Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Forum » Forum Spelletjes » DA: Save Saint Nicolaas

DA: Save Saint Nicolaas

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13
MyReflection
MyReflection

MyReflection is offline

[1630]
MyReflection zei op 24 nov 2013 - 15:41:
De pieten laden de laatste pakjes uit de wagen. Profpiet controleert zorgvuldig of alle pakjes in het magazijn worden gelegd. Het magazijn ligt onder het kasteel en is te betreden vanaf de buitenkant. Profpiet doet het zware hangslot dicht, met de zeer moeilijke cijfercode2357. Hij is heel trots met zichzelf, niemand is zo slim als hij is. Niemand weet de eerste vier priemgetallen. Zelfingenomen loopt Profpiet het kasteel binnen. Om zeker te zijn dat alles klaar is, voordat de pieten alle cadeautjes volgende week naar de kinderen moeten brengen, besluit hij alles te controleren. Als eerste gaat hij naar Bakpiet. Er staan al een paar zakken met pepernoten vol, tegen de muur aan. De warme oven verspreidt een heerlijke geur van speculaas. Profpiet sluit tevreden de deur.
Verderop in het kasteel zijn Danspiet en Testpiet samen de cd-spelers aan het testen. Testpiet zet een cd op en Danspiet gaat er helemaal op los. Daarna sluiten ze een dansmat aan en spelen een spelletje. Samen hebben ze de grootste lol, want het is immers de leukste tijd van het jaar.
Hoge hoogtepiet, Wegwijspieet en Weerpiet zitten ook samen aan een tafel. Weerpiet voorspelt het weer voor volgende week. Hoge hoogtepiet maakt een routeplanning samen met Wegwijspiet bij de weersvoorspellingen. De daken mogen natuurlijk niet te glad zijn voor Americo. Het zou zonde zijn als hij samen met Sinterklaas van het dak af zou glijden.
Langzaam verstreek de tijd. En uiteindelijk ging ook de laatste piet naar bed.

Twee schimmen zweven door de gang. Af en toe hoor je een koude windvlaag. Ze kijken elkaar aan en laten zich door de grond heen zakken. Ze komen uit in de ruimte waar alle cadeautjes liggen. Ze kijken elkaar aan en geven elkaar een knipoog. Ze knippen drie keer met hun vingers en klappen dan in hun handen. Alle cadeautjes gaan in rook op. De pepernoten en de cadeautjes die nog getest moeten worden, ondergaat hetzelfde lot.

De volgende ochtend komt Testpiet als eerste uit haar slaapkamer. Vrolijk huppelt ze naar haar favoriete ruimte, de hal waar al het speelgoed wordt getest. Een gil maakt de andere pieten in het kasteel wakker.


De rollen zijn:
2x Goodside:
Waarzegger (Testpiet)
Heks (Danspiet)
Beschermer (Hoge hoogtepiet)
Jager (Bakpiet)
Tovenaars (Profpiet, Weerpiet en Wegwijspiet)

1x Badside
Geest van Puk
Geest van Pok

deelnemers:
1. Pline
2. Eliros
3. realMe
4. missxangel
5. x DevilBitch
6. Rosie16
7. Bodine
8. Emma
9. Neversay

De eerste lynch is maandag 25 november 20.00
De eerste lunch is dinsdag 26 november 20.00
Specials mogen na de eerste lunch gebruikt worden. Op de heks na, die vanaf het begin gebruikt mag worden. .



xEmma
xEmma

xEmma is offline

[18528]
xEmma zei op 26 nov 2013 - 20:50:
Ik heb even gekeken. Ehm.
Laatst online-tijden:
Pline: 26 nov 2013 - 13:26
Elise: 26 nov 2013 - 18:06
realMe: online
missxangel: 25 nov 2013 - 23:34
Rosie16: 25 nov 2013 - 20:57
Bodine: online
Emma: online
neversay: 25 nov 2013 - 21:26

Dus dan zou ik zeggen dat Emma/Josette/ik de heks is, want de rest is niet echt online geweest in de deadline-linie.
We kunnen ons inderdaad deze keer wel gaan richten op wie de Heks is, zonder er voor te zorgen dat ze er in een keer uit ligt. Nu is ze een simpele tovenaar en zal de badside waarschijnlijk proberen de Waarzegger/Beschermer weg te stemmen/eten aangezien ze toch geen krachten meer heeft.
Ik ben het ook eens met je redenering: Jij/Josette/ik.

Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 26 nov 2013 - 20:52:
maar we moeten natuurlijk er wel altijd rekening mee blijven houden dat het ook een badsider kan zijn die haar partner in het goede licht wil zetten.
Uiteraard - maar dat geldt ook voor de waarzegster. Dus die gok moeten we dan maar nemen. En een beetje op ons instinct vertrouwen 'nd so. We can do thiees.
Verder ben ik het met je eens, btw.

MyReflection
MyReflection

MyReflection is offline

[1630]
MyReflection zei op 26 nov 2013 - 20:53:
btw specials mogen vanaf nu gebruikt worden.

xEmma
xEmma

xEmma is offline

[18528]
xEmma zei op 26 nov 2013 - 20:56:
(...) Uiteraard - maar dat geldt ook voor de waarzegster. Dus die gok moeten we dan maar nemen. En een beetje op ons instinct vertrouwen 'nd so. We can do thiees.
Verder ben ik het met je eens, btw.
True, maar als ik terug denk aan vorige spelletjes, komt het zelden voor dat de Waarzegster in het begin al gaat hinten over mede-goodsiders. Bang er dan uit te vliegen, denk ik.
Toen ik hostte bijvoorbeeld, had jij in drie scans het voor elkaar gekregen twee badsiders te scannen, en ik meen me te herinneren dat je niet gehint hebt toen ;'

Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 26 nov 2013 - 21:04:
Did I? Well that's rather sad then, isn't it? Hahahaa.
Waarschijnlijk was ik bang om geluncht te worden.

xEmma
xEmma

xEmma is offline

[18528]
xEmma zei op 26 nov 2013 - 21:13:
Je had Kayley tegen je gehad dan (want die had je als eerste door), dus ik denk inderdaad dat dat de reden was ;'

En ik weet dat we nog maar op de tweede dag zijn en dat we vast nog niet kunnen oordelen, maar ik hoop dat er wat meer mensen actief worden zeg. Op deze manier is het extra moeilijk.
Mars en Rosalie bijvoorbeeld hebben beide maar een keer iets gezegd, als ik me niet vergis.

Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 26 nov 2013 - 21:19:
Misschien dat Mars een beetje actiever wordt als we haar een berichtje sturen?

xEmma
xEmma

xEmma is offline

[18528]
xEmma zei op 26 nov 2013 - 21:24:
Misschien, denk haast van wel. Ze is speciaal voor DA teruggekomen.

Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 26 nov 2013 - 21:25:
Exactly. I'll message her.

xEmma
xEmma

xEmma is offline

[18528]
xEmma zei op 26 nov 2013 - 21:43:
Tof. Hopelijk helpt het. Ik denk dat wij beiden al op tafel hebben gegooid wat we weten, which isn't that much, dus andere mensen + ideeen zouden zeer welkom zijn.

Pline
Pline

Pline is offline

[986]
Pline zei op 26 nov 2013 - 21:45:
Op de uren vertrouwen voor de heks kan ook gevaarlijk zijn... de badside zou waarschijnlijk ook online kunnen zijn om alles te bekijken... denk ik

Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 26 nov 2013 - 21:48:
Natuurlijk, maar we kunnen wel alles af blijven schrijven, als we niet proberen, komen we helemaal nergens. Het is ook helemaal geen zekerheid, het is alleen een puzzelstukje. Of het in de puzzel past, weten we niet, maar als we geen moeite doen om puzzelstukjes boven de tafel te halen, dan weten we iig zeker dat de puzzel nooit afkomt.
Wat een beeldspraak dit. But I hope you feel me?
Ik bedoel - alles in DA kun je 180 graden draaien, en nog een keer en nog een keer en nog een keer, zoals die ene scène in Friends ("they don't know that we know that they know that we know..."), maar als we niet blijven opperen wat we weten, dan komen we helemaal nergens. En feit is dat wij als burgers nou eenmaal niets zeker weten. We weten niet wie de wolven zijn, we weten niet wie de specials zijn - we kunnen brainstormen, en heel dicht in de buurt komen met verdenken en vermoeden, maar zeker weten doen we pas als iemand eruit ligt. Of als je een wolf bent, of een special. Dush.

missxangel
missxangel

missxangel is offline

[1499]
missxangel zei op 26 nov 2013 - 21:56:
Ben ik ook weer een een keertje. Het is schandelig hoe weinig ik online ben geweest en hoe weinig ik waarschijnlijk online ga zijn, vanwege school en leuke dingen.
Maar 1 ding, thanks heks for saving a life!
Nu weet de heks iets..
Nu hopen dat dr waarzegster actief gaat scannen en laat doorschermeren als ze iets heeft gevonden.

xEmma
xEmma

xEmma is offline

[18528]
xEmma zei op 26 nov 2013 - 21:58:
I agree with Bodine. Vooral heel veel brainstormen en hopen dat er wat uitkomt, we komen nergens als we allemaal zwijgen.
Ik ga nog een keertje lezen wat er tot nu toe gebeurd is, ook al is er waarschijnlijk weinig informatie uit te halen.

Edit: Overigens denk ik dat de Waarzegster beter niet nu meteen kan scannen. Nu weten we nog niets en is de scan willekeurig. Misschien vinden we morgenochtend iets en heeft het meer nut.
Morgenmiddag lijkt mij eerlijk gezegd een goede tijd. Genoeg tijd ervoor om wat te laten gebeuren, genoeg tijd daarna om theorieen te maken en anderen over te halen.

Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 26 nov 2013 - 22:12:
Gooood one. (:



1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13