Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Forum » Forum Spelletjes » DA: The Host (speeltopic)

DA: The Host (speeltopic)

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16
MyReflection
MyReflection

MyReflection is offline

[1630]
MyReflection zei op 25 okt 2014 - 21:48:
De zoeklichten gaan door de grot heen. Iedereen houdt zijn adem in, terwijl ze zich tegen de wand drukken. Het geluid van de helikopter weerkaatst tegen de wanden. Ome Jeb kijkt naar het angstige gezicht van Wanda. Ze weet dat ze haar zoeken. Ze kijkt naar Melanie. Melanie kijkt haar aan. Langzaam vervaagt het geluid. De helikopter gaat terug naar de basis.
‘Waarom zoeken ze Wanda nog?’ De vraag van Jamie stelt iedereen zichzelf. Hij is de enige die hem uit durft te spreken.
‘Ik denk dat ze niet alleen nog naar Wanda zoeken. Ze zullen de rest ook wel zoeken. Ze moeten doorhebben waar we mee bezig zijn.’ Jared slaat zijn armen beschermend om Melanie heen.
‘We stelen steeds meer van de onze terug. Dat kan niet onopgemerkt blijven.’ Kyle kijkt naar Sunny. Ze lacht naar hem. Ze is maar al te blij dat ze heeft mogen blijven leven.
‘We moeten nog voorzichtiger zijn. Ze mogen ons niet vinden of we zijn er geweest. Ik wil dat ieder van jullie me belooft extra voorzichtig te zijn.’ Ome Jeb kijkt iedereen een voor een aan. Allemaal knikken ze. Behalve Ian. Maar voordat hij zijn mond open heeft getrokken, spreekt ome Jeb zijn beroemde zijn. ‘Het is mijn huis, dus mijn regels. Als je je er niet aan wilt houden, ben je vrij om te gaan.’ Ook Ian bindt in. Allemaal staren ze naar de lucht. Iedereen vraagt zich af wat er komen gaat.


regeltopic

rollen
goodside
- wanda - beschermer
-Melanie - waarzegger
- Jamie - cupido
- Ian - gezegende
- Jared - jager
- Ome Jeb - dorpsgek
- Kyle - huidenwisselaar
- Sunny - heks
- Meggie - verwisselaar
- Doc - burgemeester
- Walter - gokker

badside
- Darren - verhuller
- Doorkruist diepe wateren - omzetter
- Zoeker - spion
- Genezer Breit Vuur - welp

deelnemers
1. Bodine
2. Ivana (IDzayn)
3. Julia (MoonRocker)
4. Cynthia (Krewella)
5. Daan (x DevilBitch)
6. Jennifer (Chayenne)
7. Mascha (neversay)
8. Mirthe (SunriseDream)
9. Melina (MelintjeX1DX)
10. Jamila (Bliebxx)
11. Pauline (Pline)
12. Josette (realMe)
13. Bella (Bella01)
14. Wilma (williewortel)
15. Emma (xEmma)

eerste lynch: maandag 27 oktober 21.00
eerste lunch: dinsdag 28 oktober 21.00
tweede lynch: woensdag 29 oktober 21.00
tweede lunch: donderdag 30 oktober 21.00
derde lynch: zaterdag 1 november 12.00
derde lunch: zondag 2 november 21.00
vierde lynch: maandag 3 november 21.00
vierde lunch: dinsdag 4 november 21.00



Stemmen moet gebeuren via een pbtje… stemmen die in het topic staan maar niet worden doorgestuurd tellen niet mee.



MoonRocker
MoonRocker is offline

[11046]
MoonRocker zei op 30 okt 2014 - 22:24:
@Daan: ik dacht van niet, maar nu twijfel ik; ik kijk het even na. En waarom lijkt je dat het logischt?

Edit: Cupido mag zelf weten wanneer hij/zij koppelt.

xDevilBitch
xDevilBitch

xDevilBitch is offline

[10099]
xDevilBitch zei op 30 okt 2014 - 23:06:
Wacht, ik was in de war met de rollen (heks/beschermer). De heks krijgt een naam door en beslist dan, dus negeer mijn opmerking over wat het logischt is. x.x
geef de schuld maar aan Cicero of zo - van te veel Latijn ga je net zulke onzin uitkramen

MoonRocker
MoonRocker is offline

[11046]
MoonRocker zei op 30 okt 2014 - 23:17:
Ah. Ik snapte al niet helemaal wat je bedoelde.

xEmma
xEmma

xEmma is offline

[18528]
xEmma zei op 31 okt 2014 - 10:08:
Okay, ik heb zoals beloofd braaf alles goed gelezen en ga proberen iets inhoudelijks te zeggen, maar ik moet eerlijk zeggen dat het een beetje tegenviel hoeveel informatie er in het topic te vinden was haha. Maar ja, ik ga maar hopen dat als ik een beetje een lange post maak, mensen iets hebben om over te gaan praten en dit spelletje een beetje actiever gaat worden.

Over het begin van het spel heb ik eigenlijk niet heel veel te zeggen. Het heeft ons in een nogal vervelende situatie gebracht, twee van onze sterkste specials zijn eruit, maar er is niet echt iets heel opvallends aan de stemmingen. Zeker de eerste niet, die lijkt compleet willekeurig. De tweede roept wel een kleine vraag op: zit er misschien een baddie in alle Marsstemmers? Het is wel makkelijk om met een groepje mee te gaan en zo minder op te vallen, zoals Daan al zei. We moeten ons echter wel realiseren dat Mars er bij de volgende stemming (zeer waarschijnlijk) eruit had gelegen wegens inactiviteit. Voor de badside was het dus fijner geweest om nu iemand anders te lynchen, want dan hadden we per se op Mars moeten stemmen volgende ronde als we niet twee mensen kwijt wilden zijn, en is het lastiger voor ons om de badside te vinden gezien we dan weer een betekeningsloze stemming zouden hebben.
Het is je natuurlijk afvragen of de badside zich heeft gerealiseerd dat ze inactiviteit in hun voordeel kunnen gebruiken, maar ik houd op dit moment even alle opties open en dit is eerlijk gezegd het enige dat in me opkwam toen ik naar de tweede stemming keek.
Ik heb wel nog even alle stemmen nagekeken met wat er in het topic werd aangekondigd en het ziet er naar uit dat de Verwisselaar haar kunstje nog niet gebruikt heeft. De Verwisselaar heeft een rol die het makkelijk maakt om zich bekend te maken, maar ja, waarschijnlijk wordt ze dan alleen maar prooi voor de baddies. (Of wordt ze omgezet tot baddie, wat met Dorien gebeurde toen ze Verwisselaar was.)

Dus niet zo veel over het begin, maar wat er gisteravond is gebeurd, is natuurlijk wel heel interessant.
1) De Heks heeft haar krachten ingezet.
2) Iemand heeft alsnog gekilld.

1) Misschien dat we er iets aan hebben als we ons af gaan vragen wie er geluncht zou worden. Misschien leren we iets over de badside als we hun slachtoffers kennen. Dat is vrij lastig natuurlijk, maar de Heks kan ook misschien subtiel helpen. Gezien de Welp meedoet en er een redelijke kans is dat de Spion nog alleen staat, heb ik de neiging aan te nemen dat het een van de actievere spelers is, want waarom zou je een inactieve zomaar beschermen? Het is sowieso al moeilijk zeggen wie er potentieel Spion en Welp zijn, maar van iemand die niet praat is dat natuurlijk nog een stuk lastiger. We hebben niet heel veel actieve spelers, dus dat zou de selectie al een stuk kleiner maken.
Aan de andere kant is het wel de eerste lunch waarbij de Heks haar krachten mocht gebruiken. Er is een redelijke kans dat de verhoudingen voor ons alleen maar slechter worden en dat de kans dat ze een baddie per ongeluk redt dus alleen maar groter worden. Misschien heeft het niets met de speler zelf te maken, maar had ze iets van "at the moment, the odds are in my favour". Voordat de nieuwe rollen kwamen en dus ook voordat er losse badsiders waren, gebruikte de Heks immers ook haar krachten meestal in de tweede lunch, aangezien ze dan iemand kon redden voordat ze er zelf uit lag.
Ik weet het niet, ik zou zelf denk ik niet zomaar iemand redden puur omdat ze als tweede wordt geluncht, maar weer: opties openhouden. In mijn oren klinkt de eerste optie wel wat waarschijnlijker though.

2) Toen ik gisteravond in mijn bedje lag, bedacht ik me opeens dat het misschien wel de Jager kon zijn die had gekilld op toevallig hetzelfde tijdstip, maar ik zag net dat er stond dat Jamila geluncht was, dus het zal toch wel de Welp zijn geweest. Ik heb alle berichten van Jamila nog een keer grondig doorgelezen, maar ik zie absoluut niets dat een hint zou kunnen zijn. Toch wel bizar though, het is de eerste keer dat de Welp mag gokken en in een keer is het raak. Ik heb het idee iets gemist te hebben in haar berichten, iemand die misschien wel wat ziet? De kans dat als de Welp puur gegokt zou hebben ze het goed zou hebben, is zo'n 9% (kans dat ze een goodie besluit te lunchen x de kans dat ze daar de goede rol op plakt). Redelijk laag natuurlijk, maar niet onmogelijk. Misschien had ze simpelweg echt geluk bij het gokken.

Nou, ik heb me aan mijn belofte van gisteren gehouden en een lang verhaal achtergelaten, hopelijk kunnen jullie er wat mee en komt het spel meer op gang. Misschien heb ik alleen dingen gezegd die iedereen al bedachthad, maar hopelijk zit er ook wat nieuws tussen.

MoonRocker
MoonRocker is offline

[11046]
MoonRocker zei op 31 okt 2014 - 13:03:
Wat je zegt over de Heks is niet helemaal waar, Emma, want:
~ Heks (special)
De Heks kan eenmaal in het spel iemands leven redden. Vanaf het begin zal elke keer wanneer er iemand vermoord wordt door lynch of lunch, aan de Heks gevraagd worden of ze haar Levensdrankje wil gebruiken. Dit kan ze maar één keer, en ze kan zichzelf niet redden. De heks mag meedoen met de lynch.

De heks had dus al drie keer eerder iemand kunnen redden, als ik mij niet vergis. Als je dat bedenkt, lijkt het me wel logisch dat de heks nu iemand heeft gered, omdat ze misschien bang was geworden dat ze haar special anders helemaal niet zou kunnen gebruiken én omdat ze nu natuurlijk twee namen doorkreeg (althans, dat neem ik aan, omdat er sprake was van twee lunches).

xEmma
xEmma

xEmma is offline

[18528]
xEmma zei op 31 okt 2014 - 13:09:
Volgens mij kunnen alle Specials pas na de eerste lunch functioneren, "specials mogen pas na de eerste lunch worden gebruikt" zei Kirsten op bladzijde twee. Dat maakt dit wel de tweede keer, maar eerste lunch waarbij de Heks haar krachten in kon zetten.

MoonRocker
MoonRocker is offline

[11046]
MoonRocker zei op 31 okt 2014 - 13:14:
Dan snap ik niet dat in de uitleg van de heks "vanaf het begin" staat.

xEmma
xEmma

xEmma is offline

[18528]
xEmma zei op 31 okt 2014 - 14:03:
Foutje in de uitleg, gok ik? Ik dacht dat de Heks altijd pas na de eerste lunch haar krachten mocht gebruiken, maar misschien laat mijn geheugen me in de steek. Ik ben er in mijn redenatie er in ieder geval van uitgegaan dat het niet meteen mocht.

Ik denk inderdaad dat ze twee namen doorkreeg trouwens, de Welp valt immers ook onder lunchen. Maar dat is iets wat ik me nog niet eerder had gerealiseerd. ik ging er eigenlijk vanuit dat ze alleen de reguliere lunch kreeg, aangezien het normaal zo gaat, gok ik. Maar als ze beide namen doorkreeg, dan weten we niet of Jamila de gewone lunch was of die van de Welp. Wat fijn zou zijn om te weten, is hoeveel informatie de Heks daar bijkreeg. Wist ze welke de reguliere lunch was en welke van de Welp? Want als ze weet welke van de Welp komt, dan weet ze in ieder geval zeker dat dat een goodsider is (anders moet de Welp opzettelijk baddies lunchen). Bij de andere lunch weet je het niet zeker, dan kunnen immers de Spion en Welp geluncht worden. Dus als ze het wist, was Jamila waarschijnlijk de reguliere lunch en is de Welplunch gered, gok ik zo.
En anders is het iemand die de Heks beter vertrouwde/waardevoller vond dan Jamila.

MoonRocker
MoonRocker is offline

[11046]
MoonRocker zei op 31 okt 2014 - 14:25:
Ik vraag me inderdaad ook af of de Heks wist welke lunch van wie was. Dat maakt namelijk nogal een verschil in het begrijpen van de keuze die ze heeft gemaakt.
Als de Heks het niet wist, vraag ik me af wie de heks dan waardevoller heeft gevonden dan Jamila en waarom - ik durf te gokken op activiteit, aangezien de heks over niet veel andere informatie beschikt. In dit geval de vraag: wie is er waardevoller dan Jamila?
Als ze het wel wist, kan het inderdaad heel goed zijn dat ze het zekere voor het onzekere heeft genomen en voor degene heeft gekozen van wie ze zeker wist dat het een goodsider is. Dan de vraag: waarom wilde de badside Jamila er graag uit hebben?

Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 31 okt 2014 - 16:12:
Ah. Het is in ieder geval fijn om te weten dat iemand in dit spel mogelijk meer weet dan wij, ook al zijn we de waarzegger kwijt. En we weten dus ook dat onze heks in ieder geval actief genoeg is om lunches te voorkomen, dus wie weet krijgen we nog wel een fijne hint van 'r (hoewel voorzichtigheid geboden is, want als Jamila de lunch was van het welp, dan is het mogelijk geluk van 't welp geweest, of mogelijk is er een extreem slim welp in dit spel).
1) De Heks heeft haar krachten ingezet.
'k Weet niet. Dit kan zo verschrikkelijk veel kanten op. En de pest is dat we een spelletje hebben waarin verrassend weinig inhoudelijks gezegd wordt (want "oh jee er is een goodsider dood" is ongeveer net zo veelzeggend als "jeej er is een goodsider dood" - het zijn in feite loze kreten die iedereen wel kan slaken). Maar er zijn nu in principe een aantal mogelijkheden die ik kan bedenken:
1) De heks werd zélf geluncht (laten we eerlijk zijn - niemand hier zou zichzelf laten vermoorden als 'ie er iets tegen kan doen). In dat geval weet ook de heks alleen haar eigen rol en kunnen we ook niet hopen op hints.
2) Er werd iemand geluncht en de heks was ervan overtuigd dat het een goodsider was, maar dat zou 'k persoonlijk erg knap vinden gezien de hoeveelheid informatie in het topic. Nontheless is het een mogelijkheid.
3) Er werd iemand geluncht en de heks wist níét wat haar rol was, maar wel dat ze een zodanig sterke speler is dat we haar, mocht ze goodsider zijn, écht niet kunnen missen.
4) De heks is een doomdenker en is bang snel dood te zijn en heeft besloten dan in ieder geval haar special niet met zich mee te nemen in het graf.
5) De heks redeneerde: de waarzegster is dood, en de dorpsgek, dus ik ben de enige die nu nog eventuele informatie kan verkrijgen en we hebben informatie héél hard nodig.
6) De heks dacht: fuck, twee namen, dat is wel heel veel en koos toen degene die ze het meest vertrouwde/het waardevolst achtte. De lunch van de welp heeft dan inderdaad, voor haar, het voordeel dat het hoogstwaarschijnlijk (tenzij we een heel dom welp hebben, no offence) een goodie is.

De kans dat als de Welp puur gegokt zou hebben ze het goed zou hebben, is zo'n 9% (kans dat ze een goodie besluit te lunchen x de kans dat ze daar de goede rol op plakt).
Dit snap ik niet helemaal. Ik bedoel, het welp is een badsider. Waarom zou ze, zelfs als ze de rol van één van de wolven vermoedt, een wolf lunchen? Je gaat toch niet vrijwillig je eigen soort vermoorden?
Ik ben het sowieso niet eens met je kansrekening. Wel met dat de kans 9% is, maar niet met de redenering die je geeft. Maar goed. De kans dat ze de goede rol op de gekozen speler (in dit geval Jamila) plakt, was 1/11, dus 0,09, ja, maar dat heeft niets te maken met de kans dat ze besluit een goodie te lunchen. N'gut.

Oh, en over die beschrijving van de heks... that might be a mistake on my behalf. Kirsten, zou je dat kunnen bevestigen/ontkennen?

Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 31 okt 2014 - 16:15:
Overigens moeten we er ook rekening mee houden dat de huidenwisselaar geluncht is, die iemand anders' rol had aangenomen, want dan weten we nog niets. Hoewel ook de huidenwisselaar een goodie is, also.

MoonRocker
MoonRocker is offline

[11046]
MoonRocker zei op 31 okt 2014 - 16:24:
1) De heks werd zélf geluncht (laten we eerlijk zijn - niemand hier zou zichzelf laten vermoorden als 'ie er iets tegen kan doen). In dat geval weet ook de heks alleen haar eigen rol en kunnen we ook niet hopen op hints.

De heks mag zichzelf niet redden, hè.

En als de huidenwisselaar dood gaat, dan wordt hij/zij toch gewoon vermeld als 'huidenwisselaar'? Damn, ik ben zo in de war.

1Dzayn
1Dzayn

1Dzayn is offline

[5362]
1Dzayn zei op 31 okt 2014 - 16:28:
Ik kan me wel redelijk vinden in jou punt drie, Bo. Als de heks weet dat de speler ervaren is, zal ze haar niet zo snel laten sterven.
Jamila was volgens mij nog niet zo ervaren, dus zal ze die sneller opofferen.

Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 31 okt 2014 - 16:28:
Oh, dan zat ik met weerwolven in m'n hoofd. Daar mag 't wel.

Nee, ik bedoel dat degene die door de heks gered is de huidenwisselaar was.

MoonRocker
MoonRocker is offline

[11046]
MoonRocker zei op 31 okt 2014 - 16:46:
@Iv: maar Jamila leek dit potje wel vrij actief te zijn/worden. (edit) Dus dan lijkt het me logisch dat de ervaren speler die gered werd ook actief is; anders maakt 't niet echt uit hoe ervaren je bent.
@Bo: OH ZO. Maar wat bedoel je dan precies?



1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16