat moet toch van iemand zijn?’ flipt Testpiet uit.
‘Laten we het spoor maar volgen’, zegt Hoge hoogtepiet. Met zijn drie gaan ze door het kleine deurtje in de speelgoedtesthal. Ze komen in een donkere ruimte uit, die muf ruikt.
‘Ik wist helemaal niet dat deze ruimte bestond,’ biecht Testpiet op. ‘Het speelgoed moet er al die tijd voor hebben gestaan.’ Profpiet steekt een lucifer af en ziet met een schok een schim hangen.
‘Wie moet er nu de pepernoten bakken?’

x DevilBitch is gelyncht en zij was de jager.



de stemmen:
Eerste stemmingsronde:
1. Pline – Emma [1]
2. Eliros – evelbitch [1]
3. realMe – Pline [1]
4. Missxangel – Emma [1]
5. x DevilBitch - evilBitch[2]
6. Rosie16 – missxangel [1]
7. Bodine – Elise [0]
8. Emma – Rosie16 [2]
9. Neversay – realMe [0]

Herstemming eerste stemmingsronde
1. Pline – Emma
2. Eliros – Daan
3. realMe – Daan
4. Missxangel –
5. x DevilBitch -
6. Rosie16 – Daan
7. Bodine – Emma
8. Emma –
9. Neversay –

xEmma
xEmma

xEmma is offline

[18528]
xEmma zei op 25 nov 2013 - 22:23:
Fuck, meteen een Special. Daan mag nu nog wel iemand neerschieten. Of moet dat? Maar ik denk dat de kans klein is dat ze meteen een badside eruit haalt.
Ik heb trouwens een herstemming gemist helaas. Sorry, ik was bij een vriendin aan een werkstuk werken en ik ken haar nog niet goed genoeg om FF bij haar te openen.

Even op een rijtje - want rijtjes zijn fijn en verder hebben we toch niets.
1. Pline – Emma [1] - Emma
2. Eliros – xDevilBitch [1] - xDevilBitch
3. realMe – Pline [1] - xDevilBitch
4. Missxangel – Emma [1]
5. xDevilBitch - xDevilBitch [2]
6. Rosie16 – missxangel [1] - xDevilBitch
7. Bodine – Elise [0] - Emma
8. Emma – Rosie16 [2]
9. Neversay – realMe [0]

Kortom. Wat Daan genekt heeft, is haar afwezigheid. Als ze op iemand had gestemd, was de gelijke stand tussen mij en iemand anders geweest, of had ik er meteen uitgelegen.

In tegenstelling tot het vorige potje is deze stemming beter te verklaren met random.org en is er dus ook niet echt informatie uit te halen. ):

Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 25 nov 2013 - 22:26:
En omdat ze zelf niet gestemd heeft, kunnen we zelfs niemand uitsluiten als badsider. Damn it.

Pline
Pline

Pline is offline

[986]
Pline zei op 25 nov 2013 - 22:33:
Nee! Oke eerste ronde een special is niet leuk... wel jammer dat ze zelf niet gestemd heeft... nu lijkt het erop dat zelfs de tweede ronde random gaat worden, tenzij we iets uit de lunch morgen kunnen halen.

Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 25 nov 2013 - 22:36:
Dat vind 'k persoonlijk een beetje een voorbarige conclusie. Zoals je zelf al aanstipt, hebben we eerst nog de lunch + we hebben nog zo'n 45 uur de tijd om hier een beetje leven in te blazen en zodoende tot op z'n minst een soort van een vage theorie te komen. Als je maar wil. :3

xEmma
xEmma

xEmma is offline

[18528]
xEmma zei op 25 nov 2013 - 22:41:
En omdat ze zelf niet gestemd heeft, kunnen we zelfs niemand uitsluiten als badsider. Damn it.
Hè, ik volg je niet helemaal. Kan komen doordat ik helemaal gaar ben door reizen + werkstuk, but could you please explain? :3

Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 25 nov 2013 - 22:48:
Nou kijk. Als Daan in de eerste ronde op iemand gestemd had, zou d-
Oh. Ha-ha. Ik redeneerde vanuit Daan-is-een-weerwolf-oogpunt. Which she isn't. En ik was nog wel zo van plan om dit potje scherp te gaan zijn. x.x
Scusa. Ik heb niets gezegd.

Pline
Pline

Pline is offline

[986]
Pline zei op 25 nov 2013 - 23:02:
Oke waarschijnlijk zie ik spoken maar vorig potje was er niet echt random genoeg gestemd in de eerste ronde waardoor we een hele reeks verdachten hadden waarmee er het hele spel gewerkt kon worden... zou het kunnen dat de badside van dit potje daar ook mee in hun hoofd zat want in dit potje is er denk ik opvallend random gestemd... zowat iedereen heeft op iemand anders gestemd waardoor er zeker niets met deze stemming gedaan kan worden in het vervolg van het spel. Denk ik he...

Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 25 nov 2013 - 23:04:
Je hebt gelijk dat we met deze stemming (op het eerste gezicht?) weinig kunnen, maar verder ben ik het niet met je eens. Hoe kunnen twee wolven het in hemelsnaam zo voor elkaar krijgen dat niet alleen zijzelf, maar ook de zeven (!) goodsiders zo random stemmen dat er niets uitgehaald kan worden? Dat lijkt me een vrij onmogelijke taak.

Pline
Pline

Pline is offline

[986]
Pline zei op 25 nov 2013 - 23:13:
Welja in principe zijn het 6 goodsiders aangezien daan niet gestemd heeft en als ze een beetje afwachtend waren en wat later gestemd hebben konden ze hun stem ook nog wat verspreiden of juist specifieker stemmen... maar zoals ik in het begin al zei... ik zie waarschijnlijk spoken

missxangel
missxangel

missxangel is offline

[1499]
missxangel zei op 25 nov 2013 - 23:34:
Shit. De jager. Nu kan daan maar 1 iemand killen ipv van twee keer. En als die twee keer goed wareb geweest, hadden wij, net als de vorige keer, het potje gewonnen.
Sorry dat ik er niet was tijdens de herstemming, was bij oma langs, kheb gedoe thuis dus moest het huis even ontvluchten.
Iedereen is wel echt random gegaan. En idd, zou toeval zijn als de badsiders op diversiteit hadden gespeeld, want zij zijn in de minderheid en wij bepalen de meeste stemmen!
Ik ben benieuwd naar morgen, hopelijk is de waarzegster online en kan ze ons vertellen wie de badside is

realMe
realMe

realMe is offline

[2181]
realMe zei op 26 nov 2013 - 10:23:
@Angela?: aan de waarzegger hebben we morgen pas iets, tenzij ze vandaag meteen na de lunch scant. En dan mag ze morgen weer na de Lynch. Zo lijkt het alsof je meer kunt scannen. Tenminste dat deed ik vorig potje.

Exit: emmas idee van wat ze in het vorige potje zei over de heks was best slim. Hopelijk is ze actief en eed ze vanavond iemand.

Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 26 nov 2013 - 11:26:
Maar Emma was in het vorige potje weerwolf en had dus reden om de heks eruit te willen. We hebben nog zes burgers en twee wolven. De kans dat er een wolf gegeten wordt, is dus slechts 25%. Vorig potje zaten we bovenop de heks en dreigde ze er snel uit te liggen - nu is dat niet het geval en kunnen we naar, denk ik, beter nog even "bewaren".

realMe
realMe

realMe is offline

[2181]
realMe zei op 26 nov 2013 - 12:21:
Ik keek niet vanuit het punt dat Emma weerwolf was, maar over wat ze aankaarten met het punt dat de heks er meestal al uit ligt voordat ze haar krachten gebruikt. Dat punt vond ik sterk van Emma, daarnaast bij een lunch weet je zeker dat je een roofdier red.

Edit, roofdier is goodside,
En Sorry als ik niet zo vaak online ben. Heb migraine en probeer wel, maar houd het niet lang vol.



1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11