Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Forum » Stamcafé » Het Boekentopic IV

Het Boekentopic IV

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13
xEmma
xEmma

xEmma is offline

[18528]
xEmma zei op 4 feb 2015 - 0:03:
Alles over boeken. Voor de boeken die je nu leest, de geweldige boeken die iedereen zou moeten lezen, de boeken die zo weerzingwekkend slecht zijn dat het een wonder is dat ze überhaupt een uitgever hebben kunnen vinden en voor alles wat je verder ook maar over boeken te zeggen hebt.



xDevilBitch
xDevilBitch

xDevilBitch is offline

[10099]
xDevilBitch zei op 11 maart 2015 - 16:15:
Als het book club idee aanslaat zou ik voorstellen hem nog eens gezamenlijk te lezen.

Kayley
Kayley

Kayley is offline

[15313]
Kayley zei op 11 maart 2015 - 20:11:
Ik ben gisteren op aanraden/onder lichte dwang van een vriendin Assassin's Apprentice van Robin Hobb beginnen lezen. Dit is het eerste deel van een serie, die nog eens tot een ruimer universum toebehoort (waar nog vier series in geschreven zijn, dénk ik), en en en. Ja. <3
Het is echt heel erg goed tot nu toe. Ik zou het omschrijven als Game of Thrones op een kleinere schaal, met veel minder van de GRRM-typische ellenlange beschrijvingen, en hoewel het verhaal nog niet helemaal op gang is ondanks dat ik al rond de 140 bladzijden gelezen heb, is het helemaal niet oninteressant of saai. Ze heeft een aangename schrijfstijl, er gebeuren wel heel de tijd dingen, en het bouwt rustig maar zeker op naar wat ongetwijfeld grootste plots gaan zijn.

En mijn favoriete stukje tot nu toe:
"His public life should have ended with his abdication; how tactless of him to draw further attention to himself by actually dying."

[PS: ik mis Leest, dus ik ga de spirit/vibes/atmosfeer naar dit topic verschansen.]

Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 11 maart 2015 - 20:13:
Jaaaaaa, Kay!

Laat me weten of de lijn echt bevalt of niet, want na GoT ga ik ontwenningsverschijnselen krijgen. :3

1Dzayn
1Dzayn

1Dzayn is offline

[5362]
1Dzayn zei op 11 maart 2015 - 20:16:
Ik heb ook een serie van Robin Hobb gelezen, maar ik weet niet meer hoe het heet helaas. Ze schrijft inderdaad hartstikke fijn.

De serie ging btw over pratende schepen en zeeslangen. Het had iets van vier verhaallijnen die uiteindelijk op de een of andere manier bij elkaar kwamen. Normaal ben ik niet zo van de fantasy, maar van deze serie heb ik erg genoten.
[het kan zijn dat ik hobb nu met iemand anders verwar tho]

Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 11 maart 2015 - 20:17:
Dat's grappig, want ik was ook nooit zo van de fantasy, maar ik begin er steeds meer wél van te worden. If that sentence is a sentence.

Kayley
Kayley

Kayley is offline

[15313]
Kayley zei op 11 maart 2015 - 20:19:
Was het deze, Iv? Want die hoort tot hetzelfde universum als de Farseer trilogy, degene die ik op het moment aan het lezen ben.

En één van de series gaat bijna uitsluitend over draken volgens Claudia dus ik ben helemaal hype.

1Dzayn
1Dzayn

1Dzayn is offline

[5362]
1Dzayn zei op 11 maart 2015 - 20:21:
Die was het inderdaad. Ik heb de serie wel in het nederlands gelezen tho ='
Mijn zusje had ze geleend van de bieb en ik vond de klaptekst wel interessant, dus toen ben ik ze gaan lezen

Kayley
Kayley

Kayley is offline

[15313]
Kayley zei op 11 maart 2015 - 20:31:
Maar, ja, echt, dit boek tot nu toe heeft zoveel potentieel. Want er zijn heel subtiele vormen van magie die doorgegeven worden in het bloed, the Wit waarbij mensen de gedachten van dieren kunnen ''lezen" (het is net iets ingewikkelder dan dat, je deelt basically alle gedachten en zintuiglijke waarnemingen, maar ga je te ver dan word je zelf haast een beest), en the Skill, wat nog niet helemaal uitgelegd is, maar ongeveer hetzelfde is als Wit maar dan met mensen. En 't is allemaal zo cool enzo. c:

1Dzayn
1Dzayn

1Dzayn is offline

[5362]
1Dzayn zei op 11 maart 2015 - 20:36:
Klinkt wel interessant, misschien dat ik ze eens ga lezen

Kayley
Kayley

Kayley is offline

[15313]
Kayley zei op 13 maart 2015 - 9:25:
Terry Pratchett is gisteren gestorven. </3
Heeft iemand hier ooit wat van hem gelezen? Ik heb Good Omens al weken op mijn kast liggen en heb bepaalde boeken uit zijn Discworldserie gelezen, maar niet chronologisch en ik zeg al jaren dat ik ooit van #1 ga beginnen en dan alles lezen en nu gaat er nooit een nieuw deel van komen en wow. Hij was nog maar 66 jaar.

xNadezhda
xNadezhda is offline

[7882]
xNadezhda zei op 13 maart 2015 - 21:37:
Ik heb wel eens geprobeerd iets van hem te lezen, maar ik kwam er nooit zo goed doorheen.

xEmma
xEmma

xEmma is offline

[18528]
xEmma zei op 15 maart 2015 - 13:29:
WHL wasdol op zijn boeken,dus ik heb wel eens geprobeerd er uit te lezen, maar ben nooit ver gekomen.

Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 15 maart 2015 - 15:53:
Guys, ik overweeg The Maze Runner the bestellen. Should I, or should I not? (licht aub uw antwoord toe, 'nd all, y'know)

xEmma
xEmma

xEmma is offline

[18528]
xEmma zei op 15 maart 2015 - 15:55:
Ik ken het niet, dus ik kan geen mening geven, maar ik heb het idee dat Cyn hier meer over weet.

Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 15 maart 2015 - 15:55:
Cyn heeft alleen de film gezien, haha.



1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13