Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Forum » Forum Spelletjes » DA: Save Saint Nicolaas

DA: Save Saint Nicolaas

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13
MyReflection
MyReflection

MyReflection is offline

[1630]
MyReflection zei op 24 nov 2013 - 15:41:
De pieten laden de laatste pakjes uit de wagen. Profpiet controleert zorgvuldig of alle pakjes in het magazijn worden gelegd. Het magazijn ligt onder het kasteel en is te betreden vanaf de buitenkant. Profpiet doet het zware hangslot dicht, met de zeer moeilijke cijfercode2357. Hij is heel trots met zichzelf, niemand is zo slim als hij is. Niemand weet de eerste vier priemgetallen. Zelfingenomen loopt Profpiet het kasteel binnen. Om zeker te zijn dat alles klaar is, voordat de pieten alle cadeautjes volgende week naar de kinderen moeten brengen, besluit hij alles te controleren. Als eerste gaat hij naar Bakpiet. Er staan al een paar zakken met pepernoten vol, tegen de muur aan. De warme oven verspreidt een heerlijke geur van speculaas. Profpiet sluit tevreden de deur.
Verderop in het kasteel zijn Danspiet en Testpiet samen de cd-spelers aan het testen. Testpiet zet een cd op en Danspiet gaat er helemaal op los. Daarna sluiten ze een dansmat aan en spelen een spelletje. Samen hebben ze de grootste lol, want het is immers de leukste tijd van het jaar.
Hoge hoogtepiet, Wegwijspieet en Weerpiet zitten ook samen aan een tafel. Weerpiet voorspelt het weer voor volgende week. Hoge hoogtepiet maakt een routeplanning samen met Wegwijspiet bij de weersvoorspellingen. De daken mogen natuurlijk niet te glad zijn voor Americo. Het zou zonde zijn als hij samen met Sinterklaas van het dak af zou glijden.
Langzaam verstreek de tijd. En uiteindelijk ging ook de laatste piet naar bed.

Twee schimmen zweven door de gang. Af en toe hoor je een koude windvlaag. Ze kijken elkaar aan en laten zich door de grond heen zakken. Ze komen uit in de ruimte waar alle cadeautjes liggen. Ze kijken elkaar aan en geven elkaar een knipoog. Ze knippen drie keer met hun vingers en klappen dan in hun handen. Alle cadeautjes gaan in rook op. De pepernoten en de cadeautjes die nog getest moeten worden, ondergaat hetzelfde lot.

De volgende ochtend komt Testpiet als eerste uit haar slaapkamer. Vrolijk huppelt ze naar haar favoriete ruimte, de hal waar al het speelgoed wordt getest. Een gil maakt de andere pieten in het kasteel wakker.


De rollen zijn:
2x Goodside:
Waarzegger (Testpiet)
Heks (Danspiet)
Beschermer (Hoge hoogtepiet)
Jager (Bakpiet)
Tovenaars (Profpiet, Weerpiet en Wegwijspiet)

1x Badside
Geest van Puk
Geest van Pok

deelnemers:
1. Pline
2. Eliros
3. realMe
4. missxangel
5. x DevilBitch
6. Rosie16
7. Bodine
8. Emma
9. Neversay

De eerste lynch is maandag 25 november 20.00
De eerste lunch is dinsdag 26 november 20.00
Specials mogen na de eerste lunch gebruikt worden. Op de heks na, die vanaf het begin gebruikt mag worden. .



Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 27 nov 2013 - 19:59:
Ik snap heel goed wat je zegt. Volgens mij, althans. Maar het is ook wel zo dat we in dit potje, tot nu toe, helemaal niets hebben - of nou ja, vrijwel niets. Dus je maakt je niet echt verdacht als je een rammelende theorie op tafel gooit, want alle theorieën tot nu toe zijn wankel. Neh?

Eliros
Eliros

Eliros is offline

[6222]
Eliros zei op 27 nov 2013 - 20:03:
Yeah. I suppose that's true.
Ahhh. Ik was vergeten hoe moeilijk DA soms is. ._.

xEmma
xEmma

xEmma is offline

[18528]
xEmma zei op 27 nov 2013 - 20:04:
@ Elise: Ik begrijp wel wat je zegt, maar op dit moment zijn alle theorieen welkom. Ook die met gaten erin. Er zitten genoeg gaten in wat ik gisteren gepost heb.
Het spel moet nog op gang komen, maar als we telkens niets zeggen omdat het geen perfecte theorieen zijn, komen we helemaal nergens.

Edit: Oh dit zei Bodine ook haha

Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 27 nov 2013 - 20:05:
Zeker als er maar een heel klein gedeelte actief is. Dan valt de helft van je spel weg. Mja. Hopelijk kunnen we iets met de lynch van vandaag.

Eliros
Eliros

Eliros is offline

[6222]
Eliros zei op 27 nov 2013 - 20:09:
@Emma: Welke theorie heb jij dan geplaatst? Ik zal 'r wel overheen hebben gelezen...

En. Yes. Dat is ook nog eens moeilijk. Stel dat de weerwolf inactief is, dan wordt het nog moeilijker om een theorie te maken. Ik hoop dus maar dat we een waarzegster hebben die in ieder geval een klein beetje ervaring heeft, anders hoeven we waarschijnlijk niet op veel hints te wachten... (Dat, of meer spelers besluiten wat actiever te worden.)

xEmma
xEmma

xEmma is offline

[18528]
xEmma zei op 27 nov 2013 - 20:11:
@ Elise: Het is niet echt een theorie, maar het is opvallend dat de badside niet mee is gegaan met stemmen van anderen en bla bla en toen kwam Mars er een beetje uit als potentiele. Het is echt niets sterks, maar iets.

Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 27 nov 2013 - 20:12:
Maar iedereen die meespeelt heeft toch al enige speelervaring? Toch? Dacht ik.

xEmma
xEmma

xEmma is offline

[18528]
xEmma zei op 27 nov 2013 - 20:17:
Volgens mij wel ja. Geen newbies.

Eliros
Eliros

Eliros is offline

[6222]
Eliros zei op 27 nov 2013 - 20:17:
@Emma: ahh. 'kay. Ik lees hem anders straks nog wel. Nou ja, dat hang af van wat er tijdens de lynch gebeurt, denk ik.
@Bo: redelijke speelervaring, I guess. Maar er zijn nog steeds spelers die sterker zijn dan anderen. Of spelers die altijd actiever zijn dan anderen.

Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 27 nov 2013 - 20:23:
True that.

Ik wil weten wat de lynch doet. Dum dum dum.

MyReflection
MyReflection

MyReflection is offline

[1630]
MyReflection zei op 27 nov 2013 - 20:29:
In de keuken kijken Weerpiet en Wegwijspiet rustig rond. De mutsen van de keukenhulpen staan netjes op een rijtje. De ingrediënten staan netjes in de kast.
‘Het belangrijkste is dat alle pepernoten klaar zijn. Het snoepgoed komt dan later wel. Wegwijspiet pakt wat ingrediënten en gaat aan de slag. Weerpiet besluit op zoek te gaan naar de hulpkokpieten. Zonder hun hulp gaat het nooit lukken. Hij doorzoekt de gangen en vindt ze uiteindelijk op hun kamer. Meteen geeft hij de instructie om te gaan helpen in de keuken. Er moeten namelijk nog zakken met pepernoten en snoepgoed gemaakt worden en vijf december komt steeds dichterbij. Dan gebeurt er iets geks. Als Weerpiet de kamer uitloopt staat er een gigantische kauwgomballen apparaat. Weerpiet heeft wel zin in een kauwgombal en draait aan het hendeltje. Helaas breekt het hendeltje af en komt er een stroom van kauwgomballen uit de machine. Weerpiet probeert nog snel de trap af te rennen. Tevergeefs, hij glijdt uit over de lava aan kauwgomballen die op de traptreden stuiteren.


Neversay is geluncht en zij was Weerpiet een burger.

1. Pline - Missxangel [0]
2. Eliros - Bodine [0]
3. realMe - Neversay
4. Missxangel - Neversay [1]
6. Rosie16 - Rosie 16 [1]
7. Bodine - Neversay [1]
8. Emma - Neversay [0]
9. Neversay - Neversay [4]

Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 27 nov 2013 - 20:31:
This ain't lookin' good lads.

xEmma
xEmma

xEmma is offline

[18528]
xEmma zei op 27 nov 2013 - 20:55:
Inderdaad, dit is nou niet echt de ideale tussenstand. We hebben ook geen Specials meer die dit tegen kunnen houden. Beschermer is er uit, de Heks heeft haar krachten al gebruikt. Als we de volgende lynch niet goed stemmen, is het over.

Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 27 nov 2013 - 20:56:
Klopt. Maar we hebben nog twee dagen om iets te verzinnen. Met een beetje geluk kunnen we iets uit de lunch halen. En met een beetje pech niet.

xEmma
xEmma

xEmma is offline

[18528]
xEmma zei op 27 nov 2013 - 21:06:
Ik snap nog steeds de gedachtengang van de wolven bij de eerste lynch niet helemaal. Minstens een van hen heeft een stem tegen gekregen en wist dat van tevoren. Het lijkt me zo'n groot risico om te nemen.
Maar ja. Misschien zaag ik daar iets te veel over.

Vraagje @ Elise; mind sharing waarom je op Bodine stemde?



1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13