Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Forum » Forum Spelletjes » DA: The Host (speeltopic)

DA: The Host (speeltopic)

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16
MyReflection
MyReflection

MyReflection is offline

[1630]
MyReflection zei op 25 okt 2014 - 21:48:
De zoeklichten gaan door de grot heen. Iedereen houdt zijn adem in, terwijl ze zich tegen de wand drukken. Het geluid van de helikopter weerkaatst tegen de wanden. Ome Jeb kijkt naar het angstige gezicht van Wanda. Ze weet dat ze haar zoeken. Ze kijkt naar Melanie. Melanie kijkt haar aan. Langzaam vervaagt het geluid. De helikopter gaat terug naar de basis.
‘Waarom zoeken ze Wanda nog?’ De vraag van Jamie stelt iedereen zichzelf. Hij is de enige die hem uit durft te spreken.
‘Ik denk dat ze niet alleen nog naar Wanda zoeken. Ze zullen de rest ook wel zoeken. Ze moeten doorhebben waar we mee bezig zijn.’ Jared slaat zijn armen beschermend om Melanie heen.
‘We stelen steeds meer van de onze terug. Dat kan niet onopgemerkt blijven.’ Kyle kijkt naar Sunny. Ze lacht naar hem. Ze is maar al te blij dat ze heeft mogen blijven leven.
‘We moeten nog voorzichtiger zijn. Ze mogen ons niet vinden of we zijn er geweest. Ik wil dat ieder van jullie me belooft extra voorzichtig te zijn.’ Ome Jeb kijkt iedereen een voor een aan. Allemaal knikken ze. Behalve Ian. Maar voordat hij zijn mond open heeft getrokken, spreekt ome Jeb zijn beroemde zijn. ‘Het is mijn huis, dus mijn regels. Als je je er niet aan wilt houden, ben je vrij om te gaan.’ Ook Ian bindt in. Allemaal staren ze naar de lucht. Iedereen vraagt zich af wat er komen gaat.


regeltopic

rollen
goodside
- wanda - beschermer
-Melanie - waarzegger
- Jamie - cupido
- Ian - gezegende
- Jared - jager
- Ome Jeb - dorpsgek
- Kyle - huidenwisselaar
- Sunny - heks
- Meggie - verwisselaar
- Doc - burgemeester
- Walter - gokker

badside
- Darren - verhuller
- Doorkruist diepe wateren - omzetter
- Zoeker - spion
- Genezer Breit Vuur - welp

deelnemers
1. Bodine
2. Ivana (IDzayn)
3. Julia (MoonRocker)
4. Cynthia (Krewella)
5. Daan (x DevilBitch)
6. Jennifer (Chayenne)
7. Mascha (neversay)
8. Mirthe (SunriseDream)
9. Melina (MelintjeX1DX)
10. Jamila (Bliebxx)
11. Pauline (Pline)
12. Josette (realMe)
13. Bella (Bella01)
14. Wilma (williewortel)
15. Emma (xEmma)

eerste lynch: maandag 27 oktober 21.00
eerste lunch: dinsdag 28 oktober 21.00
tweede lynch: woensdag 29 oktober 21.00
tweede lunch: donderdag 30 oktober 21.00
derde lynch: zaterdag 1 november 12.00
derde lunch: zondag 2 november 21.00
vierde lynch: maandag 3 november 21.00
vierde lunch: dinsdag 4 november 21.00



Stemmen moet gebeuren via een pbtje… stemmen die in het topic staan maar niet worden doorgestuurd tellen niet mee.



MelintjeX1DX
MelintjeX1DX

MelintjeX1DX is offline

[624]
MelintjeX1DX zei op 31 okt 2014 - 23:44:
@Bo, die geliefde is wel een goede theorie, maar helaas weten we niet of Cupido haar pijlen heeft gebruikt

MoonRocker
MoonRocker is offline

[11046]
MoonRocker zei op 31 okt 2014 - 23:49:
WAT EEN GOED PUNT. Maar in dat geval weten we natuurlijk helemaal niks, want achter de geliefden zit totaal geen logica, het lijkt me voor de geliefden het beste geheim te houden dat ze een koppel zijn (want anders lopen ze het risico dat ze de badside de mogelijkheid geven twee goodies te killen met één lunch (hoewel de geliefden natuurlijk ook een baddie/goodie-paar (of baddie/baddie, maar niet in deze theorie) kan zijn) dus een hint daarover zal moeilijk te vinden zijn lijkt me én de enige ander die ons dan over dit koppel zou kunnen inlichten (cupido) is al dood.
Zie ik nu nog iets over het hoofd?

Edit:
@Melina: dat is ook zo, maar dat we het niet weten, betekent niet dat we er maar vanuit moeten gaan dat het níet zo is. In de vraag naar het motief van de heks, is dit best een goede mogelijkheid.

Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 31 okt 2014 - 23:57:
Ik denk dat je vooral over het hoofd ziet dat je als koppel hoe dan ook niet wilt dan anderen weten dat je een koppel bent. Want dan win je niet als goodie/baddie, maar als koppel en ben je dus in feite een vijand van beide kanten.

xDevilBitch
xDevilBitch

xDevilBitch is offline

[10099]
xDevilBitch zei op 1 nov 2014 - 0:51:
Oh hé shit sorry, ik was een beetje stil, want ik moest mijn avond plotseling in de Appie doorbrengen. Oeps. Ik denk ook niet dat er heel veel zinnigs uit mijn mond gaat komen nu. Euh.

En ik vind het heel moeilijk. Want we kunnen simpelweg niet random gaan nu, want dan gaan we sterven. Zeker in dit stadium van het spel kunnen de wolven makkelijker met hun stem de lynch een bepaalde kant op duwen, want als er nog een goodsider sterft hebben we bar weinig kansen om nog te winnen, en dat hangt allemaal ook nog eens samen met de geliefden en omzetter. Dus we zijn fucked, tenzij we een plan maken.
Ik heb alleen geen flauw idee hoe we een plan moeten gaan maken, want zoals jullie al gezegd hebben: er is bar weinig om op af te gaan. Vanavond was vrij actief, maar ik ben eigenlijk nog niets wijzer. Het is vooral jammer dat we een paar écht inactieve mensen hebben, want het kan hun strategie zijn als baddie, of ze zijn gewoon inactief omdat ze dat altijd zijn, maar we hebben geen enkele manier om daar achter te komen. Behalven lynchen dus, maar dat is ook weer zo riskant: een inactieveling lynchen is letterlijk een shot in the dark.
En vooral aan de nieuwelingen: vergeet niet dat de superactieve mensen ook best de badside kunnen zijn. Het nare is alleen dat ze eigenlijk geen fouten maken. Ik weet van mezelf dat ik mensen als Bo, Emma en Juul snel vertrouw en moet mezelf er ook steeds aan herinneren dat de kans dat zij badsider zijn net zo groot is als de kans dat een andere speler dat is is. (en dit is geen beschuldigen whatshowever, eerder een vriendelijke herinnering).

Goed, ik denk niet dat iemand hier ook maar iets mee kan of aan heeft, want dat heb ik zelf niet. En ik zou graag met een enorm lange en diepgaande analyse komen, maar die hebben we al gehad, en ik heb in de discussie daarop geen gekke versprekingen of andere verdachte dingen gezien die ik dan weer kan overanalyseren.
Eigenlijk is mijn conclusie dus gewoon dat ik vast zit. En dat is supernaar, want dat maakt morgen een dag van lastige keuzes, zeker als we het niet eens kunnen worden.

1Dzayn
1Dzayn

1Dzayn is offline

[5362]
1Dzayn zei op 1 nov 2014 - 8:25:
We hebben een manier om te kijken of de inactieviteit een noodzaak of strategie is. Ga naar hun profiel en kijk wanneer ze voor het laatst online waren. Als je daar tijd voor vind, heb je ook wel tijd een kort bericht te plaatsen, toch?
Als we zo achter een eventuale rollenverdeling kunnen komen, komen we misschien wat verder.

Edit: zowel Pauline als Bella zijn gisteren nog online geweest. Ik denk dat we dus met redelijke zekerheid kunnen zeggen dat hun stilzwijgen een strategie is. Is dit dan omdat ze baddie zijn of omdat ze bang zijn teveel hints te droppen? Als ze baddie zijn heb je grote kans dat ze alleen via privebericht/andere manieren communiceren. De preciese rol zou ik je niet durven te vertellen dan.

Edit 2: Je hebt nog een aanknopingsmiddel. Als Bella en/of Pauline vandaag Bo of Juul proberen te lynchen heb je grote kans dat ze dit doen omdat ze jullie een bedreigin vinden. Dat is natuurlijk kut voor Juul en/of Bodine, maar daardoor hebben wij misschien ook weer wat meer zekerheid over hun aard

xEmma
xEmma

xEmma is offline

[18528]
xEmma zei op 1 nov 2014 - 9:38:
@ Bodine een aantal pagina's terug; Stel de Welp weet helemaal niets, dan was er 8/11 kans dat ze de naam van een goodie instuurde en dan 1/8 kans dat ze de goede rol er op plakte, zeg maar. Maar dat is misschien een beetje een omweg om op 1/11 te komen.

Ik heb even alles vluchtig doorgelezen, maar ik zit nu op mijn mobiel te typen, dus dat is niet heel handig. Ik ga proberen wat te zeggen, maar er is prima kans dat ik de helft van de onderwerpen oversla.
Ik weet niet zo goed wat we nog over de Heks kunnen zeggen, er komen telkens maar opties bij en zonder hulp van de Heks zelf kunnen we er geen echt afstrepen.

Bella is inderdaad weer heel inactief, maar ik ben er toch niet heel erg door overtuigd. Ik snap de redenatie en het is eigenlijk alles wat we direct tegen iemand hebben, maar ik zou eerder overtuigd zijn als ze niet op de rest van het forum ook zo inactief was. Ik was eerlijk een beetje verbaasd toen ze zich opgaf, ik had namelijk idee dat ze al een tijdje niet meer langskwam op het forum. Aan de andere kant, ze stemt wel. Uit haar berichtjes is echter niet af te leiden of ze mee leest. Ook nu haar naam is gevallen, houdt ze zich koest. Dat kan natuurlijk strategie zijn, maar als ik zelf word genoemd als potentiële baddie, heb ik de neiging me heeel erg te gaan verdedigen. Natuurlijk heb ik het voordeel meestal wel actief te zijn en hoef ik daarvoor geen opvallende verandering te ondergaan. Maar toch, ik heb een beetje het idee dat ze helemaal niet meeleest/niet op de hoogte is. Misschien heeft ze het druk? Maar ja, volgens mij heeft ze dat niet van te voren gemeld, terwijl dat wel gewoonte is.
Ik weet niet, het is nog vroeg en volgens mij loopt dit bericht niet helemaal lekker, maar ik acht de kans aanwezig dat Bella geen idee heeft wat er nu allemaal gebeurt. Dat maakt de kans dat ze 'gewone' badside is wat kleiner, ik neem aan dat de ander haar dan op de hoogte zou houden of aan zou sporen actiever te zijn. Ze zou alsnog een eenzame Spion kunnen zijn. Voor mijn gevoel is ze geen Welp, ik denk dat die meer betrokken is bij het spel, maar dat is simpelweg mijn gevoel.

Wat ik met mijn ochtendgebrabbel probeer te zeggen, is dat ondanks het een bekende techniek is van Bella, ik betwijfel of het nu weer tactiek is wegens haar verdere stilte op het forum. Dat neemt echter niet weg dat we als goodside nog niets aan haar hebben gehad en dit volgens mij de enige verdenking is die er is (behalve als er wat nieuws is bijgekomen in het half uur dat het me heeft gekost om dit te typen).

Het is jammer dat dit potje zo laat wat actiever werd (dat ligt ook aan mij, dat weet ik, maar uni), want als er ervaren baddies bij de actievelingen zitten (wat niet ondenkbaar is met vier baddies) hebben we het ze nog niet moeilijk kunnen maken en ik weet niet of daar ook nog tijd voor is.

@ Ivana: Ik vind het checken van online zijn bij Bella belangrijker dan bij Pauline. Pauline is normaal veel online dus misschien FF tussen haar startpagina's of is het routine, maar we weten van Pauline dat ze het privé druk heeft, zoals Bodine al zei. Bovendien ben ik een keer badside geweest met Pauline, en toen waren we zeker niet inactief.
Wat je zegt over de lynch moeten we vanmiddag nog zien, maar ik denk niet dat baddies vaak mensen lynchen die ze als bedreiging zien. Lynch is openbaar en je moet andere mensen overtuigen mee te stemmen; als diegene een goodie (zeker Special) blijkt te zijn, heb je een redelijke kans om prooi te worden. Bij de lunch is het wat onopvallender; als Bodine of Julia geluncht zou worden, dan wijst dat op dit moment niet per se naar bepaalde mensen als badside. Op het moment dat er verdenkingen zijn, verandert dat natuurlijk compleet. Maar er zijn nog geen echte sterke verdenkingen.
Bovendien; misschien lezen ze/leest er een wel mee en heeft die iets gezien dat wij niet zien, of weet er iemand meer door een Special (hoewel de fijne Specials er al uit zijn). Bodine en Julia hebben nog geen reden tot wantrouwen gegeven, maar het is verstandig om opties open te houden.

Krewella
Krewella

Krewella is offline

[2289]
Krewella zei op 1 nov 2014 - 10:13:
Bella en pauline hebben zichzelf niet verdedigd. Ik denk dat als bella een wolf zou zijn ze dat wel had gedaan, want dat deed ze vorige potje wel toen we opperden dat haar inactiviteit een strategie kan zijn.
Van pauline weet ik het niet zo goed. Misschien dat het bij haar wel een strategie is.

Krewella
Krewella

Krewella is offline

[2289]
Krewella zei op 1 nov 2014 - 10:28:
Oké. Ik weet wat ik ga doen voor de lynch (so far).
Tot nu toe vind ik toch Melina het meest verdacht voor de rol van welp. Dit omdat ze zei, nadat ik opperde dat ze heks wel eens zou kunnen zijn:
@Cyn, als ik de heks zou zijn, zou ik dan niet iets meer kleine hintjes verstoppen in mijn berichten?

Hier verwerpt ze dus eigenlijk het feit dat ze de Heks is/kan zijn. Ik vraag me af waarom je dat zou doen, zelfs als je een wolf bent. Want als mensen denken dat een goodie bent, is dat toch juist goed?
Hierdoor denk ik dus dat ze het Welp is. Dit zal ik nog even extra onderbouwen.
Ze verwerp de theorie over haar als Heks. Als ze Welp zou zijn, zou dit logisch zijn. Zo ziet de badside dat ze de Heks niet is, waardoor ze haar niet lynchen. Tevens kan de badside zo ook eruit halen dat ze het Welp is. Want als ze zou doen ''alsof'' ze de Heks is, dan zou de badside niet kunnen weten dat zij het Welp is.
Oftewel: Ze verwierp mijnt theorie over haar als Heks zodat de badside weet dat ze dat niet is en dus misschien zelfs helemaal geen Goodie. De badside weet in dit geval dan ook dat ze geen badside is, anders stonden ze al in contact. (Tenzij Melina de Spion is, maar daar ga ik nu even niet van uit. )
Oké, dit is waarschijnlijk heel warrig. Snapt iemand wat ik bedoel?
Tenzij er een goede verdediging wordt gegeven, of iets in die richting dat mijn mening kan veranderen, stem ik op Melina omdat ik dus denk dat zij het Welp is.

Edit: Haar bericht die ik hier heb geciteerd is in mijn ogen dus een hint naar de badside over dat zij het Welp is.

xEmma
xEmma

xEmma is offline

[18528]
xEmma zei op 1 nov 2014 - 10:30:
Okay, als ik me niet vergis, heeft alleen Mirthe aangegeven dat ze gaat stemmn op Bella en heeft verder nog niemand een definitieve stem doorgegeven. Ergens een beetje zorgelijk, want het is nog maar anderhalf uur voor de deadline en zo te zien zijn er niet heel veel spelers online. Hopelijk denkt iedereen er aan dat het om twaalf is, niet om negen.

Edit: @ Cynthia: Het zou mij eerlijk gezegd verbazen als Melina de Welp is. Het is niet dat ze per se een goodie is in mijn ogen, maar als ze badside is, lijkt Welp me de meest onwaarschijnlijke rol. Natuurlijk kan het nog altijd een wilde gok zijn geweest, maar ik denk dat de Welp echt meer ervaren is.

Krewella
Krewella

Krewella is offline

[2289]
Krewella zei op 1 nov 2014 - 10:43:
Ja, ik snap wel wat je bedoeld. Alleen ik zit met dat berichtje. Waarom zou ze het feit dat ze eventueel Heks kan zijn verwerpen? Dat is niet logisch, zowel bij goodies als bij baddies. Tenzij je wilt hinten.
En als het een goodside hint is, snap ik niet helemaal welke rol ze dan zou moeten hebben. De waarzegger en dorpsgek zijn er bijvoorbeeld al uit.
Maar we hebben natuurlijk de Jager ook nog.

Edit: Het probleem is dat er nu wel knopen doorgehakt moeten worden. We hebben nog maar 75 minuten tot de lynch.

MoonRocker
MoonRocker is offline

[11046]
MoonRocker zei op 1 nov 2014 - 10:46:
@Iv: waarom denk je dat eventuele baddies Bo of mij zouden proberen te lynchen? Dat lijkt me nou niet het allerbeste plan ever, want je maakt jezelf dan op meerdere manieren verdacht:
- je stemt samen; dat is het eerste waar we altijd naar zoeken om uit te pluizen wie de baddies zijn.
- de lynch mislukt (er wordt een goodie (ik weet mijn rol en ik vertrouw Bo) gelyncht) en dan sta je mooi voor paal.
- als je dan ook nog oproept om die bepaalde persoon te lynchen, ja, dan de optie hierboven plus.

@Cyn: en hoe zit het met de mogelijkheid dat Melina ontkent de heks te zijn omdat ze geen slachtoffer wil worden van de welp? Daar hebben we het gisteren nl. ook over gehad. Hoewel er, zoals jij belicht, natuurlijk ook een andere kant aan zit. In het geval van jouw gelijk, zouden we dus uit moeten gaan van de waarschijnlijkheid dat de welp een goede gok heeft gewaagd met de lunch en niet door een hint de rol wist te raden (Melina is nu eenmaal geen ervaren speler).

Wat ik ook nog wilde zeggen: ik vind het niet eerlijk dat we het eerst over 3 inactievelingen hadden en nu alleen nog maar over Pauline en Bella, want Mirthe heeft wel gereageerd, maar zo'n sterke verdediging vond ik dat niet. Bovendien ging ze wel heel makkelijk mee in mijn "theorie" over Bella, terwijl ik zelf niet eens meer weet of ik daar nog wel achter sta. Dat wil niet per se zeggen dat ze badside is; het kan ook gewoon komen doordat ze nog redelijk onervaren is, maar ja.
Wat te doen, wat te doen D:

EDIT:
Hoe meer ik erover nadenk, hoe raarder ik het vind wat Ivana heeft gezegd over dat Bo & ik gelyncht zouden worden. Waarom zou je dat opeens zeggen? Ik heb er niet echt aanleiding toe gezien - ja, we zijn actief, maar dan zou ze net zo goed iets over Emma kunnen zeggen. Heeft ze soms inside knowledge?
Misschien trek ik me het wel teveel aan, omdat het natuurlijk over mij gaat, maar toch vind ik het raar. Ik denk dat ik op Ivana stem, want dit valt wel onder de uitspraken die ik normaal gesproken ook als verdacht zou zien.

Krewella
Krewella

Krewella is offline

[2289]
Krewella zei op 1 nov 2014 - 11:08:
Wat ik ook nog wilde zeggen: ik vind het niet eerlijk dat we het eerst over 3 inactievelingen hadden en nu alleen nog maar over Pauline en Bella, want Mirthe heeft wel gereageerd, maar zo'n sterke verdediging vond ik dat niet.

Dit is wel waar. Misschien dat zij zo snel op Bella stemt omdat ze niets anders weet, dat kan, maar het kan natuurlijk ook zijn omdat ze een wolf is en Bella meerdere malen is genoemd. Dat ze dus op deze manier out of the picture probeert te blijven.

'K weet het niet. Het kan inderdaad zijn dat Melina geen slachtoffer wil worden van het welp. En toch, als ik het topic doorlees, zou ik zelf ook geen hints kunnen vinden. Maar natuurlijk, het kan ook een ervaren actie zijn geweest.

Daarbij. Het zou heel erg dom zijn van de badside (als het bijvoorbeeld Pauline en Bella is, zoals Ivana oppert) om op de mensen te stemmen die hen hebben genoemd. Dat is sowieso heel erg verdacht. Ik snap dan ook niet waarom Ivana dit naar voren brengt.

Het is een lastige situatie. Ik weet niet heel goed wat ik van iedereen moet denken. Ik heb, zoals Daan bij zichzelf ook al aangaf, heel snel de neiging om mensen zoals Bo en Juul te vertrouwen. Misschien omdat ze actief zijn, of omdat ze ervaren zijn. 'K weet het niet. In ieder geval is het niet altijd slim, maar op dit moment verdenk ik ze gewoon niet, eigenlijk.

Bij Daan heb ik niet iets verdachts opgemerkt, eigenlijk. Ze geeft aan dat ze vast zit, net zoals de meesten van ons. (ik wel kinda atm, althans)

En wat Emma ook zegt: Als ik baddie zou zijn en ik wordt genoemd als ''verdacht'' dan heb ik altijd de neiging om me hard te verdedigen. Ik heb nog geen verdediging gezien van Melina, Pauline, Bella en eigenlijk ook niet echt van Mirthe. Ja, ze had het druk. Oké, maar als je kan lezen kan je toch ook wel een klein berichtje posten? Althans - zo denk ik erover. Unless het een strategie is.

Dusse. Tja. We're fucked?
Nee, maar ik moet nu wel gaan stemmen want ik wil verder met NaNo en ik weet dat als ik begin te schrijven ik het ga vergeten.
Ehm. Ik geef mezelf nog een kwartier haha.

Edit: Het stukje over Mirthe klinkt een beetje bot, zo bedoel ik het niet hoor!

1Dzayn
1Dzayn

1Dzayn is offline

[5362]
1Dzayn zei op 1 nov 2014 - 11:11:
Ik bedoelde meer dat de badside jullie eruit wil hebben, omdat jullie heel veel theorieën maken. Hoe meer jullie dingen gaan uitpluizen, hoe gevaarlijker jullie voor ze worden. Je hebt inderdaad de kans dat ze jullie niet lynchen, maar ik denk dat we er rekening mee moeten houden dat jullie twee een target voor de baddies zijn. Dat is echt heel klote, want door jullie blijft het spel wel levend en worden we aangezet tot denken (nog een reden dat de badside jullie als gevaarlijk kan zien). Zoals je ook al zag bij mirthe zijn de onervaren geneigd met jullie mee te gaan.

Ik weet echt niet wat ik moet gaan doen voor de lynch, ik denk dat ik nog even afwacht.

MoonRocker
MoonRocker is offline

[11046]
MoonRocker zei op 1 nov 2014 - 11:13:
@Iv: maar waarom noem je dan specifiek ons en niet bijvoorbeeld Emma? Zij is ook behoorlijk actief. Dát bedoel ik.

1Dzayn
1Dzayn

1Dzayn is offline

[5362]
1Dzayn zei op 1 nov 2014 - 11:15:
Ohhhh. Ik noem jullie meer specifiek, omdat jullie iets meer berichten posten met heel veel theorieën. Daan is ook wel actief, maar minder dan jullie twee.



1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16