Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Forum » Forum Spelletjes » DA: Save Saint Nicolaas

DA: Save Saint Nicolaas

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13
MyReflection
MyReflection

MyReflection is offline

[1630]
MyReflection zei op 24 nov 2013 - 15:41:
De pieten laden de laatste pakjes uit de wagen. Profpiet controleert zorgvuldig of alle pakjes in het magazijn worden gelegd. Het magazijn ligt onder het kasteel en is te betreden vanaf de buitenkant. Profpiet doet het zware hangslot dicht, met de zeer moeilijke cijfercode2357. Hij is heel trots met zichzelf, niemand is zo slim als hij is. Niemand weet de eerste vier priemgetallen. Zelfingenomen loopt Profpiet het kasteel binnen. Om zeker te zijn dat alles klaar is, voordat de pieten alle cadeautjes volgende week naar de kinderen moeten brengen, besluit hij alles te controleren. Als eerste gaat hij naar Bakpiet. Er staan al een paar zakken met pepernoten vol, tegen de muur aan. De warme oven verspreidt een heerlijke geur van speculaas. Profpiet sluit tevreden de deur.
Verderop in het kasteel zijn Danspiet en Testpiet samen de cd-spelers aan het testen. Testpiet zet een cd op en Danspiet gaat er helemaal op los. Daarna sluiten ze een dansmat aan en spelen een spelletje. Samen hebben ze de grootste lol, want het is immers de leukste tijd van het jaar.
Hoge hoogtepiet, Wegwijspieet en Weerpiet zitten ook samen aan een tafel. Weerpiet voorspelt het weer voor volgende week. Hoge hoogtepiet maakt een routeplanning samen met Wegwijspiet bij de weersvoorspellingen. De daken mogen natuurlijk niet te glad zijn voor Americo. Het zou zonde zijn als hij samen met Sinterklaas van het dak af zou glijden.
Langzaam verstreek de tijd. En uiteindelijk ging ook de laatste piet naar bed.

Twee schimmen zweven door de gang. Af en toe hoor je een koude windvlaag. Ze kijken elkaar aan en laten zich door de grond heen zakken. Ze komen uit in de ruimte waar alle cadeautjes liggen. Ze kijken elkaar aan en geven elkaar een knipoog. Ze knippen drie keer met hun vingers en klappen dan in hun handen. Alle cadeautjes gaan in rook op. De pepernoten en de cadeautjes die nog getest moeten worden, ondergaat hetzelfde lot.

De volgende ochtend komt Testpiet als eerste uit haar slaapkamer. Vrolijk huppelt ze naar haar favoriete ruimte, de hal waar al het speelgoed wordt getest. Een gil maakt de andere pieten in het kasteel wakker.


De rollen zijn:
2x Goodside:
Waarzegger (Testpiet)
Heks (Danspiet)
Beschermer (Hoge hoogtepiet)
Jager (Bakpiet)
Tovenaars (Profpiet, Weerpiet en Wegwijspiet)

1x Badside
Geest van Puk
Geest van Pok

deelnemers:
1. Pline
2. Eliros
3. realMe
4. missxangel
5. x DevilBitch
6. Rosie16
7. Bodine
8. Emma
9. Neversay

De eerste lynch is maandag 25 november 20.00
De eerste lunch is dinsdag 26 november 20.00
Specials mogen na de eerste lunch gebruikt worden. Op de heks na, die vanaf het begin gebruikt mag worden. .



xEmma
xEmma

xEmma is offline

[18528]
xEmma zei op 26 nov 2013 - 22:48:
Ik denk dat we er vanuit kunnen gaan dat Daan niet meer gaat schieten, hmm? Ik denk dat dat wel binnen een paar uur moet gebeuren.

Ik heb alles nog eens uitvoerig bekeken en ik kan er eigenlijk niet zoveel over zeggen. De stemming is zo random dat het bijna bizar is haha.
De badside moet wel erg in de stress hebben gezeten tijdens de lynch, denk ik. De enige op wie twee keer is gestemd, is ikzelf (Daan tel ik niet mee, zij stemde op zichzelf). Angela is degene die als eerste op mij stemt, en is ook de allereerste die haar stem bekend maakt. Pauline is de tweede, maar ook zij is een van de eersten.
Mars is de enige die haar stem niet bekend heeft gemaakt, maar zij stemde op Josette: iemand waar nog niet op gestemd was.
Dat Daan op zichzelf zou stemmen, was natuurlijk nog niet bekend.

Dus de badside heeft of een groot risico genomen door niet met iemand mee te stemmen (terwijl dat niet was opgevallen) of dat ik twee stemmen zou krijgen, verschafte genoeg veiligheid om willekeurig te kunnen stemmen (ondanks dat twee stemmen onbekend waren -of een, stel dat Mars bij de badside hoort).
Dit spreekt in Mars' nadeel, want als er twee stemmen onbekend zijn, zorgt het minimaal voor een herstemming, stel de stemmen gaan naar dezelfde. Misschien waren beide stemmen wel naar een wolf gegaan, redelijk groot risico om te nemen, niet? De wolf kan er dan meteen of na een herstemming uitliggen.
Mascha en Bodine hebben geen stem tegen gekregen, van Josette was het niet bekend dat ze een stem tegen zou krijgen. Stel Mascha hoort niet bij de badside, dan is er een heel erg klein beetje reden om naar Bodine en Josette te kijken. Twee stemmen waren onbekend, dus als je al weet dat je een stem tegenkrijgt, is het als badside niet handig om niet met iemand mee te gaan en je eigen veiligheid te verzekeren. Voor Bodine en Josette was dit dan iets veiliger, aangezien ze beiden dus geen stemmen tegen hadden. Maar zoals ik al zei: stel beide stemmen waren naar dezelfde persoon/wolf gegaan, dan had diegene er na een herstemming uit kunnen liggen. Ik vind het persoonlijk een best groot risico.
Dit is absoluut geen serieuze verdenking of iets en ik snap ook dat het lastig is om je hier tegen te verdedigen, maar ik zeg gewoon wat me opvalt en dit kleine iets is eigenlijk het enige op het moment.

Is het een beetje duidelijk wat ik bedoel? Ik probeer alleen maar het spel op gang te helpen, hopelijk komen jullie nu met beter materiaal xd

Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 26 nov 2013 - 22:56:
Voor Bodine en Josette was dit dan iets veiliger, aangezien ze beiden dus geen stemmen tegen hadden.
Maar ik had toch gewoon mee kunnen gaan en dan zeggen "ik wist dat die een stem zou krijgen, en omdat eerste ronde random is, bestaat de kans dat twee stemmen genoeg zijn om je te nekken (dat blijkt maar weer), dus ging ik mee om m'n eigen hachje te redden" en dan zou ik, als ik wolf was, met mijn mede-wolf de hele stemming in m'n voordeel om kunnen zetten. Lijkt mij. Maar goed. (:

xEmma
xEmma

xEmma is offline

[18528]
xEmma zei op 26 nov 2013 - 23:02:
Ik zeg alleen dat het voor jullie wat veiliger was dan voor de rest. Ik zeg ook dat het absoluut geen serieuze verdenking is en zeg absoluut niet dat jullie niets anders hadden kunnen doen als jullie badside was. Maar wat je zegt was wel onlogisch geweest, want je had geen reden om je hachje te redden. Je had geen stem tegen en dat maakte de kans dat je eruit ging wel klein.

Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 26 nov 2013 - 23:04:
Klopt, klopt, maar de kans bestaat wel altijd.
En ik vat het ook niet serieus op. Ik denk alleen maar mee.

xEmma
xEmma

xEmma is offline

[18528]
xEmma zei op 26 nov 2013 - 23:08:
Ja, ik gaf ook al aan dat de kans nog bestond. Het is een hele zwakke theorie, maar anders hebben we niets en dat is ook weer zo weinig.
En misschien realiseert iemand anders zich hierdoor iets slims.

Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 26 nov 2013 - 23:10:
Nee, klopt. Brainstorming is goooooooooooooooooooooood.

xEmma
xEmma

xEmma is offline

[18528]
xEmma zei op 26 nov 2013 - 23:14:
Jup. Maar mijn hoofd begint wazig te worden, dus ik zie morgen wel verder. Misschien valt me dan nog iets op.

realMe
realMe

realMe is offline

[2181]
realMe zei op 27 nov 2013 - 10:00:
Nog even over die waarzegger, in het vorige potje was ik dat. Ik scande juist wel meteen, maar op wie ik de actiefste in het spel vond. Dat zou in mijn ogen makkelijk zijn, mocht die goodsude zijn. Dat vond ik dan makkelijker om stiekem mee te delen. Snapt iemand het?

missxangel
missxangel

missxangel is offline

[1499]
missxangel zei op 27 nov 2013 - 10:05:
Ik ga alvast nu mijn stem bekend maken, want ik moet zo op school mijn best doen en vanavond werken en op mezelf stemmen vindt ik dan weer niet oké..
Omdat er geen theorie ga ik ook deze ronde weer random. Dat is vandaag op nr. 9 neversay.

xEmma
xEmma

xEmma is offline

[18528]
xEmma zei op 27 nov 2013 - 10:27:
Nog even over die waarzegger, in het vorige potje was ik dat. Ik scande juist wel meteen, maar op wie ik de actiefste in het spel vond. Dat zou in mijn ogen makkelijk zijn, mocht die goodsude zijn. Dat vond ik dan makkelijker om stiekem mee te delen. Snapt iemand het?
Ik snap het, maar vind het niet de handigste manier. Stel de badside bestaat uit inactieven, dan scan je telkens alleen maar goodsiders. Natuurlijk heb je daar ook wat aan, maar toch echt wat minder dan wanneer je een badsider scant. Ik denk dat we het meeste aan de Waarzegger hebben wanneer die een theorie kan ontkrachten/bevestigen met behulp van een scan.

Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 27 nov 2013 - 11:20:
Niet? Ik vind dat ze wel een punt heeft. Stel ze scant iemand die totaal inactief is en komt erachter dat die een wolf is - dan is het redelijk lastig om die eruit te werken zonder je rol weg te geven en geluncht te worden.
Ik denk dat je de strategieën het best kunt combineren: van de actievelingen/degene over wie theorieën zijn (wat over het algemeen dezelfde mensen zijn) degene scannen die het meest verdacht is.

realMe
realMe

realMe is offline

[2181]
realMe zei op 27 nov 2013 - 11:37:
@Emma: dat deed ik ook alleen in het begin, verderop in het spel keek ik ook meer naar wat er in het topic werd gezegd, al wilde ik met de eerste scan ook weer leven in het topic brengen.

xEmma
xEmma

xEmma is offline

[18528]
xEmma zei op 27 nov 2013 - 11:43:
Niet? Ik vind dat ze wel een punt heeft. Stel ze scant iemand die totaal inactief is en komt erachter dat die een wolf is - dan is het redelijk lastig om die eruit te werken zonder je rol weg te geven en geluncht te worden.
Ik denk dat je de strategieën het best kunt combineren: van de actievelingen/degene over wie theorieën zijn (wat over het algemeen dezelfde mensen zijn) degene scannen die het meest verdacht is.
Maar ik zeg ook niet dat ze willekeurig inactieven moet gaan scannen. Wat je op het einde zegt, is wat ik duidelijk probeer te maken; degene scannen over wie theorieen zijn. Stel die zijn er nog niet voor vanmiddag, dan inderdaad beter een actieve dan inactieve speelster.

Pline
Pline

Pline is offline

[986]
Pline zei op 27 nov 2013 - 15:56:
Ik vrees dat ik vandaag niet echt meer online ga kunnen komen, al zeker niet genoeg om alle gesprekken (als die er nog komen) te blijven volgen.
Ik heb vrij veel schoolwerk tegen morgen en vanavond ook training.
Daarom ga ik nu al stemmen...
Mijn stem is weer random... sorry Angela

MyReflection
MyReflection

MyReflection is offline

[1630]
MyReflection zei op 27 nov 2013 - 16:49:
Even voor alle specials. Deze moeten ook ingestuurd zijn voor 20.00. Denk goed na, want deze beantwoord ik meteen igv de waarzegger en je krijgt dus maar een kans per dag. Voor de beschermer geldt dat anders niemand beschermt is die dag daarna tot 20.00.

ps ik mis nog een aantal stemmen.

edit: ik bedoel 21.00



1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13