Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Forum » Forum Spelletjes » DA: Save Saint Nicolaas

DA: Save Saint Nicolaas

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13
MyReflection
MyReflection

MyReflection is offline

[1630]
MyReflection zei op 24 nov 2013 - 15:41:
De pieten laden de laatste pakjes uit de wagen. Profpiet controleert zorgvuldig of alle pakjes in het magazijn worden gelegd. Het magazijn ligt onder het kasteel en is te betreden vanaf de buitenkant. Profpiet doet het zware hangslot dicht, met de zeer moeilijke cijfercode2357. Hij is heel trots met zichzelf, niemand is zo slim als hij is. Niemand weet de eerste vier priemgetallen. Zelfingenomen loopt Profpiet het kasteel binnen. Om zeker te zijn dat alles klaar is, voordat de pieten alle cadeautjes volgende week naar de kinderen moeten brengen, besluit hij alles te controleren. Als eerste gaat hij naar Bakpiet. Er staan al een paar zakken met pepernoten vol, tegen de muur aan. De warme oven verspreidt een heerlijke geur van speculaas. Profpiet sluit tevreden de deur.
Verderop in het kasteel zijn Danspiet en Testpiet samen de cd-spelers aan het testen. Testpiet zet een cd op en Danspiet gaat er helemaal op los. Daarna sluiten ze een dansmat aan en spelen een spelletje. Samen hebben ze de grootste lol, want het is immers de leukste tijd van het jaar.
Hoge hoogtepiet, Wegwijspieet en Weerpiet zitten ook samen aan een tafel. Weerpiet voorspelt het weer voor volgende week. Hoge hoogtepiet maakt een routeplanning samen met Wegwijspiet bij de weersvoorspellingen. De daken mogen natuurlijk niet te glad zijn voor Americo. Het zou zonde zijn als hij samen met Sinterklaas van het dak af zou glijden.
Langzaam verstreek de tijd. En uiteindelijk ging ook de laatste piet naar bed.

Twee schimmen zweven door de gang. Af en toe hoor je een koude windvlaag. Ze kijken elkaar aan en laten zich door de grond heen zakken. Ze komen uit in de ruimte waar alle cadeautjes liggen. Ze kijken elkaar aan en geven elkaar een knipoog. Ze knippen drie keer met hun vingers en klappen dan in hun handen. Alle cadeautjes gaan in rook op. De pepernoten en de cadeautjes die nog getest moeten worden, ondergaat hetzelfde lot.

De volgende ochtend komt Testpiet als eerste uit haar slaapkamer. Vrolijk huppelt ze naar haar favoriete ruimte, de hal waar al het speelgoed wordt getest. Een gil maakt de andere pieten in het kasteel wakker.


De rollen zijn:
2x Goodside:
Waarzegger (Testpiet)
Heks (Danspiet)
Beschermer (Hoge hoogtepiet)
Jager (Bakpiet)
Tovenaars (Profpiet, Weerpiet en Wegwijspiet)

1x Badside
Geest van Puk
Geest van Pok

deelnemers:
1. Pline
2. Eliros
3. realMe
4. missxangel
5. x DevilBitch
6. Rosie16
7. Bodine
8. Emma
9. Neversay

De eerste lynch is maandag 25 november 20.00
De eerste lunch is dinsdag 26 november 20.00
Specials mogen na de eerste lunch gebruikt worden. Op de heks na, die vanaf het begin gebruikt mag worden. .



Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 27 nov 2013 - 17:22:
Klopt, je mist sowieso die van mij nog. Ik te gaan stemmen op inactieve mensen. Aan de ene kant vind ik dat dom van mezelf, want dat is niet de juiste reden om iemand eruit te stemmen - aan de andere kant heb ik geen flauw idee wie de wolven zijn en weet ik dus toch niet op wie ik moet stemmen. Maar toch - ik wilde zo graag een stem uitbrengen die ergens op gebaseerd was. Sigh.

MyReflection
MyReflection

MyReflection is offline

[1630]
MyReflection zei op 27 nov 2013 - 17:42:
OH FUCK. Ik kon schieten? Sorry, ik ben echt sloppy! Ik dacht: ik ben dood voordat de specials gebruikt kunnen worden, huilen.


Als je voor vanavond 20.00 iemand zou willen schieten, mag je van mij dit nog doorsturen.

Dit zeg ik nog even tegen Daan specifiek. Aangezien bij de regels geen tijd dat je na je dood iemand mag schieten staat.

realMe
realMe

realMe is offline

[2181]
realMe zei op 27 nov 2013 - 17:42:
Dat was ik ook van plan om te gaan doen. Random tussen de inactieve en kijken wat eruit komt....
9. Sorry.

xEmma
xEmma

xEmma is offline

[18528]
xEmma zei op 27 nov 2013 - 18:42:
Het enige wat we tot nu toe hebben is mijn hersenspinsels, niet?
Dat is best wel jammer. Waarzegster, waar zijt gij?
Helemaal random gaan vind ik zonde, dus ik weet dat het niet sterk is wat ik gebrabbeld heb, maar ik ga toch maar daar op af. Aangezien de stemmen zo verspreid waren, hebben de wolven wel een erg groot risico genomen als ze twee stemmen niet wisten. Daarom schat ik de kans dat er maar een stem voor hun onbekend was toch net wat groter en ga ik voor Mascha.

Ik had dit waarschijnlijk niet gedaan als ze actiever was geweest, maar op dit moment hebben we niet veel aan Mars, helaas. Hetzelfde geldt voor Rosalie, maar het vorige potje werd ze opeens heel aanwezig en was ze een van de meest actieve, dus ik hoop dat dat weer gaat gebeuren.

Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 27 nov 2013 - 18:46:
Nou ja, voor mij gaat het dus tussen Rosalie en Mars, gezien hun afwezigheid. Dus ga ik maar met jullie mee op Mars. Fingers crossed dat ze niet alleen inactief is, maar ook een wolf. (:

xEmma
xEmma

xEmma is offline

[18528]
xEmma zei op 27 nov 2013 - 18:48:
Ik ben zo benieuwd naar de Waarzegster. Ik heb nog nergens een hint gezien (maar ik ben net thuis, misschien heb ik iets in de nieuwe posts gemist, maar het waren er zo weinig dat ik die kans klein acht), dus het kan dat ze of te bang is, of iemand gescand heeft die te inactief is om over te praten, of ze niet gescand heeft, of zelf heel inactief is. En nu hopen dat het niet het laatste is.

Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 27 nov 2013 - 18:49:
Misschien was ze vandaag toevallig heel druk, maar heeft ze morgen wel tijd voor hints? :3

xEmma
xEmma

xEmma is offline

[18528]
xEmma zei op 27 nov 2013 - 18:52:
Daar maar op hopen.

Of het wordt gelijkspel tussen Angela en Mars of Mars ligt eruit, trouwens. Ik denk het laatste.

MyReflection
MyReflection

MyReflection is offline

[1630]
MyReflection zei op 27 nov 2013 - 19:20:
Hoge hoogtepiet en Profpiet gaan naar het labaratorium voor onderzoek naar de moordenaar. Profpiet gooit een aantal ingrediënten bij elkaar en BOEM. Een gigantische explosie laat het kasteel op zijn grondvesten trillen. Zodra Profpiet opkijkt, ziet hij Hoge hoogtepiet stil liggen. De schrik slaat hem om het hart en hij slaat snel alarm bij de andere pieten.
De jager heeft Josette neergeschoten, zij was de beschermer.

edit: Ik ga even de krant halen bij opa en oma. Dus de uitslag kan iets later komen, maar dat verlaat het moment van stemmen niet.

xEmma
xEmma

xEmma is offline

[18528]
xEmma zei op 27 nov 2013 - 19:28:
OH fuck D:
Nog een goodie dood. Nog een Special zelfs!
Ik ben benieuwd waarom Daan Josette heeft gekozen, maar ja, dat maakt eigenlijk niet meer uit.
Oh jongens, het gaat zo snel als we met zo weinig zijn. We zijn nog maar met vijf goodsiders!

Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 27 nov 2013 - 19:34:
Dus als we straks een goodie lynchen, en dan hebben we morgen lunch, dan hebben we nog maar drie goodsiders. En dan - oh. This doesn't look good. Mars, wees alsjeblieft een badie. Bitte, bitte.
En dan nog een vraagje: als Josette iemand beschermd heeft, geldt dat dan nog? Of niet?

Eliros
Eliros

Eliros is offline

[6222]
Eliros zei op 27 nov 2013 - 19:35:
Guys, zelfs als de waarzegster gescant heeft en er toevallig een wolf heeft uitgepikt, dan lijkt het me nog moeilijk om nu al hints op te pikken. Hoe moet je in godsnaam nu al iemand verdacht gaan maken? Stel, Bo is gescant en ze blijkt een weerwolf te zijn, hoe zou de waarzegster dat aan anderen moeten laten weten? Ze is heel erg actief en dus zou ze wel eens een badsider kunnen zijn? Of, eh, stel, Emma is een baddie, dan kan je haar moeilijk aan gaan wijzen en als reden geven dat ze wel een weerwolf moet zijn omdat ze in het volgende potje ook een badsider was en toen was ze ook redelijk aanwezig.
I'm just saying. Zo lang er alleen nog maar gespeculeerd wordt en het ernaar uit ziet dat iedereen nog random gaat kan een waarzegster moeilijk hints gaan geven zonder zichzelf verdacht te gaan maken.

xEmma
xEmma

xEmma is offline

[18528]
xEmma zei op 27 nov 2013 - 19:44:
@ Bodine: Denk het niet, iemand beschermen vanuit je dood is lastig. Bovendien heeft ze op Mars gestemd en is zij degene die er waarschijnlijk uit gaat, dus maakt het denk ik niet uit.

@ Elise: Maar stel de Waarzegster heeft gescand en is actief, dan kan ze wel iets doen. Een ijzersterke theorie komt er misschien niet, maar ik heb ook al iets opgeschreven. Het hoeft ook niet een ijzersterke theorie te zijn, we hebben nog zo weinig dat de goodside er waarschijnlijk toch wel in mee gaat als het enigszins iets voorstelt.

realMe
realMe

realMe is offline

[2181]
realMe zei op 27 nov 2013 - 19:48:
Ah shoot, wel good luck guys

Eliros
Eliros

Eliros is offline

[6222]
Eliros zei op 27 nov 2013 - 19:55:
I see what you're getting at, yes. Maar het punt met een theorie maken (of compleet uit je duim zuigen als je een badsider bent of als waarzegster die te vroeg in het spel een weerwolf scant) is dat, als hij vol met gaten zit, je jezelf ook nog verdacht gaat maken.
Als je een speler bent zonder de kracht om te scannen en je verdenkt iemand, kom je gemakkelijker echt over. Je gelooft namelijk dat degene die je verdenkt een badsider is puur om de theorieën die je hebt geplaatst. Je zet al je bewijs dus te kijk. Maar als je wel kan scannen weet je iets dat anderen niet met zekerheid kunnen weten, waardoor jij zelf minder in je theorie gelooft (omdat je in werkelijkheid toch maar naar enigszins bruikbaar materiaal gaat lopen zoeken) en bovendien kan je dus niet al je kennis (of je enige kennis in geval van een scan) doorgeven.

Tbh, ik weet niet of iemand nog begrijpt wat ik probeer te zeggen. Maar, ja.



1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13