Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Forum » Forum Spelletjes » Dark Age: The Return of the Consulting Criminal (Speeltopic)

Dark Age: The Return of the Consulting Criminal (Speeltopic)

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14
xDevilBitch
xDevilBitch

xDevilBitch is offline

[10099]
xDevilBitch zei op 21 feb 2014 - 12:36:
“Fucking little Irish bastard.”
De whiskyfles spatte kapot tegen het televisiescherm. Drank stroomde over het beeld, maar wist de man die daar verschenen was niet het zwijgen op te leggen. Hoewel de stem verdraaid was, wist hij al wie hem hij aan zou treffen voor hij een blik op het scherm had geworpen. Toch kwam het als een schok.
“Did you miss me?”
Dat had hij zeker. Drie jaar! Het was drie jaar geleden sinds die klootzak een kogel door zijn eigen kop had gejaagd. Drie jaar, en hij miste hem nog iedere dag.
Woest stond Sebastian Moran op. Drie jaar en de klootzak had niet eens de moeite genomen hem op te zoeken. Alsof hij niets was. Alsof zij niets waren geweest. Jammer dan, hij zou hem zelf wel vinden.

Ondertussen schrok Mycroft op uit zijn gedachtes. “Did you miss me?” klonk er uit de autoradio.
“Kinderachtig, broertje,” mompelde hij, maar een splitseconde later realiseerde hij dat er iets niet klopte. Ten eerste had Sherlock te weinig kennis van hacken om in te kunnen breken in de radio van zijn beveiligde auto en ten tweede zou de jongste Holmes broer zijn stem niet verdraaid hebben. Het moest dus wel iets anders zijn.
Dat werd bevestigd toen hij op het scherm keek. Het geluid bleek een gezicht te hebben waarvan zijn maag samentrok. “Nog niet wegrijden,” beval hij terwijl hij zijn telefoon uit zijn jaszak viste. “Maak je maar klaar, broertje. Ik heb je hier nodig. Hij is terug.”
“Weg, terug – neem nou toch eens een besluit. En wie?”
“Moriarty.”

________________________________________

Hallo en welkom bij het speeltopic van het zeventiende spelletje Dark Age op dit forum. Dit is het topic waar het spel gespeeld wordt. Doe je niet mee of ben je dood? Post hier dan alsjeblieft niet, maar verplaats je naar het Praattopic (tenzij je net gestorven bent en je je laatste woorden nog mag uitspreken natuurlijk)

Specials in dit spelletje:
Waarzegger: Goodsider. Mag om de dag iemand scannen, waarna hij haar rol te horen krijgt.
Militair arts: Goodsider. Mag voor iedere lunch iemand beschermen. Als hij de persoon die geluncht wordt beschermt, mag hij één persoon neerschieten. De lunch blijft dan leven. Kiest hij om niemand neer te schieten, dan sterft de lunch wel. Mag ook één persoon meenemen in zijn dood.
Schrödinger's cat - Godsider. Schrödinger's cat kan niet gelyncht/geluncht worden (want je weet niet zeker of 'ie leeft, dus kun je 'm ook niet doden), maar zodra de ziener 'm scant, is 'ie dood.
Spion - Badsider. Mag om de dag iemand scannen. Zodra hij de wolven heeft gevonden, sluit hij zich bij ze aan en mag hij ook met ze communiceren en lunchen.

Alle specials gaan in na de eerste lunch.
___
De deelnemers:
1. Kayley
2. Pline
3. Bodine
4. Bella01
5. williewortel
6. nellekeheems
7. missxangel
8. Krewella
9. realMe
10. xEmma

De goodside:
Sherlock Holmes - tovenaar
John Watson - militair arts
Mycroft Holmes - waarzegger
Greg Lestrade - tovenaar
Mrs Hudson - tovenaar
Mary Morstan - tovenaar
Irene Adler - Schrödinger's cat

De badside:
Jim Moriarty - wolf
Sniper - wolf
Sebastian Moran - spion
___

Omdat ik te laat begonnen ben, wil ik de eerste lynch graag naar morgen verplaatsen. Die is dus op zaterdag 22/02 om 20.30. De eerste lunch is de avond erna, ook om 20.30.

Stemmen moet gebeuren in een privébericht. Als dat niet mogelijk is, mag je me ook mailen/whatsappen etc. Naar mijn mailadres en nummer kun je vragen in een privébericht. Ook voor andere vragen ben ik via een privébericht bereikbaar.
De stemmen die in dit topic staan worden niet meegesteld.



Krewella
Krewella

Krewella is offline

[2289]
Krewella zei op 28 feb 2014 - 0:57:
Ik snap hem nu helemaal. (:
ik weet zo'n beetje 100% zeker wie Emma en Bo zijn, dus dan blijven voor mij Bells en Pauline over.
Mijn gevoel neigt nu hard naar Bella, omdat ze over de kat begon terwijl we eerder zeiden dat dat niet heel belangrijk is.
voor mijn gevoel probeert ze zo de aandacht van zichzelf af te leiden, want ze post telkens dingen wat eigenlijk alleen herhaling is. Natuurlijk is ook zij een beeje nieuw, maar ze heeft meer ervaring dan ik, dat heeft ze gezegd tijdes mijn eerste potje DA. Ik snap alles nu op zich wel, geloof ik, en als zij meer ervaring heeft is het niet heel waarschijnlijk dat ze 3x herhaalt wat er is gezegd omdat ze iets 'probeert'. Daarbij heeft ze vorig potje of die daarvoor hele theoriën gebouwd, dus ik koop haar verhaal in dit potje gewoo. niet. Het is té "simpel" voor wat ze eerder heeft laten zien qua theoriën.
that's what I think, for now.

Ik denk dat de baside zich focust op de actieve spelers.

xEmma
xEmma

xEmma is offline

[18528]
xEmma zei op 28 feb 2014 - 8:30:
Aangezien Kayley in het begin even naar Bella wees, schat ik de kans kleiner dat Bella een wolf is. Natuurlijk kan het ook tactiek zijn, maar als je al je Spion kwijt bent, is het handiger om voorzichtig te zijn met je medespelers.
Ik heb het idee dat Bodine de Waaezegger is en Pauline gescand heeft, dus ik neig naar Cynthia. Cynthia was ook niet heel bereid om op Kayley te stemmen en had het er nog over dat ze misschien op een inactieve ging stemmen. Ik gok dat dat was omdat ze niet op Kayley wilde stemmen.

Krewella
Krewella

Krewella is offline

[2289]
Krewella zei op 28 feb 2014 - 10:14:
ik wilde niet op haar stemmen, omdat ik er geen reden toe zag. Until I figured it out.
maar goed. ik kan me op deze manier ook niet verdedigen, so yea.
het zou wel fijn zijn als bella en pauline ook wat zeggen, als dat mogelijk is voor hun natuurlijk.
ik vraag we alleen af waarom ik dan de wolf zou moeten zijn en niet bella. alleen omdat ik niet wilde stemmen op iemand waarvoor ik eerst geen reden zag?

Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 28 feb 2014 - 10:20:
En omdat Kay lekker fel op Bella inging.

Krewella
Krewella

Krewella is offline

[2289]
Krewella zei op 28 feb 2014 - 11:37:
dat kan ook tactiek zijn?
we hebben gelukkig de militair arts nog, die iemand mee mag nemen in haar dood.

Bella01
Bella01

Bella01 is offline

[527]
Bella01 zei op 28 feb 2014 - 11:43:
@Cynthia: Sorry hoor, maar ik probeerde tenminste iets. Terwijl jullie enorme theorieën maken, zit ik hier alleen maar niks te doen. Ja okay, ik had het fout, maar wat moest ik dan doen? Niks zeggen?
I'm not perfect, 'kay?

Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 28 feb 2014 - 12:21:
Ik neig op het moment heel sterk naar Cynthia (maar ik wil wel even zeggen dat, hoewel mijn gevoel + de hints zeggen dat we Emma kunnen vertrouwen), maar we kunnen ook niet heel blind ervanuit gaan dat Emms het niet is.
Dat eh. Wilde ik even gezegd hebben, want ik acht de kans redelijk aanwezig dat ok er vanavond uitlig.

Krewella
Krewella

Krewella is offline

[2289]
Krewella zei op 28 feb 2014 - 12:43:
@Bella dude, het is geen aanval. just a suspicion. je kan ook proberen je te verdedigen, in plaats van blijven zeggen dat je het probeert en zo. Dat doen we allemaal als we nieuw zijn (ik doe dat met die post over jou ook, proberen)

En wat Bo zegt klopt. Ik denk dat ik weet wie Emma is, maar goed, mensen kunnen zich ook voordoen als iemand. Van Bo weet ik het 99% zeker.

van Pauline kan ik eigenlijk niet zoveel zeggen. I just don't think it's her.

Pline
Pline

Pline is offline

[986]
Pline zei op 28 feb 2014 - 13:16:
Rustig jongens, het is heel goed dat jullie proberen theorieën bedenken en iedereen zit er hier wel eens naast.
Cynthia van jou ben ik wel niet zo gewoon dat je zo'n felle reacties hebt.

Oke we zijn nu nog met 5 over waaronder de waarzegger, de kat, de militair arts, een wolf en een gewone tovenaar.

Als ik dan even ons vijf nog eens overloop (ja ik weet het weer een lijstje) zie ik wel enkele dingen.

Bodine
Ik vertrouw Bodine, voor mij heeft ze nog niets gezegd wat haar echt verdacht zou kunnen maken en met Kay zat er ook recht op. Ze heeft ook enkele hints laten vallen waardoor ik vermoed dat ze al zeker geen wolf is maar ook niet de kat. De andere 3 staan op dat vlak wel nog open. (ben ik blij dat ik het fandom ken ^^)

Emma
Heel vreemd maar over Emma heb ik niet zoveel te zeggen terwijl ze wel heel actief is. Uit haar berichten heb ik het gevoel dat ze geen wolf is, al is het maar door haar denkstappen (ook dit kan ik niet zo uitleggen maar goed)
Bij Emma zie ik een drietal rollen openstaan, de arts, kat of tovenaar.

Bella
Ik heb net even teruggelezen en Bella heeft nog maar twee keer gepost, één keer in het begin om haar random te verkondigen, en één keer na de lunch met "lolss".
Toen ze vorige keer badside was, zei ze ook helemaal niets.
Het is niet veel om een stem op te baseren, maar het is in ieder geval beter dan random te gaan.


Kayley is op een bepaald moment met een zwakke theorie tegen Bella gekomen omdat ze toch maar een stem moest hebben. Op dat moment waren er nog meer dan genoeg mensen om een stem op te doen dus was dat zeker niet nodig en lijkt het me dus niet zo logisch dat een wolf dan al meteen haar partner naar voor zou schuiven. Daarom denk ik niet dat Bella wolf is.

Ik denk ook niet dat Bella de waarzegger is omdat dat niet zo uit haar berichtjes naar voor komt, al dat ik wel moet zeggen dat ik het ook altijd moeilijk vind om hints te laten vallen…
In mijn ogen is ze dus tovenaar, kat of arts.

Cynthia
@angela zoals ik al zei: random is random. Vorige keer ging ik ook random op iemand en stemde ik daarna ook op die persoon, puur en alleen omdat ik verder niet echt kijk naar de eerste stemming. Daar valt vaak niet veel uit te halen, zeker niet met gelijke stand. Of ik ben daar te onervaren voor, maar swa.
En nee - ik heb inderdaad geen sterke reden en ook dat heb ik gezegd...

Edit: Ik vind het wel apart dat je er zo heftig op reageert


Cynthia vermeld dat ze wat onervaren is maar daar ga ik niet zo mee akkoord, Cynthia draait nu toch al een aantal spelletjes mee en je begint wel al te merken dat ze het spel begint te kennen. Ook wil ik hier even verwijzen naar mijn omgekeerde psychologie theorie op pagina 11.
En uiteindelijk is het door Cynthia dat we allemaal wel wat op Angela zijn gegaan.

Bella is inderdaad inactief. Ik geloof dat ze ongeveer 2 keer iets heeft gepost wat niet haar stem was en ook dat was niet veel informatie. (nou heb ik zelf ook niet niet heel veel nut gehad, aangezien Angela dus een tovenaar bleek)
Het eerste potje dat ik speelde waarbij ik er niet direct uit was, was zij inderdaad heel inactief en wolf en heeft ze zelf vrijgegeven dat dat haar tactiek is, dus wie weet.


Hier gaat Cynthia verder op een theorie die Kayley begonnen was over de inactiviteit van Bella terwijl Bella wel heeft aangegeven dat ze ergens was met weinig internet.

Bodine heeft gelijk. De wolven hebben er niet zo heel veel aan dat ze weten wie de kat is, ik denk eerder dat ze nu chagrijnig zijn geworden van het feit dat ze geen goodie hebben kunnen lunchen.
Which is cool.


Met dit berichtje spreekt Cynthia zichzelf trouwens wat tegen want eerder zegt zegt ze dat ze nog onervaren is maar hier heeft ze dan wel genoeg inzicht om te zien dat de wolven er niet zoveel aan hebben dat ze weten wie de kat is… nu ja, dit is niet zo heel speciaal tegen haar gericht hoor, het valt me nu gewoon even op.

een beetje verdacht dat Pauline zo snel meegaat met Bo zonder sterke reden - or is it just me?
ja ik kam nu even niks nuttigs zeggen verder want ik val in slaap. morgen weer


Mooi opmerkzaam van Cynthia maar ik had wel al een reden gegeven. Maar hier is het dan wel positief dat ze zich daar vragen bij stelt… al dat het evengoed gewoon kon zijn dat ze haar medebaddie probeerde te beschermen. (erna heeft ze wel gezegd dat ze mijn berichtje verkeerd gelezen had)

Ikke. Ik weet het nog niet, ben ook nog wel tijdje online, dus ik ga het nog even aankijken (en hopen dat er nog wat dingen worden gezegd)
Als ik verder niet echt overtuigd wordt, ga ik voor iemand die inactiever is, omdat ik het jammer zou vinden als het spel doodloopt.


Hier had ze eigenlijk geen reden om op een inactief iemand te gaan want er was al vrij veel materiaal om handen om toch een min of meer onderbouwde stem te hebben. Ook gaf ze niet echt een reden waarom ze niet overtuigd is of wat ze dan zelf wel dacht. Uiteindelijk is ze dan wel voor Kay gegaan zonder daar iets over te zeggen.

Goed, over Cynthia kan ik niet veel meer kwijt dan dat ik denk dat ze wolf is, maar dat was denk ik al wel duidelijk in dit berichtje. Natuurlijk is er nog meer dan een dag tijd om me van het tegendeel te overtuigen he.

Ikzelf
Welja, ik ken mijn eigen rol dusja...
Over mezelf weet ik niet zo goed wat te zeggen dus ik laat dat aan jullie over ^^


Voila dit is een extreem lang berichtje geworden (ik ben net aan men derde wordpagina begonnen) dus ik zal het hier maar bij laten. Ik had Emms en Bo misschien nog wat meer kunnen uitdiepen maar goed, het is zo al meer dan lang genoeg.
Op vragen en opmerkingen reageer ik met plezier maar ik weet alleen niet of ik de komende dagen echt veel tijd ga hebben.
Ik heb les tot 18u dus ben pas tegen 19u thuis. Deze avond heb ik met vriendinnen afgesproken en ik ga het hele weekend niet thuis zijn maar ik zal zo vaak als ik kan online komen.

xEmma
xEmma

xEmma is offline

[18528]
xEmma zei op 28 feb 2014 - 14:29:
@Cynthia: Sorry hoor, maar ik probeerde tenminste iets. Terwijl jullie enorme theorieën maken, zit ik hier alleen maar niks te doen. Ja okay, ik had het fout, maar wat moest ik dan doen? Niks zeggen?
I'm not perfect, 'kay?
It's okay, sweetie. Ik ben heel blij dat je het probeert. (:

Krewella
Krewella

Krewella is offline

[2289]
Krewella zei op 28 feb 2014 - 18:17:
guys, guys.
ik bedoelde het naar bella helemaal niet gemeen en het spijt me als dat zo overkomt, ik vind het gewoon lastig om een theorie te geven die niet gemeen noch verdacht klinkt. Dus als het weer zo klinkt: bedoel het echt niet zo.

1 ding begrijp ik nog niet. Ik draai idd inmiddels tijdje mee, waarop ook gebaseerd wordt dat ik het wel enigszins doorheb. Maar waarom zeggen julle dat soort dingen niet over Bella? Die doet dit langer dan ik.
En vorig potje maakte ze ook grote theoriën, daarom vind ik het verdacht dat ze nu zo onschuldig doet (nee, niet gemeen bedoeld) maar zo komt ze over op mij.
Daarom denk ikdat zij wolf is.

Bella01
Bella01

Bella01 is offline

[527]
Bella01 zei op 28 feb 2014 - 18:26:
@Cynthia: Eh, ik speel dit niet langer dan jou. In fact, begon JIJ eerder. Je begon in November 2013 > http://www.fanfic.nl/forum/topic.php?tid=2764
En ik begon in December 2013 > http://www.fanfic.nl/forum/topic.php?tid=2784
Soo, um.. idunno what you're talking 'bout.

xEmma
xEmma

xEmma is offline

[18528]
xEmma zei op 28 feb 2014 - 18:59:
@ Cynthia: Ik bedoelde er niet mee dat je te kattig zou zijn geweest hoor, aanmoediging is volgens mij altijd wel nuttig. (:

Ik denk dat Bella eerder een goodsider is, niet per se door hoe ze zelf speelt, maar vooral door hoe Kayley over haar praatte, zeg maar. Het is de enige naam die ze aangewezen heeft.

Krewella
Krewella

Krewella is offline

[2289]
Krewella zei op 28 feb 2014 - 20:26:
@bella jij hebt gezegd dat je het een jaar geleden ook al deed.
en klopt over Kay, maar dat kan ook tactiek zijn.

hoe dan ook: ik heb door dat ik niets kan doen om nog te zorgen dat jullie nog eens naar iemand anders gaan kijken. Zo voelt het at least.

Bella01
Bella01

Bella01 is offline

[527]
Bella01 zei op 28 feb 2014 - 20:32:
Ja, één keer. En toen werd ik meteen uitgeschakeld. So, dat telt denk ik niet.
(Ik heb toch al verteld dat ik meteen werd uitgeschakeld, en dus niet meer mee kon spelen met het spel?)



1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14