Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Forum » Forum Spelletjes » Dark Age: The Return of the Consulting Criminal (Speeltopic)

Dark Age: The Return of the Consulting Criminal (Speeltopic)

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14
xDevilBitch
xDevilBitch

xDevilBitch is offline

[10099]
xDevilBitch zei op 21 feb 2014 - 12:36:
“Fucking little Irish bastard.”
De whiskyfles spatte kapot tegen het televisiescherm. Drank stroomde over het beeld, maar wist de man die daar verschenen was niet het zwijgen op te leggen. Hoewel de stem verdraaid was, wist hij al wie hem hij aan zou treffen voor hij een blik op het scherm had geworpen. Toch kwam het als een schok.
“Did you miss me?”
Dat had hij zeker. Drie jaar! Het was drie jaar geleden sinds die klootzak een kogel door zijn eigen kop had gejaagd. Drie jaar, en hij miste hem nog iedere dag.
Woest stond Sebastian Moran op. Drie jaar en de klootzak had niet eens de moeite genomen hem op te zoeken. Alsof hij niets was. Alsof zij niets waren geweest. Jammer dan, hij zou hem zelf wel vinden.

Ondertussen schrok Mycroft op uit zijn gedachtes. “Did you miss me?” klonk er uit de autoradio.
“Kinderachtig, broertje,” mompelde hij, maar een splitseconde later realiseerde hij dat er iets niet klopte. Ten eerste had Sherlock te weinig kennis van hacken om in te kunnen breken in de radio van zijn beveiligde auto en ten tweede zou de jongste Holmes broer zijn stem niet verdraaid hebben. Het moest dus wel iets anders zijn.
Dat werd bevestigd toen hij op het scherm keek. Het geluid bleek een gezicht te hebben waarvan zijn maag samentrok. “Nog niet wegrijden,” beval hij terwijl hij zijn telefoon uit zijn jaszak viste. “Maak je maar klaar, broertje. Ik heb je hier nodig. Hij is terug.”
“Weg, terug – neem nou toch eens een besluit. En wie?”
“Moriarty.”

________________________________________

Hallo en welkom bij het speeltopic van het zeventiende spelletje Dark Age op dit forum. Dit is het topic waar het spel gespeeld wordt. Doe je niet mee of ben je dood? Post hier dan alsjeblieft niet, maar verplaats je naar het Praattopic (tenzij je net gestorven bent en je je laatste woorden nog mag uitspreken natuurlijk)

Specials in dit spelletje:
Waarzegger: Goodsider. Mag om de dag iemand scannen, waarna hij haar rol te horen krijgt.
Militair arts: Goodsider. Mag voor iedere lunch iemand beschermen. Als hij de persoon die geluncht wordt beschermt, mag hij één persoon neerschieten. De lunch blijft dan leven. Kiest hij om niemand neer te schieten, dan sterft de lunch wel. Mag ook één persoon meenemen in zijn dood.
Schrödinger's cat - Godsider. Schrödinger's cat kan niet gelyncht/geluncht worden (want je weet niet zeker of 'ie leeft, dus kun je 'm ook niet doden), maar zodra de ziener 'm scant, is 'ie dood.
Spion - Badsider. Mag om de dag iemand scannen. Zodra hij de wolven heeft gevonden, sluit hij zich bij ze aan en mag hij ook met ze communiceren en lunchen.

Alle specials gaan in na de eerste lunch.
___
De deelnemers:
1. Kayley
2. Pline
3. Bodine
4. Bella01
5. williewortel
6. nellekeheems
7. missxangel
8. Krewella
9. realMe
10. xEmma

De goodside:
Sherlock Holmes - tovenaar
John Watson - militair arts
Mycroft Holmes - waarzegger
Greg Lestrade - tovenaar
Mrs Hudson - tovenaar
Mary Morstan - tovenaar
Irene Adler - Schrödinger's cat

De badside:
Jim Moriarty - wolf
Sniper - wolf
Sebastian Moran - spion
___

Omdat ik te laat begonnen ben, wil ik de eerste lynch graag naar morgen verplaatsen. Die is dus op zaterdag 22/02 om 20.30. De eerste lunch is de avond erna, ook om 20.30.

Stemmen moet gebeuren in een privébericht. Als dat niet mogelijk is, mag je me ook mailen/whatsappen etc. Naar mijn mailadres en nummer kun je vragen in een privébericht. Ook voor andere vragen ben ik via een privébericht bereikbaar.
De stemmen die in dit topic staan worden niet meegesteld.



Kayley
Kayley

Kayley is offline

[15313]
Kayley zei op 24 feb 2014 - 20:28:
Mijn uitleg voor Bella was ook niet sterk en is ondertussen onderuit gehaald. Er is gewoon niet veel om op af te gaan op het moment. Cynthia is ook redelijk nieuw.
Dus ik ga haar in het oog houden, maar ik vind haar nog niet per se verdacht.
Dat is het probleem- nog niemand heeft zich voor mij tot nu toe verdacht gemaakt. We hebben helemaal niets uit de lunch kunnen halen. De lynch lijkt mij ook redelijk random. Een hele boel mensen hebben niet bij de herstemming gestemd maar 3/5 gingen op Wilma, dat is nog het meest verdachtte tot nu toe en zelfs dat is niet echt substantial.

Pline
Pline

Pline is offline

[986]
Pline zei op 24 feb 2014 - 20:33:
Huhn wie stemt er allemaal op Angela?
(Oke ik ga afwassen en dan pc opstarten)

xEmma
xEmma

xEmma is offline

[18528]
xEmma zei op 24 feb 2014 - 20:34:
@ Angela: Er zijn nog geen sterke theorieën of bewijzen, er is maar een lynch en lunch geweest.

Cynthia is nieuw, relatief, maar ik weet niet of ze nieuw genoeg is om zonder reden tweemaal op dezelfde te stemmen.

xDevilBitch
xDevilBitch

xDevilBitch is offline

[10099]
xDevilBitch zei op 24 feb 2014 - 20:36:
We hebben weer een gelijkspel. Tot 22.00 kunnen jullie je herstem sturen op Krewella, missxangel en nellekeheems.

Kayley
Kayley

Kayley is offline

[15313]
Kayley zei op 24 feb 2014 - 20:37:
Hmm. Wie hebben op Nelleke gestemd? Of dat mogen we niet weten, zeker?
Ik stem liever iemand inactief eruit, en Cynthia en Angela, al posten ze niet héél veel, posten wel meer dan Nelleke. Dus ik denk dat mijn stem naar Nelleke gaat, maar we hebben nog even dus ik kijk even naar wat jullie denken.

Krewella
Krewella

Krewella is offline

[2289]
Krewella zei op 24 feb 2014 - 20:38:
@angela zoals ik al zei: random is random. Vorige keer ging ik ook random op iemand en stemde ik daarna ook op die persoon, puur en alleen omdat ik verder niet echt kijk naar de eerste stemming. Daar valt vaak niet veel uit te halen, zeker niet met gelijke stand. Of ik ben daar te onervaren voor, maar swa.
En nee - ik heb inderdaad geen sterke reden en ook dat heb ik gezegd...

Edit: Ik vind het wel apart dat je er zo heftig op reageert

missxangel
missxangel

missxangel is offline

[1499]
missxangel zei op 24 feb 2014 - 20:52:
Er is voor mij geen link of theorie en jij was voor mij de enige waar ik op kon stemmwn met een motivatie, zonder random te hoeven gaan. Niet heftig, gewoon een revhtvaardiging voor mezelf.

Voor de herstemming blijf ik bij mijn stem

Krewella
Krewella

Krewella is offline

[2289]
Krewella zei op 24 feb 2014 - 21:06:
@angela ik zie niet in waarom het extreem raar is dat ik nog een keertje op jou stem, als de eerste stemming altijd random is zover ik weet
het enige wat ik zei, was dat ik het misschien enigszins verdacht vond dat je direct reageerde - of dat misschien nog niet eens. Ik luister gewoon naar mijn gevoel.
Daarbij voelde je je toch zo dusdanig aangevallen dat je ook op Kay inging, terwijl die juist positief over je praatte. Dat is ook vreemd, vind ik.

xDevilBitch
xDevilBitch

xDevilBitch is offline

[10099]
xDevilBitch zei op 24 feb 2014 - 22:23:
Ik heb nog steeds maar twee herstemmen, dus daar kan ik niets mee. Daarom stel ik de herstemming uit tot morgen 20.30 (degenen die al een tweede stem hebben ingestuurd (per privébericht) hoeven dat niet opnieuw te doen).

xEmma
xEmma

xEmma is offline

[18528]
xEmma zei op 24 feb 2014 - 23:08:
Ik heb weer internet, maar wacht nog even met stemmen. Hopelijk gebeurt er nog wat.

xEmma
xEmma

xEmma is offline

[18528]
xEmma zei op 25 feb 2014 - 16:37:
Laten we dit niet vergeten.

Ik vind dat Angela inderdaad een beetje heftig reageert, maar daar moet ik wel wan toevoegen dat ik vaak Angela's manier van spelen niet snap en het dus lastig vind om daar conclusies uit te trekken. Vorig potje bijvoorbeeld, was ze er opeens van overtuigd dat Nelleke per se badside moest zijn omdat Nelleke op haar stemde. Ik snapte die redenering toen niet en nu eigenlijk nog steeds niet. Dit potje vind ze Cynthia verdacht omdat ze twee keer achter elkaar op Angela stemt. Dit komt inderdaad niet heel vaak voor, maar ik vind het niet genoeg om iemand verdacht te vinden. Als Cynthia per se Angels er uit had willen hebben en wolf was geweest, had ze haar gewoon kunnen lunchen. (En misschien heeft Cynthia wel een reden om Angela er graag uit te willen?)
Angels reageert redelijk fel en ik snap niet waarom. Ik weet alleen niet helemaal zeker of dat niet gewoon Angela's standaard manier van spelen is, of iets om ons zorgen over te maken.
Op dit moment hebben we echter zo weinig dat ik toch een beetje naar Angela neig. Iets is beter dan niets, nietwaar?

Verder doen Cynthia en Nelleke mee aan de herstemming. Nelleke is nog zo nieuw dat ik het ook bij haar lastig vind om iets te zeggen, bovendien zegt ze niet zo heel veel. Op dit moment heb ik nog geen slecht gevoel bij Cynthia, maar na een stemronde hebben we natuurlijk nog niet zo veel om op te baseren.

Als er niets meer gebeurt, verander ik waarschijnlijk mijn stem naar Angela. Ik had willekeurig gestemd op Cynthia, maar ik zie net wat meer redenen om mijn stem te veranderen dan te houden.

Wat vinden jullie allemaal van alles?

nellekeheems
nellekeheems

nellekeheems is offline

[40]
nellekeheems zei op 25 feb 2014 - 17:23:
Moet iedereen vanavond stemmen?

xEmma
xEmma

xEmma is offline

[18528]
xEmma zei op 25 feb 2014 - 17:25:
Ja, voor de herstemming. Je kan kiezen tussen Angela (missxangel), Cynthia (Krewella) en jezelf.

nellekeheems
nellekeheems

nellekeheems is offline

[40]
nellekeheems zei op 25 feb 2014 - 17:45:
Oke, ik ga stemmen op Angela, omdat ze nog redelijk fel reageerd op Cynthia. (Maar is het slim om 2x op dezelfde te stemmen)

xEmma
xEmma

xEmma is offline

[18528]
xEmma zei op 25 feb 2014 - 17:54:
Het gebeurt niet vaak dat in de eerste twee rondes iemand twee keer op dezelfde persoon stemt. Als er twee keer random wordt gestemd, is de kans simpelweg groter dat het twee verschillende spelers zijn op wie je stemt.
Ik weet niet of het slim is of niet. Het is wel iets opvallends, dus als Cynthia liever niet de aandacht naar zich toetrekt (omdat ze wolf zou zijn, bijvoorbeeld), zou het niet verstandig zijn. Maar misschien heeft ze Angela gescand en probeert ze zo een hint te geven.
We zijn nog zo aan het begin van het spel dat er veel mogelijkheden zijn.



1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14