Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Forum » Forum Spelletjes » Dark Age: The Return of the Consulting Criminal (Speeltopic)

Dark Age: The Return of the Consulting Criminal (Speeltopic)

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14
xDevilBitch
xDevilBitch

xDevilBitch is offline

[10099]
xDevilBitch zei op 21 feb 2014 - 12:36:
“Fucking little Irish bastard.”
De whiskyfles spatte kapot tegen het televisiescherm. Drank stroomde over het beeld, maar wist de man die daar verschenen was niet het zwijgen op te leggen. Hoewel de stem verdraaid was, wist hij al wie hem hij aan zou treffen voor hij een blik op het scherm had geworpen. Toch kwam het als een schok.
“Did you miss me?”
Dat had hij zeker. Drie jaar! Het was drie jaar geleden sinds die klootzak een kogel door zijn eigen kop had gejaagd. Drie jaar, en hij miste hem nog iedere dag.
Woest stond Sebastian Moran op. Drie jaar en de klootzak had niet eens de moeite genomen hem op te zoeken. Alsof hij niets was. Alsof zij niets waren geweest. Jammer dan, hij zou hem zelf wel vinden.

Ondertussen schrok Mycroft op uit zijn gedachtes. “Did you miss me?” klonk er uit de autoradio.
“Kinderachtig, broertje,” mompelde hij, maar een splitseconde later realiseerde hij dat er iets niet klopte. Ten eerste had Sherlock te weinig kennis van hacken om in te kunnen breken in de radio van zijn beveiligde auto en ten tweede zou de jongste Holmes broer zijn stem niet verdraaid hebben. Het moest dus wel iets anders zijn.
Dat werd bevestigd toen hij op het scherm keek. Het geluid bleek een gezicht te hebben waarvan zijn maag samentrok. “Nog niet wegrijden,” beval hij terwijl hij zijn telefoon uit zijn jaszak viste. “Maak je maar klaar, broertje. Ik heb je hier nodig. Hij is terug.”
“Weg, terug – neem nou toch eens een besluit. En wie?”
“Moriarty.”

________________________________________

Hallo en welkom bij het speeltopic van het zeventiende spelletje Dark Age op dit forum. Dit is het topic waar het spel gespeeld wordt. Doe je niet mee of ben je dood? Post hier dan alsjeblieft niet, maar verplaats je naar het Praattopic (tenzij je net gestorven bent en je je laatste woorden nog mag uitspreken natuurlijk)

Specials in dit spelletje:
Waarzegger: Goodsider. Mag om de dag iemand scannen, waarna hij haar rol te horen krijgt.
Militair arts: Goodsider. Mag voor iedere lunch iemand beschermen. Als hij de persoon die geluncht wordt beschermt, mag hij één persoon neerschieten. De lunch blijft dan leven. Kiest hij om niemand neer te schieten, dan sterft de lunch wel. Mag ook één persoon meenemen in zijn dood.
Schrödinger's cat - Godsider. Schrödinger's cat kan niet gelyncht/geluncht worden (want je weet niet zeker of 'ie leeft, dus kun je 'm ook niet doden), maar zodra de ziener 'm scant, is 'ie dood.
Spion - Badsider. Mag om de dag iemand scannen. Zodra hij de wolven heeft gevonden, sluit hij zich bij ze aan en mag hij ook met ze communiceren en lunchen.

Alle specials gaan in na de eerste lunch.
___
De deelnemers:
1. Kayley
2. Pline
3. Bodine
4. Bella01
5. williewortel
6. nellekeheems
7. missxangel
8. Krewella
9. realMe
10. xEmma

De goodside:
Sherlock Holmes - tovenaar
John Watson - militair arts
Mycroft Holmes - waarzegger
Greg Lestrade - tovenaar
Mrs Hudson - tovenaar
Mary Morstan - tovenaar
Irene Adler - Schrödinger's cat

De badside:
Jim Moriarty - wolf
Sniper - wolf
Sebastian Moran - spion
___

Omdat ik te laat begonnen ben, wil ik de eerste lynch graag naar morgen verplaatsen. Die is dus op zaterdag 22/02 om 20.30. De eerste lunch is de avond erna, ook om 20.30.

Stemmen moet gebeuren in een privébericht. Als dat niet mogelijk is, mag je me ook mailen/whatsappen etc. Naar mijn mailadres en nummer kun je vragen in een privébericht. Ook voor andere vragen ben ik via een privébericht bereikbaar.
De stemmen die in dit topic staan worden niet meegesteld.



Krewella
Krewella

Krewella is offline

[2289]
Krewella zei op 26 feb 2014 - 18:25:
Oh ja - spion is natuurlijk een special. (toch? haha)
en true, het zou dom zijn, maar je weet het niet.
anyways - ik denk dat wat Emma zegt misschien wel klopt. Dat de badside een middenweg betreft activiteit zoekt. Alleen: is josette normaal inactief of actief? Ik weet het nog niet helemaal van iedereen, volgens mij verschilt het ook wel wat.

We hebben de militair arts natuurlijk ook nog. Krijgt hij te weten welke rol hij heeft beschermt voordat hij besluit die te laten leven? en dus iemand anders neer te maaien?

Kayley
Kayley

Kayley is offline

[15313]
Kayley zei op 26 feb 2014 - 18:26:
@Bella: Don't worry, ik bedoelde niet dat het geen slechte poging was, en je maakt echt vooruitgang sinds je eerste spel, het is gewoon dat ik, persoonlijk, vind dat het verder niet veel toevoegt aan de schamele dingen die we tot nu toe weten. Als iemand zich verspreekt, zoals Bo zegt, dan behaalt het uiteindelijk resultaten maar tot nu toe is er nog niets.

Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 26 feb 2014 - 18:27:
@Cynthia; alles behalve de reguliere wolven en burgers is special.

xEmma
xEmma

xEmma is offline

[18528]
xEmma zei op 26 feb 2014 - 18:30:
@ Cynthia: Josette is over het algemeen wel actief en laat altijd wel wat van zich horen, maar spamt over het algemeen niet het topic even enthousiast onder als bijvoorbeeld ikzelf.
De militair arts krijgt, denk ik, alleen de username te horen. Nu de spion er uit is, hebben we het voordeel dat de militair arts altijd iemand kan redden en zeker kan zijn dat het een goodsider is.

xDevilBitch
xDevilBitch

xDevilBitch is offline

[10099]
xDevilBitch zei op 26 feb 2014 - 20:40:
Moriarty was behoorlijk uit het veld geslagen door Morans dood, maar dat mocht de operatie niet in de weg zitten. De maanden van voorbereiding, al het werk en geld dat erin was gaan zitten, kon hij niet verloren laten gaan doordat zijn emoties met hem aan de haal waren gegaan.
Sherlock Holmes was nog steeds op de been. Zijn aartsvijand. Zo goed als de enige die de operatie in gevaar kon brengen. Hoe graag Moriarty ook met hem speelde, hij was immers één van de weinigen die zijn niveau enigszins kon bijbenen, ze moesten van hem af zien te komen.
Sherlock meteen zelf aanvallen bleek een lastige opgave te zijn. Die vervelende arts was voortdurend bij hem in de buurt. Het zou een logische stap zijn om die dan maar uit te schakelen, maar een poging daartoe mislukte.
Wie kon hij in vredesnaam nog meer aanvallen? Er moest een manier zijn om Sherlock te breken. Een manier naast John Watson. Uiteindelijk wist hij het. Er was nog één optie.
Meteen gaf hij zijn sniper de opdracht haar op te sporen en uit te schakelen. Als zij dood was, zou Sherlock misschien niet breken, maar het zou ongetwijfeld invloed op hem hebben. Minstens net zo veel als Morans dood op hemzelf, dacht Moriarty. Genoeg om er met een snelle aanval een einde aan te kunnen maken.
Maar uiteindelijk kwam de sniper van ongedane zaken terug. Ze was onvindbaar en alle databases zeiden dat ze al gestorven was. Hoe kon hij nou een dood persoon vermoorden? Moriarty werd woedend. Eerst Sebs dood en nu dit! Hou zou de sniper persoonlijk de nek omdraaien, maar wist dat hij helaas afhankelijk van hem was.


De wolven hebben geprobeerd Schrödinger’s cat te lunchen.

Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 26 feb 2014 - 20:54:
Dit had gewoon écht niet beter gekund.

nellekeheems
nellekeheems

nellekeheems is offline

[40]
nellekeheems zei op 26 feb 2014 - 21:09:
Maar nu weten de wolven wel wie Schrödinger's cat is...

Krewella
Krewella

Krewella is offline

[2289]
Krewella zei op 26 feb 2014 - 21:15:
True, maar dit is wel echt fijn. Want nu hebben wij meer tijd en als de kat hints kan droppen, kunnen we ook proberen een verdachte uit te sluiten. Way ay!

Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 26 feb 2014 - 21:15:
Ja, maar wat moeten ze ermee? Die zodanig verdacht maken dat de waarzegster haar scant? Ik betwijfel of dat gaat werken. En áls het gaat werken, weet de waarzegster meteen wie de wolven zijn en dan hebben we alsnog best wel gewonnen. Dus ik gok dat de ondergang van Schrödinger's cat proberen te beramen een zeer riskante keus zou zijn.
Ik heb mijn stem voor morgen alvast opgestuurd, 't gaat toch niemand verbazen naar wie die gaat.

Krewella
Krewella

Krewella is offline

[2289]
Krewella zei op 26 feb 2014 - 21:24:
Bodine heeft gelijk. De wolven hebben er niet zo heel veel aan dat ze weten wie de kat is, ik denk eerder dat ze nu chagrijnig zijn geworden van het feit dat ze geen goodie hebben kunnen lunchen.
Which is cool.

Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 26 feb 2014 - 21:29:
Ik ben me wel 't hoofd aan 't breken over wie eventueel de tweede wolf zou zijn. Ik houd Pauline voorlopig een paraplu boven 't hoofd, wat voor mij de keuze vooral tussen Cynthia en Emma legt, momenteel. Ik kan er niet zo goed tegen dat ik gisteren een rock solid theorie had wat Emma betreft, maar die nu niet meer weet.

xEmma
xEmma

xEmma is offline

[18528]
xEmma zei op 26 feb 2014 - 21:52:
Hahaha de wolven maken echt leuke keuzes.

Ik denk dat het eigenlijk wel belangrijk is om te weten wie poesje mauw speelt. Niet opdat we haar niet lynchen, want dan blijft ze toch leven, maar opdat we dan weten wie de badside er uit wilde hebben en dat we vanuit daar verder kunnen denken.

Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 26 feb 2014 - 21:57:
Ook een goede.
Maar pas als je zelf probeert te hinten, merk je hoe blind iedereen is voor hints. Dus misschien heeft de kat ook al wel gehint, maar pikken we 't gewoon niet op.
Who wants to deduce with me?

Kayley
Kayley

Kayley is offline

[15313]
Kayley zei op 26 feb 2014 - 21:59:
We kunnen niet blindelings op hints af gaan want als meerdere mensen zich proberen voor te doen als de kat weten we nog niet wie te lynchen, maar de waarzegger kan wel niet scannen. Dus we moeten voorzichtig zijn.

Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 26 feb 2014 - 22:01:
Natuurlijk moeten we er niet blind op af gaan, maar we kunnen ze op z'n minst in overweging nemen.



1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14