Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Forum » Forum Spelletjes » DA: Save Saint Nicolaas

DA: Save Saint Nicolaas

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12
MyReflection
MyReflection

MyReflection is offline

[1630]
MyReflection zei op 24 nov 2013 - 15:41:
De pieten laden de laatste pakjes uit de wagen. Profpiet controleert zorgvuldig of alle pakjes in het magazijn worden gelegd. Het magazijn ligt onder het kasteel en is te betreden vanaf de buitenkant. Profpiet doet het zware hangslot dicht, met de zeer moeilijke cijfercode2357. Hij is heel trots met zichzelf, niemand is zo slim als hij is. Niemand weet de eerste vier priemgetallen. Zelfingenomen loopt Profpiet het kasteel binnen. Om zeker te zijn dat alles klaar is, voordat de pieten alle cadeautjes volgende week naar de kinderen moeten brengen, besluit hij alles te controleren. Als eerste gaat hij naar Bakpiet. Er staan al een paar zakken met pepernoten vol, tegen de muur aan. De warme oven verspreidt een heerlijke geur van speculaas. Profpiet sluit tevreden de deur.
Verderop in het kasteel zijn Danspiet en Testpiet samen de cd-spelers aan het testen. Testpiet zet een cd op en Danspiet gaat er helemaal op los. Daarna sluiten ze een dansmat aan en spelen een spelletje. Samen hebben ze de grootste lol, want het is immers de leukste tijd van het jaar.
Hoge hoogtepiet, Wegwijspieet en Weerpiet zitten ook samen aan een tafel. Weerpiet voorspelt het weer voor volgende week. Hoge hoogtepiet maakt een routeplanning samen met Wegwijspiet bij de weersvoorspellingen. De daken mogen natuurlijk niet te glad zijn voor Americo. Het zou zonde zijn als hij samen met Sinterklaas van het dak af zou glijden.
Langzaam verstreek de tijd. En uiteindelijk ging ook de laatste piet naar bed.

Twee schimmen zweven door de gang. Af en toe hoor je een koude windvlaag. Ze kijken elkaar aan en laten zich door de grond heen zakken. Ze komen uit in de ruimte waar alle cadeautjes liggen. Ze kijken elkaar aan en geven elkaar een knipoog. Ze knippen drie keer met hun vingers en klappen dan in hun handen. Alle cadeautjes gaan in rook op. De pepernoten en de cadeautjes die nog getest moeten worden, ondergaat hetzelfde lot.

De volgende ochtend komt Testpiet als eerste uit haar slaapkamer. Vrolijk huppelt ze naar haar favoriete ruimte, de hal waar al het speelgoed wordt getest. Een gil maakt de andere pieten in het kasteel wakker.


De rollen zijn:
2x Goodside:
Waarzegger (Testpiet)
Heks (Danspiet)
Beschermer (Hoge hoogtepiet)
Jager (Bakpiet)
Tovenaars (Profpiet, Weerpiet en Wegwijspiet)

1x Badside
Geest van Puk
Geest van Pok

deelnemers:
1. Pline
2. Eliros
3. realMe
4. missxangel
5. x DevilBitch
6. Rosie16
7. Bodine
8. Emma
9. Neversay

De eerste lynch is maandag 25 november 20.00
De eerste lunch is dinsdag 26 november 20.00
Specials mogen na de eerste lunch gebruikt worden. Op de heks na, die vanaf het begin gebruikt mag worden. .



Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 26 nov 2013 - 13:11:
Oh zo. Ja, dat redden is een goede. Ik doelde op haar kill, haha. Want die heeft ze ook, toch? En het zou niet slim zijn die al te gebruiken. Dat bedoelde ik.

xEmma
xEmma

xEmma is offline

[18528]
xEmma zei op 26 nov 2013 - 13:12:
Maar Emma was in het vorige potje weerwolf en had dus reden om de heks eruit te willen. We hebben nog zes burgers en twee wolven. De kans dat er een wolf gegeten wordt, is dus slechts 25%. Vorig potje zaten we bovenop de heks en dreigde ze er snel uit te liggen - nu is dat niet het geval en kunnen we naar, denk ik, beter nog even "bewaren".
Er worden geen wolven gegeten, dus stel de lunch verloopt normaal (en er gaat een goodsider uit) dan is de kans bij de volgende lynch dat er een wolf uit gaat 29%.

@ Josette: Beterschap!

En ik blijf bij wat ik de vorige keer zei: het is het slimste voor de Heks om meteen haar krachten te gebruiken.

xEmma
xEmma

xEmma is offline

[18528]
xEmma zei op 26 nov 2013 - 13:12:
Oh zo. Ja, dat redden is een goede. Ik doelde op haar kill, haha. Want die heeft ze ook, toch? En het zou niet slim zijn die al te gebruiken. Dat bedoelde ik.
Kill heeft ze in Weerwolven, niet DA.

Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 26 nov 2013 - 13:45:
Oh. Ik dacht dat het enige verschil was dat ze zichzelf niet kan redden. My bad, my bad. Scusa.

realMe
realMe

realMe is offline

[2181]
realMe zei op 26 nov 2013 - 14:58:
@Emma, Dankje.

Hopelijk gaat het morgen beter, dan kan ik ook weer wat actiever hier zijn. Hopelijk kunnen we iets uit de lunch halen. Hoe zit het trouwens met de beschermer? Krijg zij ook iedere avond bericht of zij iemand wil beschermen? Dat zou handig zijn, al moet ze een naam weten, maar dan zou ze een lunch ook kunnen voorkomen later in het spel.

Eliros
Eliros

Eliros is offline

[6222]
Eliros zei op 26 nov 2013 - 15:48:
De beschermer moet zelf laten weten wanneer ze iemand wil redden~

En. Eh... Ik heb een lange tijd alleen maar potjes gehost dus ik moet weer even aan het spelen wennen. Oeps. Ik ga straks wel lezen wat er is gezegd. Ik moet eerst even studeren...

Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 26 nov 2013 - 19:02:
Als de heks inderdaad de eerste lunch redt, krijgen we dan te weten wie de wolven geluncht hadden, of niet? Want zo ja - dan weten we wie we sowieso kunnen vertrouwen, en zo nee - dan kunnen we waarschijnlijk niets uit de lunch halen omdat we niet te weten krijgen wie het was.

xEmma
xEmma

xEmma is offline

[18528]
xEmma zei op 26 nov 2013 - 19:03:
Nee, volgens mij niet. Maarrrr. De Heks weet dan wel wie ze gered heeft, natuurlijk. En die kennis kan best subtiel doorgegeven worden.

Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 26 nov 2013 - 19:07:
Trueeeeeee. 8D

MyReflection
MyReflection

MyReflection is offline

[1630]
MyReflection zei op 26 nov 2013 - 20:24:
In een kleine kamer komen alle pieten bijeen. Er moet een plan bedacht worden. Alle pepernoten moeten opnieuw gebakken worden. Helaas is bakpiet vermoord. Dus iemand moet ook nog uitzoeken, wie de moordenaar en dief is. Daarbij moeten er ook nog allemaal pakjes ingepakt en getest worden. Maar waar halen ze die vandaan.
‘Er is geen reden tot paniek,’ begint Profpiet.
‘Geen reden tot paniek, geen reden tot paniek. PANIEK, PANIEK, PANIEK.’
‘Paniekpiet, als jij nu even een rondje om het kasteel gaat rennen en zorg ervoor dat niemand je ziet,’ sust Profpiet de boel. Paniekpiet rent de deur uit en zijn stem wordt langzaam zachter. Wegwijspiet heeft een fantastisch idee.
‘Wat als we ons nu opdelen in drie groepen, een groep kan zich dan met de cadeautjes bezighouden, eentje met het snoepgoed en eentje met wie de moordenaar is.’
‘Nee, nee, nee,’ begint Profpiet,’ Ik heb het. We delen ons op in drie groepen. Een groep voor de cadeautjes, een voor het snoepgoed en een voor de moordenaar en dieven.’
‘Dat zei ik toch net Profpiet.’
‘Nee, Weerpiet, we kunnen niet allemaal zulke geniën zijn als ik ben.’ Er werden al snel drie groepen gemaakt. Profpiet en Hoge hoogtepiet gaan op zoek naar de moordenaar. Danspiet en Testpiet gaan allemaal cadeautjes zoeken. Weerpiet en Wegwijspiet zorgen dat er genoeg snoepgoed is voor vijf december.

In de grote hal met het speelgoed ligt een dik boek op de grond.
‘Hé, wat is dat nou.’ Danspiet pakt het boek op en slaat het open. Ze begint te lezen wat er op de eerste pagina staat.
Als ze klaar is, horen de pieten een harde knal. Op dat moment is een andere piet gered, zonder dat hij het weet.


Ik heb besloten niet te zeggen wie er geluncht zou worden, omdat ik dan rollen in gevaar ga brengen en zo het spel beïnvloedt.

xEmma
xEmma

xEmma is offline

[18528]
xEmma zei op 26 nov 2013 - 20:27:
YAAAAAAAAY *vreugdedansje*
Mhiiiii this made my day, pathetically enough.

Maar eh - niet om de pret te drukken - maar ik dacht dat we de rol wel te weten kregen? Alleen de username niet?

realMe
realMe

realMe is offline

[2181]
realMe zei op 26 nov 2013 - 20:28:
Dus de heks heeft haar kracht gebruikt. Dan duurt het spel nog een ronde langer, lijkt me, maar kunnen we hier niets uit opmaken

Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 26 nov 2013 - 20:37:
Okay, this is good. ^^
Maar voor theorieën hebben we er absoluut nul aan.

Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 26 nov 2013 - 20:41:
Ik heb even gekeken. Ehm.
Laatst online-tijden:
Pline: 26 nov 2013 - 13:26
Elise: 26 nov 2013 - 18:06
realMe: online
missxangel: 25 nov 2013 - 23:34
Rosie16: 25 nov 2013 - 20:57
Bodine: online
Emma: online
neversay: 25 nov 2013 - 21:26

Dus dan zou ik zeggen dat Emma/Josette/ik de heks is, want de rest is niet echt online geweest in de deadline-linie.

xEmma
xEmma

xEmma is offline

[18528]
xEmma zei op 26 nov 2013 - 20:46:
De Heks kent een goodsider. Als het spel wat meer op gang komt en er meer gepraat wordt, kan ze hints gaan droppen daarover zonder dat het overduidelijk wordt - maar we moeten natuurlijk er wel altijd rekening mee blijven houden dat het ook een badsider kan zijn die haar partner in het goede licht wil zetten.
Dus we kunnen er wel iets aan hebben, als de Heks het goed speelt en haar de mogelijkheid daarvoor wordt gegeven.
En ik betwijfel of we heel veel informatie uit de lunch hadden kunnen behalen, behalve dan dat de dooie sowieso goodside is.



1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12