Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Forum » Stamcafé » Het Boekentopic IV

Het Boekentopic IV

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15
xEmma
xEmma

xEmma is offline

[18528]
xEmma zei op 4 feb 2015 - 0:03:
Alles over boeken. Voor de boeken die je nu leest, de geweldige boeken die iedereen zou moeten lezen, de boeken die zo weerzingwekkend slecht zijn dat het een wonder is dat ze überhaupt een uitgever hebben kunnen vinden en voor alles wat je verder ook maar over boeken te zeggen hebt.



Kayley
Kayley

Kayley is offline

[15313]
Kayley zei op 24 maart 2015 - 6:36:
Yay, Beware the Wild. Ik hoop dat jij hem even fijn vindt als ik!

Kayley
Kayley

Kayley is offline

[15313]
Kayley zei op 26 maart 2015 - 16:30:
Sorry voor de dubbelpost, maaaar ik hou van over boeken praten dus ik schop 'm weer omhoog. En ik heb eindelijk Assassin's Apprentice uit kunnen lezen, door school en persoonlijke shit heeft dat een tijdje geen voorrang gekregen, dus review time!

• previous: Farseer Trilogy #1, Assassin's Apprentice, Robin Hobb, 480 pagina's:
genre: adult fiction, high fantasy.
found: aangeraden door een vriendin. <3
first sentence: A history of the Six Duchies is of necessity a history of its ruling family, the Farseers.
thoughts: Dit boek is vrij stereotiep als het op high fantasy aankomt: politiek intrigue binnen een koninklijke familie, een middeleeuwachtige samenleving, magie die gebaseerd is op telepathie. Maar Robin Hobb schrijft geweldig en zonder teveel tierlantijntjes, ze zet in 480 woorden een wereld en structuren en legendes en gebruiken en samenlevingen neer waar andere boeken (denk aan Game of Thrones) er twee keer zo lang over doen, en haar personage's zijn zo levensecht. Daarbij las het boek ook vlot - ik heb er misschien twee weken over gedaan, maar ik wou 't eigenlijk nooit wegleggen maar móest het. Wel denk ik dat als je de personage's niet leuk vindt het heel moeilijk is om het boek zelf leuk wel leuk te vinden, aangezien het traag maar zeker opbouwt. In de laatste dertig pagina's gebeurt er vanalles en is het allemaal ineens heel erg uémslcrz!!!, maar het bouwt eigenlijk vooral op naar de boeken die hierna komen, dus daar moet je wel tegen kunnen.
recommended: ja ja ja ja ja. Ik vond 'm echt goed.

1Dzayn
1Dzayn

1Dzayn is offline

[5362]
1Dzayn zei op 26 maart 2015 - 16:37:
Ik moet voor nederlands de donkere kamer van damocles lezen.
What the actual fuck is dit boek? De gesproken teksten worden aangegeven met een streepje, de verhaallijn is hartstikke raar en slaat nergens op, de hoofdpersoon is getrouwd met zijn volle nicht i dont even know anymore.

Kayley
Kayley

Kayley is offline

[15313]
Kayley zei op 26 maart 2015 - 16:45:
Gesproken tekst aangeven met een streepje komt wel meer voor, bijvoorbeeld in het Frans best wel vaak, en aangezien het geïnspireerd is door of gaat over iets van Griekse mythologie is het ook helemaal niet vreemd dat iemand trouwt met z'n nicht, dat gebeurde vroeger heel vaak. :'
Niet dat ik je klachten wil ontkrachten, want ik kan wel begrijpen dat je het hele boek dan maar raar vindt.

1Dzayn
1Dzayn

1Dzayn is offline

[5362]
1Dzayn zei op 26 maart 2015 - 17:04:
Als het meer voor komt, ga ik die boeken nooit lezen. Ik irriteer me er dood aan

xEmma
xEmma

xEmma is offline

[18528]
xEmma zei op 26 maart 2015 - 18:46:
In Joe Speedboot gebruiken ze ook streepjes, als ik het me goed herinner.

Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 28 maart 2015 - 10:38:
• previous:Beware The Wild, Natalie C. Parker, 330 pagina's:
genre: young adult/fantasy
found: via Kay
first sentence: It's no secret, ours is the meanest swamp in Louisiana.
thoughts: leuk! Niet asdfghjkl-iedereen-moet-dit-gelezen-hebben leuk, maar zeker wel leuk; vlot geschreven, geen gezeik (sure, er waren heel veel dingen mis, maar er werden geen pagina's besteed aan oh-ik-ben-zo-zielig), het plot was vrij waterdicht, naar mijn idee. Soms deed Sterling er een beetje te lang over om bepaalde conclusies te trekken, maar daar is het dan een jeugdboek voor, gok ik. 't Laatste hoofdstuk was jammer: ik hoef geen en-zo-ging-het-verder-ná-al-dit, want dat vul ik liever zelf in. Alle broodnodige informatie zat in het één na laatste hoofdstuk, 't laatste brak 't voor mij een beetje af. Oh well. Verder wel een leuk boek. (:
recommended: sure, hij's leuk. Mijn exemplaar is alweer uitgeleend.

• next: Lord of the Flies, William Golding, 232 pagina's.

Kayley
Kayley

Kayley is offline

[15313]
Kayley zei op 5 april 2015 - 11:08:
Omdat de boeken van Robin Hobb vrij serieus zijn en ik zelf al niet zo'n heel serieuze persoon ben, had ik nood aan een luchtig tussendoortje. Ik heb dit boek in totaal drie uurtjes uitgelezen.

• previous: Empress of the World, Sara Ryan, 215 pagina's:
genre: young adult, contemporary, lgtbqi*.
found: via Goodreads, denk ik.
first sentence: I am sitting cross-legged on an uncomfortable seat, waiting for a speech to start.
thoughts: Ik ben altijd heel voorzichtig met lgbtqi*boeken. Veel van de werken in dit genre voelen aan alsof ze geschreven zijn om een gat te vullen, wat op zich nobel is want er is inderdaad niet genoeg lgbtqi*literatuur, maar ik wil verhalen waarbij de seksualiteit niet is waar het hele verhaal om draait. EotW is op zich niet zo slecht in dat aspect: het hoofdpersonage, Nicola, is biseksueel. Daar komt ze achter tijdens de zomer waarin het verhaal zich afspeelt, die ze doorbrengt met zomerschool voor slimme jongeren, en waar ze verliefd wordt op een meisje. Maar het verhaal draait om de grotere thema's hier, de vriendschappen en de liefde en hoe die soms dicht bij elkaar staan, maar niet op een onaangename manier. Het is vrij moeilijk eigenlijk om precies neer te schrijven waarom het plot me zo aanstond. De schrijfstijl is heel fijn, Nicole wilt archeologe worden en het ligt in haar karakter, want ze analyseert alles en schrijft ook alles neer (heel het boek lang wisselen stukken verhalen zich af met zogezegde "field notes" die ze schrijft), en en en. Ja. 'k weet niet, ik vond het gewoon een fijn boek. Luchtig, precies wat ik nu even nodig had, en simpel.
recommended: mja, een lichte aanrader, als je niet al te hoge verwachtingen hebt.

• next: Farseer Trilogy #2, Royal Assassin, Robin Hobb, 752 pagina's:
This is the sequel to the highly successful Assassin's Apprentice, which sees family betrayal, treachery and assassination in the six Duchies.

Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 5 april 2015 - 15:03:
'k Was Lord of the Flies tijdelijk kwijt, vandaar:

• previous: Het Rosie Project, Graeme Simion, 330 pagina's.
genre: romantische comedy, I suppose
found: voor kerst gekregen
first sentence: Ik heb mogelijk een oplossing gevonden voor het Echtgenote Probleem.
thoughts: wel, ik ben er vrij zeker van dat dit het eerste "romantische" boek is dat ik niet irritant vond. Don is heerlijk ongemakkelijk en ik heb heel veel gelachen, en, n'ja, ik vond het gewoon leuk.
recommended: sure, 't is best leuk. (:

Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 6 april 2015 - 15:35:
-dubbel, sorry-
Heeft iemand The Shining gelezen? Ik ben er per ongeluk in begonnen, en het is zo anders dan Under The Dome. Hij speelt hier zo veel meer met de taal en en en. Ik vind 't nu al een fijn boek.

Kayley
Kayley

Kayley is offline

[15313]
Kayley zei op 7 mei 2015 - 10:12:
Ik ben Percy Jackson nog eens aan het lezen (omdat het kan!), en het is zoveel leuker nu ik in New York ben geweest en de Empire State Building (waar Olympus is) heb bezocht.
Oh, en heb een quote die mij altijd de rillingen geeft:

‘Do not take this lightly,’ Chiron warned. ‘I’m not talking about some tinfoil-covered zigzag you’d see in a second-grade play. I’m talking about a two-foot-long cylinder of high-grade celestial bronze, capped on both ends with god-level explosives.’
‘Oh.’
‘Zeus’s master bolt,’ Chiron said, getting worked up now. ‘The symbol of his power, from which all other lightning bolts are patterned. The first weapon made by the Cyclopes for the war against the Titans, the bolt that sheered the top off Mount Etna and hurled Kronos from his throne; the master bolt, which packs enough power to make mortal hydrogen bombs look like firecrackers.’

Cynthia
Cynthia

Cynthia is offline

[1345]
Cynthia zei op 10 mei 2015 - 1:21:
Ik heb zojuist "Vals" van Mel Wallis de Vries uitgelezen & hoewel het gewoon een heerlijke, simpele jeugdthriller is, vond ik het echt een goed boek.

Kayley
Kayley

Kayley is offline

[15313]
Kayley zei op 12 mei 2015 - 21:42:
Ik heb net de Percy Jacksonserie weer helemaal herlezen en ik ga het nog eens zeggen: lees dit! Het is qua schrijven niet de sterkste serie die ik al gelezen heb, maar het verhaal is zo goed en de personage's zijn zo realistisch en levensecht en goddamnit I love these books. Ik heb gelachen en gehuild en mijn iPod door de kamer geslingerd van woede ook al wist ik hoe het ging eindigen, en een serie die zoiets kan veroorzaken vliegt meteen naar de top van mijn aanradingen.

Kayley
Kayley

Kayley is offline

[15313]
Kayley zei op 14 mei 2015 - 10:56:
• previous: The Leveller, Julia Durango, 256 pagina's:
genre: young adult, science fiction.
found: arc gekregen van de uitgeverij.
first sentence: Typical Coop, I think, closing my eyes and sinking into the MEEP.
thoughts: wat was dit boek fijn om te lezen. Het was niet superingewikkeld, de stijl is vlot en aangenaam, de personage's zijn grappig en realistisch, en voor science fiction is het echt nog makkelijk te doorgronden. Het plot gaat als volgt: MEEP heeft pretty much de wereld overgenomen; een spel dat je vier uur lang kan spelen en waar je in je onderbewustzijn naar een zandbak van een wereld gaat - wat dit wilt zeggen, is dat letterlijk alles kan; jij bent god, in feite, en kan doen wat je wilt. Nixy, het hoofdpersonage, is een Leveller, iemand die de MEEPwerelden van anderen bezoekt om ze te dwingen te stoppen met spelen (als mensen time hacks gebruiken om er langer in te blijven dan de toegelaten vier uur). Ze wordt ingehuurd om de zoon van de eigenaar van MEEP uit zijn wereldje te gaan halen, maar dat blijkt... een groot avontuur. En dat is wat dit boek is. Een groot avontuur vol actie en spanning en monsters. Het is vrij kort, en de focus op het spel zelf zorgt dat de ontwikkeling van de personage's minimaal is, en dat is jammer. Dit boek had makkelijk honderd of tweehonderd bladzijden meer kunnen tellen en dan had dat allemaal aan bod kunnen komen. Dit is deel 1 van een serie, dus dat kan nog wel verholpen worden in de delen die hierna komen. Ook jammer trouwens dat ik de "plot twist" op het einde eigenlijk al in het begin door had, maar uiteindelijk heeft dat niet weggenomen van mijn ervaring en enjoyment, dus dat is wel oké.
recommended: een beetje aangeraden, maar niet heel erg. Het was fijn om te lezen, maar niet een boek dat je gelezen móet hebben.

• next: Une année chez les Français, Fouad Laroui, 304 pagina's:
1969 : les Américains débarquent sur la Lune et Mehdi atterrit au lycée Lyautey de Casablanca. L'instituteur, impressionné par l'intelligence et la boulimie de lecture de son jeune élève, lui a obtenu une bourse dans le prestigieux établissement français. Avec cet humour corrosif qu'on lui connaît, Fouad Laroui raconte le choc culturel que représente pour le petit Marocain la découverte du mode de vie des Français: ces gens qui vivent dans le luxe, mangent des choses incomestibles, parlent sans pudeur et lui manifestent un intérêt qu'il ne comprend absolument pas. Entre Le Petit Chose et Le Petit Nicolas, l'histoire émouvante et cocasse d'un enfant propulsé dans un univers aux antipodes de celui de sa famille.

Chayenne
Chayenne

Chayenne is offline

[4831]
Chayenne zei op 14 mei 2015 - 11:12:
Lees je in het Frans Kay I wish i could



1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15