Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Forum » Stamcafé » Het Boekentopic IV

Het Boekentopic IV

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20
xEmma
xEmma

xEmma is offline

[18528]
xEmma zei op 4 feb 2015 - 0:03:
Alles over boeken. Voor de boeken die je nu leest, de geweldige boeken die iedereen zou moeten lezen, de boeken die zo weerzingwekkend slecht zijn dat het een wonder is dat ze überhaupt een uitgever hebben kunnen vinden en voor alles wat je verder ook maar over boeken te zeggen hebt.



Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 16 sep 2015 - 2:08:
Oh ik ga sowieso iets van m'n plank lezen. Ik weet alleen nog niet wát.

Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 16 sep 2015 - 13:02:
• next: Spiegeljongen, Floortje Zwigtman, 621 pagina's:
spoilers

xjeszell
xjeszell

xjeszell is offline

[8982]
xjeszell zei op 16 sep 2015 - 13:03:
AT LAST

xDevilBitch
xDevilBitch

xDevilBitch is offline

[10099]
xDevilBitch zei op 16 sep 2015 - 15:04:
FUCKING FINALLY

Rebella
Rebella

Rebella is offline

[597]
Rebella zei op 16 sep 2015 - 15:11:
Jaaaaa die is zo.... wow!
Sterkte Bo, sterkte!

Previous:Nick & Norah van David Levithan en Rachel Cohn
Genre: Punk, romance, adult, realistich.
Found: Aangeraden door fanfic member, weet alleen niet meer wie, of in ieder geval David Levithan.
First Sentence:De dag begint in het holst van de nacht.
Thoughts: In eerste instantie was ik voorbereid op; nu maken 'ze' het te bont en gaat het fout, maar dat gebeurde niet. Dat was aangenaam, al was het soms lastig om vol te houden (wat dat betreft was 'Liefdeswoordenboek' prettiger). De karakters zijn goed uitgewerkt en behoorlijk complex. Het plot was goed neergezet, al is het voor mij wat ongeloofwaardig aangezien dat het hele boek over 1 nacht gaat, waarin niet geslapen wordt.
Kortom; geniaal boek, momenten dat je op 'ze' wilt schelden en momenten dat je ontzettend moet lachen. Leuk eraan is ook dat je van sommige karakters bij alleen al de beschrijving enthousiast wordt en bij de andere de griebels krijgt.
Recommended: Ja, ik zou zeggen van wel, het hangt een beetje van je smaak boeken af,maar Ja, het is het meer dan waard.

Next: Je moet dansen op mijn graf van Aidan Chambers. Oorspronkelijke titel: Dance on my grave (nu even geen geld, maar dat is het eerste boek dat ik ook in het Engels wil).
Plot: Hal denkt dat zijn vriend Barry een geintje maakt, maar die is bloedserieus. En wat Hal nooit had verwacht is dat hij zich uiteindelijk gedwongen zal zien op Barry's graf te dansen.
Zijn omgeving is geschokt door deze grafschennis: Hal zal zich moeten verantwoorden. In de stukken die hij voor de maatschappelijk werkster schrijft wordt stapje voor stapje onthuld wat voor ingewikkelde liefdesrelatie Barry en Hal hadden.

Rebella
Rebella

Rebella is offline

[597]
Rebella zei op 19 sep 2015 - 14:24:
Previous: Je moet dansen op mijn graf van Aidan Chambers
Genre: Young Adult, homoseksualiteit, fictie en er zit nog iets in wat ik niet kan benoemen.
Found: In een speurtocht in de bieb.
First Sentence: Ik moet gek zijn.
Thoughts: De eerste keer dat ik het las (zo'n 4 á 5 jaar geleden) was ik lyrisch over dit boek. Nu ik het herlezen heb, snap ik dat volkomen. Het is bijna absurdistisch. Although de gebeurtenissen écht gebeurd zouden kúnnen zijn. Het verhaal is als een soort essay geschreven. De 'ik' persoon is in de war, wat het interessant maakt om te lezen. Hij beschrijft de gebeurtenissen die zijn verwarring veroorzaakt hebben. Aidan bouwt het verhaal met de juiste spanning naar het slot op. Het is nuchter geschreven, heel helder.
Ik kreeg er soms even genoeg van om over zijn 'dramatische' toestand te lezen. Het belangrijkste item in het boek is de relatie die tussen de hoofdpersoon en de oorzaak van de verwarring plaatsvind. Het is interessant om erover te lezen, in zoverre dat bepaalde gebeurtenissen iedereen zou kúnnen overkomen.
Kortom; een complex verhaal met een interessante achterliggende gedachte.
Recommended: Hier lever ik geen commentaar op, als je dezelfde smaak hebt voor humor enzo dan ja, maar ik zou zeggen; lees en ontdek het zelf. Dat is het wel waard.

Next: Ik twijfel nog tussen Rode zee onder een rode hemel van Scott Lynch en Zijderups van Robert Calbraith (lees: J.k. Rowling).

Kayley
Kayley

Kayley is offline

[15313]
Kayley zei op 19 sep 2015 - 14:47:
Scott motherfucking Lynch. Ik heb Rode zee net gelezen en echt dikke liefde voor die schrijver en die serie. <3

Rebella
Rebella

Rebella is offline

[597]
Rebella zei op 19 sep 2015 - 15:15:
Hahaha! Thanks Kay, then I'll do that one, ook omdat die uit de bieb komt ^^ Zijderups staat nog wel even goed op mijn 'rowling' plank.
Het is idd dat jij hem aanbevolen had, dat ik 'm gehaald heb
Dus na mijn to-do lijstje te hebben afgewerkt zal ik erin beginnen.

Kayley
Kayley

Kayley is offline

[15313]
Kayley zei op 19 sep 2015 - 15:35:
Heb je deel 1 ook gelezen?

Rebella
Rebella

Rebella is offline

[597]
Rebella zei op 19 sep 2015 - 15:41:
Nog niet, is dat 'de leugens van Locke Lamora' ?

Kayley
Kayley

Kayley is offline

[15313]
Kayley zei op 19 sep 2015 - 15:44:
Yes, it is.

Rebella
Rebella

Rebella is offline

[597]
Rebella zei op 19 sep 2015 - 16:02:
Mooi! Dan lees ik die eerst (die heb ik namelijk ook gehaald ^^ )

Thank you!

Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 19 sep 2015 - 23:36:
• previous: Spiegeljongen, Floortje Zwigtman, 621 pagina's:
genre: Young Adult, historische fictie, lbgt
found: tsja. ik heb vier jaar geleden deel 1 en 2 gelezen. dus.
first sentence: 'Zijde.'
thoughts: nee. nee, nee, nee. ik - nee. honestly, m'n thoughts zijn gewoon helemaal, 100% leeg. geen. niks. alleen een faint 'nee, nee, nee'
God, dit boek. Dit is heel mogelijk mijn favoriete boek ooit.
Ik was er heel bang voor. Ik was zo weg van Schijnbewegingen, maar ik ben zo sceptisch ten opzichte van YA en romantiek en het kon eigenlijk alleen maar tegenvallen.
except it didn't.
holy fucking - nee, nee, nee. het hele boek las ik met in mijn achterhoofd de vraag of (en hoe) Adie het zou overleven en of het niet beter zou zijn als hij dood zou gaan. Ik heb het hele boek gelezen in de hoop dat er alsjeblieft, alsjeblieft, alsjeblíéft een goede afsluiting zou komen, nog één kus, nog één - idk. alles was in zo'n sfeer van - oh nee. nee, nee, nee.
EN TOEN KWAM DIE VERDOMDE "NO SPOILERS MAAR JE WEET WEL" en kwam er weer hoop en ik wilde net als Adie dat m'n hart niets meer kon voelen, maar it still did. en oké oké oké dan vind je dat je er vrede mee krijgt dat Adie eindigt in een bepaald scenario EN DAN DIE EPILOOG.
Die epiloog had ze weg moeten laten. die epiloog vertelt niets nieuws. dat is 1 van de weinige dingen die ik op dit boek aan te merken heb. die epiloog moest niet.
maar boy, verder. de personages, de thema's, de sféér. i just.
ik haat adrian. ik kan adrian niet uitstaan. ik wilde met elke pagina die ik omsloeg heel hard tegen hem schreeuwen. en vince. en iedereen. gosh, wat een bunch of misfits.
wat een boek.
ik kan gewoon niet uitleggen waarom het zo'n indruk op me maakt, maar het gaat zo door m'n ziel heen, zo - zo. jezus.
nee, nee, nee.
recommended: yes. yes, yes, yes. gosh. yes. YES. it's one of my favourite books ever. if not my all time favourite. yes, yes, yes. yes.

• next: ik moet even bijkomen, denk ik zo

xDevilBitch
xDevilBitch

xDevilBitch is offline

[10099]
xDevilBitch zei op 19 sep 2015 - 23:57:
Dit is op één of andere manier heel bevredigend. Maar goed, ik ben heel blij dat je hem eindelijk gelezen hebt (:

Rebella
Rebella

Rebella is offline

[597]
Rebella zei op 20 sep 2015 - 8:42:
@Bo dat is precies hoe ik me erover voel(de) en dan sommige acties gewoon nagelbijyend crustrerend zijn. Die hele trilogie is like W.O.W.



1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20