Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Forum » Forum Spelletjes » DA: The Host (speeltopic)

DA: The Host (speeltopic)

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16
MyReflection
MyReflection

MyReflection is offline

[1630]
MyReflection zei op 25 okt 2014 - 21:48:
De zoeklichten gaan door de grot heen. Iedereen houdt zijn adem in, terwijl ze zich tegen de wand drukken. Het geluid van de helikopter weerkaatst tegen de wanden. Ome Jeb kijkt naar het angstige gezicht van Wanda. Ze weet dat ze haar zoeken. Ze kijkt naar Melanie. Melanie kijkt haar aan. Langzaam vervaagt het geluid. De helikopter gaat terug naar de basis.
‘Waarom zoeken ze Wanda nog?’ De vraag van Jamie stelt iedereen zichzelf. Hij is de enige die hem uit durft te spreken.
‘Ik denk dat ze niet alleen nog naar Wanda zoeken. Ze zullen de rest ook wel zoeken. Ze moeten doorhebben waar we mee bezig zijn.’ Jared slaat zijn armen beschermend om Melanie heen.
‘We stelen steeds meer van de onze terug. Dat kan niet onopgemerkt blijven.’ Kyle kijkt naar Sunny. Ze lacht naar hem. Ze is maar al te blij dat ze heeft mogen blijven leven.
‘We moeten nog voorzichtiger zijn. Ze mogen ons niet vinden of we zijn er geweest. Ik wil dat ieder van jullie me belooft extra voorzichtig te zijn.’ Ome Jeb kijkt iedereen een voor een aan. Allemaal knikken ze. Behalve Ian. Maar voordat hij zijn mond open heeft getrokken, spreekt ome Jeb zijn beroemde zijn. ‘Het is mijn huis, dus mijn regels. Als je je er niet aan wilt houden, ben je vrij om te gaan.’ Ook Ian bindt in. Allemaal staren ze naar de lucht. Iedereen vraagt zich af wat er komen gaat.


regeltopic

rollen
goodside
- wanda - beschermer
-Melanie - waarzegger
- Jamie - cupido
- Ian - gezegende
- Jared - jager
- Ome Jeb - dorpsgek
- Kyle - huidenwisselaar
- Sunny - heks
- Meggie - verwisselaar
- Doc - burgemeester
- Walter - gokker

badside
- Darren - verhuller
- Doorkruist diepe wateren - omzetter
- Zoeker - spion
- Genezer Breit Vuur - welp

deelnemers
1. Bodine
2. Ivana (IDzayn)
3. Julia (MoonRocker)
4. Cynthia (Krewella)
5. Daan (x DevilBitch)
6. Jennifer (Chayenne)
7. Mascha (neversay)
8. Mirthe (SunriseDream)
9. Melina (MelintjeX1DX)
10. Jamila (Bliebxx)
11. Pauline (Pline)
12. Josette (realMe)
13. Bella (Bella01)
14. Wilma (williewortel)
15. Emma (xEmma)

eerste lynch: maandag 27 oktober 21.00
eerste lunch: dinsdag 28 oktober 21.00
tweede lynch: woensdag 29 oktober 21.00
tweede lunch: donderdag 30 oktober 21.00
derde lynch: zaterdag 1 november 12.00
derde lunch: zondag 2 november 21.00
vierde lynch: maandag 3 november 21.00
vierde lunch: dinsdag 4 november 21.00



Stemmen moet gebeuren via een pbtje… stemmen die in het topic staan maar niet worden doorgestuurd tellen niet mee.



Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 31 okt 2014 - 23:16:
@Juul; tsja. Maar ze kan ook gewoon om de hoek komen met "Ja maar toen ging het mis dus dat zou ik niet nog een keer doen". Plus ze heeft mogelijk toetsweek... Ze heeft in de afgelopen lynch ook random op mij gestemd, dus mogelijk leest ze überhaupt niet mee. 'k Weet 't niet.

Krewella
Krewella

Krewella is offline

[2289]
Krewella zei op 31 okt 2014 - 23:20:
Guys. Ik zeg ook niet dat ik niet mee kan praten. Ik kan alleen nu geen theorie verzinnen en had het heel druk 's all.

Maar. Bella heeft haar inactiviteit dus al eens gebruikt als baddie. Maar eigenlijk ik dit slechts een aanname voor dit potje. Dus ik weet niet.
Daan had het erover dat Cupido een gewone burger is als haar pijlen zijn afgevuurd, maar dit kun je niet weten - tenzij je gekoppeld bent. Lijkt me althans. (Of het was een vergissing)
Melinda en Ivana zeggen beide dat ze als zij heks zouden zijn het ook vroeg zouden uitvoeren (de special) misschien dat 1 van hen daadwerkelijk de heks is?
Natuurlijk kan het ook zo zijn dat ze het zeggen zodat we er niet aan denken dat ze wel eens badside zouden kunnen zijn. Of 1 van hen misschien.

Het probleem is dat we niet weten of de spion de badside al heeft gevonden, maar de kans is wel aanwezig. In dit geval moeten we voort maken.

MoonRocker
MoonRocker is offline

[11046]
MoonRocker zei op 31 okt 2014 - 23:20:
@Bo: ja, dat bedoel ik dus met dat ze weet dat het voortaan verdacht is.

Ik weet eigenlijk helemaal niet meer of ik nou op Bella wil stemmen. Eigenlijk wel, maar zo lang ze niks zegt kan ik niet écht zeggen of ik haar werkelijk verdacht vind of niet en we kunnen het ons niet bepaald veroorloven nog een goodie te verliezen. Dit zou zoveel makkelijker zijn als we een (actieve) waarzegger of dorpsgek hadden D:

MelintjeX1DX
MelintjeX1DX

MelintjeX1DX is offline

[624]
MelintjeX1DX zei op 31 okt 2014 - 23:22:
@Cyn, als ik de heks zou zijn, zou ik dan niet iets meer kleine hintjes verstoppen in mijn berichten?

Krewella
Krewella

Krewella is offline

[2289]
Krewella zei op 31 okt 2014 - 23:25:
@Melinda zou kunnen, maar hierdoor maak je jezelf alleen maar meer verdacht. De heks is namelijk een goodie en nu je op deze manier duidelijk maakt dat je dat niet bent (zeer waarschijnlijk), is de kans groot dat je een wolf bent.

Edit: ik bedoel dus dat je door de rol van een goodsider af te weren verdacht wordtm

MoonRocker
MoonRocker is offline

[11046]
MoonRocker zei op 31 okt 2014 - 23:26:
@Melina: dat hoeft niet. Misschien weet je wel niet hoe je goed kunt hinten? Misschien is dit wel je hint? Weten wij veel!

Aan de ene kant is 't niet héél belangrijk dat we weten wie de heks is (misschien moeten we hier maar over ophouden, voordat de welp het ook kan raden en haar opeet!!!), want ze is nu toch specialloos. Aan de andere kant helpt het wel dat we op die manier mensen kunnen uitsluiten van de badside, maar, like I said, als wij 't weten, weet de welp het ook en gaat ze er waarschijnlijk alsnog aan en dat moeten we niet hebben.

Edit:
@Cyn: ze kan ook verbergen dat ze een bepaalde rol heeft om geen slachtoffer te worden van de welp. En waarom zou een goodsider zich op deze manier verdacht maken? Dat is niet heel logisch. Bovendien zou een badsider er wel wat meer op hinten dat zij wél de vermoede goodsiderrol heeft.

MelintjeX1DX
MelintjeX1DX

MelintjeX1DX is offline

[624]
MelintjeX1DX zei op 31 okt 2014 - 23:26:
@Cyn, ja oké daar heb je een punt.
(het is trouwens Melina, just saying )

Edit:
Oke we houden er over op

Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 31 okt 2014 - 23:28:
@Juul; Of als de heks iets zou zeggen, want die weet mogelijk dingen.
@Melina; ja, of niet. Dit is niet vervelend bedoeld, maar je hebt weinig ervaring en de mogelijkheid bestaat nog steeds dat het welp Jamila's rol op de één of andere manier wist. In dat geval is ze bijzonder oplettend, want volgens mij hebben wij het allemaal gemist, dus moet je des te voorzichtiger zijn met de hints die je dropt. Dus ik denk niet dat je per se meer hints zou verstoppen in je berichten als je de heks was.

Krewella
Krewella

Krewella is offline

[2289]
Krewella zei op 31 okt 2014 - 23:28:
@melina scusa voor mijn typfout.

Toch denk ik dat het welp tussen melina en ivana zit.

SunriseDream
SunriseDream

SunriseDream is offline

[68]
SunriseDream zei op 31 okt 2014 - 23:29:
Sorry dat ik een beetje inactief ben. Dit is mijn tweede potje en ik weet niet niet hoe jullie allemaal aan die theorieen zo snel komen.

De heks denk ik dat die schrok van twee namen. Ook dat ze dadelijk dood was en niet haar krachten heeft gebruikt.
Ik moet nu gaan stemmen, want morgen kan ik niet meer. Dus ik ga voor bella. Ze is inactief en als het verleden is wat jullie zeggen kan het wel zijn dat ze een baddie is.

MoonRocker
MoonRocker is offline

[11046]
MoonRocker zei op 31 okt 2014 - 23:31:
@Bo: dat was ik al lang weer vergeten! Maar inderdaad, de heks kan natuurlijk proberen subtiel duidelijk te maken wie zij heeft beschermd/wie lunchprooi was. Hoewel dat niet betekent dat die persoon per se geen badsider is (want stel ze heeft de lunch van de badside voorkomen en die van de welp door laten gaan, dan kan het zijn dat de badside heeft geprobeerd de welp of spion te lunchen).

@Cyn: waarom?

MelintjeX1DX
MelintjeX1DX

MelintjeX1DX is offline

[624]
MelintjeX1DX zei op 31 okt 2014 - 23:31:
oké, misschien is het inderdaad niet slim om veel hinten te droppen en het is gewoon jammer dat er nog niet veel hints te vinden zijn in dit potje. Ik zie wel of morgen meer hints komen.

Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 31 okt 2014 - 23:32:
Ik twijfel een beetje. Want als de heks ons een hele goede hint kan geven over wie ze gered heeft, dan kunnen wij in de richting van de wolven gaan denken en weten we misschien wie we kunnen lynchen. Als wij op deze manier een baddie kunnen lunchen (het liefst de omzetter, hihi), dan hebben we weer een stap voor + een kans minder voor de spion om haar metgezellen te vinden (aangenomen dat ze die nog niet gevonden heeft), en... Misschien is de heks het dan wel waard?

MoonRocker
MoonRocker is offline

[11046]
MoonRocker zei op 31 okt 2014 - 23:42:
Tja, als je 't zo zegt, dan misschien wel ja. Maar of de heks daar zo blij van wordt...? [hoewel iedereen moet begrijpen dat ze speelt voor een team & niet voor zichzelf, of course]

Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 31 okt 2014 - 23:42:
Overigens vermoed ik dat de heks van de lunches degene heeft gered die haar het waardevolst leek. Dus ik probeer nu heel erg te peilen wie in dat stadium van het spel het actiefst waren... Of misschien de beste spelers gezien hun ervaring.

In ieder geval neig ik ernaar om Juul uit te sluiten, gezien zij volgens mij het actiefst is/was. En Jamila na haar het actiefst, dus dan zou Juul me de enige lijken die boven haar verkozen kon worden. Maar ja - misschien keek de heks naar ervaring, niet activiteit. Dan hebben meerdere spelers een streepje voor op Jamila.

Overigens kan het een strategie zijn, maar ik weet bijvoorbeeld dat Daan iemand is die niet graag de "goede" spelers eruit jaagt om het spel voor zichzelf makkelijk te maken. Dus dan zou zij me nu bijvoorbeeld geen baddie lijken, omdat ze dan dus duidelijk een goede/actieve speler geluncht zou hebben (gezien ofwel Jamila/ofwel een beter iemand geluncht werd maakt het in dit geval niet uit door wie Jamila geluncht is). Tenzij ze natuurlijk de spion is (ik neem aan dat het welp gewoon luncht zodra ze denkt een goede gok te kunnen wagen, ongeacht de waarde van een speler, want ze heeft veel minder "mogelijkheden" dan de rest van de badside).

Tsja... Mijn conclusie is dat ik niet denk dat we op kunnen houden met het discussiëren over de heks, omdat we zo weinig informatie hebben en er dus zo veel afhangt van wat zij mogelijk gedaan heeft; wat haar motieven en haar mogelijkheden waren.

Bestaat overigens niet de mogelijkheid dat de heks gewoon haar geliefde gered heeft?



1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16