Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Forum » Forum Spelletjes » DA: Save Saint Nicolaas

DA: Save Saint Nicolaas

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13
MyReflection
MyReflection

MyReflection is offline

[1630]
MyReflection zei op 24 nov 2013 - 15:41:
De pieten laden de laatste pakjes uit de wagen. Profpiet controleert zorgvuldig of alle pakjes in het magazijn worden gelegd. Het magazijn ligt onder het kasteel en is te betreden vanaf de buitenkant. Profpiet doet het zware hangslot dicht, met de zeer moeilijke cijfercode2357. Hij is heel trots met zichzelf, niemand is zo slim als hij is. Niemand weet de eerste vier priemgetallen. Zelfingenomen loopt Profpiet het kasteel binnen. Om zeker te zijn dat alles klaar is, voordat de pieten alle cadeautjes volgende week naar de kinderen moeten brengen, besluit hij alles te controleren. Als eerste gaat hij naar Bakpiet. Er staan al een paar zakken met pepernoten vol, tegen de muur aan. De warme oven verspreidt een heerlijke geur van speculaas. Profpiet sluit tevreden de deur.
Verderop in het kasteel zijn Danspiet en Testpiet samen de cd-spelers aan het testen. Testpiet zet een cd op en Danspiet gaat er helemaal op los. Daarna sluiten ze een dansmat aan en spelen een spelletje. Samen hebben ze de grootste lol, want het is immers de leukste tijd van het jaar.
Hoge hoogtepiet, Wegwijspieet en Weerpiet zitten ook samen aan een tafel. Weerpiet voorspelt het weer voor volgende week. Hoge hoogtepiet maakt een routeplanning samen met Wegwijspiet bij de weersvoorspellingen. De daken mogen natuurlijk niet te glad zijn voor Americo. Het zou zonde zijn als hij samen met Sinterklaas van het dak af zou glijden.
Langzaam verstreek de tijd. En uiteindelijk ging ook de laatste piet naar bed.

Twee schimmen zweven door de gang. Af en toe hoor je een koude windvlaag. Ze kijken elkaar aan en laten zich door de grond heen zakken. Ze komen uit in de ruimte waar alle cadeautjes liggen. Ze kijken elkaar aan en geven elkaar een knipoog. Ze knippen drie keer met hun vingers en klappen dan in hun handen. Alle cadeautjes gaan in rook op. De pepernoten en de cadeautjes die nog getest moeten worden, ondergaat hetzelfde lot.

De volgende ochtend komt Testpiet als eerste uit haar slaapkamer. Vrolijk huppelt ze naar haar favoriete ruimte, de hal waar al het speelgoed wordt getest. Een gil maakt de andere pieten in het kasteel wakker.


De rollen zijn:
2x Goodside:
Waarzegger (Testpiet)
Heks (Danspiet)
Beschermer (Hoge hoogtepiet)
Jager (Bakpiet)
Tovenaars (Profpiet, Weerpiet en Wegwijspiet)

1x Badside
Geest van Puk
Geest van Pok

deelnemers:
1. Pline
2. Eliros
3. realMe
4. missxangel
5. x DevilBitch
6. Rosie16
7. Bodine
8. Emma
9. Neversay

De eerste lynch is maandag 25 november 20.00
De eerste lunch is dinsdag 26 november 20.00
Specials mogen na de eerste lunch gebruikt worden. Op de heks na, die vanaf het begin gebruikt mag worden. .



xEmma
xEmma

xEmma is offline

[18528]
xEmma zei op 29 nov 2013 - 16:51:
Op dit moment twee stemmen voor Angela, drie stemmen op Elise.
Ik ga over niet heel erg lang weg en kom pas laat terug, dus ik ben heel erg benieuwd naar wat er gaat gebeuren. Ik hoop heel erg dat ik juist zit & dat Pauline, als ze het nog een keer heeft nagelezen, ook op Angela gaat stemmen.

Stel het wordt een herstemming; dan wil ik bij deze al aangeven dat ik dan ook op Angela wil stemmen. Ik kan niet online komen vanavond, maar aangezien er zo super weinig mensen meedoen, telt het heel zwaar als een iemand niet stemt. De kans dat er een herstemming komt is klein, but just in case.

Eliros
Eliros

Eliros is offline

[6222]
Eliros zei op 29 nov 2013 - 17:30:
Eh, voor mij geld hetzelfde. Ik moet nu weg, en ik kom pas 's avonds laat weer terug. Dus. Ja.

MyReflection
MyReflection

MyReflection is offline

[1630]
MyReflection zei op 29 nov 2013 - 20:07:
Profpiet zit samen met Testpiet en Danspiet rond de tafel. Ze maken hun vorderingen op. Het team dat het snoepgoedprobleem zou oplossen, is tragisch verongelukt. Of was het geen ongeluk. Testpiet weet het zo net nog niet. Ze weet niet meer wat ze allemaal moet geloven. In haar vele jaren bij het kasteel heeft ze al veel meegemaakt, maar nog nooit zoveel rare ongelukken. Hier moet iets anders achter zitten dan mensen. Profpiet is het hier echter totaal niet mee eens. Geesten bestaan immers niet. Ze zijn namelijk niet te bewijzen. Althans dit heeft hij altijd gedacht. Maar ook hij heeft de schim gezien, net voordat bakkerspiet vermoord werd. En er was toen niemand in de buurt. Daarom heeft hij om Testpiet een plezier te doen een geestenjager gemaakt. Hij geeft hem plechtig aan haar om hem uit te testen. Testpiet richting het op een muur en drukt een hendel in. Een grote lichtstraal raakt de muur. Op dat moment komt een schim tevoorschijn en wordt opgezogen in het apparaat.

Missxangel is gelyncht en zij was de geest van puk.

De stemming:
1. Pline – missxangel [0]
2. Eliros – missxangel [2]
4. Missxangel – Eliros [3]
7. Bodine – Eliros [0]
8. Emma – missxangel [0]

Pline
Pline

Pline is offline

[986]
Pline zei op 29 nov 2013 - 22:04:
Oh mijn god ben ik blij dat ik mijn stem veranderd heb nu enkel nog de tweede baddie eruit halen...
Ik blijf erbij dat Emma waarschijnlijk geen wolf is... dan gaat het in mijn ogen nog tussen Bodine en Elise...
Maar ik ga eerst de lunch afwachten denk ik

xEmma
xEmma

xEmma is offline

[18528]
xEmma zei op 29 nov 2013 - 23:55:
Oh Pauline, ik ben ook vreselijk blij dat je van stem veranderd bent!
Ik was echt bang dat het gedaan was met ons. Persoonlijk zou ik het fantastisch vinden als Elise en Bodine de discussie aan gaan om ons ervan te overtuigen dat de ander de badsider is. Maar dat gebeurt waarschijnlijk niet.

Pline
Pline

Pline is offline

[986]
Pline zei op 30 nov 2013 - 11:20:
Dat zou inderdaad wel super zijn, ik heb nu eigenlijk absoluut geen idee wie de andere badsider is... ze zijn voor mij allebei even verdacht.
Aan de stemmen te zien zou ik op het eerste zicht Bodine zeggen... zij heeft samen met Angela op Elise gestemd. Aan de andere kant kan het ook Elise zijn en heeft ze op haar mede-wolf gestemd om ons op een dwaalspoor te zetten.

xEmma
xEmma

xEmma is offline

[18528]
xEmma zei op 30 nov 2013 - 12:00:
Waarom het Bodine zou zijn: (herhaling)
1) Wanneer ik vraag naar Elise's partner, negeert ze de mogelijkheid dat Angela dat is niet, maar bespreekt ze haar zo kort en oppervlakkig dat ze dat net zo goed wel had kunnen doen. Ze kan natuurlijk niet al te enthousiast haar partner de grond in boren, dan vermoordt ze haar partner zelf.
2) Angela stemde op Elise.
Stel Elise is de wolf, waarom zou Angela haar dan in gevaar brengen? We zijn met zo weinig dat een stem een enorm verschil maakt. Angela was zo weinig online dat ze best op iemand had kunnen stemmen zonder te zeggen waarom en daar mee weg had kunnen komen. Het zou super onlogisch zijn als ze dan op haar medebadsider gestemd had, dus hierdoor valt Elise af. Nog maar één iemand over: Bodine.
3) Angela en Bodine stemmen samen op Elise. Elise eruit was de enige mogelijkheid om Angela te redden. Het was best wel duidelijk dat Pauline en ik er niet uit zouden gaan. Het ging tussen Elise en Angela en het hing van een stem af. Pauline zou ook op Elise stemmen, had ze gezegd. De badside zou meedoen, een goodie eruit, de badside zou gewonnen hebben. Zo kon de badside best wel een risico nemen en samen op dezelfde stemmen en een duidelijke link tussen hunzelf leggen: ze zouden toch gewonnen hebben.

Eliros
Eliros

Eliros is offline

[6222]
Eliros zei op 30 nov 2013 - 12:30:
Mag ik daar nog aan toevoegen dat ik in eerste instantie over Angela begon? Nou ja, eigenlijk was Emma degene die haar noemde, maar als Angela mijn partner waa geweest, waarom zou ik dan in godsnaam over haar beginnen?
(Dit stond overigens in mijn vorige bericht ook, en dat was dus mijn attempt om jullie over te halen dat ik goodside ben, maar ja.)

Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 30 nov 2013 - 12:42:
Ik snap niet echt waarom Bo Pauline als mijn eventuele partner noemde, dus daar ga ik niet op in.
Omdat ik basically geen flauw idee had/heb wie de badside is, en ik dus iedereen langsging. Daarom.
3) Angela en Bodine stemmen samen op Elise.
Wat er eventueel iets mee te maken gehad zou kunnen hebben dat, op het moment dat ik de wifi-zone verliet, Elise het meest verdacht was (iig in mijn ogen) - zoals ik ook heb uitgelegd. Ik was er vrij zeker van dat Angela goodie was omdat ze hetzelfde speelde als in het vorige potje, en daar was ze ook goodie. Dus vandaar. Als ik langer de tijd gehad om mee te lezen + overal over na te denken, had ik misschien van gedachten kunnen veranderen. Dat is nu lastig te zeggen, met de lynch achter de rug en wétend dat Angela een wolf was. Maar either way - ik moest vroeg weg en toen lag mijn stem nog op Elise, vandaar dat die naar haar is uitgegaan.

En vandaag moet ik ook weer vroeg weg ivm met werk e.d. dus ik ga ook vandaag het grootste deel van de discussies etc. missen. Scusa.

xEmma
xEmma

xEmma is offline

[18528]
xEmma zei op 30 nov 2013 - 12:52:
(...) Wat er eventueel iets mee te maken gehad zou kunnen hebben dat, op het moment dat ik de wifi-zone verliet, Elise het meest verdacht was (iig in mijn ogen) - zoals ik ook heb uitgelegd. Ik was er vrij zeker van dat Angela goodie was omdat ze hetzelfde speelde als in het vorige potje, en daar was ze ook goodie. Dus vandaar. Als ik langer de tijd gehad om mee te lezen + overal over na te denken, had ik misschien van gedachten kunnen veranderen. Dat is nu lastig te zeggen, met de lynch achter de rug en wétend dat Angela een wolf was. Maar either way - ik moest vroeg weg en toen lag mijn stem nog op Elise, vandaar dat die naar haar is uitgegaan.

En vandaag moet ik ook weer vroeg weg ivm met werk e.d. dus ik ga ook vandaag het grootste deel van de discussies etc. missen. Scusa.

Maar kijk, we weten nu dat Angela baddie was. Stel jij was inderdaad niet haar partner.
Van Bodine en van Angela is bekend dat ze op Elise stemmen.
Stel Pauline is badside. Dan zou ze ook op Elise gestemd hebben, en dit potje gewonnen hebben.
Hetzelfde geldt voor mij.
Het lijkt me logisch dat wij twee nu als goodsider bestempelt kunnen worden. Als we badsiders waren geweest, hadden we het spel al gewonnen.
Stel Elise is badside. Haar eigen stem is dan logisch, het was of haar partner of haarzelf. Maarrr Angela's stem is dan zo raar. Waarom op je medebaddie stemmen zo vroeg in de morgen?
Stel Bodine is badside. Dan zijn alle stemmen logisch. De badside stemt samen op de goodsider die de grootste kans heeft er uit te gaan. Ze stemmen niet op elkaar.

Ik ben bang voor de lunch. Aangezien Pauline en ik al vrijwel zeker goodside zijn, gaat een van ons er waarschijnlijk uit. Ik zou het echt heel jammer vinden als ik het einde niet red, want volgens mij ben ik de meest actieve speler geweest en zo en dan is het jammer op het einde toch net af te vallen. Maar ja. We zullen wel zien.

Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 30 nov 2013 - 13:10:
Waarom op je medebaddie stemmen zo vroeg in de morgen?
Ik kan niet in Angela's hoofd kijken en ik heb geen idee hoe ze geredeneerd heeft, maar het zou natuurlijk zo kunnen zijn dat ze ervanuit ging dat Elise zou sneuvelen - wat op dat moment geen gekke aanname was - en ze zich niet verdacht wilde maken tegenover jullie. Je "in de vroege morgen" staat hier wel heel nonchalant - want voor Angela was het al het einde van de dag en ze moest uitgaan van de informatie die er toen op tafel lag. Als ze had gezegd: "Leuk dat jullie allemaal Elise verdenken, maar ik stem op Bodine", dan had ze zichzelf verdacht gemaakt. Als ze niets had gezegd ook, want ondanks dat ze niet heel actief is, is ze toch elke dag even iets komen zeggen (toch? Of herinner ik me dat verkeerd?). Dus zodoende snap ik wel dat dit een scenario was à la we offeren één baddie op, zodat de andere ongemerkt kan achterblijven.

Pline
Pline

Pline is offline

[986]
Pline zei op 30 nov 2013 - 13:29:
Ik vrees op dit moment ook een beetje voor mijn leven... ik ben er nog altijd niet uit wie de badside precies is... Bodine lijkt voor de hand liggend maar Elise kan zichzelf ook proberen veilig te stellen door haar medewolf eruit te stemmen...
Ik ben ook vrij zeker dat de lunch vandaag tussen Emma en ik zal gaan want als Elise of Bodine eruit ligt gaat de andere er in de lynch uit...

Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 30 nov 2013 - 13:38:
Lads, als ik niet geluncht word (en ik ga er vanuit dat ik niet geluncht word, want wie de badside ook is, zoals Pline al zei: mij lunchen is niet slim), wil ik alvast even aankondigen dat ik niet veel meer online ga zijn. Ik ga vanavond vlak voor/na de lunch nog heel even online kunnen zijn (hoop ik althans) en daarna ga ik naar Brabant & ik kom morgen ergens terug. Wel voor het avondeten, denk ik, dus ook wel voor de lynch, maar alsnog ga ik dus veel afwezig zijn.

xEmma
xEmma

xEmma is offline

[18528]
xEmma zei op 30 nov 2013 - 13:53:
Excuus: mijn opmerking over de vroege morgen was verkeerd; ze heeft zelfs de avond ervoor al gestemd.
Angela had gemakkelijk kunnen doen alsof ze niet meelas, ik verwachtte namelijk niet dat ze dat nog deed. Als ze had gezegd "sorry jongens, ik heb het heel druk en kan niet meelezen maar ik stem op Pauline omdat de anderen actiever zijn" was ze daar zo mee weggekomen.

Ik moet wel zeggen dat ik Elise's verdediging vrij zwak vind, zwakker dan die van Bodine. Alleen omdat er zoveel meer links tussen Angela en Bodine zijn, ga ik er nog vanuit dat het Bodine is.

Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 30 nov 2013 - 14:00:
@Emma; maar dat is achteraf makkelijk praten. Want stel ze had daar gezegd dat ze op Pline stemde, dan hadden wij allemaal zoiets gehad van nou ja - we weten dat ze misschien wolf is en als ze ons als goodie ook al niet helpt om de wolven eruit te spelen, dan gaan we haar ook niet meer het voordeel van de twijfel geven en haar erin houden. Snap je wat ik bedoel?



1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13