Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Forum » Stamcafé » Depressie topic #11

Depressie topic #11

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20
Vespertine
Vespertine

Vespertine is offline

[1330]
Vespertine zei op 5 april 2012 - 11:32:
In reactie op het vorige topic dus:

En toen was ik weer een vriendin kwijt. Gezellig. Ik wist toch al dat ze achter m'n rug om praatte, en ze een hekel aan me heeft.
Mij maakt het niet zo veel uit, maar het is wel kut.
Ik bedoel, gaat ze eerst tegen mensen zeuren dat ik niet serieus genoeg ben. Dan verander ik, gedraag ik me serieus, en netjes. Wordt ze boos, omdat ik te serieus ben. Dan hoeft het van mij niet meer.


Oh, meisje toch ._. *knuffelt heel hard* Never change for anyone. Dat is wat ik geleerd heb. Kritiek die waar is, daar mag je iets mee doen (zelf ben ik bv. te verlegen en daar mag ik best iets aan veranderen, maar dan voor mezelf en niet omdat vriendlief het zegt (wat hij ook doet) (ik dwaal vreselijk af)) - maar als mensen eisen dat jij verandert voor hen, then they don't deserve a tiny bit of the beautiful person you are. <3 It's what I learned.

*hugs*



xNadezhda
xNadezhda is offline

[7882]
xNadezhda zei op 20 mei 2012 - 22:51:
Oh fuck me. Why did I agree to becoming their own personal grammar nazi? --'

Vespertine
Vespertine

Vespertine is offline

[1330]
Vespertine zei op 20 mei 2012 - 22:58:
You did whut? ._.

xNadezhda
xNadezhda is offline

[7882]
xNadezhda zei op 20 mei 2012 - 23:15:
Iemand van de studie vroeg of ik een paar vragen over grammatica kon beantwoorden, en nu word ik overstroomd. Zucht.

xEmma
xEmma

xEmma is offline

[18528]
xEmma zei op 22 mei 2012 - 19:20:
Kramp doet ook heel veel pijn. Ik heb gemiddeld minstens twee keer kramp [in mijn tenen] per keer dat ik ga zwemmen. Maar geloof me: het went, en de meeste soorten kramp kun je met een beetje doorbijten ook weer eruit trekken. Zeker teen- of kuitkramp. En de pijn went, echt waar. Dus. Het is misschien even doorbijten, maar waarschijnlijk kun je gewoon blijven sporten, als je het mij vraagt [/this is Bodine btw].
Ik dacht dat ik hier al op had gereageerd. In ieder geval.
Thanks :]
Maar denk je dat ik dan door zou moeten gaan met sporten als ik kramp heb? Want ik kon oprecht niet meer staan, dus ik weet niet echt hoe ik verder kan rennen. Sterker nog, er zit nu nog een deuk in mijn kuit (geen grapje, een deuk) en de rest is blauw en dik en normaal lopen doet nog steeds pijn. Eh ja, ik denk niet dat ik er mee durf te sporten, eigenlijk. Maar maar ik zal het proberen :'

Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 22 mei 2012 - 19:28:
Ik ga wel vaak door, maar kramp in tenen is iets anders dan in kuiten.
Maar wat jij beschrijft klinkt voor mij niet als de resultaten van kramp? Ik heb nog nooit iemand gehoord over blauw en deuken en zo na kramp. o.o Maar je moet er sowieso niet mee door sporten [ik ben gewoon slecht bezig], maar als je het eruit kunt krijgen kun je niet veel later wel gewoon weer verder volgens mij.

xEmma
xEmma

xEmma is offline

[18528]
xEmma zei op 22 mei 2012 - 19:33:
Ik denk dat er twee dingen zijn. Want ik kan ook mijn kuitspier nog niet zo goed ontspannen en dat komt vast door de kramp. Denk ik.
Maar dat blauw en zo komt misschien ook niet door kramp dan. Maar eh. Ik weet het niet. Nog nooit kramp gehad, dus ik weet niet welke symptomen daar bij horen en welke niet.

xEmma
xEmma

xEmma is offline

[18528]
xEmma zei op 22 mei 2012 - 19:54:
Sorry voor de dubbelpost, maar op dit moment probeert een van de twee meisjes me te contacteren via Facebook en ze zegt dat ze iets verontrustends heeft ontdekt.
Maar eigenlijk kan ik gewoon niet zo makkelijk met haar praten als zij niet weet wat dat ik me kut voel. Maar stel dat er écht niet is? Haar kennende is er ongeveer 50% kans dat het nergens over gaat. Eeeeh. Help? :3

Vespertine
Vespertine

Vespertine is offline

[1330]
Vespertine zei op 22 mei 2012 - 20:21:
Dus... Zij moet iets dringend kwijt aan jou, maar jij denkt dat er kans is dat het eigenlijk niet echt je tijd waard is, of in elk geval niet je energie, omdat je je er dan ook even tijdelijk overheen moet zetten dat je in feite kwaad bent op haar? o.o
*hugs* Je kan een beetje met haar praten, maar je afstand houden? o.o

xEmma
xEmma

xEmma is offline

[18528]
xEmma zei op 22 mei 2012 - 20:41:
Ik heb gewoon maar gevraagd wat er was. Blijkt dat haar oma op Facebook heeft gezet dat ze geïnteresseerd is in mannen en vrouwen.
Tja. Wist niet helemaal hoe ik er op moest reageren.

xEmma
xEmma

xEmma is offline

[18528]
xEmma zei op 25 mei 2012 - 20:13:
Emma en Confrontaties


Confrontaties aangaan. Niet de favoriete bezigheid van de Emma in kwestie. Maar is ze er daadwerkelijk zo slecht in als ze zelf denkt?
Dat is dan ook de onderzoeksvraag. De hypothese is dat Emma er werkelijk zo slecht in is als ze denkt. Als die hypothese klopt, zal ze tijdens en na het onderzoek het idee hebben dat ze vreselijk faalt.

Het onderzoek
Emma wordt samen met iemand met wie ze nodig moet praten in een redelijk geïsoleerde ruimte geplaatst. Een opstapje naar waar ze het over wil hebben, wordt gegeven.

Resultaten
Het opstapje werd gegeven en Emma ging erop in. Voordat ze echter haar eerste zin af kon maken, durfde ze spontaan niet meer. Het was deels te laat: het onderwerp was weliswaar al aangesneden, maar de persoon tegen wie ze praatte wist nog niet dat zij een van de personen was waar Emma zich zo aan ergerde.

Ze schoof alle irritaties en ergernissen naar de andere vriendin. Degene tegen wie Emma praatte, kreeg niet te horen dat een deel daarvan ook tegen haar gericht waren. Hierdoor denkt dat meisje nu dat ze niets verkeerds heeft gedaan en heeft Emma de neiging om zichzelf heel hard te slaan.
Ook maakte het meisje Emma nog heel hard aan het twijfelen, aangezien ze erg duidelijk van mening was dat Emma niets aan het andere meisje moest vertellen, want dat zou de gezamenlijke examenreis enorm kunnen verknallen. Dat Emma zich dan rot zou voelen en een niet zo leuke reis zou hebben, was dan wel vervelend, maar het zou een stuk vervelender zijn als het voor iedereen merkbaar zou zijn dat het tussen twee niet zo goed meer gaat. De kans om het te verpesten was te groot, volgens het meisje.

Hierdoor wist Emma niet zo goed meer wat ze nou moest doen.

Nabespreking
De enige logische conclusie is dat Emma inderdaad even slecht is in confrontaties als ze dacht. In plaats van dat het de situatie wat beter maakt, verslechtert het alleen maar. Emma voelt zich inderdaad alsof ze heeft gefaald.

Rianne
Rianne

Rianne is offline

[3408]
Rianne zei op 25 mei 2012 - 20:24:
Awh Emma <3 Wat rot *knuffel*.
En en.. je moet niet gelijk zo slecht denken over jezelf. Ik bedoel, je hebt het in ieder geval een beetje geprobeerd. En een deel is er in ieder geval al uit.
En je moet zelf doen wat je het beste vind hoor. Als dat meisje nou vind dat je het niet moet vertellen, en jij vind van wel ,dan moet je dat gewoon doen, ik bedoel, wat heeft zí­j daar nou over te zeggen.
En en en. Je bent nog steeds heel leuk. punt.

Vespertine
Vespertine

Vespertine is offline

[1330]
Vespertine zei op 25 mei 2012 - 20:27:
Je hebt dus dapper de confrontatie aangegaan? .__. *knuffelt plat* Ik vind dat je daar al super veel punten voor verdient. Nu heb je wél al gepraat. En oké, het was maar met één van hen en het ging over die andere vriendin, maar hopelijk heeft die ene vriendin genoeg verstand en schroom om zelf na te denken en te beseffen dat zij misschien ook wel zich zo gedragen heeft. Hoop ik. Let's hope so. *kruist vingers*
Ik snap wel dat je nu al helemaal niet meer durft te praten, met wat ze zei over die examenreis. Maar toch blijf ik van mening - los van wat dat meisje zei - dat je misschien toch beter erover kan praten. Omdat het dan uitgeklaard kan worden. Zoiets moet niet opgeschoven worden in de hoop dat het wel weer voorbijwaait, maar zoiets moet op het moment zelf worden aangepakt en uitgepraat. Vind ik. Zelf doe ik dat ook nooit hoor, maar toch zou het zo moeten gebeuren. ):
Anywayz: *KNUFFEL* Ik vind niet dat je hebt gefaald. Het is moeilijk om iets dat voor jou eigenlijk een te grote stap is, in één keer goed te doen. Als de stap te groot is, moet je kleine stapjes nemen. En jij hebt nu een héél groot klein stapje genomen. Meer kan je nu niet van jezelf verwachten, denk ik?

Edit: en wat hierboven staat: als X zegt dat jij het niet moet vertellen maar jij hebt het gevoel dat alles beter zou zijn als je er wel over probeert te praten... dan moet je gewoon doen wat voor jou goed voelt. Punt.

xEmma
xEmma

xEmma is offline

[18528]
xEmma zei op 25 mei 2012 - 20:33:
Beide heel erg bedankt *knuffel*
En en.. je moet niet gelijk zo slecht denken over jezelf. Ik bedoel, je hebt het in ieder geval een beetje geprobeerd.
&
Het is moeilijk om iets dat voor jou eigenlijk een te grote stap is, in één keer goed te doen. Als de stap te groot is, moet je kleine stapjes nemen. En jij hebt nu een héél groot klein stapje genomen. Meer kan je nu niet van jezelf verwachten, denk ik?
En ik denk dat ik me dat even moet gaan proberen te realiseren. Op dit moment zie ik nog alleen maar dat ik gefaald heb, dat wat ik probeerde te bereiken me niet is gelukt. Maar misschien lukt het me over een tijdje wel om te appreciëren dat ik het überhaupt heb geprobeerd (:

En ik weet echt niet of ik het nog moet vertellen, ze heeft namelijk bevestigd dat de kans vrij groot is dat de vriendin in kwestie er niet zo goed op zal reageren. En ik wil het niet voor iedereen verpesten.
Maar ja. Misschien is mijn hoofd zo wat helderder.

Vespertine
Vespertine

Vespertine is offline

[1330]
Vespertine zei op 25 mei 2012 - 21:22:
Denk je dat dat andere meisje het te weten zal komen van iemand die niet jijzelf is? Want í¡ls dat zou gebeuren, dan is dat op zich wel veel erger dan wanneer jij het probeert zelf met haar te bespreken. Maar - ik hoop gewoon heel erg dat het niet tot dat punt komt. En dat alles vanzelf zo'n beetje weg ebt? Dat je vriendinnen nog een paar dingen doen waardoor je je wel fijn gaat voelen, en dat jouw frustratie deels is afgenomen door het tenminste aan vriendin 1 te zeggen (ook al heb je eromheen gepraat dat het ook over haar ging), etc.

(Als ik depressietopic als frustratietopic mag beschouwen: ik doe nog steeds heel erg mijn best om me niet aan bepaalde mensen (eigenlijk gewoon 1 bepaald iemand) te storen. Heel erg mijn best. Hopelijk zie ik haar na dit jaar gewoon helemaal niet meer.)

xEmma
xEmma

xEmma is offline

[18528]
xEmma zei op 25 mei 2012 - 21:30:
Ik denk niet dat ze het via iemand anders te weten kan komen. Want jullie + vriendin 1 zijn de enige die het weten. Als een van jullie al de dringende behoefte zou hebben het te vertellen, weet diegene alsnog niet over wie het überhaupt gaat, dus jullie allemaal vallen een beetje af ;'
En misschien vertelt vriendin 1 het. Denk het niet. Ze realiseert zich denk ik wel dat ik dan heel erg pissig op d'r zal zijn. Weet niet of dat haar zou boeien, maar ach.

En vriendin 2. Ik weet niet of ze vriendelijk genoeg gaat zijn om dit weg te laten ebben. Door dit soort dingen ga ik altijd terug kijken en ik realiseerde me toen ik dat deed, dat ze me eigenlijk alleen maar contacteert als ze me nodig heeft. Beetje jammer.

En je bedoelt dat meisje dat misschien van Master was geswitched? Weet je al zeker of dat waar is? Ik hoop het voor je. :]



1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20