Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Forum » Stamcafé » Het Boekentopic IV

Het Boekentopic IV

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14
xEmma
xEmma

xEmma is offline

[18528]
xEmma zei op 4 feb 2015 - 0:03:
Alles over boeken. Voor de boeken die je nu leest, de geweldige boeken die iedereen zou moeten lezen, de boeken die zo weerzingwekkend slecht zijn dat het een wonder is dat ze überhaupt een uitgever hebben kunnen vinden en voor alles wat je verder ook maar over boeken te zeggen hebt.



xEmma
xEmma

xEmma is offline

[18528]
xEmma zei op 15 maart 2015 - 15:56:
Oh. hmpf.
Nou ik kan je wel aanraden het te doen met het levensadvies: niet geschoten is altijd mis. Helpt dat? ;p

Bliebxx
Bliebxx

Bliebxx is offline

[477]
Bliebxx zei op 15 maart 2015 - 16:09:
Ik heb boek één gelezen en de film gezien.

Ik vind ze beide heel vet, maar ze zijn zo verschillend van elkaar. Persoonlijkheden van hoofdpersonen verschillen en belangrijke plots zijn anders. Af en toe had ik het idee dat ik een boek in hetzelfde genre las, maar niet dat het 't zelfde verhaal was.

Maar ik vond ze wel echt beiden leuk en ga ook zeker de andere delen lezen en kijken.

Ik heb het boek wel gewoon gedownload omdat ik eerst niet wist wat ik ervan zou vinden, maar ga de serie denk ik nog wel bestellen (als ik weer eens geld heb...)

Kayley
Kayley

Kayley is offline

[15313]
Kayley zei op 15 maart 2015 - 19:18:
Ik heb de serie gelezen. Ik vond ze heel fijn geschreven, maar #2 was wel een beetje saai, en het plot was ook prima. Dus ik vind het wel een aanrader, maar het is zeker niet de beste YA-serie die er is ofzo. Zachte aanrader? c:

Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 19 maart 2015 - 16:17:
• previous: A Dance with Dragons: After the Feast, 560 pages:
genre: fantasy, I suppose
found: na de eerste zes volumes gelezen te hebben, leek 't me leuk om de zevende ook te lezen.
first sentence: The first flakes came drifting down as the sun was setting in the west.
thoughts: Ja, ja, ja, fuck, ja! Alles wat Dreams and Dust niet was, was After the Feast wel. Spannend, spanned, ik wilde almaar doorlezen en doorlezen en doorlezen, en enenen. Jaaaaa! En nog even een paar heerlijke slachtpartijen in de laatste paar hoofdstukken. 't Einde van dit boek is wel verschrikkelijk open (zoals altijd bij Martin): alle lijnen lopen net op zo'n punt dat je denkt oh fuck, en dan mogen we nu nog minstens twee jaar wachten tot het volgende boek... I cry. Maar, ja, fantastisch boek, ja.
recommended: Yes. Everyone should read A Song of Ice and Fire.

• next: The Fault in our Stars, John Green, 313 pages:
Despite the tumor-shrinking medicinal miracle that has bought her a few years, Hazel has never been anything but terminal, her final chapter inscribed upon diagnosis. But when a gorgeous plot twist named Augustus Waters suddenly appears at Cancer Kid Support Group, Hazel's story is about to be completely rewritten.

xDevilBitch
xDevilBitch

xDevilBitch is offline

[10099]
xDevilBitch zei op 19 maart 2015 - 16:19:
See, ik heb je niet ingehaald. Vandaag heb ik Feast waarschijnlijk wel uit.

Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 19 maart 2015 - 18:07:
Nou ja, jij leest 483x sneller dan ik, dus ja.

'k Vind TFioS nu al meh, trouwens. Het is zo... zo... meh. Een paar jaar geleden zou ik het waarschijnlijk heel leuk gevonden hebben, nu vind ik de stijl een beetje overkomen als een overrated fanfictie schrijfster die denkt dat ze stoer is. 't Is wel grappig, soms, maar... neh. (dit wist ik al, want Looking For Alaska heb ik na vier pagina's weggelegd, maar hé). Oh well. 't Leest wel snel, zeker in vergelijking met Martin. Die propte drie keer zo veel woorden op een pagina.

1Dzayn
1Dzayn

1Dzayn is offline

[5362]
1Dzayn zei op 19 maart 2015 - 19:29:
Ik ben benieuwd of je gaat huilen of niet. Ik vermoed van niet, maar je weet maar nooit

Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 19 maart 2015 - 19:36:
Het is niet alsof ik nooit huil bij boeken, hoor. ^^
Cried my eyes out bij The Hunger Games en Harry Potter, for starters.

1Dzayn
1Dzayn

1Dzayn is offline

[5362]
1Dzayn zei op 19 maart 2015 - 19:38:
eh true, maar dit boek is anders kinda. Ik moest echt heel erg huilen, maar omdat je het boek nu al meh vindt, ben ik er benieuwd naar haha

xEmma
xEmma

xEmma is offline

[18528]
xEmma zei op 19 maart 2015 - 19:59:
TFiOS vind ik heel fijn geschreven, maar het is op zich wel een beetje cliché.

MoonRocker
MoonRocker is offline

[11046]
MoonRocker zei op 19 maart 2015 - 20:12:
Ik moet zeggen dat ik TFiOS verrassend goed vond, eigenlijk. Voordat ik het las had ik nl. Johns andere boeken allemaal al gelezen en op een gegeven moment kreeg ik wel het idee dat ik gewoon 100x hetzelfde las (op zich niet erg, want meestal is het wel leuk/lief/grappig), maar dit was zo anders dan dat en daar was ik best blij mee. En ik hou er op een rare manier van om keihard te kunnen huilen om een boek.

Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 19 maart 2015 - 20:15:
Nou, ik weet dat het verhaal niet mijn soort verhaal is, maar iedereen was zo lyrisch over de stijl... Misschien had ik te hoge verwachtingen, dat kan, maar ik vind de stijl helemaal niet zo fantastisch.

MoonRocker
MoonRocker is offline

[11046]
MoonRocker zei op 19 maart 2015 - 20:18:
Ik vind het voornamelijk... een combinatie van grappig en fris, I guess. Zeker niet het beste/mooiste ooit of zo, maar ik vind het wel anders. Maar het kan natuurlijk ook zijn dat het niks voor jou is en dat is dan toch gewoon prima :'

Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 19 maart 2015 - 20:20:
Dat is zeker prima, ja. ^^

Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 23 maart 2015 - 22:15:
• previous: The Fault in our Stars, John Green, 313 pages:
genre: young adult?
found: voor m'n verjaardag gekregen.
first sentence: Late in the winter of my seventeenth year, my mother decided I was depressed, presumably because I rarely left the house, spent quite a lot of time in bed, read the same book over and over, ate infrequently, and devoted quite a bit of my abundant free time to thinking about death.
thoughts: well, mixed. Het eerste hoofdstuk was vreselijk, de paar hoofdstukken daarna waren wel oké... Jon Green heeft een aanzienlijke woordenschat maar gebruikt woorden als "like" in overmaat en dat is mateloos irritant (en het was niet eens relevant, want Hazel en Gus waren heel "sophisticated" dus die gebruikten vast ook intelligentere woorden). Verder kan ik heel slecht tegen "ik hou van je gezeik". 'k Snap dat 't kut is om kanker te hebben 'nd all, en dat je mensen geen pijn wil doen, maar man, man, laat mij er lekker buiten.
Vanaf 't moment dat de dood heel dichtbij kwam, vond ik het verhaal beter woorden. De laatste paar hoofdstukken waren wel fijn om te lezen, minder gezeik en minder "like" en dergelijke. En Van Houten is best een grappig ventje.
recommended: als je tegen romantisch gezeur kan, sure. Maar voor de wauw-factor van 't verhaal hoef je 't niet te doen, noch voor de stijl. Gewoon een snel boekje tussendoor, best grappig, maar - meh. Nee, ik vind 't niet echt een aanrader.

• next: Beware The Wild, Natalie C. Parker, 330 pages.



1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14