Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Forum » Forum Spelletjes » DA: The Host (speeltopic)

DA: The Host (speeltopic)

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16
MyReflection
MyReflection

MyReflection is offline

[1630]
MyReflection zei op 25 okt 2014 - 21:48:
De zoeklichten gaan door de grot heen. Iedereen houdt zijn adem in, terwijl ze zich tegen de wand drukken. Het geluid van de helikopter weerkaatst tegen de wanden. Ome Jeb kijkt naar het angstige gezicht van Wanda. Ze weet dat ze haar zoeken. Ze kijkt naar Melanie. Melanie kijkt haar aan. Langzaam vervaagt het geluid. De helikopter gaat terug naar de basis.
‘Waarom zoeken ze Wanda nog?’ De vraag van Jamie stelt iedereen zichzelf. Hij is de enige die hem uit durft te spreken.
‘Ik denk dat ze niet alleen nog naar Wanda zoeken. Ze zullen de rest ook wel zoeken. Ze moeten doorhebben waar we mee bezig zijn.’ Jared slaat zijn armen beschermend om Melanie heen.
‘We stelen steeds meer van de onze terug. Dat kan niet onopgemerkt blijven.’ Kyle kijkt naar Sunny. Ze lacht naar hem. Ze is maar al te blij dat ze heeft mogen blijven leven.
‘We moeten nog voorzichtiger zijn. Ze mogen ons niet vinden of we zijn er geweest. Ik wil dat ieder van jullie me belooft extra voorzichtig te zijn.’ Ome Jeb kijkt iedereen een voor een aan. Allemaal knikken ze. Behalve Ian. Maar voordat hij zijn mond open heeft getrokken, spreekt ome Jeb zijn beroemde zijn. ‘Het is mijn huis, dus mijn regels. Als je je er niet aan wilt houden, ben je vrij om te gaan.’ Ook Ian bindt in. Allemaal staren ze naar de lucht. Iedereen vraagt zich af wat er komen gaat.


regeltopic

rollen
goodside
- wanda - beschermer
-Melanie - waarzegger
- Jamie - cupido
- Ian - gezegende
- Jared - jager
- Ome Jeb - dorpsgek
- Kyle - huidenwisselaar
- Sunny - heks
- Meggie - verwisselaar
- Doc - burgemeester
- Walter - gokker

badside
- Darren - verhuller
- Doorkruist diepe wateren - omzetter
- Zoeker - spion
- Genezer Breit Vuur - welp

deelnemers
1. Bodine
2. Ivana (IDzayn)
3. Julia (MoonRocker)
4. Cynthia (Krewella)
5. Daan (x DevilBitch)
6. Jennifer (Chayenne)
7. Mascha (neversay)
8. Mirthe (SunriseDream)
9. Melina (MelintjeX1DX)
10. Jamila (Bliebxx)
11. Pauline (Pline)
12. Josette (realMe)
13. Bella (Bella01)
14. Wilma (williewortel)
15. Emma (xEmma)

eerste lynch: maandag 27 oktober 21.00
eerste lunch: dinsdag 28 oktober 21.00
tweede lynch: woensdag 29 oktober 21.00
tweede lunch: donderdag 30 oktober 21.00
derde lynch: zaterdag 1 november 12.00
derde lunch: zondag 2 november 21.00
vierde lynch: maandag 3 november 21.00
vierde lunch: dinsdag 4 november 21.00



Stemmen moet gebeuren via een pbtje… stemmen die in het topic staan maar niet worden doorgestuurd tellen niet mee.



Krewella
Krewella

Krewella is offline

[2289]
Krewella zei op 1 nov 2014 - 11:16:
@Ivana ik snap wel wat je bedoeld en zoals ik net al zei, het voelt snel alsof je hen kunt vertrouwen (niet specifiek juul en bo, maar ervaren spelers - dus ook emma en daan). Toch moet je dus wel in je achterhoofd houden dat hun net zo goed een diehard badside zouden kunnen zijn.

Anyway. Ik ga nu stemmen want anders ga ik het echt vergeten.
Dus. Ik ga voor Melina. Om mijn bovenstaande redenen. Ik vind Bella bijvoorbeeld ook verdacht, maar mijn gevoel naar Melina is sterker.

MoonRocker
MoonRocker is offline

[11046]
MoonRocker zei op 1 nov 2014 - 11:18:
Dan nog vind ik 't raar wat je zegt, want (en ik heb dit al ongeveer gezegd) waarom zou de badside in deze fase van het spel in hémelsnaam zo expliciet iemand eruit werken? Dan krijgen ze iedereen tegen zich en specials als de jager zitten nog in het spel.

1Dzayn
1Dzayn

1Dzayn is offline

[5362]
1Dzayn zei op 1 nov 2014 - 11:21:
Geen idee, misschien een minder ervaren badside? Ik wil alleen zeggen dat als ik badside zou zijn, ik wel rekening met jullie ga houden.

Ik ga nu stemmen, want ik ga dalijk douchen, dus dan vergeet ik het weer. Ik ga met Cynthia mee op Melina, ik kan me wel vinden in haar argumenten.

MelintjeX1DX
MelintjeX1DX

MelintjeX1DX is offline

[624]
MelintjeX1DX zei op 1 nov 2014 - 11:25:
Okii sorry liep beetjr achter met lezen. Ik snap dat mensen denken dat ik de welp ben, omdat ik ontken dat ik de heks ben. Ook is het verdacht dat ik me niet verdedig, maar de reden is dat als ik me keihard ga verdedigen, ik mezelf ook verdacht maak.
Dat is mijn redenering tenminste of zeg ik nou iets raars???

Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 1 nov 2014 - 11:39:
Bovendien ben ik een keer badside geweest met Pauline, en toen waren we zeker niet inactief.
Daar wil ik graag aan toevoegen dat Pauline me niet het persoon lijkt dat inactief gaat zijn om d'r hachje te redden - ze zal hooguit inactief zijn omdat ze het druk heeft, niet als strategie. Dus ik betwijfel of we kunnen zeggen dat Pauline een baddie is omdat ze inactief is, Ivana (waarmee ik dus niet uitsluit dat ze baddie is, maar ik vind onlinetijd geen reden). Overigens ook @Ivana; we weten dat ze online zijn every now and then, want ze stemmen wel mee.

@Cynthia's Melina verdenking; eh... sorry, maar hier snap ik echt compleet niets van. Sterker nog - als Melina welp is, had ze misschien zelfs beter wel kunnen doen alsof ze heks was. Dan zou er echt wel iemand op inhaken van 'oh oké dus jij bent heks' en dan zou de badside haar nooit lynchen ("jongens, we weten dat zij de heks is maar YOLO, let's kill the bitch"), en ook niet lunchen, want als het zo duidelijk is dat iemand de heks is, zou ik er zelf als baddie vanuit gaan dat het welp die lunch wel op zich neemt. Dus als het welp zich voor doet als heks, is ze als 't ware vrij immuun de komende tijd. Of is dat alleen mijn blik op het spel?
Dit wil overigens niet zeggen dat Melina er ook zo naar gekeken heeft, maar ik moet zeggen dat ik je theorie alsnog niet snap.
Het zou erg dom zijn van de badside (...) om op de mensen te stemmen die hen hebben genoemd.
Dit is achterhaald, vind je ook niet? Want als het nu gebeurt kun je net zo goed zeggen ja-maar-ze-proberen-me-vast-verdacht-te-maken. Vaak genoeg gebeurd, vaak genoeg geslaagd. Dus dit is niet per se waar.
Ik bedoelde meer dat de badside jullie eruit wil hebben, omdat jullie heel veel theorieën maken
Nou, naar mijn weten maak ik altijd veel theorieën en naar mijn weten overleef ik 't spel ook vaak genoeg, dus... eh?

Ja, op wie moet ik nou stemmen? Op Emma, Daan of Juul, omdat ze gewoon sterke spelers zijn (maar ik heb geen reden hen te verdenken)? Op Pauline, Bella of Mirthe, omdat ze niet actief zijn (maar ik verdenk hen eigenlijk net zo min)? Op Melina, omdat ze door Cynthia verdacht werd gemaakt (maar ik ben het absoluut niet eens met Cynthia's theorie)? Of juist op Cynthia of Ivana, omdat ze ineens met vingers gaan wijzen die naar mijn idee nergens op slaan (maar ja, hè, het kan ook gewoon een goedgemeende goodie-poging zijn, en dat wil ik ook niet ontmoedigen)? Of op Jennifer, because that's as good a reason as any?

Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 1 nov 2014 - 11:44:
Eigenlijk neig ik naar Mirthe, omdat zij, in tegenstelling tot Bella en Pauline, wel een beetje praat (en ook meeleest, te oordelen naar haar berichtje op pagina 10), maar toch niet veel zegt. En omdat ze nieuw is en het bij Bella al eerder een gefaalde strategie is geweest en ik me gewoon niet kan voorstellen dat Pauline het zou doen. Het is nogal een gok, maar voor nu is 't mijn beste gok.

En ik denk vooral dat Melina bang was gewelpt te worden en daardoor ontkende heks te zijn.

xDevilBitch
xDevilBitch

xDevilBitch is offline

[10099]
xDevilBitch zei op 1 nov 2014 - 11:46:
Wat Bo zegt: het lijkt mij ontzettend onverstandig om als badsider te gaan ontkennen dat je een bepaalde goodsider rol hebt. Zeker als je nog niet zo ervaren bent: als mensen denk dat je iets anders bent dan wat je bent, en het werkt in jouw voordeel, dan is dat alleen maar mooi meegenomen.
Maar shit. Lynch om twaalf uur, dat had ik niet door. Dus nu moet ik heel snel gaan denken.
Mijn onderbuikgevoel gaat op het moment het meest naar Mirthe uit, omdat ze inderdaad plotseling niet meer voorkwam in de discussie over de inactievelingen. Dat kan een fout zijn van de persoon die daarover verder is gaan analyseren en haar over het hoofd heeft gezien, maar het zou ook een slimme stap van de badside kunenn zijn. Maar aan de andere kant: het is makkelijk te traceren, en dan zouden we er in één keer twee uit kunnen spelen, als deze theorie zou kloppen. Dat terwijl de theorie uitgaat van een ervaren badsider (anders weet je het niet zo te verbuigen).
Hmm. En nu twijfel ik toch weer.

Het valt me wel een beetje op dat Juul (voor mijn gevoel) wat meer op bepaalde mensen probeert te sturen. Ik weet alleen niet of dat aan mij ligt of gewoon komt doordat ze actief is. Dat kan namelijk ook net zo goed.

Ik zit ook nog aan Ivana te denken, maar dan vooral om de redenen die Juul geeft.

Kortom: ik weet het echt nog niet. En ik ga even heel snel nog wat nalezen en stemmen.

Edit: en ik twijfel dus nog tussen Mirthe en Ivana. Juul was een raar hersenspinseltje, maar ik weet niet wat ik daar mee moet.

xEmma
xEmma

xEmma is offline

[18528]
xEmma zei op 1 nov 2014 - 11:49:
Nog amper tijd en niet echt een theorie waarbij ik me.compleet aansluit, dus ik ben gaan afstrepen wie ik waardevoller vind om in het spel te houden. Ik ben nu bij Het Lief dus ik heb geen tijd om het al te uitgebreid toe te lichten (hij is nu wakker), maar dat wil ik na de lynch met liefde nog wel doen. Ivana, Cynthia, Jennifer en Mirthe bleven over, en ik vrees dat ik daartussen gerandomd heb. Sorry Mirthe.

Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 1 nov 2014 - 11:54:
Mogelijk is Mirthe weggevallen in de inactievelingen discussie omdat ik als voorbeeld het koppel Pauline en Bella genomen heb ergens (volgens mij, toch?) en dan zou het dus heel goed mogelijk zijn dat mensen Mirthe daardoor over het hoofd zijn gaan zien, maar dat is nooit mijn intentie geweest.

xDevilBitch
xDevilBitch

xDevilBitch is offline

[10099]
xDevilBitch zei op 1 nov 2014 - 11:58:
Zou heel goed kunnen. Zoals ik al zei: volgens mij klopt m'n theorie niet helemaal, omdat je daar een ervaren badsider voor nodig hebt en die de fout van zo'n makkelijk aanknopingspunt niet zo snel zou maken.

Krewella
Krewella

Krewella is offline

[2289]
Krewella zei op 1 nov 2014 - 12:38:
Maar waar blijft de lynch?

Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 1 nov 2014 - 12:41:
Aangezien Kirsten om 12.00 stipt niet online was en ze eerst alle stemmen moet tellen, in een overzichtelijk lijstje moet zetten, honderd keer na moet tellen zodat het écht klopt en ook nog een fluff moet schrijven, is het best wel een beetje werk.
Plus - als het gelijk spel is, moet er nog een burgemeester bij aan te pas komen.

Bella01
Bella01

Bella01 is offline

[527]
Bella01 zei op 1 nov 2014 - 12:50:
O shittt. Had een competitie van Badminton en was het helemaal vergeten.. Kan ik nog steeds stemmen?!

Edit; Sorrry dat ik zo niet zo actief ben. Heb plotseling een druk leven o.O
Maar ik ga m'n best doen.

Krewella
Krewella

Krewella is offline

[2289]
Krewella zei op 1 nov 2014 - 12:51:
@Bo ah, ja. Dat is ook zo. Ik vergeet altijd dat er een aparte fluff geschreven moet worden!

MyReflection
MyReflection

MyReflection is offline

[1630]
MyReflection zei op 1 nov 2014 - 12:54:
Dat in een lijstje zetten en tellen, is mijn moeilijkste punt niet. Maar er is inderdaad een gelijkspel dus ik wacht op de uitslag van de burgemeester.

En het hele vervelende nieuws is dat ik zo moet gaan dansen. Dus ik denk dat jullie moeten rekenen op half 5. Eerder ben ik niet terug. Sorry, dit vind ik eigenlijk heel vervelend voor jullie.



1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16