Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Forum » Forum Spelletjes » Dark Age: The Return of the Consulting Criminal (Speeltopic)

Dark Age: The Return of the Consulting Criminal (Speeltopic)

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14
xDevilBitch
xDevilBitch

xDevilBitch is offline

[10099]
xDevilBitch zei op 21 feb 2014 - 12:36:
“Fucking little Irish bastard.”
De whiskyfles spatte kapot tegen het televisiescherm. Drank stroomde over het beeld, maar wist de man die daar verschenen was niet het zwijgen op te leggen. Hoewel de stem verdraaid was, wist hij al wie hem hij aan zou treffen voor hij een blik op het scherm had geworpen. Toch kwam het als een schok.
“Did you miss me?”
Dat had hij zeker. Drie jaar! Het was drie jaar geleden sinds die klootzak een kogel door zijn eigen kop had gejaagd. Drie jaar, en hij miste hem nog iedere dag.
Woest stond Sebastian Moran op. Drie jaar en de klootzak had niet eens de moeite genomen hem op te zoeken. Alsof hij niets was. Alsof zij niets waren geweest. Jammer dan, hij zou hem zelf wel vinden.

Ondertussen schrok Mycroft op uit zijn gedachtes. “Did you miss me?” klonk er uit de autoradio.
“Kinderachtig, broertje,” mompelde hij, maar een splitseconde later realiseerde hij dat er iets niet klopte. Ten eerste had Sherlock te weinig kennis van hacken om in te kunnen breken in de radio van zijn beveiligde auto en ten tweede zou de jongste Holmes broer zijn stem niet verdraaid hebben. Het moest dus wel iets anders zijn.
Dat werd bevestigd toen hij op het scherm keek. Het geluid bleek een gezicht te hebben waarvan zijn maag samentrok. “Nog niet wegrijden,” beval hij terwijl hij zijn telefoon uit zijn jaszak viste. “Maak je maar klaar, broertje. Ik heb je hier nodig. Hij is terug.”
“Weg, terug – neem nou toch eens een besluit. En wie?”
“Moriarty.”

________________________________________

Hallo en welkom bij het speeltopic van het zeventiende spelletje Dark Age op dit forum. Dit is het topic waar het spel gespeeld wordt. Doe je niet mee of ben je dood? Post hier dan alsjeblieft niet, maar verplaats je naar het Praattopic (tenzij je net gestorven bent en je je laatste woorden nog mag uitspreken natuurlijk)

Specials in dit spelletje:
Waarzegger: Goodsider. Mag om de dag iemand scannen, waarna hij haar rol te horen krijgt.
Militair arts: Goodsider. Mag voor iedere lunch iemand beschermen. Als hij de persoon die geluncht wordt beschermt, mag hij één persoon neerschieten. De lunch blijft dan leven. Kiest hij om niemand neer te schieten, dan sterft de lunch wel. Mag ook één persoon meenemen in zijn dood.
Schrödinger's cat - Godsider. Schrödinger's cat kan niet gelyncht/geluncht worden (want je weet niet zeker of 'ie leeft, dus kun je 'm ook niet doden), maar zodra de ziener 'm scant, is 'ie dood.
Spion - Badsider. Mag om de dag iemand scannen. Zodra hij de wolven heeft gevonden, sluit hij zich bij ze aan en mag hij ook met ze communiceren en lunchen.

Alle specials gaan in na de eerste lunch.
___
De deelnemers:
1. Kayley
2. Pline
3. Bodine
4. Bella01
5. williewortel
6. nellekeheems
7. missxangel
8. Krewella
9. realMe
10. xEmma

De goodside:
Sherlock Holmes - tovenaar
John Watson - militair arts
Mycroft Holmes - waarzegger
Greg Lestrade - tovenaar
Mrs Hudson - tovenaar
Mary Morstan - tovenaar
Irene Adler - Schrödinger's cat

De badside:
Jim Moriarty - wolf
Sniper - wolf
Sebastian Moran - spion
___

Omdat ik te laat begonnen ben, wil ik de eerste lynch graag naar morgen verplaatsen. Die is dus op zaterdag 22/02 om 20.30. De eerste lunch is de avond erna, ook om 20.30.

Stemmen moet gebeuren in een privébericht. Als dat niet mogelijk is, mag je me ook mailen/whatsappen etc. Naar mijn mailadres en nummer kun je vragen in een privébericht. Ook voor andere vragen ben ik via een privébericht bereikbaar.
De stemmen die in dit topic staan worden niet meegesteld.



xEmma
xEmma

xEmma is offline

[18528]
xEmma zei op 26 feb 2014 - 22:02:
De Kat heeft in ieder geval niet duidelijk genoeg gehint voor de badside om het op te kunnen pakken, maar dat kan natuurlijk ook tactiek zijn. Zolang de badside niet wist wie ze was, konden ze haar altijd proberen te lunchen en zouden we tijd winnen - zoals nu is gebeurd.
Ik kan jouw hints echt niet vinden, vrees ik. Maar misschien ben ik niet genoeg bekend in het fandom. Ik heb nog even gekeken of er een band was tussen Lestrade en een speciaal persoon, maar ik kon niets belangrijks vinden op wiki hahaha.

Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 26 feb 2014 - 22:04:
Mijn frustratie is eindeloos.

Kayley
Kayley

Kayley is offline

[15313]
Kayley zei op 26 feb 2014 - 22:04:
@Emma: Ik zit ook echt op de wiki te zoeken want ik kijk Sherlock helemaal niet.

xEmma
xEmma

xEmma is offline

[18528]
xEmma zei op 26 feb 2014 - 22:05:
Het spijt me haha. Ik ga het nog een keer proberen, maar ik weet echt bijna niets van het fandom, dus als het daarmee te maken heeft, gaat het me niet lukken.

@ Kayley: Haha, blij dat ik niet de enige ben die het zo serieus neemt.

Krewella
Krewella

Krewella is offline

[2289]
Krewella zei op 26 feb 2014 - 22:20:
Oh jongens ik kijk het ook helemaal niet. I feel ashamed - sorry Daan.

Ehm. Ja. Bo - heb je misschien ook theorieën over je verdenkingen over emma kay en mij? dan kunnen we daaruit verder werken

Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 26 feb 2014 - 22:23:
Het is meer beredeneren vanuit wie ik denk dat het niet zijn: ik houd Pauline een paraplu boven 't hoofd, ik ga er niet vanuit dat 't Nelleke is omdat Wilma namens haar contact met mij heeft gezocht, ik denk niet dat Bella het is omdat ik Kay gewoon niet vertrouw en zij op Bella inging, ik wéét dat ik het niet ben en dan houd ik jou & Emms over.

xEmma
xEmma

xEmma is offline

[18528]
xEmma zei op 26 feb 2014 - 22:49:
Okay, ik ben even wat onderzoek gaan doen naar de personages (wel niet uit de tv-serie, maar de originele boeken). Ik maak wel even een klein overzichtje voor iedereen, opdat we allemaal weten over wie we het ten minste hebben.

Sherlock Holmes - Er zijn vier boeken en vijfenzestig korte verhalen over hem geschreven, waarvan de meeste door John Watson verteld worden. Hij is consultant detective en alles draait om hem.
John Watson - Een vriend van Holmes. Hij is een dokter en werkte in het Britse leger. Hij is getrouwd met Mary Watson.
Mycroft Holmes - De zeven jaar oudere broer van Sherlock. Hij heeft dezelfde talenten als zijn broer, maar heeft geen ambitie of passie. Hij werkt bij de Britse overheid.
Greg Lestrade - Een detective inspector die waarschijnlijk gescheiden is (en anders geen gelukkig huwelijk heeft). Hij heeft vaak Sherlocks hulp nodig. Als bonus een leuke quote:
Sherlock: "Shut up."
Lestrade: "I didn't say anything."
Sherlock: "You were thinking. It's annoying."
Mrs Hudson - de huisbaas van Holmes. Er is niet veel over haar bekend (misschien in de serie wel?).
Mary Morstan - ookwel Mary Watson, want ze is getrouwd met John Watson. Ze is klein en blond. EN WAT SUPER SCHATTIG IS dat de actrice de daadwerkelijke partner is van Martin Freeman - John Watson.
Irene Adler - een Amerikaanse operazangeres die naar London is verhuisd. Er is niet officieel vastgesteld hoe ze overleden is, maar er wordt gesuggereerd dat het komt door een verzwegen gezondheidsprobleem.

Ik neem de vrijheid aan te nemen dat de badside niet gaat hinten over hun rollen haha.
Waarschijnlijk hebben we hier niets aan, maar misschien wordt het wat makkelijker om hints te begrijpen of te maken.

Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 26 feb 2014 - 22:51:
Die quote is in de serie naar Anderson.
'k Moet zeggen dat ik me op de serie baseer. En op 't fandom eromheen.

xEmma
xEmma

xEmma is offline

[18528]
xEmma zei op 26 feb 2014 - 23:00:
Ik denk dat Daan al je hints begrijpt en Pauline misschien ook als ze meeleest, maar mij gaat het dan niet lukken.

Pline
Pline

Pline is offline

[986]
Pline zei op 26 feb 2014 - 23:40:
Ik denk dat ik Bodine wel kan volgen als het over Kayley gaat.
Kay reageert nogal sterk dit spelletje waar het eigenlijk totaal niet nodig is. Het is nu nogal laat maar morgen heb ik vrij vroeg gedaan met les dus ik ben tegen 17u thuis, dan heb ik de tijd om alles eens grondig door te lezen.
Tot dan denk ik dat ik mijn stem naar Kay ga laten gaan maar dat kan nog veranderen als ik alles eens grondig gelezen heb en op basis van wat er nog bij gaat komen.

Kayley
Kayley

Kayley is offline

[15313]
Kayley zei op 27 feb 2014 - 0:04:
Ik heb wel wat meer dingen aan mijn hoofd dan "oh, hoe komen mijn woorden over in een forumspel", dus lynch me er maar uit en dan ben ik daar ook weer klaar mee.

Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 27 feb 2014 - 0:07:
Kay, hé, niet zo doen. Als iemand anders reageert dan anders, zou jij daar toch ook op reageren? Ik snap dat 't naar is dat jij het nu zelf bent, maar je weet dat we 't niet persoonlijk bedoelen, toch?

Kayley
Kayley

Kayley is offline

[15313]
Kayley zei op 27 feb 2014 - 0:18:
Ik heb hier gewoon geen zin in nu, net een rotdag achter de rug. Ik weet dat 't niet persoonlijk is en morgen kan ik er wel weer tegen, maar nu even niet dus ik ga slapen.

Krewella
Krewella

Krewella is offline

[2289]
Krewella zei op 27 feb 2014 - 0:27:
een beetje verdacht dat Pauline zo snel meegaat met Bo zonder sterke reden - or is it just me?
ja ik kam nu even niks nuttigs zeggen verder want ik val in slaap. morgen weer

Bella01
Bella01

Bella01 is offline

[527]
Bella01 zei op 27 feb 2014 - 1:12:
@Cynthia: Huh? Pauline gaf toch wel een reden?
Kay reageert nogal sterk dit spelletje waar het eigenlijk totaal niet nodig is.

Dit is toch een reden..?



1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14