Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Forum » Stamcafé » Het Boekentopic IV

Het Boekentopic IV

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18
xEmma
xEmma

xEmma is offline

[18528]
xEmma zei op 4 feb 2015 - 0:03:
Alles over boeken. Voor de boeken die je nu leest, de geweldige boeken die iedereen zou moeten lezen, de boeken die zo weerzingwekkend slecht zijn dat het een wonder is dat ze überhaupt een uitgever hebben kunnen vinden en voor alles wat je verder ook maar over boeken te zeggen hebt.



Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 28 juli 2015 - 15:30:
Wow, hoe veel boeken lees jij tegelijkertijd? o.o

Ik denk overigens dat het grootste probleem aan gratis boekdownloads de markt is. Als boeken niet verkopen, dan worden uitgevers steeds kieskeuriger met het aannemen van boeken. Dus of je er nou van rond zou kunnen komen of niet - er worden steeds minder boeken uitgegeven omdat de uitgevers het niet meer rond kunnen krijgen. Althans, ik denk zomaar dat dat is hoe 't zou kunnen gebeuren.

Ik lees overigens The Blade Itself van Joe Abercrombie atm; geleend van iemand en het boek bevalt me tot nu toe (ben ongeveer op de helft) prima.

Rebella
Rebella

Rebella is offline

[597]
Rebella zei op 28 juli 2015 - 15:53:
@Bo ja het is afhankelijk van mijn stemming waar ik zin heb, ze zijn behoorlijk verschillend vandaar.
En ik denk dat het én daarmee te maken heeft en het feit dat er zoveel... technologie is. Films, games, enzovoorts hebben de boeken vervangen. Het is tegenwoordig 'niet cool' meer als jongeren om te lezen.
Afgelopen jaar bijvoorbeeld deed ik een opleiding en daar waren serieus lui bij die nog Nooit een boek hadden gelezen. Wel strips enzo maar geen Boek.
Als we dan praten of 'Young Adult' ja dan snap ik dat uitgevers wat terughoudend zijn...helaas.

Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 28 juli 2015 - 15:55:
Oh? Wel, ik ken juist super veel mensen die wél gewoon nog boeken lezen. Maar 'k kan me voorstellen dat dat op de universiteit toch anders ligt dan in andere sferen.

Kayley
Kayley

Kayley is offline

[15313]
Kayley zei op 28 juli 2015 - 15:57:
Hangt ook van de opleiding af, denk ik. Want in allebei mijn opleidingen die ik al gedaan heb, waren de niet-lezers echt een opvallende minderheid. In mijn vriendenkring is ook maar één iemand die niet graag leest, maar het af en toe wel doet.
Maar dat zijn talenopleidingen, dus daar is het wel relevant dat je (graag) leest.

Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 28 juli 2015 - 15:59:
Wel, in Delft worden alleen maar technische studies aangeboden, dus bij geen enkele studie is het relevant of je graag leest. Toch ken ik hier veel mensen die graag en regelmatig boeken lezen hier in Delft.

Chayenne
Chayenne

Chayenne is offline

[4831]
Chayenne zei op 28 juli 2015 - 16:01:
Ik ken ook niet meer zoveel mensen die lezen helaas.
Ik hoop dat ik later nog een kans krijg als schrijver :/ maar dat zal wel niet. Won't give up tho

Rebella
Rebella

Rebella is offline

[597]
Rebella zei op 28 juli 2015 - 16:09:
@Chayenne, precies. Gelukkig ben ik samen met mijn familie een leesfan. Al moet ik bekennen dat ik er met kop en schouders bovenuit steek...
Op de middelbare was het zelfs zo dat ik elke week naar de bieb ging en met 10 boeken thuis kwam en een week later hetzelfde...
Maar wie weet, als het 'internet' eruit klapt of ze dan weer gaan lezen ^^

Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 28 juli 2015 - 16:11:
Mijn mama, stiefmama en broertje lezen ook veel. Hoewel mijn mama vooral detectives leest en mijn stiefmama meer romantiek/literatuur en ik meer YAY EVERYONE DIES/literatuur. Maar 't is wel leuk. ^^

Rebella
Rebella

Rebella is offline

[597]
Rebella zei op 28 juli 2015 - 16:18:
Uhu, hier is het heel divers.
M'n broertje veel sciencefiction/fantasy, m'n mama dingen als 'De test' of als Santa Montiflore al is ze wel kritisch om de kwaliteit. Papa leest vooral boeken over wetenschap enzo, dus voor 'onderzoekende dingen' mijn zus geloof ik ook veel fantasy, m'n zwager veel thriller dacht ik. Mijn broer weet ik niet
Ik lees alles wel, zolang het plot en de schrijfstijl me maar aanstaan.
Ik bedoel, ik weet dat veel mensen ermee weglopen, maar zoals The Mazerunner ik kwam er niet doorheen. Terwijl Dan Brown voor mij super easy is. Literatuur hah? Ja graag! Brönte, Shakespeare, Austen zijn drie van de favorieten uit de oudere tijden

Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 28 juli 2015 - 16:23:
Ik heb van Shakespeare alleen Romeo & Juliet gelezen en ik was niet heel erg onder de indruk, maar ik ben 't met je eens, hoor. I'll read anything as long as it's good. &wat jij had met The Maze Runner (die ik nog wil lezen) had ik met The Fault in Our Stars. Uiteindelijk liep het wel oké af, maar wat een gezeur was dat zeg. (It would be an honour to have my heart broken my you - really?).

Rebella
Rebella

Rebella is offline

[597]
Rebella zei op 28 juli 2015 - 16:51:
Ik snap dat wel, ik kon TFIOS wel goed lezen, al kan dat komen omdat ik een zwak heb voor verhalen over 'bijna' doodgaan, net als If I Stay (waar trouwens nu ook een vervolg op is).

Chayenne
Chayenne

Chayenne is offline

[4831]
Chayenne zei op 28 juli 2015 - 17:01:
Mijn moeder leest literataire thrillers van alleen Nederlandse schrijf(st)ers. Ik daarintegen kan alleen door fantasie komen.

Kayley
Kayley

Kayley is offline

[15313]
Kayley zei op 28 juli 2015 - 17:19:
Ik heb zowel If I Stay als Where She Went gelezen, maar ik vond het vervolg niet zo straf als deel een. Want deel een was zo mooi en best wel pijnlijk, heel anders dan TFIOS ook.

Mijn moeder leest veel en snel, maar bijna alleen maar pocketromannetjes. Mijn stiefvader leest thrillers en detectiveverhalen. Geen van mijn broers en zussen lezen echt, maar ik weet wat ze fijn vinden, dus af en toe smeer ik hen wel een boek aan dat ze dan ook lezen. Mijn zusje heeft dyslexie, anders zou ze net als mij veel lezen, denk ik. De boeken waar ze uiteindelijk met de nodige moeite doorheen komt, vindt ze wel leuk tho, dus misschien ooit wordt ze net zo'n lezer als ik.

Ik lees voornamelijk Young Adult en Fantasy, maar ik probeer mijn horizon wel te verruimen.

Rebella
Rebella

Rebella is offline

[597]
Rebella zei op 28 juli 2015 - 17:31:
@Kay Wat voor boeken vindt je zusje leuk? (mijn broertje begon met lezen door Eragon en heeft ook dyslexie)

@Chayenne Wat is je favoriet?

Kayley
Kayley

Kayley is offline

[15313]
Kayley zei op 28 juli 2015 - 17:35:
Ze vindt de sprookjesboeken van Chris Colfer leuk. En Alice in Zombieland van Gena Showalter. Heel erg into fantasy, zeker bij boeken, maar van een "lager" niveau.
Door Harry Potter kwam ze al niet heen, bijvoorbeeld. Maar misschien ook omdat ze daar de films al van heeft gezien dus ze weet wat er gaat gebeuren.



1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18