Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Forum » Forum Spelletjes » DA: Save Saint Nicolaas

DA: Save Saint Nicolaas

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13
MyReflection
MyReflection

MyReflection is offline

[1630]
MyReflection zei op 24 nov 2013 - 15:41:
De pieten laden de laatste pakjes uit de wagen. Profpiet controleert zorgvuldig of alle pakjes in het magazijn worden gelegd. Het magazijn ligt onder het kasteel en is te betreden vanaf de buitenkant. Profpiet doet het zware hangslot dicht, met de zeer moeilijke cijfercode2357. Hij is heel trots met zichzelf, niemand is zo slim als hij is. Niemand weet de eerste vier priemgetallen. Zelfingenomen loopt Profpiet het kasteel binnen. Om zeker te zijn dat alles klaar is, voordat de pieten alle cadeautjes volgende week naar de kinderen moeten brengen, besluit hij alles te controleren. Als eerste gaat hij naar Bakpiet. Er staan al een paar zakken met pepernoten vol, tegen de muur aan. De warme oven verspreidt een heerlijke geur van speculaas. Profpiet sluit tevreden de deur.
Verderop in het kasteel zijn Danspiet en Testpiet samen de cd-spelers aan het testen. Testpiet zet een cd op en Danspiet gaat er helemaal op los. Daarna sluiten ze een dansmat aan en spelen een spelletje. Samen hebben ze de grootste lol, want het is immers de leukste tijd van het jaar.
Hoge hoogtepiet, Wegwijspieet en Weerpiet zitten ook samen aan een tafel. Weerpiet voorspelt het weer voor volgende week. Hoge hoogtepiet maakt een routeplanning samen met Wegwijspiet bij de weersvoorspellingen. De daken mogen natuurlijk niet te glad zijn voor Americo. Het zou zonde zijn als hij samen met Sinterklaas van het dak af zou glijden.
Langzaam verstreek de tijd. En uiteindelijk ging ook de laatste piet naar bed.

Twee schimmen zweven door de gang. Af en toe hoor je een koude windvlaag. Ze kijken elkaar aan en laten zich door de grond heen zakken. Ze komen uit in de ruimte waar alle cadeautjes liggen. Ze kijken elkaar aan en geven elkaar een knipoog. Ze knippen drie keer met hun vingers en klappen dan in hun handen. Alle cadeautjes gaan in rook op. De pepernoten en de cadeautjes die nog getest moeten worden, ondergaat hetzelfde lot.

De volgende ochtend komt Testpiet als eerste uit haar slaapkamer. Vrolijk huppelt ze naar haar favoriete ruimte, de hal waar al het speelgoed wordt getest. Een gil maakt de andere pieten in het kasteel wakker.


De rollen zijn:
2x Goodside:
Waarzegger (Testpiet)
Heks (Danspiet)
Beschermer (Hoge hoogtepiet)
Jager (Bakpiet)
Tovenaars (Profpiet, Weerpiet en Wegwijspiet)

1x Badside
Geest van Puk
Geest van Pok

deelnemers:
1. Pline
2. Eliros
3. realMe
4. missxangel
5. x DevilBitch
6. Rosie16
7. Bodine
8. Emma
9. Neversay

De eerste lynch is maandag 25 november 20.00
De eerste lunch is dinsdag 26 november 20.00
Specials mogen na de eerste lunch gebruikt worden. Op de heks na, die vanaf het begin gebruikt mag worden. .



xEmma
xEmma

xEmma is offline

[18528]
xEmma zei op 30 nov 2013 - 14:08:
Toen wisten we toch niet dat ze misschien wolf was? Volgens mij was mijn post over dat zij het wel moest zijn omdat jij & Elise niet samenwerken pas later.

Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 30 nov 2013 - 14:14:
Maar volgens mij hadden jij en Pline elkaar al wel in vertrouwen genomen, wat betekent dat de wolven tussen mij, Elise en Angela zaten. Dus dan was de kans dat zij het was al wel relatief groot.

xEmma
xEmma

xEmma is offline

[18528]
xEmma zei op 30 nov 2013 - 14:23:
Nah, niet heel duidelijk. Ik heb inderdaad toen al een keer gezegd dat ze niet verdacht voor me was, maar een beetje tussen neus en lippen door. Pauline had me toen besproken en gezegd dat ik anders speelde dan toen ik baddie was, maar dat dat ook kon komen doordat ik geleerd had.

xEmma
xEmma

xEmma is offline

[18528]
xEmma zei op 30 nov 2013 - 14:28:
Oh jongens. De Waarzegger zit er nog in. Als ze niet gelunchd wordt, kan ze morgwn even controleren of het klopt wat we denken. Zo fijn.

Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 30 nov 2013 - 14:28:
Nou, ik moet zeggen dat ik het toen ook al vrij duidelijk vond. Maar goed. Ik moet nu echt weg, so I'll leave you guys to it.

Pline
Pline

Pline is offline

[986]
Pline zei op 30 nov 2013 - 14:33:
Het probleem is alleen dat we niet weten wie de waarzegger is...
Oke ja morgen of na de lunch kan ze ook wel gewoon een post zetten met "ik ben de waarzegger en dat is onze baddie" maar dat haalt het leuke uit het spel...
Emma is redelijk overtuigd dat Bodine de wolf is maar ik blijf nog steeds denken dat Elise het zou kunnen zijn... het feit dat Angela op Elise gestemd heeft is ook niet echt overtuigend, kan tactiek zijn...

xEmma
xEmma

xEmma is offline

[18528]
xEmma zei op 30 nov 2013 - 14:43:
Voor mij is het meest overtuigende dat Bodine niets slechts heeft gezegd over Angela, Elise wel.

Ik denk dat het geinige van dit spel gaat worden dat we morgen of de wolf of de Waarzegger lynchen.

MyReflection
MyReflection

MyReflection is offline

[1630]
MyReflection zei op 30 nov 2013 - 20:04:
Danspiet loopt rustig door de gangen van het grote kasteel. Nu dat ze de geest hebben weten te vermoorden, hoeft ze niet meer bang te zijn. Daarbij zijn alle problemen ook opgelost. Er is weer genoeg snoepgoed voor pakjesavond. Alle pakjes staan netjes ingepakt in het magazijn. De moordenaar is ook opgespoord. Alle problemen zijn opgelost. Pakjesavond is gered.
Dan besluipt een ongemakkelijk gevoel haar. De lichten beginnen te knipperen. De prachtige muziek die ze hoort, verandert in een schril gepiep. De piep wordt zo hoog dat ze er meteen hoofdpijn van krijgt. Meteen beseft ze dat de moordenaars nog niet gepakt waren en dat zij de volgende is. Ze voelt zich machteloos.


Emma wordt geluncht en zij was Danspiet de heks.

xEmma
xEmma

xEmma is offline

[18528]
xEmma zei op 30 nov 2013 - 20:07:
Well, that kills the fun. x.x

Pline
Pline

Pline is offline

[986]
Pline zei op 30 nov 2013 - 20:09:
Oh mijn god Emma had gelijk... het gaat tussen de waarzegger en de badside...
Lieve waarzegger help me kiezen wie te lynchen morgen...

Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 1 dec 2013 - 15:47:
"ik ben de waarzegger en dat is onze baddie"
En dit is, naar mijn weten, sowieso tegen de regels.

Pline
Pline

Pline is offline

[986]
Pline zei op 1 dec 2013 - 16:10:
Welja dat dacht ik ook al ongeveer maar ik moet dus nog lynchen en heb geen idee wie...

Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 1 dec 2013 - 16:16:
Nou, mij of Elise. En ik heb geen flauw idee hoe je erover denkt, maar als je niets zegt, gaat het op jou aankomen: de kans is zo'n 99% dat ik op Elise stemt en Elise op mij (tenzij er nu hele gekke dingen gaan gebeuren), dus jouw stem gaat de doorslag geven. Maar als je niet zegt hoe je er momenteel over denkt, dan kunnen wij ook weinig weerleggen en zo.

Eliros
Eliros

Eliros is offline

[6222]
Eliros zei op 1 dec 2013 - 18:06:
Eh. Eens kijken.
Als Bo de wolf is, dan is het duidelijker waarom Emma geluncht is. Emma was, tenminste, voor de lunch, er vrij zeker van dat Bo de andere wolf was. Pauline weet het nog steeds niet, dus door Emma eruit te halen heeft ze nog de hele dag de tijd om Pauline over te halen.
Aan de andere kant, Bodine kan dit ook tegen mij gebruiken door te zeggen dat ik haar probeer te framen (als we ervan uit gaan dat ik de wolf zou zijn), dus ik weet niet in hoeverre dit iemand meer of minder verdacht kan maken want het kan dus beide kanten op. Ja.
Maar Bo heeft gelijk. Zolang Pauline met niets concreets komt kunnen we onszelf natuurlijk niet verdedigen.

Pline
Pline

Pline is offline

[986]
Pline zei op 1 dec 2013 - 18:11:
@ Bodine: Wel ik weet niet helemaal hoe ik erover denk
Elise is niet zo heel veel online enzo en stemde op angela terwijl jij en angela allebei op elise stemden... emma wees ook naar jou, haar stem deze lynch stond al vast en lag ze er dan uit... mijn stem was nog niet zeker...

Edit ik zie net dat elise al een verdediging heeft op wat ik zeg...



1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13