Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Forum » Forum Spelletjes » DA: Save Saint Nicolaas

DA: Save Saint Nicolaas

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13
MyReflection
MyReflection

MyReflection is offline

[1630]
MyReflection zei op 24 nov 2013 - 15:41:
De pieten laden de laatste pakjes uit de wagen. Profpiet controleert zorgvuldig of alle pakjes in het magazijn worden gelegd. Het magazijn ligt onder het kasteel en is te betreden vanaf de buitenkant. Profpiet doet het zware hangslot dicht, met de zeer moeilijke cijfercode2357. Hij is heel trots met zichzelf, niemand is zo slim als hij is. Niemand weet de eerste vier priemgetallen. Zelfingenomen loopt Profpiet het kasteel binnen. Om zeker te zijn dat alles klaar is, voordat de pieten alle cadeautjes volgende week naar de kinderen moeten brengen, besluit hij alles te controleren. Als eerste gaat hij naar Bakpiet. Er staan al een paar zakken met pepernoten vol, tegen de muur aan. De warme oven verspreidt een heerlijke geur van speculaas. Profpiet sluit tevreden de deur.
Verderop in het kasteel zijn Danspiet en Testpiet samen de cd-spelers aan het testen. Testpiet zet een cd op en Danspiet gaat er helemaal op los. Daarna sluiten ze een dansmat aan en spelen een spelletje. Samen hebben ze de grootste lol, want het is immers de leukste tijd van het jaar.
Hoge hoogtepiet, Wegwijspieet en Weerpiet zitten ook samen aan een tafel. Weerpiet voorspelt het weer voor volgende week. Hoge hoogtepiet maakt een routeplanning samen met Wegwijspiet bij de weersvoorspellingen. De daken mogen natuurlijk niet te glad zijn voor Americo. Het zou zonde zijn als hij samen met Sinterklaas van het dak af zou glijden.
Langzaam verstreek de tijd. En uiteindelijk ging ook de laatste piet naar bed.

Twee schimmen zweven door de gang. Af en toe hoor je een koude windvlaag. Ze kijken elkaar aan en laten zich door de grond heen zakken. Ze komen uit in de ruimte waar alle cadeautjes liggen. Ze kijken elkaar aan en geven elkaar een knipoog. Ze knippen drie keer met hun vingers en klappen dan in hun handen. Alle cadeautjes gaan in rook op. De pepernoten en de cadeautjes die nog getest moeten worden, ondergaat hetzelfde lot.

De volgende ochtend komt Testpiet als eerste uit haar slaapkamer. Vrolijk huppelt ze naar haar favoriete ruimte, de hal waar al het speelgoed wordt getest. Een gil maakt de andere pieten in het kasteel wakker.


De rollen zijn:
2x Goodside:
Waarzegger (Testpiet)
Heks (Danspiet)
Beschermer (Hoge hoogtepiet)
Jager (Bakpiet)
Tovenaars (Profpiet, Weerpiet en Wegwijspiet)

1x Badside
Geest van Puk
Geest van Pok

deelnemers:
1. Pline
2. Eliros
3. realMe
4. missxangel
5. x DevilBitch
6. Rosie16
7. Bodine
8. Emma
9. Neversay

De eerste lynch is maandag 25 november 20.00
De eerste lunch is dinsdag 26 november 20.00
Specials mogen na de eerste lunch gebruikt worden. Op de heks na, die vanaf het begin gebruikt mag worden. .



Eliros
Eliros

Eliros is offline

[6222]
Eliros zei op 1 dec 2013 - 18:11:
Also, yes, wat Bo zei; de waarzegster mag haar rol niet verklappen, da's inderdaad tegen de regels.

Eliros
Eliros

Eliros is offline

[6222]
Eliros zei op 1 dec 2013 - 18:14:
Ik geloof dat het erop neer komt dat we dus een klein beetje vast zitten... Ah.

Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 1 dec 2013 - 18:14:
Maar ik heb al uitgelegd dat ik op Elise stemde omdat ik weg moest en op het moment dat ik weg moest, was Elise voor mij het meest verdacht. Als ik langer de tijd had gehad, was ik waarschijnlijk alsnog op Angela gegaan, maar daar hebben we nu niets aan, want ik had níét meer tijd en kon mijn stem dus niet meer veranderen.
En over Emma - wat Elise zegt: dat kan allebei de kanten op. Elise is ervaren genoeg om
Emma te lunchen zodat ze naar mij kan wijzen. En ze is ook sterk genoeg om jou vervolgens over te halen om op mij te stemmen, dus dat vind ik persoonlijk nogal een zwakke reden.

Eliros
Eliros

Eliros is offline

[6222]
Eliros zei op 1 dec 2013 - 18:25:
Als we het over de ervarenheid van speelsters gaan hebben; Bodine is ook ervaren genoeg om zo'n move te maken en het laten lijken alsof ik haar probeer te framen.
Het lijkt me dus handiger om niet naar de reden achter de lunch te gaan zoeken, want dan komen we er nooit uit, haha.

Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 1 dec 2013 - 18:34:
@Elise; precies - daarom zeg ik: 't kan allebei de kanten op.

Pline
Pline

Pline is offline

[986]
Pline zei op 1 dec 2013 - 19:00:
Mijn gevoel zegt Elise want zoals jullie zeggen, jullie zijn beiden heel ervaren speelsters dus ik gok maar

Eliros
Eliros

Eliros is offline

[6222]
Eliros zei op 1 dec 2013 - 19:07:
Maar, eh. Waarom ik? Puur op basis van gokken?

Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 1 dec 2013 - 19:27:
Ik ga zo hard lachen als het Pauline blijkt te zijn, trouwens.

Pline
Pline

Pline is offline

[986]
Pline zei op 1 dec 2013 - 19:31:
Ja sorry puur op gokken want ik weet het echt niet

Eliros
Eliros

Eliros is offline

[6222]
Eliros zei op 1 dec 2013 - 19:35:
Dan zou ik je aanraden het topic nog eens door te lezen, want met gokken kom je er zeker niet.

Om het makkelijker voor je te maken; als ik mezelf nogmaals zou moeten verdedigen zou ik nog eens herhalen dat ik degene was die op Angela overging toen ikzelf als potentiële baddie ter sprake kwam. True, ik probeerde mezelf te redden. Maar we weten nu dat ze een wolf was. Als ze mijn partner was geweest, had ik dat niet gedaan. Wolven redden hun eigen hachje, yes, maar als je partner in the clear is, waarom zou je haar dan in gevaar gaan brengen? (Ook al werd ik zelf daarna juist verdachter gemaakt door Bo, wat er dan ook weer op kan wijzen dat Bodine haar partner probeerde te redden.)

Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 1 dec 2013 - 19:47:
Maar ik "verdedigde" Angela, omdat ze naar mijn mening precies hetzelfde speelde als in het vorige potje en toen was ze goodie. Ik verdedigde Emma ook, omdat ik niet het idee had dat zij een baddie was - wat ze blijkbaar ook niet was, maar daar maakt niemand een punt van. Alleen van Angela, omdat ik blijkbaar de verkeerde dacht te kunnen vertrouwen en daardoor mezelf verdacht heb gemaakt. Ja, achteraf is het misschien makkelijk zeggen dat ik m'n partner beschermde - maar ik dacht gewoon dat ze goodie was. Zoals ik dat bij Emma ook dacht.

Eliros
Eliros

Eliros is offline

[6222]
Eliros zei op 1 dec 2013 - 19:55:
Tja. Daar 's niet veel tussen te krijgen.

MyReflection
MyReflection

MyReflection is offline

[1630]
MyReflection zei op 1 dec 2013 - 19:59:
Testpiet staat vol verwachting met de geestenjager in haar hand. Nadat Danspiet gisteren vermoord is, weet ze dat er vanavond iets staat te gebeuren. Profpiet denkt dat ze zich aanstelt en is veilig in zijn bedje gekropen.
Testpiet staat met haar rug tegen de muur. De ramen naast haar beginnen te bevriezen. Prachtige ijskristallen verschijnen. Snel springt ze naar de muur tegenover haar. Uit de ijskristallen komt langzaam een persoon. IJzige wind gaat langs de wang van Testpiet.
‘Ik ben Pok’, zegt een krassende stem. Testpiet zet een stap bij het wezen vandaan. ‘Je hebt mijn broer Puk vermoord. Dat ga ik je betaald zetten.’ Testpiet houdt angstvallig de geestenjager voor haar. Ze probeert zich te herinneren waar de aanknop zit. Ze drukt hem in, maar hij doet het niet. Het werkt niet. Iets wat typerend is voor de verzinsels van Profpiet. Waarom denkt ze nu aan hem. Als ze hem of een van de andere pieten nu eens zou kunnen bereiken. Dan zou ik kunnen hem kunnen verslaan.
Pok komt steeds dichter naar Testpiet toe, terwijl Testpiet steeds een stap verder achteruit zet. Dan bost ze tegen iets hards. De muur. Er is geen uitweg meer mogelijk. Ze laat de geestenjager vallen en doet haar handen voor haar gezicht.


Eliros is gelyncht en zij was Testpiet de waarzegger.
De badside heeft gewonnen, want het is gelijkspel.

Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 1 dec 2013 - 20:03:
YAAAAAAAAAAAAAAAAAY.

Eliros
Eliros

Eliros is offline

[6222]
Eliros zei op 1 dec 2013 - 20:26:
Creys. ;__;



1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13