Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Forum » Forum Spelletjes » Dark Age: The Return of the Consulting Criminal (Speeltopic)

Dark Age: The Return of the Consulting Criminal (Speeltopic)

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13
xDevilBitch
xDevilBitch

xDevilBitch is offline

[10099]
xDevilBitch zei op 21 feb 2014 - 12:36:
“Fucking little Irish bastard.”
De whiskyfles spatte kapot tegen het televisiescherm. Drank stroomde over het beeld, maar wist de man die daar verschenen was niet het zwijgen op te leggen. Hoewel de stem verdraaid was, wist hij al wie hem hij aan zou treffen voor hij een blik op het scherm had geworpen. Toch kwam het als een schok.
“Did you miss me?”
Dat had hij zeker. Drie jaar! Het was drie jaar geleden sinds die klootzak een kogel door zijn eigen kop had gejaagd. Drie jaar, en hij miste hem nog iedere dag.
Woest stond Sebastian Moran op. Drie jaar en de klootzak had niet eens de moeite genomen hem op te zoeken. Alsof hij niets was. Alsof zij niets waren geweest. Jammer dan, hij zou hem zelf wel vinden.

Ondertussen schrok Mycroft op uit zijn gedachtes. “Did you miss me?” klonk er uit de autoradio.
“Kinderachtig, broertje,” mompelde hij, maar een splitseconde later realiseerde hij dat er iets niet klopte. Ten eerste had Sherlock te weinig kennis van hacken om in te kunnen breken in de radio van zijn beveiligde auto en ten tweede zou de jongste Holmes broer zijn stem niet verdraaid hebben. Het moest dus wel iets anders zijn.
Dat werd bevestigd toen hij op het scherm keek. Het geluid bleek een gezicht te hebben waarvan zijn maag samentrok. “Nog niet wegrijden,” beval hij terwijl hij zijn telefoon uit zijn jaszak viste. “Maak je maar klaar, broertje. Ik heb je hier nodig. Hij is terug.”
“Weg, terug – neem nou toch eens een besluit. En wie?”
“Moriarty.”

________________________________________

Hallo en welkom bij het speeltopic van het zeventiende spelletje Dark Age op dit forum. Dit is het topic waar het spel gespeeld wordt. Doe je niet mee of ben je dood? Post hier dan alsjeblieft niet, maar verplaats je naar het Praattopic (tenzij je net gestorven bent en je je laatste woorden nog mag uitspreken natuurlijk)

Specials in dit spelletje:
Waarzegger: Goodsider. Mag om de dag iemand scannen, waarna hij haar rol te horen krijgt.
Militair arts: Goodsider. Mag voor iedere lunch iemand beschermen. Als hij de persoon die geluncht wordt beschermt, mag hij één persoon neerschieten. De lunch blijft dan leven. Kiest hij om niemand neer te schieten, dan sterft de lunch wel. Mag ook één persoon meenemen in zijn dood.
Schrödinger's cat - Godsider. Schrödinger's cat kan niet gelyncht/geluncht worden (want je weet niet zeker of 'ie leeft, dus kun je 'm ook niet doden), maar zodra de ziener 'm scant, is 'ie dood.
Spion - Badsider. Mag om de dag iemand scannen. Zodra hij de wolven heeft gevonden, sluit hij zich bij ze aan en mag hij ook met ze communiceren en lunchen.

Alle specials gaan in na de eerste lunch.
___
De deelnemers:
1. Kayley
2. Pline
3. Bodine
4. Bella01
5. williewortel
6. nellekeheems
7. missxangel
8. Krewella
9. realMe
10. xEmma

De goodside:
Sherlock Holmes - tovenaar
John Watson - militair arts
Mycroft Holmes - waarzegger
Greg Lestrade - tovenaar
Mrs Hudson - tovenaar
Mary Morstan - tovenaar
Irene Adler - Schrödinger's cat

De badside:
Jim Moriarty - wolf
Sniper - wolf
Sebastian Moran - spion
___

Omdat ik te laat begonnen ben, wil ik de eerste lynch graag naar morgen verplaatsen. Die is dus op zaterdag 22/02 om 20.30. De eerste lunch is de avond erna, ook om 20.30.

Stemmen moet gebeuren in een privébericht. Als dat niet mogelijk is, mag je me ook mailen/whatsappen etc. Naar mijn mailadres en nummer kun je vragen in een privébericht. Ook voor andere vragen ben ik via een privébericht bereikbaar.
De stemmen die in dit topic staan worden niet meegesteld.



missxangel
missxangel

missxangel is offline

[1499]
missxangel zei op 24 feb 2014 - 10:58:
hahaha, goed bezig!

Kayley
Kayley

Kayley is offline

[15313]
Kayley zei op 24 feb 2014 - 11:41:
Ik denk dat de lunch op Josette random was, want verder zie ik geen reden om haar specifiek eruit te halen. Er kán meer achter zitten, maar dan is het heel vergezocht, en helpt het ons nog niet om ergens heen te leiden.
Het is een goed begin, want nu heeft de badside niemand die er voor hen de specials uit kan zoeken, maar verder brengt het ons ook niet veel op.
Ik wil niet nog een keer random gaan in de lynch tho, daar hou ik in principe al niet van maar voor de eerste lynch kan het niet anders. Voor de tweede misschien wel... /:

xEmma
xEmma

xEmma is offline

[18528]
xEmma zei op 24 feb 2014 - 12:23:
Josette heeft geen stemmen tegen gekregen in de stemronde, dus dat kan een reden zijn geweest waarom ze geluncht is, dat we zo min mogelijk verbanden kunnen leggen. Josette stemde zelf op Bodine, maar veelzeggend is dat niet.
Ik ben erg blij dat de Spion er uit ligt, want ze was nu natuurlijk nog een stuk gevaarlijker dan normaal. Waar ze gewoonlijk alleen achter mensen hun rollen kan komen, kon ze nu ook Schrödinger's Cat vermoorden. De kans dat we die goodsider nu kwijtraken, is een stuk kleiner, zolang de Waarzegger maar geen fout maakt.

Kayley
Kayley

Kayley is offline

[15313]
Kayley zei op 24 feb 2014 - 12:39:
Maar als Schrödinger's Cat ontdekt wordt, dan kunnen de badsiders zich net zo goed op al de anderen richten want zelfs als die persoon blijft overleven, als de rest dood gaat dan wint de badside alsnog.
Én iedereen kan zich voordoen als die kat, en dan scant de waarzegger die persoon niet om de kat veilig te stellen terwijl het evengoed een wolf kan zijn.
Die rol maakt het redelijk tricky.

xEmma
xEmma

xEmma is offline

[18528]
xEmma zei op 24 feb 2014 - 12:52:
Natuurlijk kan de badside ook winnen als de kat nog in leven is, maar dat neemt niet weg dat het fijn is die rol nog wel in ons midden te hebben. Misschien probeert de badside de volgende lunch wel Schrödinger's Cat te lunchen en zijn wij helemaal gelukkig.
Iedereen kan zich inderdaad voordoen als de kat, maar de kat zelf heeft dat natuurlijk door (als ze actief is) en de kat zelf kan veel roekelozer spelen. (Behalve op het einde misschien, als een badsider onder druk staat en niets meer te verliezen heeft.)
Bovendien: iedereen die zich voordoet als kat, kunnen we, als we willen, "testen" door te lynchen.

Kayley
Kayley

Kayley is offline

[15313]
Kayley zei op 24 feb 2014 - 12:57:
Als de kat geluncht wordt, dan weten zij wie de kat is en wij niet, tho, toch? Geen idee of ze daar wat mee kunnen, maar dan weten ze wel meer dan wij en dat idee vind ik maar niets.
True, maar doordat we dat nu hier zetten gaan ze dat waarschijnlijk niet meer proberen.

xEmma
xEmma

xEmma is offline

[18528]
xEmma zei op 24 feb 2014 - 13:13:
Ja, als ze proberen van de kat af te komen, weten zij een rol meer dan wij. Dat is inderdaad niet heel prettig want het geeft stof tot allemaal nieuwe strategiën, maar de lunch is dan wel mislukt en dat is altijd fijn.

Kayley
Kayley

Kayley is offline

[15313]
Kayley zei op 24 feb 2014 - 13:15:
True, want het is 2-6 en een mislukte lunch betekent dat het nog geen 2-4 kan worden. Dus de kat is een goed redmiddel, maar ik heb er persoonlijk nog nooit mee gespeeld dus ik weet niet aan wat voor shenanigans ik me kan verwachten, y'know?

xEmma
xEmma

xEmma is offline

[18528]
xEmma zei op 24 feb 2014 - 13:20:
Ja, volgens mij zitten er een beetje veel badsiders in het spel, want als de Spion er nog in had gezeten, stond het nu als 5 - 3 en was de komende lynch al super cruciaal geweest, want als er dan geen Specials lynches/lunches zouden voorkomen, zou het spel morgen al gedaan zijn geweest.
Ik heb ook nog nooit met Schrödinger's Cat gespeeld, maar in jouw Special zaten ook een aantal nieuwe rollen en dat kwam ook goed. (:

Edit (13:22): Wat ik me net realiseer en super fijn is, is dat de militair arts niet meer bang hoeft te zijn dat zij de Spion per ongeluk redt. Ze kan natuurlijk verkeerd schieten, maar ze houdt in ieder geval geen badsider in leven.

Kayley
Kayley

Kayley is offline

[15313]
Kayley zei op 24 feb 2014 - 13:35:
Het is tricky om te bepalen of de balans goed zit of niet met de spion, want het kan evengoed dat die, zoals bij dit spel, er uit gaat voor ze haar medebadside heeft gevonden of dat die een heel spel lang overleeft zonder ze te vinden. Dat maakt haar een geïsoleerde badsider en dan speelt ze vooral voor zichzelf. Maar als ze meteen de badside vindt, dan is de balans helemaal naar de knoppen.
Maar met Schrödinger's Cat zit de balans op zich wel goed.

Ik had militair arts niet eens gelezen (oops?), maar het is een coole rol en (hopelijk) komt hij nog van pas. Als die persoon de waarzegger vindt en die beschermt, voel ik me goed bij onze kansen.

xEmma
xEmma

xEmma is offline

[18528]
xEmma zei op 24 feb 2014 - 13:42:
Tja, ik had vorige keer Bodine inderdaad pas na zes dagen gevonden volgens mij. Maar toen was de badside natuurlijk ook meteen al gehalveerd, want ook toen was Wilma in een keer er uit.

Ik vind de nieuwe rollen echt leuk en heb hierdoor ook meer zin in het spel dan de laatste keren. Er zijn allemaal nieuwe mogelijkheden en we waren ondertussen een beetje bezig met steeds hetzelfde te herhalen. Nu kunnen we allemaal coole, nieuwe theorieën bedenken omdat er simpelweg meer is om nu rekening mee te houden.

xDevilBitch
xDevilBitch

xDevilBitch is offline

[10099]
xDevilBitch zei op 24 feb 2014 - 16:34:
(is het trouwens duidelijk dat de specials vanaf nu gebruikt mogen worden? Anders: bij deze.)

Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 24 feb 2014 - 16:40:
We hebben vrij weinig om ons op te baseren en omdat het me opvalt dat Kayley ineens van stemgedrag verandert, gaat mijn stem naar haar vanavond.

xEmma
xEmma

xEmma is offline

[18528]
xEmma zei op 24 feb 2014 - 16:54:
Ik ga eten bij een vriendinnetje en heb daar geen internet. Ik stem random, want we hebben nog niets. Sorry Cynthia.

Kayley
Kayley

Kayley is offline

[15313]
Kayley zei op 24 feb 2014 - 17:57:
Hebben Nelleke en Bella al iets gepost in het topic?



1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13