Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Forum » Stamcafé » Depressie-topic #13

Depressie-topic #13

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20
xEmma
xEmma

xEmma is offline

[18528]
xEmma zei op 17 maart 2013 - 14:05:
Lucht je hart, op FanFic is er altijd wel een luisterend oor.



williewortel
williewortel

williewortel is offline

[315]
williewortel zei op 9 jan 2014 - 21:07:
Thx allemaal, 28 januari heb ik een open dag en daar ga ik naartoe en doordeweeks nog een x voor gesprek.

Ik ken me moeder eigenlijk zo sinds ik 4 ben (ben nu 14). In de herfst en winter is ze heel manisch, in de lente en zomer manisch licht of deprissief. Maar ze moet waarschijnlijk verhuizen (woont begeleid maar weet niet of ze kan wonen waar ze nu is, en voor mijn familie moeten ze anders voor 2 mensen een plek vinden, me moeder en me tante) en soms moeten me zus en ik van die pillen geven omdat ze het zelf niet aankan.

Dank je, jij ook met die vriendin

xEmma
xEmma

xEmma is offline

[18528]
xEmma zei op 9 jan 2014 - 21:15:
Sinds je vierde al, wat jong. Maar je moeder woont niemand meer bij jullie of komt er iemand bij jullie langs?

williewortel
williewortel

williewortel is offline

[315]
williewortel zei op 9 jan 2014 - 21:17:
Nee ik woonde bij mijn moeder en sinds 2,5 jaar bij me vader, maar ik en me zus gaan elk weekend wel langs als we kunnen en helpen haar veel met huishouden (koken en die dingen) omdat ze zelf teveel stress heeft

xEmma
xEmma

xEmma is offline

[18528]
xEmma zei op 9 jan 2014 - 21:20:
Wat lief dat jullie dat elk weekend doen. Dat vind ik heel erg knap van je, zeker aangezien je nog in je tienerjaren zit. Ziet je vader haar ook nog wel eens?

williewortel
williewortel

williewortel is offline

[315]
williewortel zei op 9 jan 2014 - 21:22:
Mn ouders zijn 9 jaar geleden gescheiden maar soms als het om ons gaat spreken ze wel af of brengt ons naar me moeder

williewortel
williewortel

williewortel is offline

[315]
williewortel zei op 9 jan 2014 - 21:25:
Want ze is dit jaar 3x opgenomen door hetzelfde en dan is ze 1,5 week weg

xEmma
xEmma

xEmma is offline

[18528]
xEmma zei op 9 jan 2014 - 21:29:
Wat ongelooflijk heftig allemaal! Ik vind het heel knap van je dat je dit allemaal kan doorstaan en dat je er over durft te praten.

williewortel
williewortel

williewortel is offline

[315]
williewortel zei op 9 jan 2014 - 21:34:
Ik heb een zus van 18 en een broer van 23 die me helpt, maar meestal kom ik uit school en op me kamer potje te huilen omdat je veel gezeik krijgt omdat je shaggo in de klas bent enzo

xEmma
xEmma

xEmma is offline

[18528]
xEmma zei op 9 jan 2014 - 21:44:
Het is fijn dat je steun kan hebben aan je zus en aan je broer, dat moet al heel wat schelen! Maar ik begrijp het compleet dat je je hierdoor op school niet altijd even blij en vrolijk kan gedragen. Dat mensen daar over zeuren (zeker als ze je situatie een beetje kennen) vind ik heel erg onterecht. Misschien kan je na school bij je zus of vader terecht? (Ik neem aan dat je broer al niet meer thuis woont.)
Het klinkt misschien heel kinderlijk, maar ik speel sinds ik op kamers ben super vaak spelletjes met mijn moeder. Ik ken in de stad waar ik nu een half jaar woon nog niet heel veel mensen en ben met weinig mensen bevriend. Mijn vrienden uit de stad waar ik vandaan kom, zie ik echter weer zo weinig dat ik ze nog lastig vrienden kan noemen. Het voelt heel vaak heel erg eenzaam aan, dus klop ik bij mijn moeder aan. Kinderlijk misschien, maar voor mij werkt het.

MariTom
MariTom

MariTom is offline

[4229]
MariTom zei op 9 jan 2014 - 21:45:
Dat is inderdaad heftig allemaal! Knap dat het je wel lukt om haar zo goed te helpen, en dat je er zo goed over kunt praten.
Ik hoop ook echt dat je eruit komt na het gesprek en het bezoeken van de open dag.

missxangel
missxangel

missxangel is offline

[1499]
missxangel zei op 9 jan 2014 - 22:56:
Ik zit in de schrijfwedstrijd en ik heb net - met mijn stomme kop - de inzending van Do gelezen. Hoe ga ik ooit nog een goed verhaal schrijven en toch in de race blijven. Het is gewoon niet eerlijk hoe 'gifted' sommige mensen zijn... :'( Niet dat ik het haar niet gun, zeker wel, maar ze moet de volgende keer de schrijfwedstrijd organiseren, for sure.....

xEmma
xEmma

xEmma is offline

[18528]
xEmma zei op 9 jan 2014 - 23:00:
Dorien is natuurlijk erg getalenteerd, daar is geen ontkennen of ontkomen aan. Maar dat betekent zeker niet dat jij je daardoor dwars hoeft te laten zitten. Zo'n schrijfwedstrijd is heel erg leuk en ik vind het persoonlijk ook leuk om concurrentie te hebben die een stuk beter is. Zo ben ik meer gedreven om mijn best ervoor te doen. Ik heb wel eens op Q meegedaan met schrijfwedstrijden, en over het algemeen won ik die met twee vingers in mijn neus (figuurlijk dan). Dat was vrij saai, eerlijk gezegd.
Als ik jou was, zou ik vooral proberen zoveel mogelijk plezier erin te hebben. (:

CosmicPurple
CosmicPurple

CosmicPurple is offline

[9912]
CosmicPurple zei op 9 jan 2014 - 23:11:
-kruipt onder bed-
Neeneeneenee kom nou Angie!
Jongens, dat is echt niet de bedoeling. Dan trek ik me al liever terug.

xEmma
xEmma

xEmma is offline

[18528]
xEmma zei op 9 jan 2014 - 23:20:
nvm

missxangel
missxangel

missxangel is offline

[1499]
missxangel zei op 9 jan 2014 - 23:24:
Nee Do, niet terugtrekken, dan zou ik me nog bezwaarder voelen..
Ik moet er maar even overheen komen dat jij gewoon hééél goed bent en ik hoop dat ik ooit op een dag jouw handtekening in een boek kan terugvinden met jouw naam erop! (a)

@Ems: Send virtual hugs and presence



1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20