Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Forum » Stamcafé » Het Boekentopic IV

Het Boekentopic IV

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20
xEmma
xEmma

xEmma is offline

[18528]
xEmma zei op 4 feb 2015 - 0:03:
Alles over boeken. Voor de boeken die je nu leest, de geweldige boeken die iedereen zou moeten lezen, de boeken die zo weerzingwekkend slecht zijn dat het een wonder is dat ze überhaupt een uitgever hebben kunnen vinden en voor alles wat je verder ook maar over boeken te zeggen hebt.



Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 3 aug 2015 - 20:18:
Hé, ik heb Schijnbewegingen en Tegenspel al meerdere keren gelezen hoor. ^^

xDevilBitch
xDevilBitch

xDevilBitch is offline

[10099]
xDevilBitch zei op 3 aug 2015 - 20:36:
Dan heb je Tegenspel vaker gelezen dan ik. Ik was van plan om hem deze zomer nog een tweede keer open te slaan, en dan Spiegeljongen er maar achteraan.

Rebella
Rebella

Rebella is offline

[597]
Rebella zei op 3 aug 2015 - 22:05:
De Lof der Zotheid is cool! Heb hem op cd, dat is echt geinig om te horen. Als je Griekse Goden niet weet/kent kun altijd vragen, meerendeels ken ik wel
En veroudering van taal, ik denk een jaar of ...dertig en dan is het 'te oud'.

Baardaap
Baardaap

Baardaap is offline

[45]
Baardaap zei op 3 aug 2015 - 22:17:
De Lof der Zotheid is cool! Heb hem op cd, dat is echt geinig om te horen.


Die had ik ook; drie of vier CD's in een kartonnen 'boek'. Kwam die ooit tegen bij de Action die hadden toen hele stapels 'audioboeken' liggen voor weinig.

Audioboeken en e-readers zijn mijn ding niet; ik wil gewoon papier. Het ergerlijkste met een audioboek is als er iets gezegd wordt dat je niet kunt volgen (als er dus bijvoorbeeld bij de lof der zotheid een of andere naam genoemd wordt) het lastig is op te zoeken; je moet maar net weten hoe je Chaldeeën schijft.

Rebella
Rebella

Rebella is offline

[597]
Rebella zei op 3 aug 2015 - 22:25:
Dit was geen 'voorgelezen' shit. Superaudio-cd en echt zo gelezen dat je actief ging luisteren dus dat is wel fijn.

Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 3 aug 2015 - 23:03:
Pagina 100. I'm pretty sold.

Kayley
Kayley

Kayley is offline

[15313]
Kayley zei op 3 aug 2015 - 23:18:
Yaaaaaaas. Ik ging net een PJ-reference in Kingdom schrijven speciaal voor jou, maar toen bedacht ik me dat dat personage pas in boek twee bij naam genoemd wordt. :c

Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 3 aug 2015 - 23:29:
Miep. Maar als ik zo doorlees, ben ik daar voor het eind van de week.

Rebella
Rebella

Rebella is offline

[597]
Rebella zei op 3 aug 2015 - 23:31:
De eerste twee boeken zijn 'easy' daarna wordt het wat...volwassener

Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 4 aug 2015 - 23:30:
• previous: Percy Jackson and the Olympians #1 The Lightning Thief, Rick Riordan, 375 pagina's:
genre: fantasy, mythology, young adult
found: aanrader van Kay
first sentence: Look, I didn't want to be a half-blood.
thoughts: jaaaaaaa. Het was wel duidelijk (zeker in 't begin) dat het een kinderboek is, maar het is grappig en het leest lekker door en hoewel je de plot twists steeds net aan ziet komen voor Percy ze aan ziet komen, is 't een heel leuk boek. Daarbij is de Griekse mythologie gewoon leuk - althans, dat vond ik tijdens KCV. Het is heel heel fijn dat de main characters geen crush op elkáár hebben (dat de hoofdpersoon überhaupt geen crush heeft at that) en het is een boek dat je er meteen in zuigt. Al op pagina zestig zat ik naar m'n boek te staren omdat dit-kun-je-echt-niet-flikken-binnen-de-eerste-zestig-pagina's.
recommended: yesh. :3

• next: Percy Jackson and the Olympians #2 The Sea of Monsters, Rick Riordan, 279 pagina's:
Nee, want dan spoil ik waarschijnlijk deel van het eerste boek voor jullie + het tweede boek voor mezelf.

Cynthia
Cynthia

Cynthia is offline

[1345]
Cynthia zei op 4 aug 2015 - 23:52:
Heeft iemand Het Meisje in de Trein al gelezen? Iedereen schijnt hem heel goed te vinden maar ja. Ik weet niet of ie het waard is?

Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 4 aug 2015 - 23:58:
Ik heb er ook van gehoord, maar nog niet gelezen.

xDevilBitch
xDevilBitch

xDevilBitch is offline

[10099]
xDevilBitch zei op 5 aug 2015 - 0:11:
Ik hoorde van het boekenmeisje bij ons op de redactie dat hij inderdaad heel goed is!

Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 8 aug 2015 - 0:48:
• previous: Percy Jackson and the Olympians #2 The Sea of Monsters, Rick Riordan, 279 pagina's:
genre: fantasy, mythology, young adult
found: eerste deel was een aanrader van Kay, tweede deel komt na het eerste deel 'nd all
first sentence: My nightmare started like this.
thoughts: in dubio. Het boek is even avontuurlijk als het eerste deel, op mythologisch vlak even sterk en het valt niet in herhaling (hooguit herhaling van de Odyssee, maar dat zien we dan maar door de vingers) en ik vond dit boek aanzienlijk grappiger dan het eerste deel (wat voor 90% komt door Tyson, clearly). Het einde was vrij... shocking, I suppose. Alleen jééz wat is Percy dom, zeg. Hij is echt vier pagina's bezig met zeggen dat 'ie écht niet snapt wat er nou allemaal aan de hand is terwijl come on. Maar - ja. Verder is 't een leuk boek.
recommended: yesh. :3

• next: The Maze Runner Series #1 The Maze Runner, James Dashner, 374 pagina's:
When Thomas wakes up in the lift, the only thing he can remember is his name. He's surrounded by strangers - boys whose memories are also gone.
Outside the towering stone walls that surround the Glade is a limitless, ever changing maze. It's the only way out - and no one's ever made it through alive.
Then a girl arrives. The first girl ever.
And the message she delivers is terrifying.

Rebella
Rebella

Rebella is offline

[597]
Rebella zei op 8 aug 2015 - 10:31:
@Bo Maze Runner, hij staat in mijn kast, maar ik kan er niet doorheen komen, so I wish you luck!
Laat maar weten hoe ie is!



1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20