Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Forum » Forum Spelletjes » DA: Save Saint Nicolaas

DA: Save Saint Nicolaas

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13
MyReflection
MyReflection

MyReflection is offline

[1630]
MyReflection zei op 24 nov 2013 - 15:41:
De pieten laden de laatste pakjes uit de wagen. Profpiet controleert zorgvuldig of alle pakjes in het magazijn worden gelegd. Het magazijn ligt onder het kasteel en is te betreden vanaf de buitenkant. Profpiet doet het zware hangslot dicht, met de zeer moeilijke cijfercode2357. Hij is heel trots met zichzelf, niemand is zo slim als hij is. Niemand weet de eerste vier priemgetallen. Zelfingenomen loopt Profpiet het kasteel binnen. Om zeker te zijn dat alles klaar is, voordat de pieten alle cadeautjes volgende week naar de kinderen moeten brengen, besluit hij alles te controleren. Als eerste gaat hij naar Bakpiet. Er staan al een paar zakken met pepernoten vol, tegen de muur aan. De warme oven verspreidt een heerlijke geur van speculaas. Profpiet sluit tevreden de deur.
Verderop in het kasteel zijn Danspiet en Testpiet samen de cd-spelers aan het testen. Testpiet zet een cd op en Danspiet gaat er helemaal op los. Daarna sluiten ze een dansmat aan en spelen een spelletje. Samen hebben ze de grootste lol, want het is immers de leukste tijd van het jaar.
Hoge hoogtepiet, Wegwijspieet en Weerpiet zitten ook samen aan een tafel. Weerpiet voorspelt het weer voor volgende week. Hoge hoogtepiet maakt een routeplanning samen met Wegwijspiet bij de weersvoorspellingen. De daken mogen natuurlijk niet te glad zijn voor Americo. Het zou zonde zijn als hij samen met Sinterklaas van het dak af zou glijden.
Langzaam verstreek de tijd. En uiteindelijk ging ook de laatste piet naar bed.

Twee schimmen zweven door de gang. Af en toe hoor je een koude windvlaag. Ze kijken elkaar aan en laten zich door de grond heen zakken. Ze komen uit in de ruimte waar alle cadeautjes liggen. Ze kijken elkaar aan en geven elkaar een knipoog. Ze knippen drie keer met hun vingers en klappen dan in hun handen. Alle cadeautjes gaan in rook op. De pepernoten en de cadeautjes die nog getest moeten worden, ondergaat hetzelfde lot.

De volgende ochtend komt Testpiet als eerste uit haar slaapkamer. Vrolijk huppelt ze naar haar favoriete ruimte, de hal waar al het speelgoed wordt getest. Een gil maakt de andere pieten in het kasteel wakker.


De rollen zijn:
2x Goodside:
Waarzegger (Testpiet)
Heks (Danspiet)
Beschermer (Hoge hoogtepiet)
Jager (Bakpiet)
Tovenaars (Profpiet, Weerpiet en Wegwijspiet)

1x Badside
Geest van Puk
Geest van Pok

deelnemers:
1. Pline
2. Eliros
3. realMe
4. missxangel
5. x DevilBitch
6. Rosie16
7. Bodine
8. Emma
9. Neversay

De eerste lynch is maandag 25 november 20.00
De eerste lunch is dinsdag 26 november 20.00
Specials mogen na de eerste lunch gebruikt worden. Op de heks na, die vanaf het begin gebruikt mag worden. .



xEmma
xEmma

xEmma is offline

[18528]
xEmma zei op 29 nov 2013 - 10:19:
Ik vatte Emma's laatste zin op als een verwijt, vandaar dat ik zo reageerde.
Sorry daarvoor, niet mijn bedoeling geweest. Ik dacht er nog aan om het er achteraan te gooien, maar hoopte dat je wel zou begrijpen dat ik niets verkeerd bedoel aangezien ik volgens mij nog nooit met een FF'er ruzie heb gehad en het een beetje raar is als ik dan door een spelletje dat wel ga hebben.

Ten tweede wil ik me aansluiten bij Bodine: Pauline, super leuk dat je nu nog actief probeert te worden en volgens mij je langste DA-post tot nu toe hebt geschreven!
Pauline geef ik het voordeel van de twijfel. Het vorige potje waren we badsiders, gezellig saampjes, en vergeleken met hoe we toen overlegden en speelden, en hoe de badside dat nu doet (spwlen dan, van overleggen weet ik niets), zie ik nu een groot verschil. Ik weet hoe ze zich gedraagt in een topic wanneer ze baddie is, nogal stil en teruggetrokken en weinig uitleg, en nu gedraagt ze zich anders. Dit zorgt ervoor dat ik neig te geloven dat Pauline een goodsider is.

Dit betekent dat in het trio Bodine, Elise en Angela nog twee wolven verstopt zitten. Ik dacht eerst dat Bodine en Elise samen de badside waren. Dit kwam vooral doordat Elise zo spontaan op Bodine stemde. Ik dacht dat het voor future reference was, mocht het ons lukken er een uit te halen. Het was zo zeker dat Mars er uit ging, dat de een best op de ander kon stemmen. Later konden ze dan zeggen; "Maar kijk, de wolf stemde een keer op mij, dus ik ben het niet." of "Maar kijk, ik heb op de wolf gestemd, dus ik ben het niet."
Ik vond het alleen zelf nogal vergezocht en durfde het hier niet te plaatsen.

Ik ben nu een beetje van dat idee af, though. Bodine was degene die er over begon dat Elise een beetje fel reageerde, en "fel reageren" is in menig DA spel een reden geweest om iemand te lynchen. Bodine is zelf een keer gelynchd omdat ze te fel op Suki reageerde.

Dus. Geen Elise-Bodine-samenwerking, denk ik. Of in ieder geval minder waarschijnlijk. Ik denk dat we naar de missende schakel in dit geheel moeten kijken: Angela.
Angela is zo inactief dat er moeilijk is om iets over haar te zeggen. Dat ik bij haar uitkom, is dan ook meer een kwestie van anderen wegstrepen. Pauline is denk ik een goodie, of Elise of Bodine is er een, en als dat klopt, moet de laatste speler die overblijft een badsider zijn: Angela dus.

Het hangt er vanaf wat er de rest van deze dag nog gebeurt natuurlijk, het is nog zo vroeg. Maar ik denk er aan op Angela te stemmen. Ik heb het idee dat de kans dan het grootst is dat we een wolf eruit halen.
Bovendien, omdat ze vandaag op Elise stemt, neig ik dan naar het idee dat ze bij Bodine hoort.

Het is nog vroeg (voor mij dan), dus misschien heb ik een enorme fout in mijn beredenering gemaakt, maar ik bedacht het opeens en wilde het met jullie delen.

Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 29 nov 2013 - 10:34:
Hmm. Ik snap je punten wel, maar ik moet zeggen dat ik het er toch niet helemaal mee eens ben. Zo speelt Angela bijvoorbeeld best wel zoals in het vorige potje en toen was ze ook goodside. En over Pline - daar kan ik weinig tegenin brengen, want ik ben nooit samen met haar badside geweest (voor zover ik me kan herinneren) en Het vorige potje werd zo anders gespeeld dan deze, dat ik er moeilijk vergelijkingen uit kan halen.
Elises reacties vind ik nog steeds raar en over Emma heb ik een goed gevoel - ik denk niet dat zij badside is.
En over "het is nog vroeg" - ik moet over anderhalf uur mijn wifi achter me laten en ik kan misschien bij oma nog inbreken in de wifi van de buren, maar anders kan ik pas weer na de Lynch online komen.

xEmma
xEmma

xEmma is offline

[18528]
xEmma zei op 29 nov 2013 - 10:53:
Elise lijkt je dus het meest waarschijnlijk, hmm? Maar wie zou je als haar partner bestempelen?

Pline
Pline

Pline is offline

[986]
Pline zei op 29 nov 2013 - 10:56:
Eerste Lynch: x DevilBitch is gelyncht en zij was de jager.
Eerste lunch: Overleving
Special: De jager heeft Josette neergeschoten, zij was de beschermer.
Tweede lynch: Neversay is geluncht en zij was Weerpiet een burger.

Tweede lunch: rosie16 is geluncht en zij was Wegwijspiet een tovenaar.
Overblijvers: tovenaar, heks (met waarde van een tovenaar), waarzegger en 2 badsiders

We blijven nog met 5 over en zijn de hele tijd verdenkingen aan het maken. We vergeten hierbij wel nog 1 ding denk ik… de waarzegger zit ook nog in het spel. Die zal zich waarschijnlijk ook niet bekend willen maken, wat normaal is. Dus dan moeten we weer naar de spelers kijken.

Elise: reageert nogal fel, dat kan zijn omdat ze zichzelf wil beschermen. Twee mogelijk heden: ze is een wolf of ze is de waarzegger. De heks kan natuurlijk ook maar die heeft nu de waarde van een gewone tovenaar.

Angela: is nogal stil en geeft haar stemmen nogal vroeg door. Ze geeft geen reden waarom ze op iemand stemt maar een waarzegger wil zich ook niet bekend maken dus dan moet je ook opletten met theorieën. En zoals ze zelf ook aangeeft heeft ze niet zo veel tijd.

Bodine: de enige persoon van wie ik echt niet weet wat ik ervan moet denken. In mijn ogen kan ze alles zijn.

Emma: Nog zo een lastig persoontje maar ik denk echt niet dat ze een wolf is door haar manier van spelen. Dus ze is ofwel de waarzegger ofwel een gewone tovenaar.

Ikzelf: ik probeer eigenlijk gewoon hoogte te krijgen van alles wat in dit spel gebeurt… mijn stemmen worden (met uitzondering van vandaag omdat ik nog even wil afwachten) altijd relatief vroeg doorgegeven. Dat maakt dat je van mij ongeveer hetzelfde kan denken als van Angela.

Hmmm hier komen we dus nog niet veel verder mee.
Zolang we de waarzegger maar niet vergeten.

Ps actiever zijn en theorieën / bevindingen zoeken en formuleren is wel nog moeilijk maar tof… moet ik vaker doen

Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 29 nov 2013 - 11:11:
@Emma; ja, dat vind ik dus de lastige vraag. Ik neig naar Pline (stel: Elise en Pline zijn de wolven, dan is Elise de actieve die eventueel de goodside mee kan krijgen in theorieën [wat tot nu toe niet nodig is gebleken, omdat wij de hele tijd alleen maar goodies eruit hebben gewerkt]. Nu werd Elise verdacht en zou zij dus haar vinger in de pap kwijtraken. Als de wolven dan nog willen winnen, is het best wel essentieel dat de tweede wolf zich het topic in werkt. En nu komt Pline ineens met allerlei theorieën, zodat ze er als het ware net op tijd tussenkomt om Elises taak straks over te nemen.
Ik zeg niet dat het zo is - ik wil Pline ook zeker niet afrekenen op haar plotselinge activiteit - maar het is wel een mogelijke verklaring).
Aan de andere kant kan het ook Angela zijn, en dan spelen ze gewoon met de hoop dat Elise erin blijft of dat wij anders alsnog onze eigen ondergang veroorzaken. Want tot nu toe zijn we daar aardig naar op weg.
De enige andere combinatie die voor mij overblijft, is dat Plinr en Angela samen wolf zijn, maar dat lijkt me stug, want ze waren in het begin van het potje allebei nogal inactief - wat Angela nog steeds is.
Dus hoe ik het ook draai, kom ik steeds uit op Elise.

Pline
Pline

Pline is offline

[986]
Pline zei op 29 nov 2013 - 11:26:
@Emma; ja, dat vind ik dus de lastige vraag. Ik neig naar Pline (stel: Elise en Pline zijn de wolven, dan is Elise de actieve die eventueel de goodside mee kan krijgen in theorieën...
...En nu komt Pline ineens met allerlei theorieën, zodat ze er als het ware net op tijd tussenkomt om Elises taak straks over te nemen.
Ik zeg niet dat het zo is - ik wil Pline ook zeker niet afrekenen op haar plotselinge activiteit - maar het is wel een mogelijke verklaring).


Ik begrijp helemaal waarom je mij ook als badside kan zien nu ik plots actiever ben geworden. Wel kort even uitleggen waarom ik nu pas zo actief ben, tot dinsdag had ik examens en ik had woensdag ook geen tijd omdat ik tegen gisteren een presentatie en een grote examentaak moest maken. Dat nam nogal wat tijd in beslag.

Al dat ik, als ik iemand anders was ook jouw theorie zeker wel zou kunnen volgen en eventueel zelfs op mij zou stemmen.

Aan de andere kant kan het ook Angela zijn, en dan spelen ze gewoon met de hoop dat Elise erin blijft of dat wij anders alsnog onze eigen ondergang veroorzaken. Want tot nu toe zijn we daar aardig naar op weg.

Hier kan ik ook wel in komen en het is eigenlijk wel nog een slim idee want stel, Elise is een wolf en we halen haar eruit gaan we weer met het probleem zitten dat we de tweede wolf er ook moeten uithalen. We moeten dan natuurlijk de lunch afwachten en daar kan er veel gebeuren, maar toch... het gaat nog steeds lastig zijn.
Ik denk op dit moment ook wel dat Elise een van de wolven is.

De enige andere combinatie die voor mij overblijft, is dat Plinr en Angela samen wolf zijn, maar dat lijkt me stug, want ze waren in het begin van het potje allebei nogal inactief - wat Angela nog steeds is.

Twee inactieve wolven is inderdaad nogal lastig maar aan de andere kant kan het denk ik ook wel werken, als beiden iedere keer wel een stem doorgeven bij de lunch moet het lukken. Actieve mensen worden ook wel vaak als wolven gezien.
Ik weet dat ik daardoor weer als wolf naar voor kan komen maar het punt is, het kan wel werken.

Als ik enkel dit dan volg dan zou ik voor wolven zeggen Elise, Angela of ikzelf
Een twijfelgeval is voor mij Bodine
En volgens mij geen wolf door manier van spelen: Emma

Maar laten we ook denken aan het feit dat we nog een waarzegger hebben en dat deze lych bepalend is of de goodsiders verliezen of het nog even kunnen volhouden...

Nu moet ik me wel klaarmaken om naar school te gaan, ik zal wat hier komt wel nog kunnen volgen via mijn mobiel internet maar veel posten zal waarschijnlijk niet gaan... (tenzij straks snel even van een pc op school)

xEmma
xEmma

xEmma is offline

[18528]
xEmma zei op 29 nov 2013 - 11:33:
De Pauline-Angela-combinatie lijkt mij ook zeer stug, dus dan kunnen we die al van de tafel schuiven.

Ik ben het niet helemaal eens met je theorie over dat Pauline het over zou komen nemen. Als badside is het echt niet verstandig om op het moment dat je iemand kwijt gaat raken, de ander een super opvallende wissel in manier van spelen te laten maken. Ik denk niet dat iemand naar Pauline om had gekeken als ze nu niet actief was geworden. Wat je nu net namelijk allemaal zegt bijvoorbeeld, is gebaseerd op het feit dat ze weer actief is geworden. Als ze zich koest had gehouden, was ze waarschijnlijk sneaky nog iemand kunnen lunchen en hadden wij elkaar uitgemoord.
Maar ik ben er echt redelijk van overtuigd dat Pauline het niet is, misschien was ik meer in jouw theorie mee gegaan als dat niet zo was geweest.

Jammer trouwens dat je zo snel al weer weg moet. Hopelijk valt het spel niet helemaal dood dan.

xEmma
xEmma

xEmma is offline

[18528]
xEmma zei op 29 nov 2013 - 11:50:
Waar ik nog een beetje mee in de maag zit: Wie is in vredesnaam de Waarzegger?
Iedereen lijkt ongeveer even onwaarschijnlijk haha.

@ Pauline: Aangezien jij denkt dat ik geen wolf ben en ik denk dat jij geen wolf bent, zitten de wolven volgens ons tussen dezelfde drie mensen: Angela, Bodine en Elise.
Denk je ook dat Bodine en Elise niet samenwerken?

Pline
Pline

Pline is offline

[986]
Pline zei op 29 nov 2013 - 12:23:
@Emma: inderdaad ik kijk ook naar dat trio
Volgens mij zijn er 2 mogelijke koppels
-Elise & Angela: veel moet ik jier niet meer over zeggen, ik zou enkel herhalen wat er in verschillende posts hiervoor genoemd is
-Elise & Bodine:als dat de wolven zouden zijn kan het zijn dat ze elise nu opofferen omdat alles nu in haar richting wijst... dan hebben we het straks weer moeilijk met het vinden van wolf 2 dus ik zou bodine of deze combinatie nog niet meteen uitsluiten
-Bodine & Angela kan eventueel ook maar ik heb het nogal moeilijk om hier een goede link te leggen... moest het zo zijn doen ze het verdomd goed

xEmma
xEmma

xEmma is offline

[18528]
xEmma zei op 29 nov 2013 - 12:56:
Tussen Elise & Angela en tussen Bodine & Angela zijn beide niet veel links te leggen, maar dat betekent absoluut niet dat ze niet veel samenwerken. Het gaat zo slecht dit potje dat er nog maar weinig theorieën zijn, al helemaal niet over hoe mensen samen zouden werken. De wolven komen tot nu toe makkelijk weg. Nog niemand is in het nauw gedreven, ze hebben vrij spel. Dan is het niet lastig om geen link te leggen tussen jou en je medebadsider.
Bovendien; Angela stemt nu op Elise. Het is nog helemaal niet zo zeker dat Elise er uit gaat dat Angela maar meegaat met de crowd om niet op te vallen. Ze laat het als eerste weten.
Voor mij betekent dit dat Angela en Elise niet samenwerken. Maarrr, een van de twee móet een wolf zijn, aangezien ik maar drie kandidaten voor die positie heb.

Dan heb je nu Bodine. Bodine zegt dat, hoe ze het ook wendt of keert, ze op Elise uitkomt als wolf. Weer hetzelfde verhaal: zo zeker is het helemaal niet dat Elise er uit gaat. Ik denk niet dat dit een opoffering is van een medebaddie.
Wederom: of Bodine of Elise is een wolf. De kans dat ze bij elkaar horen, is klein.

Pauline is in mijn ogen geen wolf. Hierdoor blijft er nog maar een combinatie over. Stel Elise is een wolf, dan heeft ze geen medestanders (zie tekst hierboven). Dit leidt naar Bodine en Angela. Voor mij zijn dat de twee wolven.

Dit wordt ondersteund door wat Bodine nu allemaal zegt. Ze wijst naar Pauline als potentiële badsider en partner van Elise. Pauline, je weet zelf dat je een goodsider bent. (Ik richt me even op Pauline aangezien Elise waarschijnlijk niet moeilijk over te halen is, aangezien ze er anders zelf uit ligt en ik h et vreemde gevoel heb dat Bodine en Angela het niet met me eens gaan zijn haha). Waarom zou ze naar jou wijzen? Omdat je de enige bent die overblijft.
Ze heeft het kort even over Angela, dat is waar. Maar dat is alleen omdat ze haar niet kan negeren omdat dat te veel opvalt. Ze moet haar wel noemen. Maar wat ze zegt, is kort en niet veel zeggend. Ze bespreekt Angela als potentiële partner van Elise, maar kan daar niet diep op ingaan. Dan vermoordt ze namelijk haar eigen partner.
Dit is de link die je zoekt tussen Angela en Bodine.

Dit is, volgens mij, hoe het in elkaar steekt.

Maar als ik jullie niet van de schuls van Bodine kan overtuigen, hoop ik wel dat jullie inzien dat Elise en Bodine waarschijnlijk geen baddies zijn samen. Bodine hamert nogal op Elise (want het is haar laatste redmiddel). Samenwerking lijkt me onwaarschijnlijk.
Dit betekent dat Angela een wolf moet zijn. Misschien is de beschuldiging van Bodine voor sommigen een bruggetje te ver, hoewel ik het zelf een terechte beschuldiging vind, maar ik hoop jullie in ieder geval er van te kunnen overtuigen dat Angela een wolf is.

En als ik fout zit, petje af voor de badside.

Edit; Ik kan nog wel omgepraat worden hoor, maar zolang niemand met iets nieuws of een verdediging komt, blijf ik hierbij.

xEmma
xEmma

xEmma is offline

[18528]
xEmma zei op 29 nov 2013 - 15:23:
Sorry voor de dubbelpost, maar wat vinden jullie? Ik moet over twee uur weg en zou het leuk vinden om wat feedback te krijgen.

Pline
Pline

Pline is offline

[986]
Pline zei op 29 nov 2013 - 15:32:
@Emma: snel even gelezen maar ik volg jouw redenering niet helemaal
Eigenlijk wil je dat we op Angela stemmen en niet op Elise?

xEmma
xEmma

xEmma is offline

[18528]
xEmma zei op 29 nov 2013 - 15:48:
Het is een beetje lastig zonder reactie van Elise - dat kan echt alles veranderen - maar ja, ik denk dat de kans dat Angela een wolf is groter is dan de kans dat Elise een wolf is.

Pline
Pline

Pline is offline

[986]
Pline zei op 29 nov 2013 - 16:04:
Wel ik heb nu 2u religie zingeving en levensbeschouwing dus ik kan er even over nadenken maar jammer genoeg niet online komen...
Zal straks kiezen op wie ik stem, op dit moment is het nog elise maar kan nog veranderen he

Eliros
Eliros

Eliros is offline

[6222]
Eliros zei op 29 nov 2013 - 16:27:
Eh. Sorry voor gisteren. Ik zat nogal stuk en het viel dus een beetje verkeerd. Misschien moet je de volgende keer maar het vorkpoppetje erachter zetten, want dan snap ik 'm tenminste. (En smileys werden in vorige potjes heus wel gebruikt in theorieën, dus daar hoef je niet bang voor te zijn. There.)
Wat betreft mijn zogenaamde felle gedrag... is dat niet een beetje gewoon van DA? Ik werd beschuldigd, of een beetje verdacht gemaakt, dus ging ik daar op in. Liet ik me meeslepen? Misschien. Ik denk dat dat niet meteen aangeeft dat ik een badsider ben. Zowel badsiders als goodsiders willen in het spel blijven. Als iemand je verdenkt moet je je verdedigen. Dat deed ik dus, en ik ging daarbij verder op Angela, want dat was een halve theorie en da's beter dan helemaal geen theorie.
Overigens vind ik het een tikkeltje kinderachtig dat mijn gedrag dan meteen als onprofessioneel bestempelt wordt, maar dat ligt misschien aan mij. Het einde van mijn berichtje was misschien een beetje knorrig, maar dat lag dus aan het feit dat Emma's bericht verkeerd viel en - ja, ik herhaal mezelf. Nogmaals, sorry. Je moet DA niet spelen als je slecht gehumeurd bent. Ik vergeet dat soms. Dat kan iedereen overkomen.

Wat betreft de wolven, dat jullie twijfelen tussen Bodine, Angela en moi; als ik samen zou werken met Bodine, zou ze haar partner, denk ik, niet in gevaar brengen door te hameren op mijn, eh, felle gedrag.
Zou ik samenwerken met Angela, dan zou ik haar post gedrag niet hebben opgenoemd. Ik weet dat, als het ernaar uit ziet dat je partner eruit gaat, je al sneller verdenkingen plaatst (over de partner in kwestie) om je eigen hachje te redden, maar daar was nog geen sprake van toen ik over Angela begon en Bo over mij.
Ik snap niet echt waarom Bo Pauline als mijn eventuele partner noemde, dus daar ga ik niet op in. Voor mij is het duidelijk. Bo en Angela zijn de wolven. Ik stem vandaag op Angela.



1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13