Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Forum » Stamcafé » Het Boekentopic IV

Het Boekentopic IV

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20
xEmma
xEmma

xEmma is offline

[18528]
xEmma zei op 4 feb 2015 - 0:03:
Alles over boeken. Voor de boeken die je nu leest, de geweldige boeken die iedereen zou moeten lezen, de boeken die zo weerzingwekkend slecht zijn dat het een wonder is dat ze überhaupt een uitgever hebben kunnen vinden en voor alles wat je verder ook maar over boeken te zeggen hebt.



Kayley
Kayley

Kayley is offline

[15313]
Kayley zei op 25 sep 2015 - 20:58:
• next: Aristotle and Dante Discover the Secrets of the Universe, Benjamin Alire Sáenz, 368 pagina's:
genre: young adult, coming of age, lgbt.
found: het internet & Elise.
first sentence: One summer night I fell asleep hoping the world would be different when I woke.
thoughts: Dit was zo'n quick read (voor vierhonderd bladzijden echt ontzettend snel tbh) en fluffy en wonderful. De focus ligt op familie en vriendschap, en het is coming of age, en hzekqehfh. De personages waren zo leuk en de schrijfstijl, zodra je er aan went, is heel fijn en yep. I enjoyed it.
recommended: Ja hoor. c:

• next: idk yet.

Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 26 sep 2015 - 12:36:
Ik vind het zo vet dat elk land echt z'n eigen literatuur heeft. Van de Engelse en de Nederlandse literatuur ken ik toch wel de meeste grote namen, al dan niet (al) hun titels/concepten. Maar nu begin ik dus met de Duitse literatuur en ik ken volgens mij alleen Kafka._.
(en ik vind het best wel pittig lezen, honestly.)

xNadezhda
xNadezhda is offline

[7882]
xNadezhda zei op 26 sep 2015 - 23:57:
Kafka is amazing <3
Wat moet je allemaal lezen?

Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 27 sep 2015 - 0:04:
Ik ben nu bezig met Der Tod in Venedig. Verder moet ik Der Process (ik kan geen kringel-s doen), Homo faber, Die Blechtrommel, Heldenplatz lezen. En nog zes "vrije" keuze maar ik heb geen idee hoe ik ga kiezen.
Nou ja, vrije keuze - keuze uit een selectie van Jacobs.

xNadezhda
xNadezhda is offline

[7882]
xNadezhda zei op 27 sep 2015 - 0:12:
Der Prozeß (geen zorgen, die titel wordt op een half dozijn verschillende manieren gespeld) is leuk. En Homo Faber vond ik ook leuk, en de Blechtrommel heeft me drie maanden gekost. Also, als je aanraders wil, ik weet niet wat Jacobs' selectie is dit jaar, maar ik heb er misschien wel een aantal gelezen/op mijn boekenplank. (:

Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 27 sep 2015 - 0:19:
Wählen Sie noch ein Werk aus den unterstehenden Titeln:
* Robert Musil: Die Verwirrungen des Zöglings Törleß (1906)
* Robert Walser: Jakob von Gunten (1909)
* Thomas Mann: Der Zauberberg (1924)
* Arthur Schnitzler: Traumnovelle (1926)
* Bertolt Brecht: Die Dreigroschenoper (1928/29)*
* Anna Seghers: Transit (1944 (engl.)/1948 (dtsch.))
* Joseph Roth: Radetzkymarsch (1932)

Wählen Sie fünf Werke aus den Zeiträumen 1946-1988 und 1989-heute. Mindestens zwei davon sollen aus dem Zeitraum 1989-heute sein.
Wählen Sie mindestens zwei Titel aus dem Zeitraum 1989-heute:
* Elfriede Jelinek: Lust (1989)*
* Marcel Beyer: Flughunde (1995) oder Kaltenburg (2008)
* Marlene Streeruwitz: Nachwelt (1999) oder anderer Roman
* Robert Menasse: Die Vertreibung aus der Hölle (2001)
* W.G. Sebald: Austerlitz (2001)
* Reinhard Jirgl: Die Unvollendeten (2003)
* Daniel Kehlmann: Die Vermessung der Welt (2005)
* Julia Franck: Lagerfeuer (2005) oder Die Mittagsfrau (2007) oder anderer Roman
* Herta Müller: Atemschaukel (2009)
* Jenny Erpenbeck: Aller Tage Abend (2012)
* Christian Kracht: Imperium (2012)*
* Juli Zeh: Spieltrieb (2004) oder anderer Roman

Wählen Sie drei2 Titel aus dem Zeitraum 1946-1988:
* Heinrich Böll: Wo warst du, Adam? (1951)*oder anderer Roman
* Heiner Müller: Der Lohndrücker (1956, 1958)*
* Uwe Johnson: Mutmassungen über Jakob (1959)
* Christa Wolf: Nachdenken über Christa T. (1968)* oder Stadt der Engel (2010)
* Ingeborg Bachmann: Malina (1971)*
* Peter Handke: Der kurze Brief zum langen Abschied (1972) oder Publikumsbeschimpfung (1966)
* Martin Walser: Ein fliehendes Pferd (1978)
* Botho Strauß: Der junge Mann (1984)*
* Günter Grass, Katz und Maus (1961)
* Peter Weiss: Die Verfolgung und Ermordung Jean Paul Marats dargestellt durch die Schauspielgruppe des Hospizes zu Charenton unter Anleitung des Herrn de Sade (1964)
* Thomas Mann: Doktor Faustus (1947)

/spam
/copy paste

xNadezhda
xNadezhda is offline

[7882]
xNadezhda zei op 27 sep 2015 - 10:42:
Traumnovelle heb ik gelezen, die is wel aardig, maar ik zou de Dreigroschenoper doen, gewoon omdat het zo'n enorm populair/belangrijk werk is.
Die Vermessung der Welt en Atemschaukel zijn amazing, van Juli Zeh heb ik Adler und Engel gelezen + op m'n plank en die vond ik ook leuk. Die Mittagsfrau heb ik ook gelezen, maar daar herinner ik me bijna niks van.
Wo warst du, Adam? is ook een standaardwerk, van Christa Wolf heb ik iets anders gelezen, maar zij schrijft zo goed, Der kurze Brief zum langen Abschied vond ik leuk, en Doktor Faustus is bijna niet doorheen te komen.
Van de rest heb ik alleen gehoord, maar niks gelezen, so can't help you there. Julia weet misschien nog meer.

Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 27 sep 2015 - 13:57:
Danke schön *.*

Heb je trouwens ooit Der Tod In Venedig gelezen? Want in vergelijking met Thomas Mann, gebruikt George RR Martin echt 0 beschrijvingen van personen en kleding.

xNadezhda
xNadezhda is offline

[7882]
xNadezhda zei op 27 sep 2015 - 14:12:
Nee, die toevallig niet. Wel een andere van hem, maar één van zijn eerste werken, volgens mij. Ik ben ooit begonnen aan Doktor Faustus en daar kwam ik dus niet doorheen, vanwege de ellenlange zinnen en uitwijdingen en diversions en ugh. Niet mijn schrijver.

Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 27 sep 2015 - 14:24:
Ja, de zinnen zijn bizar lang. Ik moet ze vaak ook twee keer lezen omdat ik dan halverwege de zin een woord moet opzoeken en dan ben ik de tel helemaal kwijt.

Kayley
Kayley

Kayley is offline

[15313]
Kayley zei op 29 sep 2015 - 13:23:
Ik heb echt eeuwen geleden (lees: vier maanden geleden) deel één gelezen en toen gezegd dat ik meteen met deel twee verder ging. Hah.

• previous: Blood of Eden #2, The Eternity Cure, Julie Kagawa, 434 pagina's:
genre: young adult, dystopian, paranormal.
found: Goodreads.
first sentence: I smelled blood as soon as I walked into the room.
thoughts: Ik heb dit boek niet beleefd zoals het beleefd hoorde te worden: ik las namelijk een (vrij grote) spoiler voor ik eraan begon en heb toen heel het boek lang geweten wat er ging komen. Dat nam niet weg dat het even vlot las als deel één, zowaar een sterkere overarching plot had (waarbij het midden niet veel slomer en saaier was dan het begin en einde), met een goede spanningsboog en interessante dynamieken. Wel was ik de romantiek kotsbeu na een tijd, tot op het punt dat ik daarom het personage zelf minder en minder leuk begon te vinden (terwijl Zeke bae is), maar dat nemen we er dan maar bij want YA.
En de spoiler die ik wist, bleek in het laatste hoofdstuk niet waar te zijn. Of toch - nja, als je 't wil weten, dan lees je het beter zelf. :'
recommended: Kinda? Als je vampieren en romantiek en spanning en goriness leuk vindt, dan ja.

• previous: Blood of Eden #3, The Forever Song, Julie Kagawa, 390 pagina's:
Geen synopsis want spoilers.


Ik hoop dit boek uit te hebben voor Leest begint.

xDevilBitch
xDevilBitch

xDevilBitch is offline

[10099]
xDevilBitch zei op 29 sep 2015 - 18:00:
@Jen, nee, De wetten van Connie Palmen.

Deze heb ik al even uit, dus oeps.

• previous: A Thousand Splendid Suns, Khaled Hosseini, 372 pagina's:
genre: historische fictie
found: ik heb The Kite Runner gelezen en vond hem mooi, dus ik dacht: laat ik nog eens een boek van deze auteur proberen.
first sentence: Miriam was five years old the first time she heard the word harmani.
thoughts: Ik vond dit op zich best een mooi boek, maar niet zo goed als The Kite Runner[/i. Wat het precies was, weet ik niet, maar ik kwam er niet heel erg in. Een slecht boek was het verder helemaal niet, gewoon niet mijn ding.
recommended: niet heel erg, maar je kunt altijd een poging wagen

• next: [i]De overgave
, Arthur Japin, 366 pagina's:
Een Texaanse pioniersfamilie wordt overvallen door een groep Comanche-indianen. De gevolgen zijn hartverscheurend.
Veertig jaar later krijgt de hoogbejaarde Granny, wier familie voor haar ogen werd gedood of ontvoerd, bezoek van Quanah, de aanvoerder van de door haar zo gehate Comanche. Hij is op weg om zich over te geven en zijn verslagen volk voor altijd in het reservaat te leiden. Hiermee wordt, na bijna vierhonderd jaar, de onderwerping van de oorspronkelijke bewoners van Amerika een feit.
De overgave vertelt het aangrijpende en onvoorstelbare leven van een vrouw die in het gevecht om haar kinderen en kleinkinderen uiteindelijk het machtigste wapen moet leren hanteren: vergeving.


Maar toen nam ik een korte pauze om Spiegeljongen van Floortje Zwigtman te herlezen, dus tja.

Kayley
Kayley

Kayley is offline

[15313]
Kayley zei op 1 okt 2015 - 18:03:
Ik post dit hier want ik wil geen book reviews in Leest posten voor boeken waarvan ik niet alles tíjdens Leest lees.

• previous: Blood of Eden #3, The Forever Song, Julie Kagawa, 390 pagina's:
genre: young adult, dystopian, paranormal.
found: Goodreads.
first sentence: The outpost gate creaked in the wind, swinging back on its hinges.
thoughts: Ik ergerde me aan zoveel dingen maar tegelijkertijd waren er ook zoveel dingen die ik fijn vond. En het einde vond ik heel leuk. En ik werd verrast door hoeveel feels ik heb voor bepaalde personages, want ik dacht dat ik eigenlijk niet zo om ze gaf en wel dus. Duuus, eh, ja. Ik ben blij dat ik dit gelezen heb. c:
recommended: Kinda. Een beetje. Misschien.

Redhead
Redhead is offline

[25]
Redhead zei op 4 okt 2015 - 13:06:
Previous: Het listige mes, Het Gouden Kompas van Philip Pullman
Genre: Fantasy, Paranormal
Found: Na het eerste deel in de serie te hebben gelezen leek het me handig om ook deze te lezen.
First Sentence: 'Vooruit, kom nou mee', zei Will, en hij trok aan zijn moeders hand.
Thoughts: Het vorige deel was al heel goed, en deze voldeed echt aan mijn hoge verwachtingen. Hoe Pullman dingen neerzet lijken ze zo écht. De dingen die hij bedenkt, de personen die hij neerzet, de locaties die varieren van onze wereld tot die van Lyra, de theorieën die hij bedenkt, de wezens die hij verzint of vernieuwd. Alles is perfect. Op vele niveaus is dit boek geweldig, want hoewel het wordt gezien als kinderboek worden er veel volwassen thema's besproken er veel wetenschappelijke thermen gebruikt. Soms lijkt het wel een beetje te vergezocht of gaat het wat te snel, want het ene is nog niet afgelopen of je wordt het andere ingegooid. Maar toch klopt alles in het einde. Fantastische serie, geweldige fantasy en Pullman geeft duidelijk zijn mening in zijn boeken. Hij denkt over dingen na en laat dingen van een andere kant bekijken. Prachtig.
Zo dat was lang.
Recommended: Ja, ja, ja en nog eens ja! Lees dit.
Next: De Amberkleurige Kijker, Het Gouden Kompas van Philip Pullman

Kayley
Kayley

Kayley is offline

[15313]
Kayley zei op 6 okt 2015 - 10:05:
CARRY ON KOMT UIT VANDAAG! <333333333


Dit topic is gesloten omdat het maximum van 300 berichten is bereikt



1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20