Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Forum » Forum Spelletjes » DA: Save Saint Nicolaas

DA: Save Saint Nicolaas

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13
MyReflection
MyReflection

MyReflection is offline

[1630]
MyReflection zei op 24 nov 2013 - 15:41:
De pieten laden de laatste pakjes uit de wagen. Profpiet controleert zorgvuldig of alle pakjes in het magazijn worden gelegd. Het magazijn ligt onder het kasteel en is te betreden vanaf de buitenkant. Profpiet doet het zware hangslot dicht, met de zeer moeilijke cijfercode2357. Hij is heel trots met zichzelf, niemand is zo slim als hij is. Niemand weet de eerste vier priemgetallen. Zelfingenomen loopt Profpiet het kasteel binnen. Om zeker te zijn dat alles klaar is, voordat de pieten alle cadeautjes volgende week naar de kinderen moeten brengen, besluit hij alles te controleren. Als eerste gaat hij naar Bakpiet. Er staan al een paar zakken met pepernoten vol, tegen de muur aan. De warme oven verspreidt een heerlijke geur van speculaas. Profpiet sluit tevreden de deur.
Verderop in het kasteel zijn Danspiet en Testpiet samen de cd-spelers aan het testen. Testpiet zet een cd op en Danspiet gaat er helemaal op los. Daarna sluiten ze een dansmat aan en spelen een spelletje. Samen hebben ze de grootste lol, want het is immers de leukste tijd van het jaar.
Hoge hoogtepiet, Wegwijspieet en Weerpiet zitten ook samen aan een tafel. Weerpiet voorspelt het weer voor volgende week. Hoge hoogtepiet maakt een routeplanning samen met Wegwijspiet bij de weersvoorspellingen. De daken mogen natuurlijk niet te glad zijn voor Americo. Het zou zonde zijn als hij samen met Sinterklaas van het dak af zou glijden.
Langzaam verstreek de tijd. En uiteindelijk ging ook de laatste piet naar bed.

Twee schimmen zweven door de gang. Af en toe hoor je een koude windvlaag. Ze kijken elkaar aan en laten zich door de grond heen zakken. Ze komen uit in de ruimte waar alle cadeautjes liggen. Ze kijken elkaar aan en geven elkaar een knipoog. Ze knippen drie keer met hun vingers en klappen dan in hun handen. Alle cadeautjes gaan in rook op. De pepernoten en de cadeautjes die nog getest moeten worden, ondergaat hetzelfde lot.

De volgende ochtend komt Testpiet als eerste uit haar slaapkamer. Vrolijk huppelt ze naar haar favoriete ruimte, de hal waar al het speelgoed wordt getest. Een gil maakt de andere pieten in het kasteel wakker.


De rollen zijn:
2x Goodside:
Waarzegger (Testpiet)
Heks (Danspiet)
Beschermer (Hoge hoogtepiet)
Jager (Bakpiet)
Tovenaars (Profpiet, Weerpiet en Wegwijspiet)

1x Badside
Geest van Puk
Geest van Pok

deelnemers:
1. Pline
2. Eliros
3. realMe
4. missxangel
5. x DevilBitch
6. Rosie16
7. Bodine
8. Emma
9. Neversay

De eerste lynch is maandag 25 november 20.00
De eerste lunch is dinsdag 26 november 20.00
Specials mogen na de eerste lunch gebruikt worden. Op de heks na, die vanaf het begin gebruikt mag worden. .



missxangel
missxangel

missxangel is offline

[1499]
missxangel zei op 28 nov 2013 - 7:52:
Jeetje wat en bende. Weer een special en een tovenaar weg. Waarom gaat het niet zoals het vorige potje? We zijn al meer dan fe helft aan goodsider kwijt. De waarzegster mag wel subtiel gaan.hinten want ik wil en bij deze ga ook niet verliezen. Niet in het sinterklaasspel. Ik ga de berichtjes nog wel even teruglezen en misschien kan ik een theorie vinden ofzo.

(maar ik moet eerst even naar school, to be contineud)

xEmma
xEmma

xEmma is offline

[18528]
xEmma zei op 28 nov 2013 - 10:50:
Over Rosalie is niets te zeggen omdat ze zelf niets zegt. Angela zegt dan weliswaar iets meer, maar meer samenvattingen van wat er gebeurd is en op wie ze stemt, geen nieuwe informatie, dus over haar een uitspraak doen is ook niet echt mogelijk. Pauline is ook niet heel erg spraakzaam, maar probeerde in het begin in ieder geval wel mee te helpen en is voor mij niet verdacht.
Dan blijven alleen Bodine en Elise nog over. Bodine is de enige die de hele tijd al actief is (naast mijzelf, dan) en ik heb haar niet echt op iets verdachts kunnen betrappen. Ik heb wel een slecht "gut-feeling" bij haar, maar honestly: het is dat ik de vorige keer zelf badside was, anders had ik toen ook gedacht dat Bodine een baddie was. Dus dat zegt niet veel en het is een beetje lullig om een vinger te gaan wijzen zonder onderbouwing, dus ook Bodine is voor mij neutraal.

Ik vind dat Elise opvallend weinig over het spel zegt. Ze is dan wel weer wat actiever geworden, maar voor mijn gevoel gaat het meer over hoe DA als spel in elkaar steekt, niet hoe dit specifieke spelletje verloopt.
Ook stemt ze opeens op Bodine, zonder daar enige aanleiding voor gegeven te hebben. Bodine is een actieve speler, dus het is zonde haar er uit te kicken als je willekeurig gaat. Als je geen idee hebt op wie je moet stemmen, waarom dan niet een inactieve?
Het maakt haar allemaal niet super verdacht, maar voor mij wel verdachter dan de anderen.

Eliros
Eliros

Eliros is offline

[6222]
Eliros zei op 28 nov 2013 - 16:51:
Ik ging random. Ik zou gisteren eigenlijk alleen maar online komen om te stemmen, aangezien ik nogal laat bedacht dat ik dat nog niet had gedaan. Ik las dus niks door (ook je theorie niet) en ging volledig random. Ik zag het punt niet van een willekeurige inactieve speler van de lijst plukken dus deed ik dat niet.
Over hoe ik eigenlijk niks zeg; ik had (heb) eigenlijk geen tijd om alles door te lezen. Toen ik in het forum kwam ging het over de waarzegster, dus reageerde ik daar op.
Overigens, gaan alle potjes niet eerst over hoe DA in het algemeen gaat? Je gaat verschillende spellen met elkaar vergelijken om zo maar misschien een verband te zien. True, ik vergeleek geen vorige spellen, ik probeerde alleen maar duidelijk te maken dat hints oppikken misschien nogal moeilijk is en dat je daar niet al je hoop op moet gaan vestigen.

Eliros
Eliros

Eliros is offline

[6222]
Eliros zei op 28 nov 2013 - 17:44:
Ik hoor dus eigenlijk te studeren, maar ik wilde nog even terugkomen op Emma's bericht. Ik snap niet hoe je over mij wel een uitspraak kan doen, maar niet over Angela.
Zoals je al zei, Angela post alleen maar berichtjes die eigenlijk alleen maar alles samenvatten of over haar stem gaan. De berichtjes zijn meestal van een paar regels, waardoor je al snel denkt dat ze 'in ieder geval iets doet' en je haar weg streept aangezien je nu meer naar inactieve spelers gaat kijken om te besluiten welke je zal wegstemmen, met gebrek aan theorieën om je op de badsiders te focussen. Maar Angela's berichten hebben dus totaal geen inhoud, ze zou net zo goed niets kunnen posten. Wat ze in haar berichtjes doet is volkomen meegaan met wat er al gezegd is waardoor het lijkt alsof ze actief meedoet met het zoeken naar badsiders, terwijl dat dus in feite bullshit is.
Dus, ja. Waarom ben ik verdachter dan Angela?

xEmma
xEmma

xEmma is offline

[18528]
xEmma zei op 28 nov 2013 - 18:01:
Je bent langer aanwezig geweest dan Angela. Over het algemeen verschijnt ze in de ochtend om te zeggen op wie ze stemt en dat ze verder geen tijd heeft. Gisteren was jij best even actief en heb je ook dingen gezegd die niet alleen het samenvatten van wat er gebeurd is -wat ook redelijk lastig zou zijn als je niet meeleest.
Ik zeg nergens dat ze helpt met het zoeken naar badsiders, ik zeg juist dat ze geen nieuwe informatie geeft.
Bovendien; als ik de Waarzegger zou zijn, dan zou ik minder durven zeggen na het lezen van je posts dan daarvoor. Ik weet niet of je het expres doet, maar je demotiveert om theorieen te posten.

En als je het nut niet ziet van een willekeurige inactieve lynchen, waarom wel in het lynchen van een willekeurige actieve? Als we nog een actieve kwijt raken, is dit spel waarschijnlijk dood.

En nee, niet alle spelletjes gaan over hoe het normaal in DA gaat. Misschien was ik niet helemaal duidelijk, maar ik bedoelde het volgende. Je betrekt zo weinig gebeurtenissen van dit spel in je teksten. Het is meer over dat het normaal zo en zo en zo gaat, niet hoe het nu loopt en waardoor dat zou kunnen komen.
Maar dat is natuurlijk te verklaren doordat je niet meeleest.

Eliros
Eliros

Eliros is offline

[6222]
Eliros zei op 28 nov 2013 - 18:22:
Ik bedoelde niet dat ik random op een actieveling zou stemmen. Ik bedoelde gewoon dat ik compleet random ging. Of dat dan een in- of actieve speler was. Ik heb ook niet gezegd dat mijn stem nut had. Maar is dat een reden om me aan te vallen?

En dat snap ik. Dat ik langer online ben gekomen dan Angela. Maar ik bedoel meer dat ze, ook al zegt ze dat ze geen tijd heeft, nog steeds de tijd neemt om een bericht te plaatsen met een inhoud die nergens te bekennen is. Wat eigenlijk dus nergens op slaat. Ik heb overigens niet beweert dat je hebt gezegd dat Angela meehelpt met badsiders zoeken. Ik ging door op wat ik er zelf van vond. Niet wat ik uit jouw bericht opmaakte.

Ah, but I beg to differ. Alle spellen trekken op een gegeven moment oude potjes uit de kast. Het is makkelijker om na te denken over vorige moves en vanuit die positie verder te speculeren. Ik betrok geen gebeurtenissen bij mijn berichten omdat er niets is gebeurt dat de moeite waard was op te noemen. Dat, of ik zou net zoals Angela alles nog eens op een rijtje moeten zetten zodat ik in ieder geval braaf naar de maatstaven meespeel.
Als ik de tijd heb om alles door te lezen, dat doe ik dat. Maar nu heb ik daar geen tijd voor. En, ja, ik zou er tijd voor moeten vrijmaken of ik had me gewoon niet moeten opgeven, maar ik bleek dus achteraf ineens een paar drukke dagen achter elkaar te hebben. Ik probeer zoveel mee te lezen als ik kan, oké. I'm trying. Give me a break.

xEmma
xEmma

xEmma is offline

[18528]
xEmma zei op 28 nov 2013 - 18:42:
Op het moment dat ik over je stem begon, had je nog niets gezegd over waarom. Ik vind het stiekem nog een beetje vreemd dat je even graag een actieve als inactieve lyncht, maar als jij beweert compleet random te zijn gegaan, okay.

Ik denk eerlijk gezegd dat Angela probeert ons niet compleet in de steek te laten en dat ze daarom zo raar post. Maar kijk, ze post gewoon net wat minder dan jij en tussen jullie in ligt voor mij de grens van "iets over kunnen zeggen"/"niets over kunnen zeggen".

Ik ben blijkbaar nog steeds niet helemaal duidelijk haha. Ik bedoel niet dat je oude spelletjes uit de kast trekt met dezelfde spelers of zo. Ik bedoel dat je soort van "basisgebeurtenissen" gebruikt, die met welke spelers dan ook kunnen gebeuren, zeg maar. Niet iets FF-specifieks. Gewoon, standaarddingen die iedereen eigenlijk wel weet.
Zo lang er alleen nog maar gespeculeerd wordt en het ernaar uit ziet dat iedereen nog random gaat kan een waarzegster moeilijk hints gaan geven zonder zichzelf verdacht te gaan maken.
Dit soort dingen gelden altijd voor elk spelletje met wie je het ook speelt, ongeveer. Dat is wat ik bedoel.

En je moet bedenken dat ik een beetje wanhopig aan het worden ben. Over minder dan anderhalf uur zijn we nog iemand kwijt, over een dag móeten we goed beslissen of we hebben verloren. Met zoveel inactieve spelers is het super lastig aangezien er over de helft niets te bedenken valt omdat ze hun gezicht (amper) tonen. Zoals ik al zei: het maakt je allemaal niet super verdacht, slechts iets verdachter dan de rest. We hebben bijna niets op dit moment. Ik kan niets anders vinden tijdens dit spel dan deze kleine dingetjes.

MyReflection
MyReflection

MyReflection is offline

[1630]
MyReflection zei op 28 nov 2013 - 20:06:
Wegwijspiet zet de laatste zak met pepernoten in de kast. Hij heeft dag en nacht doorgewerkt met alle hulppieten om al het snoepgoed klaar te maken. De hulppieten zijn allang vertrokken om pakjes rond te brengen. Het is ook al heel laat in de nacht. Geeuwend sluit hij het slot. Hij hoort een soort getik in de kamer naast hem. Wegwijspiet denkt er niet bij na. Er tikt wel vaker iets. Een klok of een stuk vergeten speelgoed. Morgen zou hij wel gaan kijken, als hij weer wakker was. De gebruikte spullen zet hij in de vaatwasser. Na deze aangezet te hebben, wil hij de keuken uitlopen. De deur gaat echter niet meer open. Het getik vanuit de andere kamer wordt steeds luider en scheller. Dan draait Wegwijspiet zich om. Alles om hem heen is zwart. Er is echter een ding dat licht weerkaats. Dan hoort hij drie knippen in de vingers en een klap in de handen.

rosie16 is geluncht en zij was Wegwijspiet een tovenaar.

xEmma
xEmma

xEmma is offline

[18528]
xEmma zei op 28 nov 2013 - 20:10:
Eerlijk gezegd ben ik een beetje opgelucht. Geen Special, geen actieve speler. Ik wist niet wat ik van Rosalie moest denken, maar nu hoef ik er niet meer over na te denken.
Ik ga nu socializen met papa. Ik reageer later nog wel waarschijnlijk uitgebreider.

Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 28 nov 2013 - 21:16:
En nu is het erop of eronder. Dus. Even kijken. Ik weet niet zo goed wat ik van de discussie tussen Emma en Elise moet vinden. Ik snap persoonlijk niet helemaal waarom Elise zo fel reageert op zo'n lichte verdenking van Emma - doet me eigenlijk een beetje denken aan hoe Emma zelf ineens heel fel werd in het vorige potje, toen er een lichte verdenking op haar viel en ze een wolf was.
Vooral Elises "Give me a break" vind ik nogal heftig overkomen. Als iemand moet weten dat we dingen hier niet persoonlijk/vervelend bedoelen en dat het maar een spelletje is, dan is het Elise. En ik had van haar eigenlijk een iets professionelere aanpak verwacht, maar goed.
Ik weet nog steeds niet helemaal wat ik ervan moet denken. Vandaar dat ik de discussie ook eventjes in stilte gevolgd heb net. Na gut.

xEmma
xEmma

xEmma is offline

[18528]
xEmma zei op 28 nov 2013 - 21:36:
Ik bedoelde inderdaad (en natuurlijk) niets vervelend of persoonlijk. Ik vond Elise zelf ook een beetje fel, maar ik dacht dat dat kwam doordat mijn "Maar dat is natuurlijk te verklaren doordat je niet meeleest." veel harder en botter opgevat kan worden dan bedoeld. Ik bedoel het echt niet verkeerd, ik bedoelde het op de toon alsof er een vorkpoppetje achter staat. Maar dan word je niet meer heel serieus genomem in DA denk ik, dus dat deed ik maar niet. Ik zag het pas toen ik het al gepost had en ben geen fan van posts aanpassen bij DA, vwrwarrend en misleidend.
Ik wilde er eerst geen punt van maken, want ik dacht dat het mijn schuld was. Maar nu Bodine het ook aanstipt; ja, ik ben het er mee eens, een beetje aan de felle kant.

Pline
Pline

Pline is offline

[986]
Pline zei op 28 nov 2013 - 22:02:
Oke als ik even alles bekijk, we zijn nog met 5 over met daarbij 2 badsiders (3-2)… morgen hebben we een lynch, als we geluk hebben gaat er een badsider uit en is het nog 3-1, dan is er een lunch en is het dus 2-1, dan moeten we bij de lynch nog eens geluk hebben en er de laatste badsider uithalen om te winnen. Als we morgen bij de lynch geen badsider hebben is het 2-2 en is het spel dacht ik gedaan…

Ikzelf ben absoluut niet zo actief als ik zou willen zijn want het is echt een moeilijk potje om verdachten te maken… we zitten met een heel goede badside.
Daar kunnen verschillende redenen om zijn, ofwel houden ze zich stil, en dan zou ik dus naar mezelf en Angela kijken, ofwel zijn ze juist heel actief en goed in het zich voordoen als goodside… dan kijk ik eerder naar Emma, Bodine en Elise.
Als ik ons kort even overloop denk ik eigenlijk dat (in mijn ogen) Elise, Angela en Bodine de twee meest mogelijke badsiders zijn.

Elise reageert nogal fel in dit potje, zoals eerder al is aangehaald. Al dat ik denk dat fel ook niet echt het juiste woord is, ze draait toch iedere keer weg van zichzelf. Natuurlijk kan dat ook zijn doordat ze al een heel tijdje niet heeft gespeeld maar vooral host was. Ik vind het wel wat verdacht.

Bodine, ik weet niet waarom ik denk dat zij wel eens een baddie kan zijn… Ik ben vrij gewoon dat ze heel snel met vreemde theorieën komt en deze keer lijken deze wel weg te blijven, maar zoals ik al zei, het is een nogal moeilijk potje om theorieën te maken.

Angela is nogal lastig, het kan zijn dat we een actieve en een minder actieve badside hebben en dan is zij eigenlijk redelijk voor de hand liggend. Ze komt heel weinig online en geeft enkel maar een stem door… maar badsiders kunnen elkaar ook gewoon aangeven op wie te stemmen. En als een van hen vroeg stemt is het denk ik ook moeilijker om die als badside aan te wijzen.

Die theorie over Angela kan dan natuurlijk ook over mezelf gaan. Ik ben ook vrij vroeg in het stemmen en heb het nogal lastig met veel online/actief zijn. Ik kan de gesprekken wel min of meer bijlezen maar dat is het over het algemeen wel zo ongeveer.

Als laatste heb ik Emma. Vorig potje waren wij samen badsiders en toen waren haar berichten vooral gericht op het verdedigen van zichzelf en aanvallen van anderen. Ofwel heeft ze geleerd van zichzelf en is het deze keer anders maar ergens denk ik dat zoiets wel een instinct is als je badsider bent. Het is nogal moeilijk om dan normaal te denken omdat je niet betrapt wil worden.
Alles bij elkaar, iedereen kan wel badsider zijn dus de goodside heeft niet zo super veel kansen.

Oke dit bericht is vrij lang en onsamenhangend en ik weet niet het ook maar ergens op slaat maar met meer kan ik momenteel niet komen… thx to slaapgebrek door schoolwerk, mijn excuses daarvoor.

Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 28 nov 2013 - 22:09:
Even voordat ik eropin ga: ik vind het superfijn dat je alsnog de moeite hebt genomen om je in het spel te storten en zo'n lange post te schrijven. (:

Even kort ingaan op wat je over mij zei:

Bodine, ik weet niet waarom ik denk dat zij wel eens een baddie kan zijn… Ik ben vrij gewoon dat ze heel snel met vreemde theorieën komt en deze keer lijken deze wel weg te blijven, maar zoals ik al zei, het is een nogal moeilijk potje om theorieën te maken.
Zoals je eigenlijk zelf al zegt: het is nogal lastig om met een theorie te komen in dit potje.

Eliros
Eliros

Eliros is offline

[6222]
Eliros zei op 28 nov 2013 - 22:25:
Ik vatte Emma's laatste zin op als een verwijt, vandaar dat ik zo reageerde.

missxangel
missxangel

missxangel is offline

[1499]
missxangel zei op 28 nov 2013 - 22:35:
Ik ben via mijn telefoon maar ik zal even kort reageren op de geschreven stukjes over mij.

Ik voeg met mijn berichtjes die ik sochtends plaats idd niks meer toe aan het spel dan er al is. Ik maak alleen transparant voor mensen op wie ik stem en waarom.
Ook heb ik steeds na die berichten mijn stem nav het topic niet veranderd, dus laat ik me niet geheel beïnvloeden door de woordenstroom die hier is.
Daarbij heb ik deze week school en een moeder thuis die een hoop tijd van mij innemen, vandaar dat ik zo weinig online ben. Dit heeft niks te maken met tactisch spelen, maar ik weet dat als ik meer tijd had, ik ook niet zoveel nuttigs te zeggen had omdat dit potje gewoon heel lastig is ivm het vorige potje. Het zal wel aan de zwarte pieteb liggen...

De lijn qua stemmen zet ik gewoon door, daarom zet ik ook nu (ipv morgen, scheelt mij weer tijd) neer op wie ik ga stemmen. Na het doorgrondig lezen van alle berichten en de toon die hiermee worden vermeld, deel ik mede dat ik ga stemmen op Elisa. Zij reageert veelste fel op een opmerking die misschien kan doorgaan voor beschuldiging maar ook op een andere toon verdedigd had kunnen worden.



1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13