Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Forum » Forum Spelletjes » Dark Age: The Return of the Consulting Criminal (Speeltopic)

Dark Age: The Return of the Consulting Criminal (Speeltopic)

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14
xDevilBitch
xDevilBitch

xDevilBitch is offline

[10099]
xDevilBitch zei op 21 feb 2014 - 12:36:
“Fucking little Irish bastard.”
De whiskyfles spatte kapot tegen het televisiescherm. Drank stroomde over het beeld, maar wist de man die daar verschenen was niet het zwijgen op te leggen. Hoewel de stem verdraaid was, wist hij al wie hem hij aan zou treffen voor hij een blik op het scherm had geworpen. Toch kwam het als een schok.
“Did you miss me?”
Dat had hij zeker. Drie jaar! Het was drie jaar geleden sinds die klootzak een kogel door zijn eigen kop had gejaagd. Drie jaar, en hij miste hem nog iedere dag.
Woest stond Sebastian Moran op. Drie jaar en de klootzak had niet eens de moeite genomen hem op te zoeken. Alsof hij niets was. Alsof zij niets waren geweest. Jammer dan, hij zou hem zelf wel vinden.

Ondertussen schrok Mycroft op uit zijn gedachtes. “Did you miss me?” klonk er uit de autoradio.
“Kinderachtig, broertje,” mompelde hij, maar een splitseconde later realiseerde hij dat er iets niet klopte. Ten eerste had Sherlock te weinig kennis van hacken om in te kunnen breken in de radio van zijn beveiligde auto en ten tweede zou de jongste Holmes broer zijn stem niet verdraaid hebben. Het moest dus wel iets anders zijn.
Dat werd bevestigd toen hij op het scherm keek. Het geluid bleek een gezicht te hebben waarvan zijn maag samentrok. “Nog niet wegrijden,” beval hij terwijl hij zijn telefoon uit zijn jaszak viste. “Maak je maar klaar, broertje. Ik heb je hier nodig. Hij is terug.”
“Weg, terug – neem nou toch eens een besluit. En wie?”
“Moriarty.”

________________________________________

Hallo en welkom bij het speeltopic van het zeventiende spelletje Dark Age op dit forum. Dit is het topic waar het spel gespeeld wordt. Doe je niet mee of ben je dood? Post hier dan alsjeblieft niet, maar verplaats je naar het Praattopic (tenzij je net gestorven bent en je je laatste woorden nog mag uitspreken natuurlijk)

Specials in dit spelletje:
Waarzegger: Goodsider. Mag om de dag iemand scannen, waarna hij haar rol te horen krijgt.
Militair arts: Goodsider. Mag voor iedere lunch iemand beschermen. Als hij de persoon die geluncht wordt beschermt, mag hij één persoon neerschieten. De lunch blijft dan leven. Kiest hij om niemand neer te schieten, dan sterft de lunch wel. Mag ook één persoon meenemen in zijn dood.
Schrödinger's cat - Godsider. Schrödinger's cat kan niet gelyncht/geluncht worden (want je weet niet zeker of 'ie leeft, dus kun je 'm ook niet doden), maar zodra de ziener 'm scant, is 'ie dood.
Spion - Badsider. Mag om de dag iemand scannen. Zodra hij de wolven heeft gevonden, sluit hij zich bij ze aan en mag hij ook met ze communiceren en lunchen.

Alle specials gaan in na de eerste lunch.
___
De deelnemers:
1. Kayley
2. Pline
3. Bodine
4. Bella01
5. williewortel
6. nellekeheems
7. missxangel
8. Krewella
9. realMe
10. xEmma

De goodside:
Sherlock Holmes - tovenaar
John Watson - militair arts
Mycroft Holmes - waarzegger
Greg Lestrade - tovenaar
Mrs Hudson - tovenaar
Mary Morstan - tovenaar
Irene Adler - Schrödinger's cat

De badside:
Jim Moriarty - wolf
Sniper - wolf
Sebastian Moran - spion
___

Omdat ik te laat begonnen ben, wil ik de eerste lynch graag naar morgen verplaatsen. Die is dus op zaterdag 22/02 om 20.30. De eerste lunch is de avond erna, ook om 20.30.

Stemmen moet gebeuren in een privébericht. Als dat niet mogelijk is, mag je me ook mailen/whatsappen etc. Naar mijn mailadres en nummer kun je vragen in een privébericht. Ook voor andere vragen ben ik via een privébericht bereikbaar.
De stemmen die in dit topic staan worden niet meegesteld.



nellekeheems
nellekeheems

nellekeheems is offline

[40]
nellekeheems zei op 25 feb 2014 - 17:56:
en dat scannen weet je toch iemand zn rol?

xEmma
xEmma

xEmma is offline

[18528]
xEmma zei op 25 feb 2014 - 18:00:
Ja, de Waarzegger (of Spion) mag aan de host eenmaal per lynch+lunch aan de host vragen wat iemands rol is.

Bella01
Bella01

Bella01 is offline

[527]
Bella01 zei op 25 feb 2014 - 18:36:
Yesss, ik heb wifi! ^-^
Ik heb geen idee op wie ik moet gaan stemmen, maar ik heb toch een slecht gevoel bij Angela. (Of ben ik nou gek?)
God, ik heb echt weinig wifi, en het wordt steeds minder.
Ik ga nu alvast stemmen.

xEmma
xEmma

xEmma is offline

[18528]
xEmma zei op 25 feb 2014 - 18:45:
Wat iedereen tot nu toe heeft gezegd wat betreft op wie ze gaan stemmen.

Kayley - Nelleke
Nelleke - Angela
Angela - Cynthia
Bella - Angela
Emma - Angela

Het ziet er naar uit dat Angela er uit zal gaan.

Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 25 feb 2014 - 18:54:
Ik ga op Angela, omdat ik Kayley niet vertrouw. Echter: Kay stemt op Bella, dus dan ga ik er vanuit dat die 't niet is. Daarbij duwt ze de aandacht heel subtiel van Angela af, zodra dier naam valt.
Daarbij vind ik Ang d'r beredenering nogal scheef: als de badside slim is, stemmen ze op haar? "Want dan is er een goodsider minder". Net alsof ze de enige in het spel is die nog goodsider is.
Dus ik gok dat mijn stem naar Angela gaat.

xDevilBitch
xDevilBitch

xDevilBitch is offline

[10099]
xDevilBitch zei op 25 feb 2014 - 20:49:
Zodra hij de beelden op televisie had gezien, had Greg Lestrade zich naar Scotland Yard gehaast. Op zijn vrije dag nota bene! Onderweg borrelden de zorgen al op in z’n hoofd. Ze hadden Sherlock weggestuurd. Hoe moest hij Moriarty oppakken zonder hulp van de beste detective van Londen?
Mycroft belde gelukkig al snel om de teurgkomst van zijn broertje te melden. Desondanks zat Lestrade twee dagen totaal vermoeid achter zijn bureau. Hij dronk wat van zijn koffie, maar zelfs de dubbele espresso was niet genoeg om hem scherp te houden na twee dagen doorbikkelen op zo goed als geen slaap.
Hij hoorde de deur van zijn kantoor opengaan. “Ugh. Hebben we eindelijk iets?” mompelde hij.
“Vermoedelijk,” zei een zware stem die hij niet herkende. Hij draaide zich om, maar bevroor meteen zodra hij de persoon die net was binnengekomen zag.
“Wat brengt u hier?” vroeg hij verbaasd aan de persoon die hij herkende als de minister van justitie.
“We hebben een tip gekregen. U schijnt een ongekwalificeerd persoon op deze vaak gezet te hebben. Heeft u enig idee hoe gevaarlijk deze crimineel is, meneer?”
“Maar natuurlijk!” stamelde Greg meteen.
“Ik denk het niet. We kunnen u hier nu niet gebruiken. Komt u mee alstublieft.”
“Ik begrijp het niet.”
“Komt u mee, dan kunt u nog wat spullen van huis halen voor het vliegtuig vertrekt.”
“Vliegtuig? Wacht, ho. Mag ik even bellen?”
“Naar Mycroft Holmes zeker?” Zijn stem klonk spottend. “Zeer zeker niet. Als u het echt wil weten: hij is de reden dat u het land uit moet. We kunnen het risico niet lopen dat u de zaken nog gecompliceerder maakt door uw connecties. Dus, komt u alstublieft mee. Dan zullen er geen gewonden vallen.” De man trok een pistool uit zijn zak.
Lestrade zuchtte verslagen. “Oké dan.” Hij stond op en liep achter de man aan naar buiten. Zijn koude koffie was het enige wat de politiemedewerkers nog van hem vonden.


Vandaag is Angela gelyncht. Zij was Greg Lestrade, een tovenaar.

Lynch
Kayley – Bella01 (1)
Pline – missxangel
Bodine – Kayley
Bella01 – nellekeheems (1)
nellekeheems – nellekeheems (2)
missxangel – Krewella (2)
Krewella – missxangel (2)
xEmma – Krewella

Herstemming
Kayley – Kayley (1)
Pline – missxangel
Bodine – missxangel
Bella01 – missxangel
nellekeheems – missxangel
missxangel – Krewella (6)
Krewella – missxangel (1)
xEmma – missxangel

Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 25 feb 2014 - 20:51:
Noooooooooooooooooooooo. Of all people, Lestrade. My poor heart.

xEmma
xEmma

xEmma is offline

[18528]
xEmma zei op 25 feb 2014 - 20:55:
Ik vraag me af waarom Kayley niet gestemd heeft? Want ik heb dit topic juist omhoog geschopt opdat het nog gezien zou worden en ze is in die tijd online geweest.

Verder gaat het lastig worden om informatie te halen uit deze stemming zo.

Kayley
Kayley

Kayley is offline

[15313]
Kayley zei op 25 feb 2014 - 21:24:
Ik dacht dat ik mijn herstem-stem had ingestuurd. e-e Ik ben vandaag heel actief geweest omdat ik al mijn springuren in het studielandschap op school heb doorgebracht, op de computer, omdat al mijn vriendjes en vriendinnetjes wél les hadden. Het is dus niet dat ik het vergeten ben ofzo, ik dacht gewoon echt dat ik die gisteren al had ingestuurd omdat ik gisteren al wist dat ik op Nelleke ging.

Bella01
Bella01

Bella01 is offline

[527]
Bella01 zei op 25 feb 2014 - 21:59:
Shit, ik ben dus toch gek.. o.o

missxangel
missxangel

missxangel is offline

[1499]
missxangel zei op 26 feb 2014 - 11:56:
Jammer maar helaas. Succes met de rest van het spel

Pline
Pline

Pline is offline

[986]
Pline zei op 26 feb 2014 - 15:26:
Goed, I owe you guys wat activiteit dus bij deze.

Het valt me op dat er extreem veel mensen op Angela zijn gegaan tijdens de herstemming. Hopelijk kunnen we daar verder in het spel nog iets mee.
Verder heb ik voor mezelf even een lijstje gemaakt en dat deel ik dus even met jullie:

1. Kayley
Heb ik op dit moment niet echt veel over te zeggen, ze is actief en dat zijn we van haar gewoon.

2. Pline
Ik ben tot nu toe enorm inactief geweest en doe dus mijn best om dat te veranderen maar ik heb het enorm druk met school, maar komt wel goed.
Oke, mijn Angela stem was dus random en ik ben daar bij de herstemming gewoon bij gebleven omdat ik gewoon geen tijd had om alles eens rustig te bekijken enzo dus ik heb dat hier dan ook niet laten weten...

3. Bodine
Het valt me op dat Bo nogal weinig gepost heeft dit spelletje en dat het steeds vrij korte posts zijn.
Ben ik eigenlijk niet zo gewoon maar misschien veranderd dat nog wel, het is nog maar het begin van het spel.

4. Bella01
Beschouw ik niet meer als nieuw, ze heeft ook al redelijk wat spelletjes meegespeeld en speelt ook heel actief mee.
Ze zegt verdacht weinig maar heeft ook wel aangegeven dat ze ergens is met heel weinig wifi dus misschien kan het daar wel aan liggen.

6. nellekeheems
Is nog nieuw en heeft het vorige spelletje aangegeven dat ze het nogal ingewikkeld vond om te volgen. Op dit moment kan ik geen mening over haar geven omdat we haar speelstijl niet kennen maar het is al goed dat ze probeert om het spel te volgen.

8. Krewella
Beschouw ik ook niet meer als nieuwtje, ze speelt nu toch al haar vierde of vijfde spelletje als ik het goed heb dus dat moet wel al los lopen. Ze is als eerste op Angela gegaan en dat twee lynches lang met als enige motivatie dat het vreemd is dat Angela eens snel gereageerd heeft. Ook bij de herstemming heeft ze vrij veel mensen achter zich weten krijgen om op Angela te stemmen doordat ze vond dat Angela nogal heftig reageerde.

10. xEmma
Idem als bij Kay, ze is heel actief. Over haar kan ik wel nog niet zoveel inschatten, misschien dat dat later wel komt.


Owkay ik heb dit op school gemaakt en ik weet dus niet of alles klopt maar goed.
Feedback altijd welkom he

xEmma
xEmma

xEmma is offline

[18528]
xEmma zei op 26 feb 2014 - 15:43:
Wat heerlijk, zo'n lange post!

Het is inderdaad lastig om wat over iedereen te zeggen. Er is nog niet zo veel gebeurd en het is een redelijk stil spelletje daardoor. Ik hoop dat er wat meer leven in de brouwerij komt.

Ik volg even Paulines goede voorbeeld.

Kayley
Kayley is de enige die niet op Angela stemde, wat ik ook wel begrijp, want we hadden eigenlijk niet zo veel tegen haar. Bodine heeft het gehad over haar verandering in haar stemgedrag in de eerste ronde, en dat is inderdaad wel een beetje opvallend. Voor mij niet sterk genoeg om heel enthousiast met een vinger naar haar te gaan wijzen, maar wel iets om in het achterhoofd te houden. Verder heeft ze nog niets raars gezegd, volgens mij, maar heel erg grondig heb ik het topic ook nog niet doorgelezen.

Pauline
Inderdaad niet heel erg actief, maar dat is al begonnen voor het spelletje en het lijkt me dus geen tactiek. Bovendien heeft ze zojuist de langst post in dit spelletje tot nu toe geplaatst, dus ik denk niet dat we iets moeten zoeken achter haar inactiviteit. Het maakt het wel lastig om daardoor wat over haar te zeggen.

Bodine
Bodine gaf ook in het schrijfwedstrijdtopic al aan dat ze het druk heeft met school. Ze is inderdaad stiller dan normaal, maar ze komt zich wel braaf om de zoveel tijd melden. Ik weet niet echt wat ik over haar verder kan zeggen. In mijn ogen heeft ze nog niets verdachts gedaan, maar veel is er ook niet om wat op te baseren.

Bella
Bella is stil, wat ze (zoals Kayley al opmerkte) ook was toen ze een badsider was. Nu geeft ze er echter een reden voor (geen internet) en toen was het haar eerste potje. Volgens mij durft ze ondertussen wel wat meer te zeggen.

Nelleke
Erg lastig omdat ze zo nieuw is. Het jammere is dat ze niet zo actief is, het is een stuk lastiger om het spel te leren als je niet enthousiast meedoet. Ik weet niet wat ik van haar moet vinden, echt no clue.

Cynthia
Het is inderdaad wel opvallend dat ze twee keer op Angela stemde, maar als ze echt random is gegaan, is het wel mogelijk. De kans is misschien wat kleiner, maar het kan wel. Het is dus wel opvallend, maar ik vind het niet per se super verdacht. Stel de Spion had nog in het spel gezeten en Angela bleek de Waarzegger te zijn, dan wel. Ik zie echter geen reden waarom de badside Angela er zo graag uit zou willen hebben en waarom, als dat zo was geweest, ze haar niet gewoon zouden lunchen.

Emma
That's me. Hi.

Kortom: We hebben nogal weinig en ik vind nog niet iemand verdacht.

Maaarrrr. We hebben natuurlijk wel de lunch van Josette en daar kunnen we misschien meer informatie uit halen dan we tot nu toe gedaan hebben. Josette is over het algemeen redelijk actief, er zitten best een paar mensen in het spel die minder actief zijn dan zij. We hebben een paar keer een badside gehad die een leuk spel belangrijker vond dan winnen en daarom telkens de inactieve speelsters lunchte. Ik vind dat Josette niet onder de actiefste speelsters valt, dus de badside speelt waarschijnlijk vanuit een andere hoek.
Niet dat dit super nuttige informatie is of zo, maar misschien snappen we de lunch van vanavond beter als we dit in ons achterhoofd houden?

Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 26 feb 2014 - 16:03:
Kayley
Ik vertrouw d'r gewoon niet. Simple as that.

Pauline
First things first: thumbs up voor je lange post!
Dan nog een vraagje aan jou: ik heb al een aantal keer Kay laten vallen. Heb je daaroverheen gelezen, of vond je het zo insignificant dat je het links hebt laten liggen (of speel je met haar samen en wil je haar uit de spotlight houden)?

Bodine
Bezwijkt zowat onder haar studiedruk en is daarom minder actief dan jullie misschien gewend zijn. En heeft het idee dat haar berichtjes niet grondig genoeg gelezen worden.

Bella
Emma heeft een punt: ze was de vorige keer ook stil als badsider. Maar als ze daar een reden voor geeft, zoek ik er verder niet zo veel achter (plus, redenerend vanuit mijn wantrouwen tegenover zekere personen, durf ik haar redelijk veilig te stellen).

Nelleke
Ik ben er vrij zeker van dat zij het niet is, omdat 1) haar medewolf haar wel opgetrommeld zou hebben om te stemmen en 2) ik was ooit wolf met Wilma en heb haar daarom op Skype - ze vroeg van de week (volgens mij gisteren) namens Nelleke aan me of er gestemd moest worden en als Nelleke wolf was geweest, zou ze dat wel aan haar mede-wolf hebben gevraagd. Ik weet niet of het de bedoeling is dat ik dit hier neerzet, maar het is informatie waar ik me op baseer, dus ik deel het bij deze met jullie. Ik hoop dat jullie begrijpen dat het nooit mijn bedoeling is geweest over deze informatie te beschikken.

Cynthia
Is nogal druk met 'r studie, naar mijn weten. Verder zou ze best wolf kunnen zijn, maar ik verdenk haar op 't moment niet echt.

Emma
Gisteren had ik een hele solid theorie over waarom ze geen wolf is, maar ik had geen tijd om het hier neer te zetten & nu weet ik 't niet meer. Ik ga m'n best doen om 't weer te herinneren.

Bella01
Bella01

Bella01 is offline

[527]
Bella01 zei op 26 feb 2014 - 17:54:
Mc donald!! En dat betekent meer wifi, yoehooe! ^-^
Mm, zal ik proberen om een lijst te maken?

Kayley
Mm, geen flauw idee wat ik van haar moet denken.

Pline
Is niet zo heel actief, maar als de reden van Emma klopt snap ik het wel.

Bodine
Lees ik het verkeerd, of geeft Bo ons hints?
En heeft het idee dat haar berichtjes niet grondig genoeg gelezen worden.
Dus, moet ik haar berichten opnieuw grondig gaan lezen?

Bella01
Ik ben behoorlijk stil, maar meneer Duitsland geeft mij niet genoeg wifi.. >=(

nellekeheems
Vind haar nog steeds 'nieuw.' Maar dat betekent niet dat ik haar zomaar veilig stel.

Krewella
Zo te zien is ze druk met haar studie, ik weet ook niet wat ik van haar moet denken.

xEmma
Mm, ze speelt actief mee. Verder vind ik niet dat ze heel verdacht doet.


Zo, ik heb m'n best gedaan. xd
Ik ga m'n best doen om meer actief te zijn. ^-^



1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14