Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Forum » Stamcafé » Depressie-topic #13

Depressie-topic #13

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20
xEmma
xEmma

xEmma is offline

[18528]
xEmma zei op 17 maart 2013 - 14:05:
Lucht je hart, op FanFic is er altijd wel een luisterend oor.



Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 30 jan 2014 - 16:35:
Wie is de 'jij/jou' in dit geval?

MariTom
MariTom

MariTom is offline

[4229]
MariTom zei op 30 jan 2014 - 16:50:
Le teacher.

Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 30 jan 2014 - 16:54:
Nou ja, kijk - gelukkig is het Engels en niet wiskunde oid, want de kans dat je dit ophaalt is groter. Eh.
Eh?

MariTom
MariTom

MariTom is offline

[4229]
MariTom zei op 30 jan 2014 - 16:58:
Ja, dat is waar. Maar het is gewoon zo kut want aan het begin van het jaar heb ik een toets verkloot, en nu dit. En dat is alweer 2/3 van mijn SE. Dus als het lezen nu misgaat en het CE ook... Ik weet dat ik hem nu wel heel erg aan het stressen ben, omdat ik natuurlijk helemaal niet weet of dat wel misgaat. Maar toch. Het geeft me gewoon een rotgevoel.

MariTom
MariTom

MariTom is offline

[4229]
MariTom zei op 18 feb 2014 - 17:40:
Ja, sorry, daar ben ik weer. Maar ik word even helemaal gek en ik weet niet wat ik moet en het slaat ook nergens op. Ik moet het gewoon even kwijt, dus negeer dit vooral.
School. School. School. School. School. Het gaat mijn hoofd niet meer uit en ik heb de ene paniekaanval na de andere, vooral door dat stomme, stomme vak. En als ik eindelijk weer rustig ben komt er boem, pats nog een mailtje en kan ik weer iets doen, weer iets om te regelen. En wéér hetzelfde verhaal: het is niet goed. Het is nooit goed. Het is te veel. Dat hele project is veel te veel. Het stomme is alleen dat ik nu niet meer terug kan. Maar als ik hiermee bezig blijf, kom ik weer in dezelfde situatie als vorig jaar en gaat het mis met de andere vakken en dan kan ik leuk weer blijven zitten en dan moet ik van school. Dus geen Spaans en MAW meer. Mag ik niet gewoon eventjes weer vijf zijn en met mijn playmobil spelen? Zonder dat ik me zorgen maak over dingen waar ik me helemaal geen zorgen over hoor te maken? En bedankt, nu kan ik ook nog eens niet met de schrijfwedstrijd bezig. Echt. Heel fijn dit.

realMe
realMe

realMe is offline

[2181]
realMe zei op 18 feb 2014 - 20:43:
Is het zo vreemd dat je naar het gala wilt aan het einde van je school met je vriend, ook al weet je dat hij daar niets aan vind en eigenlijk absoluut niet wil gaan. Heb hem al meegevraagd en hij vond het niet leuk dat ik dat vroeg en wil dus niet. Nou voel ik me heel gemeen.

Ik weet niet wat te doen, ik wil ook niet zonder hem gaan en dat weet hij ook.

xEmma
xEmma

xEmma is offline

[18528]
xEmma zei op 18 feb 2014 - 21:08:
@ Marit: Ik snap je post niet helemaal, want ik weet niet over welk project je het hebt, bijvoorbeeld, maar de message is duidelijk. Hoeveel uur per week werk je nu aan school, gemiddeld? Ik snap dat je het liefst al je verantwoordelijkheden wilt ontlopen (dat doe ik zelf ook graag) en met playmobil wilt spelen, maar je moet je wel realiseren dat je al over het helft van het schooljaar is, en het is zonde om al je werk tot nu toe irrelevant te maken door de hoop op te geven. You can do it. (:

@ Josette: Nee, dat is zeker niet vreemd. Je moet je zeker niet gemeen voelen, het is terecht dat je het vroeg. Als ik jou was, zou ik alsnog gaan hoor. Je moet je niet al dat plezier laten ontnemen, puur omdat hij niet wil. (Want ook al ben je er liever met hem, zonder hem kan het vast ook heel leuk worden.) Ik zou gewoon heel eerlijk zeggen dat je het echt heel jammer vindt dat hij niet meegaat en dat je het leuk zou vinden als hij nog van gedachten verandert, maar dat je keuze niet afhankelijk is van hem.

MariTom
MariTom

MariTom is offline

[4229]
MariTom zei op 18 feb 2014 - 21:14:
@Ems
You're right. Ik was vanmiddag echt gewoon even heel erg in paniek, vandaar de vaagheid en het pessimisme. Maar. Thank you <3

@ Josette
Ik kan me heel goed voorstellen dat je met hem naar het gala wil, zoiets wil je natuurlijk juist ook met je vriend delen. En het maakt je ook zeker niet gemeen. Ik zou inderdaad gewoon gaan, zoals Emma zegt. En misschien proberen om het er nog eens over te hebben.

xEmma
xEmma

xEmma is offline

[18528]
xEmma zei op 18 feb 2014 - 21:30:
@ Marit: No worries, je kan altijd hier je hart uitstorten als je in paniek bent. (:

realMe
realMe

realMe is offline

[2181]
realMe zei op 18 feb 2014 - 23:07:
Thanks, we gaan het er vrijdag nog over hebben, dan zie ik hem weer. Wie weet wat eruit komt.

xjeszell
xjeszell

xjeszell is offline

[8982]
xjeszell zei op 20 feb 2014 - 22:23:
We kregen vandaag op school te horen dat onze decaan gisteren is overleden. Het was echt een super toffe man, en het kwam zo onverwachts. ook zo lastig om al de docenten zo geëmotioniseerd te zien. Er hing zo'n grimmige sfeer in de school. Denk dat dat voorlopig ook wel zo blijft... En Theo - één van mijn judo trainers die toevallig ook op school werkt - zei het bij training tegen papa. Hij zou in eerste instantie niet komen omdat hij het er echt heel moeilijk mee had, maar wilde graag z'n hoofd leegmaken. Papa zag het ook echt niet aankomen.

xEmma
xEmma

xEmma is offline

[18528]
xEmma zei op 21 feb 2014 - 10:17:
@ Jess: Gecondoleerd. Kende je hem goed? En waar is hij zo spontaan aan overleden?

Pline
Pline

Pline is offline

[986]
Pline zei op 21 feb 2014 - 13:27:
Hmmmpf het is nu al twee weken gedaan met men vriend en nog steeds kan ik amper slapen, voel ik me verschrikkelijk en wordt ik er gewoon letterlijk ziek van, ben op die tijd bijna 5 kg afgevallen en mijn rugklachten beginnen nu ook weer erger te worden.
Ik heb geen idee wat ik moet of kan doen.

xjeszell
xjeszell

xjeszell is offline

[8982]
xjeszell zei op 21 feb 2014 - 15:42:
Thanks, Emms. En niet heel goed, maar hij heeft me geholpen met de overgang van vmbo-t naar havo. En ik had pas nog een gesprek met hem en hij toonde geregeld interesse in hoe het met de leerlingen. En hij is overleden san een hartstilstand... Hij wad meteen weg. Z'n dochter zat er blijkbaar naast toen het gebeurde. Ik heb vandaag met een vriendin rozen gehaald en die wilden we bij z'n kantoor leggen. En toen vroeg de afdelingsleider aan een van de congierces of hij een tafeltje wilde halen. En die hebben ze tegen de deur van zijn kantoor gezet. En twee andere vriendinnen hebben ook een roos gehaald en die erbij gelegd, er staat een kaarsje en een foto van hem en een bos bloemen van een andere klas. En volgens mijn leraar Maatschappijwetenschappen wil school ook noh wat doen, met de hele school. Misschien een ceremonie of zo. Z'n familie wilde de uitvaart zelf wel intiem houden, maar vind het een mooi idee.

Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 21 feb 2014 - 17:06:
@Pauline; ik weet niet hoe het met jou zit, want het is voor iedereen anders, maar ik zou zeggen: hou jezelf bezig. Ga huiswerk doen voor een vak dat je interessant/leuk vind, ga met vriendinnen iets doen, kom naar de meeting zondag, stort je op de schrijfwedstrijd, schrijf je gevoelens van je af, lees een boek dat je zodanig in beslag neemt dat je alles eventjes vergeet en probeer op die manier langzaam weer alles in een normaal ritme te krijgen. Althans - dat werkt bij mij als ik me rot voel.
En oh - dwing jezelf iig íéts te eten.



1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20