Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Forum » Stamcafé » Het Boekentopic IV

Het Boekentopic IV

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20
xEmma
xEmma

xEmma is offline

[18528]
xEmma zei op 4 feb 2015 - 0:03:
Alles over boeken. Voor de boeken die je nu leest, de geweldige boeken die iedereen zou moeten lezen, de boeken die zo weerzingwekkend slecht zijn dat het een wonder is dat ze überhaupt een uitgever hebben kunnen vinden en voor alles wat je verder ook maar over boeken te zeggen hebt.



xjeszell
xjeszell

xjeszell is offline

[8982]
xjeszell zei op 11 aug 2015 - 14:58:
Da's eigenlijk ook de reden dat ik er niet doorheen kwam, maar misschien probeer ik 't later nog 'ns. Ik lees op mijn telefoon a Clash of Kings van George R. R. Martin, maar ik merk wel dat dat een stuk minder fijn leest dan een actual book. Als boekzijnde ben ik Paper Towns van John Green aan het herlezen, waar ik maandag heen ga^^.

Rebella
Rebella

Rebella is offline

[597]
Rebella zei op 12 aug 2015 - 22:03:
@jez het boek heb ik nog niet gelezen maar de film is wel heeel cool gedaan. Goed acteer werk. Ben iig blij dat het geen standaard happy ending is

Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 13 aug 2015 - 13:23:
• previous: The Maze Runner Series #2 The Scorch Trials, James Dashner, 360
genre: young adult, dystopia
found: deel 1 gelezen, zodoende
first sentence: She spoke to him before the world fell apart.
thoughts: well... het is heel anders dan The Maze Runner. Zoals Thomas zelf al zegt: daar zaten ze in een maze, was er geen uitweg; nu zitten ze ergens in Mexico en zijn ze alles behalve opgesloten en heb je dan ook geen idee wat wel en niet onderdeel van het plan is. Dashner kan nog steeds niet schrijven en het boek voert het Teresa-gezeik extra op, zeker door nog een extra vrouwelijk personage te introduceren dat fungeert als concurrentie (soms doet het me een beetje aan Peeta/Gale gezeur denken). De epiloog is weer fantastisch fanficwaardig-irrelevant, Thomas hangt wel heel veel de held uit. Het is voorspelbaarder wie er overleven, geen OH NO YOU DIDN'T character deaths... Maar het boek was wel weer spannend. Ik heb weer tientallen hoofdstukken achter elkaar doorgelezen omdat ik er dusdanig in zat, dat ik door door door wilde lezen. Afhankelijk van hoe het allemaal ontknoopt in The Death Cure, vind ik het heel tof dat je van niemand weet aan welke kant ze nou staan en wat ze weten en in hoeverre ze een dubbele agenda hebben. Het einde is voor mij wel dusdanig dat ik heel nieuwsgierig ben naar het laatste deel, dus dat is ook goed. Voor nu heb ik wel het idee dat Dashner qua plot weet waar 'ie mee bezig is, dus dat 'ie alles goed uit gaat leggen in het laatste deel. Als dat zo is, dan ben ik ook heel tevreden over het plot, de uitwerking daarvan, de Variables die hij gebruikt heeft... ja. :3
recommended: als bij deel 1.

• next: The Maze Runner Series #3 The Death Cure, James Dashner, 324 pagina's:
spoilers

Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 14 aug 2015 - 1:37:
Het is dat ik mezelf per ongeluk gespoild had met wikipedia; else I'd be bawling my eyes out right now. I always pick the wrong babies.

Kayley
Kayley

Kayley is offline

[15313]
Kayley zei op 14 aug 2015 - 15:31:
Ik ben begonnen in More Happy Than Not en ik vind 't tot nu toe zo'n fijn boek.

Kayley
Kayley

Kayley is offline

[15313]
Kayley zei op 14 aug 2015 - 21:45:
• previous: More Happy Than Not, Adam Silvera, 293 pagina's:
genre: young adult, contemporary, science fiction (ish), lgbtqia*.
found: Twitter, volgens mij.
first sentence: It turns out the Leteo procedure isn’t bullshit.
thoughts: Holy fish stick on a shit brick. Er zit zoveel in dit boek. Hoe zit er zoveel in dit boek terwijl het maar driehonderd bladzijden zijn? Hóe? What the fuck, echt. Alle personage's waren goed uitgedacht en uitgewerkt, de vriendschappen echt, de relaties echt, de opbouw van alles echt. Fuck me sideways, er is zoveel aan dit boek dat zo goed werkt en in elkaar zit en Silvera is niet de beste schrijver ooit en More Happy Than Not is niet het beste boek ooit maar het was zo goed en zo pijnlijk en wow. Tot halverwege was het best een schattig verhaal, ook al werd het vrij snel duidelijk dat er iets fout móest gaan (en in de beschrijving staat ook dat het 'gut-wrenching' is), maar rond het middelpunt verandert het ineens in een shit storm. Nu, ik reageerde heel heftig op het verhaal en dat komt zeker deels omdat ik dat leven ook geleefd heb, die angsten uitgestaan heb, die pijn gevoeld heb. Uit de kast komen, werd bij mij ook vergezeld van heel traumatiserende rotzooi waar ik nu nog steeds niet aan kan denken zonder me te voelen alsof ik van binnenuit verteerd ga worden - maar dat zorgt er ook voor dat ik dit boek waarschijnlijk nooit ga vergeten.
recommended: Ja. Laat Silvera je hart breken. (Wees gewaarschuwd voor gevoelige onderwerpen: homofobie, depressie, zelfmoord, mishandeling, etc. Wel allemaal goed en respectvol neergezet.)

Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 21 aug 2015 - 13:52:
• previous: The Maze Runner Series #3 The Death Cure, James Dashner, 324 pagina's:
genre: young adult, dystopia
found: deel 2 gelezen, zodoende
first sentence: It was the smell that began to drive Thomas slightly mad.
thoughts: het plot zit goed in elkaar, ik ben heel blij dat Dashner niet bang is om ook in 't heetst van de strijd, aan 't eind van de verhaallijn, nog hoofdpersonages om te brengen. 'k Ben heel ontevreden over de fucking "romantiek" die erin zit. Reall? C'mon, mate. Eh. Ja, idk. Het boek is wederom heel spannend. Ik bleef ook hier door door door lezen en terwijl ik op EJW was, zat ik nog steeds constant met het boek in m'n hoofd (en dat zegt wat), dus dat is goed. I also damn well nearly cried want asdfghjkl.
recommended: als bij deel 2.

• next: Two Boys Kissing, David Levithan, 200 pagina's:
The two boys kissing are Craig and Harry. Theyr'e hoping to set the world record for the longest kiss. They're not a couple, but they used to be.
Peter and Neil are a couple. Their kisses are different. Avery and Ryan have only just met and are trying to figure out what happens next. Cooper is alone. He's not sure how he feels.
As the marathon progresses, these boys, their friends and families evaluate the changing nature of feelings, behaviour and this crazy thing called love.

Kayley
Kayley

Kayley is offline

[15313]
Kayley zei op 21 aug 2015 - 14:05:
• next: Two Boys Kissing, David Levithan, 200 pagina's:
The two boys kissing are Craig and Harry. Theyr'e hoping to set the world record for the longest kiss. They're not a couple, but they used to be.
Peter and Neil are a couple. Their kisses are different. Avery and Ryan have only just met and are trying to figure out what happens next. Cooper is alone. He's not sure how he feels.
As the marathon progresses, these boys, their friends and families evaluate the changing nature of feelings, behaviour and this crazy thing called love.


Want we gaan 'm buddy readen.

Kayley
Kayley

Kayley is offline

[15313]
Kayley zei op 22 aug 2015 - 13:18:
• previous: Two Boys Kissing, David Levithan, 196 pagina's:
genre: young adult, contemporary
found: Ik kende hem al want het is David Levithan, maar van Captain moest ik 'm lezen.
first sentence: You can’t know what it is like for us now—you will always be one step behind.
thoughts: Vlot geschreven. Een origineel vertelperspectief, al moet je er wel even aan wennen. Een heel erg diverse cast aan personages, waarvan ik er geen enkele níet leuk vond - al had ik wel mijn favorieten, natuurlijk. En het gaat over homoseksuele koppels. In 200 pagina's heeft Levithan een verhaal verteld dat niet alleen nódig is, maar ook mooi en pakkend is. Het enige minpuntje vind ik het gebrek aan lesbische meisjes en alle andere seksualiteiten op het spectrum - er is meer dan twee jongens alleen, er zouden genoeg koppels dit steunen, iets "gemeenschappelijks hebben" (dat is wat de verhalen van deze verschillende personage's aan elkaar verbind, dat ze iets "gemeen hebben", homo zijn dus). Maar verder was het echt een goed boek, en ik hou van David Levithan. <3
recommended: Doe maar gewoon wel. ;p

Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 22 aug 2015 - 13:23:
• previous: Two Boys Kissing, David Levithan, 200 pagina's:
genre: YA, LBGT, romance
found: Cap basically forced this down my throat
first sentence: You can't know what it is like for us now - you will always be one step behind.
thoughts: jeez. wat een boek. Maar echt. Wat er het meest uit springt is natuurlijk het perspectief, dat is, naar mijn weten, bijzonder uniek. Maar los daarvan heeft dit boek een fantastische stijl en het weet hele heftige en moeilijke thema's aan te snijden (zelfmoord, pesterijen, zelfs automutilatie) die in zo veel boeken (en vooral fics) zo verschrikkelijk verkéérd worden gedaan, maar nee hoor, deze man kán het gewoon. De laatste paar pagina's waren echt - woah. En los daarvan vond ik het fijn dat het boek zo... subtiel was. Er werd niet langer bij dingen stilgestaan dan strikt noodzakelijk en dat was zo fijn (misschien extra omdat ik net van Dashner kom). En er waren zo belachelijk veel quotewaardige stukjes. Echt belachelijk. Ik had net nog een minpuntje, maar ik weet 't niet meer, dus 't enige negatieve wat ik zo ver kan bedenken, is dat het geen hoofdstukken heeft en dus moeilijk buddylezen is.
recommended: yesyes._.

• next: The First Law #2 Before They Are Hanged, Joe Abercrombie, 570 pagina's:
spoilers

Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 22 aug 2015 - 14:28:
Ik kan er zo slecht tegen dat de lettertjes in fantasyboeken standaard zo veel kleiner zijn dan die in YA. Elke keer dat ik van YA (dus nu TMR en TBK) naar fantasy switch (nu TBI) moet ik er heel erg aan wennen en ik voel me nu heel erg dom en analfabetisch, maar, het leest zo veel langzamer en meh :/

MariTom
MariTom

MariTom is offline

[4229]
MariTom zei op 24 aug 2015 - 20:06:
Guys, thaaanks. Ik was Two Boys Kissing helemaal vergeten, maar nu hebben jullie me eraan herinnerd dat ik die echt graag wil gaan lezen. Ik heb Boy Meets Boy van Levithan gelezen, en die vond ik heel awesome, dus ik ben benieuwd.

Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 25 aug 2015 - 12:48:
Ik herlees The Tourney of the Hand (uit A Game of Thrones) voor de challenge van vandaag, maar, even serieus, 3/4 van deze personages zijn inmiddels dood (geweest).

xDevilBitch
xDevilBitch

xDevilBitch is offline

[10099]
xDevilBitch zei op 28 aug 2015 - 16:56:
Ik heb dit al een tijdje niet gedaan, maar nu toch maar weer.

• previous: De 100 jarige man die uit het raam klom en verdween, Jonas Jonasson, 358 pagina's:
genre: thriller, humor (aldus Goodreads, zelf vond ik dat meevallen)
found: het is vermoedelijk het meest gehypete boek sinds 50SOG
first sentence: Je zou kunnen zeggen dat hij de beslissing eerder had kunnen nemen en flink genoeg had kunnen zijn om zijn omgeving erover te vertellen.
thoughts: meh. De premise is natuurlijk ontzettend tof, en het boek begint ook best lekker. Uiteindelijk wordt het alleen een langdradige en niet bijster interessante thriller, die niemand waarschijnlijk iets geïnteresseerd zou hebben als de hoofdpersoon geen 100-jarige was geweest. De thriller zelf wordt dan ook nog eens doorspekt door steeds saaiere en onwaarschijnlijkere gebeurtenissen, waar de hoofdpersoon praktisch alle grote spelers van de wereldpolitiek van de 20ste eeuw (met uitzondering van Hitler) tegenkomt (wat vermoedelijk het "komische" deel was). Daarnaast gebruikte de schrijver ook ontiegelijk vaak dezelfde woorden, maar dat kan natuurlijk ook aan de vertaling liggen (hoewel ik hetzelfde heb gelezen in een review over de Engelse vertaling).
recommended: nee

• next: De engelenmaker, Stefan Brijs, 429 pagina's:
Op 13 oktober 1984 keert na een afwezigheid van bijna twintig jaar Doktor Victor Hoppe terug naar zijn geboortedorp Wolfheim, vlak bij het drielandenpunt in de buurt van Vaals en Aken. De bekrompen dorpelingen reageren argwanend op zijn komst, zeker als blijkt dat hij drie kinderen van een paar weken oud bij zich heeft: een identieke drieling met een schrikwekkende afwijking. Na enkele bijzondere genezingen wordt de dokter toch aanvaard in het dorp en gestaag groeit zijn populariteit. Zijn kinderen zijn echter zelden te zien en dat voedt de geruchten. Langzaam groeit het besef dat ze alle drie ernstig ziek zijn. Maar er blijkt meer aan de hand, niet alleen met de kinderen, ook met de dokter zelf die, gegijzeld door zijn verleden, een beslissing neemt die hem onsterfelijkheid moet bezorgen.

Rebella
Rebella

Rebella is offline

[597]
Rebella zei op 28 aug 2015 - 18:30:
De Engelenmaker klinkt creepy, laat maar weten hoe ie is!



1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20