Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Forum » Stamcafé » Het Boekentopic IV

Het Boekentopic IV

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16
xEmma
xEmma

xEmma is offline

[18528]
xEmma zei op 4 feb 2015 - 0:03:
Alles over boeken. Voor de boeken die je nu leest, de geweldige boeken die iedereen zou moeten lezen, de boeken die zo weerzingwekkend slecht zijn dat het een wonder is dat ze überhaupt een uitgever hebben kunnen vinden en voor alles wat je verder ook maar over boeken te zeggen hebt.



Kayley
Kayley

Kayley is offline

[15313]
Kayley zei op 14 mei 2015 - 11:43:
Uhuh, al moet deze wel voor school.

Kayley
Kayley

Kayley is offline

[15313]
Kayley zei op 20 mei 2015 - 9:40:
• previous: Blood of Eden #1, The Immortal Rules, Julie Kagawa, 485 pagina's:
genre: young adult, dystopian, paranormal.
found: Goodreads.
first sentence: They hung the Unregistereds in the old warehouse district; it was a public execution, so everyone went to see.
thoughts: Dit boek was zo fijn. Ik hou van vampieren en zombies, en dit boek had ze alletwee (niet de typische zombies, maar close enough), en er zat een vrij originele spin op beide wezens. Het hoofdpersonage, een badass van Japanse afkomst (yay diversity!) groeit op als een straatkind in een wereld waar vampieren de mensen domineren en gebruiken als voedsel en slaven, maar komt dan te sterven en een vampier redt haar. Het is geen romantisch gedoe met haar mentor, de "vuilere" dingen van hun dystopische wereld worden precies verteld zoals ze zijn, en Kagawa durft bloeddrinkende, moordende vampieren zonder gêne neer te zetten of haar personage's af te slachten. Dat vind ik fijn, want zo zou het in zulke omstandigheden er ook echt aan toe gaan. Er zijn een aantal minpunten: het begin en het einde van het boek zijn sterk, maar het midden is zwakker en slomer in vergelijking, er zit een vrouwelijk personage in dat er echt alleen maar is om de bitch tegen het hoofdpersonage uit te hangen, en uiteindelijk komt er toch een love interest (waarom moet dat altijd?); maar ik kon al die minpunten wel over het hoofd zien omdat het zo vlot wegleest en ik van de overarching plot en Allie Sekomoto (het hoofdpersonage) zo genoten heb. Ik ga meteen aan deel 2 beginnen.
recommended: ja. c:

• next: Une année chez les Français, Fouad Laroui, 434 pagina's.
• next: The Eternity Cure, Julie Kagawa, xxx pagina's.

Chayenne
Chayenne

Chayenne is offline

[4831]
Chayenne zei op 30 mei 2015 - 9:26:
Ugh ik lees Harry Potter and the prisoner of Azkaban en ik ben bij het gedeelte dat lupin en Sirius elkaar weer zien en dat ze alles gaan uitlegen aan Harry and i feel so wolfstar 0.0

Kayley
Kayley

Kayley is offline

[15313]
Kayley zei op 13 juni 2015 - 10:40:
• previous: The End of Days, Susan Ee, 344 pagina's:
genre: young adult, dystopian, paranormal.
found: aangeraden door Suki.
first sentence: Everywhere we fly, people scatter below us.
thoughts: Tijdens Leest heb ik zowel Angelfall (x) als World After (x) van Susan Ee gelezen. Vorige maand werd eindelijk het laatste deel van de serie gepubliceerd. En... ik ben superteleurgesteld. Ik heb de epublicatie gekócht, iets wat ik nauwelijks nog doe (that is, betalen voor boeken), omdat ik het meteen op de dag van publicatie wou beginnen lezen. Dus het wilt genoeg zeggen dat ik het gisteren, dertig dagen later, pas helemaal heb uitgelezen.
Deel 1 van de serie was supersterk; gut-wrenching, painful and beautiful. Deel 2 was minder van al dat, maar het was er nog steeds. In deel 3 wordt de condusie van het verhaal nogal gerusht en er zijn grote problemen in het plot en de manier waarop ze haar personages neerzet waardoor je je voeling met hen kwijtraakt en ik helemaal niet blij kon zijn om het einde.
Dat is echt jammer.
recommended: Eh. Lees deel 1. Deel 1 was zo goed.

• next: Fight Club, Chuck Palahniuk, 224 pagina's.
The first rule of fight club is you don't talk about fight club.

CosmicPurple
CosmicPurple

CosmicPurple is offline

[9912]
CosmicPurple zei op 13 juni 2015 - 12:33:
• next: Fight Club, Chuck Palahniuk, 224 pagina's.
(...)

SCREAM

Kayley
Kayley

Kayley is offline

[15313]
Kayley zei op 21 juni 2015 - 9:35:
Chuck Palahniuk is echt heel erg anders dan je doorsnee andere schrijver. I love it.

Edit: why people don't talk more about books is beyond me. </3

NovaFlowne
NovaFlowne

NovaFlowne is offline

[1453]
NovaFlowne zei op 22 juni 2015 - 0:11:
• previous: Mockingjay - Suzanne Collins, 358 pagina's;
genre: young adult, dystopian.
found: Heel lang geleden het eerste boek begonnen en toen maar weer besloten om verder te lezen.
first sentence: Ik staar naar mijn schoenen en kijk hoe er een fijn laagje as op het versleten leer neerdaalt.
thoughts: Uhm. Ik weet niet heel erg goed wat ik van dit boek moet denken. Het voelde compleet anders dan de eerste twee boeken. Het was niet in dezelfde sfeer geschreven naar mijn mening. Nog steeds kon ik echt heel erg goed met de personages meeleven en er zijn ook zeker gebeurtenissen geweest waar ik de neiging had om naar mijn boek te schreeuwen.
Het einde was ik niet zo'n fan van. Het was geen slecht geschreven einde, maar niet hoe ik zou willen dat het eindigde. Al heb ik er nog steeds wel enorm van genoten.
It's a rollercoaster of emotions, tho.
recommended: Yes, I still would.

• next: City of Bones by Cassandra Clare; 485 pagina's.

Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 22 juni 2015 - 8:55:
Ik vond het einde van Mockingjay ook een beetje... Out of character. Niet iets wat Katniss ooit gedaan zou hebben. Het is wel een mooi statement en zo, maar ik zie het gewoon niet voor me.

Kayley
Kayley

Kayley is offline

[15313]
Kayley zei op 22 juni 2015 - 9:28:
@Bo & Tos: dat had ik ook.

• previous: Fight Club, Chuck Palahniuk, 224 pagina's;
genre: adult, contemporary, thriller/mystery.
found: Captain probeert mij al maanden CP te doen lezen.
first sentence: Tyler gets me a job as a waiter, after that Tyler's pushing a gun in my mouth and saying, the first step to eternal life is you have to die.
thoughts: The first rule about fight club is you don't talk about fight club.
recommended: Ja!

1Dzayn
1Dzayn

1Dzayn is offline

[5362]
1Dzayn zei op 22 juni 2015 - 15:53:
previous: Pride and Prejudice, Jane Austen, 428 blz's
genre: roman
found: via een leeslijst voor engels
first sentence: It is a truth universally acknowledged, that a single man in possesion of a good fortune, must be in want of a wife.
thoughts: Ik snap de hele heisa rond dit boek niet. In reviews op het boek staat dat het een ''ultimate romantic comedy'' is en dat het ''the funniest book ever written'' is. Niet dus. Het boek is verschrikkelijk langdradig, ik kan er absoluut niet om lachen en zo romantisch is het nu ook weer niet. Ik kan me slechts gedeeltelijk vinden in Elizabeth en irriteer me dood aan haar moeder. Nee, dit boek was mijn tijd niet echt waard.
recommended: nee

next: nog geen idee

Kayley
Kayley

Kayley is offline

[15313]
Kayley zei op 22 juni 2015 - 15:57:
Ik hou echt van Pride and Prejudice. |: Niet dat ik 't de beste romantische komedie vind, maar ik hou er alsnog van.

NovaFlowne
NovaFlowne

NovaFlowne is offline

[1453]
NovaFlowne zei op 25 juni 2015 - 13:21:
• previous: City of Bones, Cassandra Clare, 485 pagina's;

genre: Young Adult, Fantasy(?)
found: Door booktubers op youtube een hele lange tijd geleden.
first sentence: "You've got to be kidding me," the bouncer said, folding his arms across his massive chest.
thoughts: De eerste keer dat ik dit boek heb gelezen, heb ik hem na 130 pagina's aan de kant gelegd om een ander boek te lezen. Ik kon er echt niet inkomen en was er niet in de mood voor. Omdat ik alle andere boeken van de serie ook heb, heb ik het boek een tweede kans gegeven en ik moet zeggen dat ik er geen spijt van heb. It's so much fun! De personages maken wel echt het verhaal. Het verhaal zelf vond ik soms een beetje cliché en heel erg voorspelbaar. De meeste grote twists and turns kon ik al raden. Al zaten er nog steeds wel onderdelen in die ik echt heel erg leuk vond, maar de personages deden het hem vooral.
Verder gebeurd er heel veel en zit er veel actie in. Een lekker leestempo ook. Ik zou hem een 3,5 ster geven.
recommended: Zeker!

• next: The 5th Wave, Rick Yancey, 457 pagina's.

xNadezhda
xNadezhda is offline

[7882]
xNadezhda zei op 25 juni 2015 - 22:28:
• previous: De gevleugelde kat, Isabel Hoving, 507 pagina's

genre: jeugd, fantasy/sci-fi/mythologie
found: het staat al eeuwig in de kast en het is één van mijn lievelingsboeken, ik denk dat mijn mama het eens bij de tweedehands heeft gevonden
first sentence: Later dacht Jasje wel eens dat het allemaal zo was gelopen omdat hij van handige dingetjes hield.
thoughts: ik denk niet dat dit een heel bekend boek is en dat is zo jammer, want het is fantastisch. De wereld waarin het zich afspeelt is geweldig, een mengeling van ons normale Nederland en een fantasy-droomwereld die doet denken aan mythologie en legenden, maar toch helemaal nieuw is. Het is spannend en geheimzinnig en de personages zijn divers (people of color hellz yeah) en er zit geen unnecessary romance in. Daarnaast is het een oorspronkelijk Nederlands boek en dat vind ik eigenlijk heel leuk. Je merkt ook aan het taalgebruik dat het geen vertaling is, dat is fijn.
recommended: 100%


Edit: @ Iv, Pride & Prejudice is ook niet het makkelijkste boek om te lezen, zeker niet in het Engels, het blijft natuurlijk 19de-eeuws. Ik vond 't ook niet zo heel boeiend toen ik het voor het eerst las. Overigens hoor je je aan de moeder te ergeren, dat is het hele punt van haar personage. De BBC heeft een supergoede serie ervan gemaakt (IMDb), misschien wekt dat je interesse wat meer (:

xDevilBitch
xDevilBitch

xDevilBitch is offline

[10099]
xDevilBitch zei op 25 juni 2015 - 22:43:
Wisten jullie dat Cassandra Clare's City of Wathetdezekeerdanookmagzijn-serie oorspronkelijk fanfictie was die grotendeels geplagieerd was? Ik vond hem wel oké toen ik hem las, maar het is wel een beetje jammer.

@Iv, er is ook een Youtubeserie van P&P die best vermakelijk is. The Lizzy Bennet Diaries heet 'ie, volgens mij,

MoonRocker
MoonRocker is offline

[11046]
MoonRocker zei op 26 juni 2015 - 10:39:
Ja, The Lizzie Bennet Diaries *-* En Emma Approved! Maar dat is weer wat anders.
@Daan: fanfictie van wat?



1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16