Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Forum » Stamcafé » Het Boekentopic IV

Het Boekentopic IV

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20
xEmma
xEmma

xEmma is offline

[18528]
xEmma zei op 4 feb 2015 - 0:03:
Alles over boeken. Voor de boeken die je nu leest, de geweldige boeken die iedereen zou moeten lezen, de boeken die zo weerzingwekkend slecht zijn dat het een wonder is dat ze überhaupt een uitgever hebben kunnen vinden en voor alles wat je verder ook maar over boeken te zeggen hebt.



Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 10 sep 2015 - 17:29:
Ik koop ze.
Heel soms leen ik ze van iemand.

Rebella
Rebella

Rebella is offline

[597]
Rebella zei op 10 sep 2015 - 17:31:
erokgnogbn!

Waar? (De boekwinkels (2) in Zutphen hebben een heel gering aantal aan leuke verhalen...)

Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 10 sep 2015 - 17:33:
Bol.com

Rebella
Rebella

Rebella is offline

[597]
Rebella zei op 10 sep 2015 - 17:38:
Bol.com


*ik ben niet vaag* Natuurlijk! Thanks!


xDevilBitch
xDevilBitch

xDevilBitch is offline

[10099]
xDevilBitch zei op 10 sep 2015 - 21:29:
Of laat ze bestellen bij je lokale (het liefst onafhankelijke) boekverkoper. Dan support je die ook, en dat is fijn, want anders verdwijnen de fysieke boekwinkels.

Rebella
Rebella

Rebella is offline

[597]
Rebella zei op 10 sep 2015 - 21:36:
Ja, ik zou het graag doen, maar zover ik weet zitten die hier niet echt, we hebben zoiets als een bruna en een andere boekenwinkel, misschien dat die het heeft, daar kom ik niet zo vaak...
(Ga Zaterdag de stad in )
Maar lokale boekwinkeltjes zijn vaak ook het leukst!

Kayley
Kayley

Kayley is offline

[15313]
Kayley zei op 11 sep 2015 - 10:09:
• previous: Red Seas Under Red Skies, Scott Lynch, 558 pagina's:
genre: adult, high fantasy, avontuur (en piraten!).
found: deel 1 gelezen.
first sentence: Locke Lamora stood on the pier in Tal Verrar with the hot wind of a burning ship at his back and the cold bite of a loaded crossbow’s bolt at his neck.
thoughts: Dit boek had alles (álles) dat boek een ook had. En The Lies of Locke Lamora was veel beter dan haar opvolger, maar dat maakt Red Seas Under Red Skies niet minder geweldig. Het allerfijnste aan de boeken van Scott Lynch, buiten een enorm diverse cast aan personages, doordachte character development en een rijk gedetailleerde andere wereld, is dat niet alles altijd goedkomt. Locke en Jean, de hoofdpersonages, werken zich keer op keer honderdduizend leugens in en het is niet alleen leuk om hen dat te zien doen, maar ook onmogelijk te voorspellen wat er daarna gaat gebeuren.
recommended: honderdduizend keer ja.

• next: The Republic of Thieves, Scott Lynch, 650 pagina's:
Geen synopsis want heeeevige spoilers.

xNadezhda
xNadezhda is offline

[7882]
xNadezhda zei op 11 sep 2015 - 10:17:
Kay, personages is zonder apostrof.

Ik ben Artemis Fowl aan het herlezen en het is zo heerlijk <3

Rebella
Rebella

Rebella is offline

[597]
Rebella zei op 11 sep 2015 - 13:46:
Ik ben Artemis Fowl aan het herlezen en het is zo heerlijk <3


Die heb ik 1 van in het Engels staan

Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 13 sep 2015 - 17:48:
Het jammere aan minder bekende boeken lezen is dat er geen gigantische wikia netwerken zijn.

Rebella
Rebella

Rebella is offline

[597]
Rebella zei op 13 sep 2015 - 21:41:
Ergens ook goed Bo, anders kon je lang niet altijd die kleine pareltjes vinden.

@Bo en Kay: THANK YOU!!!!
Net Liefdeswoordenboek uit van David Levithan...
Man! Geweldig boek, hoe de zinnen zijn opgebouwd en hoe wáár de dingen zijn pakt enorm. Sommige dingen raakten me oprecht en anderen moest ik enorm om lachen. Het is zo'n boek die eigenlijk standaard in je boekenkast zou moeten hebben staan om af en toe een stukje te lezen. Hoe David het opbouwt om bij sommige woorden n.v.t. te zetten en bij anderen twee pagina's is boeiend, verrassend maar vooral vernieuwend en verfrissend. So girls: thank you!
Recommended? Serieus een vraag? Lees.-niet lezers falen, zelfs mijn moeder wil het lezen...

Kayley
Kayley

Kayley is offline

[15313]
Kayley zei op 13 sep 2015 - 21:49:
@Roos: you're welcome.

Rebella
Rebella

Rebella is offline

[597]
Rebella zei op 13 sep 2015 - 22:13:
Waarom zit hier geen 'like' knop? Dan kon ik de bovenstaande reactie 'liken'
Dus Kay: Likkkeeeeee

Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 15 sep 2015 - 17:23:
• previous: The First Law #2 Before They Are Hanged, Joe Abercrombie, 570 pagina's:
genre: fantasy
found: deel 1 was heel vet
first sentence: Damn mist.
thoughts: eh. I honestly don't know anymore. Het eerste deel vond ik echt heel tof, gedeeltelijk ook omdat de personages zo fucked up waren, no excuses. In het tweede boek - well, de personages veranderen heel erg. Het egocentrische personage ziet in dat hij egocentrisch is, het gevoelloze personage komt in aanraking met een jeugdvriend en wordt ineens vergevingsgezind (terwijl hij martelaar is als beroep, mind you), de moordmachine krijgt spijt van zijn moorden, you name it.
Oh, en er is oorlog. Alle personages komen in de meest onmogelijke gevechten terecht. Twintig tegen twee? Mwoah, we maken er wel dertig tegen twee van. Maar oh - we verzinnen wel een manier om ze te laten overleven. Elke fucking keer. Op een gegeven moment is het gewoon niet spannend meer, want je weet toch wel dat ze het overleven. Het slaat gewoon nergens op.
De laatste paar hoofdstukken waren dan wel weer spannender. Er gaan wat personages dood die al dan geen hoofdpersonages waren, maar wel belangrijk-ish en, waar de schrijver beter in is, machtsverschuivingen waardoor een aantal personages hun posities kwijtraken en er dingen mislukken en dat is op zich wel weer een beetje spannend.
recommended: honestly, not really

• next: ben ik nog niet uit

Rebella
Rebella

Rebella is offline

[597]
Rebella zei op 15 sep 2015 - 19:24:
Wat voor genre zou je willen Bo?



1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20