Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Forum » Forum Spelletjes » Dark Age: The Return of the Consulting Criminal (Speeltopic)

Dark Age: The Return of the Consulting Criminal (Speeltopic)

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14
xDevilBitch
xDevilBitch

xDevilBitch is offline

[10099]
xDevilBitch zei op 21 feb 2014 - 12:36:
“Fucking little Irish bastard.”
De whiskyfles spatte kapot tegen het televisiescherm. Drank stroomde over het beeld, maar wist de man die daar verschenen was niet het zwijgen op te leggen. Hoewel de stem verdraaid was, wist hij al wie hem hij aan zou treffen voor hij een blik op het scherm had geworpen. Toch kwam het als een schok.
“Did you miss me?”
Dat had hij zeker. Drie jaar! Het was drie jaar geleden sinds die klootzak een kogel door zijn eigen kop had gejaagd. Drie jaar, en hij miste hem nog iedere dag.
Woest stond Sebastian Moran op. Drie jaar en de klootzak had niet eens de moeite genomen hem op te zoeken. Alsof hij niets was. Alsof zij niets waren geweest. Jammer dan, hij zou hem zelf wel vinden.

Ondertussen schrok Mycroft op uit zijn gedachtes. “Did you miss me?” klonk er uit de autoradio.
“Kinderachtig, broertje,” mompelde hij, maar een splitseconde later realiseerde hij dat er iets niet klopte. Ten eerste had Sherlock te weinig kennis van hacken om in te kunnen breken in de radio van zijn beveiligde auto en ten tweede zou de jongste Holmes broer zijn stem niet verdraaid hebben. Het moest dus wel iets anders zijn.
Dat werd bevestigd toen hij op het scherm keek. Het geluid bleek een gezicht te hebben waarvan zijn maag samentrok. “Nog niet wegrijden,” beval hij terwijl hij zijn telefoon uit zijn jaszak viste. “Maak je maar klaar, broertje. Ik heb je hier nodig. Hij is terug.”
“Weg, terug – neem nou toch eens een besluit. En wie?”
“Moriarty.”

________________________________________

Hallo en welkom bij het speeltopic van het zeventiende spelletje Dark Age op dit forum. Dit is het topic waar het spel gespeeld wordt. Doe je niet mee of ben je dood? Post hier dan alsjeblieft niet, maar verplaats je naar het Praattopic (tenzij je net gestorven bent en je je laatste woorden nog mag uitspreken natuurlijk)

Specials in dit spelletje:
Waarzegger: Goodsider. Mag om de dag iemand scannen, waarna hij haar rol te horen krijgt.
Militair arts: Goodsider. Mag voor iedere lunch iemand beschermen. Als hij de persoon die geluncht wordt beschermt, mag hij één persoon neerschieten. De lunch blijft dan leven. Kiest hij om niemand neer te schieten, dan sterft de lunch wel. Mag ook één persoon meenemen in zijn dood.
Schrödinger's cat - Godsider. Schrödinger's cat kan niet gelyncht/geluncht worden (want je weet niet zeker of 'ie leeft, dus kun je 'm ook niet doden), maar zodra de ziener 'm scant, is 'ie dood.
Spion - Badsider. Mag om de dag iemand scannen. Zodra hij de wolven heeft gevonden, sluit hij zich bij ze aan en mag hij ook met ze communiceren en lunchen.

Alle specials gaan in na de eerste lunch.
___
De deelnemers:
1. Kayley
2. Pline
3. Bodine
4. Bella01
5. williewortel
6. nellekeheems
7. missxangel
8. Krewella
9. realMe
10. xEmma

De goodside:
Sherlock Holmes - tovenaar
John Watson - militair arts
Mycroft Holmes - waarzegger
Greg Lestrade - tovenaar
Mrs Hudson - tovenaar
Mary Morstan - tovenaar
Irene Adler - Schrödinger's cat

De badside:
Jim Moriarty - wolf
Sniper - wolf
Sebastian Moran - spion
___

Omdat ik te laat begonnen ben, wil ik de eerste lynch graag naar morgen verplaatsen. Die is dus op zaterdag 22/02 om 20.30. De eerste lunch is de avond erna, ook om 20.30.

Stemmen moet gebeuren in een privébericht. Als dat niet mogelijk is, mag je me ook mailen/whatsappen etc. Naar mijn mailadres en nummer kun je vragen in een privébericht. Ook voor andere vragen ben ik via een privébericht bereikbaar.
De stemmen die in dit topic staan worden niet meegesteld.



Kayley
Kayley

Kayley is offline

[15313]
Kayley zei op 26 feb 2014 - 17:58:
Als we allemaal gaan rehashen wat Pauline zegt, zonder echt te formuleren wat je nu eigenlijk dénkt, dan komen we nergens.

Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 26 feb 2014 - 17:59:
Sorry hoor Kay, maar de enige die niet echt nieuwe argumenten inbrengt, is tot nu toe Bella. Maar zij probeert tenminste iets te zeggen - als ze niet echt iets te verzinnen heeft, dan is het toch fijn dat ze 't op z'n minst probeert ipv dat ze gewoon stilletjes toekijkt? Als ze nooit begint met proberen, kan ze ook niet leren & beter worden.

Krewella
Krewella

Krewella is offline

[2289]
Krewella zei op 26 feb 2014 - 18:03:
Eerste stem was random, tweede was door de snelle/heftige reactie.

Ikke. Ben inderdaad druk met mijn studie. Ik heb nu wel vakantie, maar ook dat neemt de drukte niet weg. Toch zal ik proberen zoveel mogelijk online te komen, wat vooral 's ochtends en 's avonds gaat zijn. Yeshh.

Even kijken.
Bo: waarom vertrouw je Kay niet? Of is dat gewoon instinctief zoals ik bij Angela? ook al was dat dus ontrecht - sorry daarvoor.

Bella is inderdaad inactief. Ik geloof dat ze ongeveer 2 keer iets heeft gepost wat niet haar stem was en ook dat was niet veel informatie. (nou heb ik zelf ook niet niet heel veel nut gehad, aangezien Angela dus een tovenaar bleek)
Het eerste potje dat ik speelde waarbij ik er niet direct uit was, was zij inderdaad heel inactief en wolf en heeft ze zelf vrijgegeven dat dat haar tactiek is, dus wie weet.

Persoonlijk kan ik zelf nog niet echt indenken wie ik verdacht vind. Jullie zijn allemaal redelijk neutraal, so yeah.

Even verder kijken, dus.

Kayley
Kayley

Kayley is offline

[15313]
Kayley zei op 26 feb 2014 - 18:03:
True, maar tot nu toe zijn er vier lange posts met "zij is actief" en "zij is best nieuw maar niet nieuw genoeg". Er is een lunch vanavond en tot nu toe twee stemrondes die ons nog niets hebben opgebracht. Sorry dat ik dan niet bepaald onder de indruk ben van de lange posts, despite their length.

Het is goed dat ze probeert, dat zeg ik ook niet. Maar ^

Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 26 feb 2014 - 18:08:
Ik zeg ook niet per se dat we er direct iets aan hebben, maar het is fijn dat mensen moeite doen en je opmerking kwam nogal bot over. En - niet om lullig te doen, Kay, maar je bent zelf ook niet bepaald met sterke argumenten gekomen. Sterker nog: ik ben de enige die tot nu toe een naam heeft laten vallen, naar mijn idee. Dus er zijn vrijwel nul verdenkingen in het spel, en dus kan niemand zich echt verdelen en dus is het wél goed dat er een beetje een gesprek op gang komt, want hoe meer er gepraat komt, hoe groter de kans dat iemand zich verspreekt/er verdenkingen gaan vallen. Of de posts op zich nou impressive zijn of niet.

Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 26 feb 2014 - 18:10:
Verdelen is natuurlijk verdedigen.

xEmma
xEmma

xEmma is offline

[18528]
xEmma zei op 26 feb 2014 - 18:11:
We hebben op dit moment nog niet zoveel om onze stemmen op te baseren, dus alle posts lijken me welkom, ook als het geen bronnen aan nieuwe kennis zijn.

Verder, over Bodine: Ik heb de neiging om Bodine te vertrouwen omdat ze zo doorgaat over Kayley. Ik denk dat ze zich rustiger en onopvallender op zou stellen als ze bij de badside zou horen. Ik heb al haar berichtjes nog een keer gelezen, maar kan geen hints vinden. (Ik heb zelfs even de personages opgezocht en bekeken wie bij wie horen en dergelijke, maar ik vind geen verwijzingen of iets.)
Het is in mijn ogen goed mogelijk dat Bodine de Waarzegger is en in een keer Kayley gescand heeft en daarom er zo op doorgaat. Ik wil dat alleen niet al te makkelijk aannemen, want iedereen kan zich op een iemand storten, dat hoeft natuurlijk niet per se de Waarzegger te doen.
Er valt me namelijk niet heel erg veel op aan hoe Kayley speelt. Aan de andere kant hebben we natuurlijk ook niet zo veel om ons op te baseren.
Wat me wel opviel, is dat ze de lunch van Josette meteen een soort van opzij schuift. Ze zegt: "Ik denk dat de lunch op Josette random was, want verder zie ik geen reden om haar specifiek eruit te halen. Er kán meer achter zitten, maar dan is het heel vergezocht, en helpt het ons nog niet om ergens heen te leiden." En hoppa, het is gedaan met het onderwerp. Ik denk echter niet dat de lunch random was. Ik denk dat wolven altijd wel nadenken over wie ze lunchen.
Maar dit is allemaal geen sterk bewijs en niet zo veel, dus om Kayley echt als verdacht te bestempelen, gaat me misschien nog wat te ver. Het is wel een mogelijkheid though.

Kayley
Kayley

Kayley is offline

[15313]
Kayley zei op 26 feb 2014 - 18:11:
Ik wil best dat er een gesprek op gang komt, zoals wij nu bezig zijn. Maar Pauline's "template" copy pasten en dan een beetje anders verwoorden wat de vorige persoon zegt, is geen gesprek. Daarom zei ik ook dat het niets helpt, en dit had ik niet vermeld: ténzij het verder leidt naar dingen.
In het beste geval proberen ze vanavond Schrödinger's Cat te lunchen want dan hebben we wat meer tijd.

Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 26 feb 2014 - 18:13:
@Emms; ja, 't lijkt me ook dat de wolven nadenken over de lunch. Maar waarom zouden ze Josette eruit willen?

Krewella
Krewella

Krewella is offline

[2289]
Krewella zei op 26 feb 2014 - 18:17:
is het mogelijk dat de spion en de wolven elkaar al hadden gevonden en dat zo hebben afgesproken? of kon de spion nog niet scannen?

xEmma
xEmma

xEmma is offline

[18528]
xEmma zei op 26 feb 2014 - 18:18:
@ Bodine: Not sure. Ik had er eerder al wat over gezegd, dus dit wordt ook geen nieuwe informatie, maar het lijkt er dus op dat het geen badside is die het spel zo levendig mogelijk wil houden en daarom alle inactieven luncht. Natuurlijk hebben we pas een lunch gehad, dus is dit misschien een beetje snel om te zeggen, maar toch.
Misschien zoekt de badside de middenweg op wat betreft activiteit? Het kan bijvoorbeeld zo zijn dat we een actieve en een inactieve wolf hebben, en dat ze niet in hun "eigen groepjes" durven te lunchen, zeg maar.
Stel Klaas, Jan en Piet zijn inactief en Piet is een wolf. Als je Klaas en Jan dan luncht en daarna overstapt naar een actieveling, dan valt het op dat er een iemand gespaard wordt. Ik denk vast te ver door, maar misschien willen ze de aandacht niet op die manier naar hun trekken, of zo.

Edit (18:18): @ Cynthia: Nee, de Spion mag altijd pas scannen na de eerste lunch. Anders hadden ze haar ook niet gelunchd ;'

Kayley
Kayley

Kayley is offline

[15313]
Kayley zei op 26 feb 2014 - 18:18:
Ik bedoelde niet random als in, "ik ga met de natte vinger even iemand aanduiden" en ik wilde de lunch ook niet van de tafel schuiven, ik wilde gewoon zeggen wat ik dacht en dat er daarna niets meer over is gezegd is ook niet mijn schuld. Als het een redelijk "finiete" toon had, dan heb ik dat gewoon verkeerd geformuleerd.
Ik denk eerder dat de badside voor Josette is gegaan omdat ze één van de paar spelers was die geen stemmen tegen kreeg. Dat zegt veel minder dan iemand die bij voorbeeld twee stemmen tegen krijgt, want dan wordt ze gelinkt aan iemand. De enige naar wie Josette linkt, is Bodine en ik ben bijna zeker dat díe stem wel helemaal random.org was.

@Cynthia: scannen mag pas na de eerste lunch, en de eerste lunch was de spion, dus ze konden elkaar nog niet gevonden hebben.
Daarbij zie ik geen nuttige reden om de spion te lunchen als je weet wie het is, want dan ontneem je jezelf de mogelijkheid om specials er uit te scannen.

Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 26 feb 2014 - 18:20:
@Cynthia; die kon nog niet scannen. Plus: je bent wel echt een mongool als je je eigen spion vermoordt (sorry).

Bella01
Bella01

Bella01 is offline

[527]
Bella01 zei op 26 feb 2014 - 18:23:
@Kayley: Oh, ik probeerde het alleen...

xEmma
xEmma

xEmma is offline

[18528]
xEmma zei op 26 feb 2014 - 18:24:
@ Bella: Het is heel goed dat je het probeerde hoor! En het is sowieso handig voor jezelf ook om alles op een rijtje te hebben, wordt het wat overzichtelijker van.



1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14