Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Forum » Stamcafé » Depressie topic #11

Depressie topic #11

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20
Vespertine
Vespertine

Vespertine is offline

[1330]
Vespertine zei op 5 april 2012 - 11:32:
In reactie op het vorige topic dus:

En toen was ik weer een vriendin kwijt. Gezellig. Ik wist toch al dat ze achter m'n rug om praatte, en ze een hekel aan me heeft.
Mij maakt het niet zo veel uit, maar het is wel kut.
Ik bedoel, gaat ze eerst tegen mensen zeuren dat ik niet serieus genoeg ben. Dan verander ik, gedraag ik me serieus, en netjes. Wordt ze boos, omdat ik te serieus ben. Dan hoeft het van mij niet meer.


Oh, meisje toch ._. *knuffelt heel hard* Never change for anyone. Dat is wat ik geleerd heb. Kritiek die waar is, daar mag je iets mee doen (zelf ben ik bv. te verlegen en daar mag ik best iets aan veranderen, maar dan voor mezelf en niet omdat vriendlief het zegt (wat hij ook doet) (ik dwaal vreselijk af)) - maar als mensen eisen dat jij verandert voor hen, then they don't deserve a tiny bit of the beautiful person you are. <3 It's what I learned.

*hugs*



Eliros
Eliros

Eliros is offline

[6222]
Eliros zei op 14 juni 2012 - 22:08:
'k sta geloof ik op het punt om te bezwijken onder de stress die school met zich meebrengt. Er zijn twee vakken waarvan ik niet zeker weet of ik ze gehaald heb, en ik heb van één morgen een examen en voor de ander moet ik volgende week een herhaal toets dingest doen maar biologie en chemie zijn gewoon niet mijn sterkste punt dus als ik die in een fucking examen moet doen omdat ik 't de eerste keer niet heb gehaald... I'm so screwed.
En dan komt er ook nog eens bovenop dat ik aan slaaptekort lijd, wat zeker niet helpt om mezelf te kalmeren, dus ik schiet alleen nog maar meer in de stress en ._.

Ik loop al dagen lang als een fucking zombie op school rond. Just wait for it and you'll find me munching on my teacher's brain. :'l

Ik wil gewoon dat het eind volgende week is, want dan is school over en heb ik drie maanden de tijd om bij te komen. Natuurlijk gaan de dagen uiteraard nu in een slakkengang voorbij, dus. Dus. Meh.

En dan moet ik ook nog eens een richting kiezen op school en ik ga voor de wetenschappen kant, sowieso, maar daarbinnen moet ik ook weer kiezen en ik maak mezelf alleen maar zenuwachtig als ik ga lopen piekeren omdat ik bang ben dat ik de verkeerde keuze maak, ook al is dat niet zo en weet ik eigenlijk wel waar ik voor wil gaan maar toch en ugh, just ugh. Ik haat school.

Celestial
Celestial

Celestial is offline

[1216]
Celestial zei op 15 juni 2012 - 10:22:
Ik lig alweer in bed met oorpijn....

Rianne
Rianne

Rianne is offline

[3408]
Rianne zei op 15 juni 2012 - 12:11:
@Elisa.
Je moet nu gewoon in de eerste plaats even kalmeren. Want als je zo gestresst bent enzo dan gaat er helemaal niks goed. Diep ademhalen zeg maar.
En maak een planning/overzicht ofzo? Bedenk wat je allemaal moet doen, hoeveel tijd je hebt, dat soort dingen. Het helpt om je het gevoel te geven dat het allemaal gaat lukken, en het haalt iets van de stress weg, omdat je dan niet meer alles hoeft te overzien en door kunt gaan naar het volgende punt.

En praat met mensen over je keuzes. Andere mensen kennen vaak bepaalde punten van jou beter als jijzelf, dus kunnen zij ook goed bepalen of je een goede keuze maakt of niet

Vespertine
Vespertine

Vespertine is offline

[1330]
Vespertine zei op 15 juni 2012 - 12:30:
@Elise: I agree met Rianne: eerst even kalmeren. First things first. Probeer nu eerst gewoon je examens te halen, en daarna mag je pas nadenken over de rest. Ik ben zelf rotslecht met een planning (ik kan niet inschatten hoeveel tijd ik ergens voor nodig ga hebben), maar het lijkt me wel het beste idee. En vergeet niet extra tijdsblokken in te plannen, waarin je kan ontspannen (en kalmeren) + tijdsblokken om de dingen die je misschien in je planning niet afkreeg, toch nog af te maken. Zo vermijd je dat je planning rampzalig opschuift!
En ik weet helemaal zeker dat je de juiste keuze zult maken over je studierichting! Gewoon de dingen nemen zoals ze komen. Eerst focussen op het halen van je vakken en daarna, zoals Rianne zei, met verschillende mensen praten. Sommige mensen kunnen inderdaad de dingen anders zien dan jij ze ziet, en ik denk dat hun mening je wel kan helpen met bepaalde beslissingen maken!

*plet* Veel succes!

Celestial
Celestial

Celestial is offline

[1216]
Celestial zei op 15 juni 2012 - 16:47:
Pfff ziek, zwak en misselijk xx

Myth
Myth

Myth is offline

[7]
Myth zei op 16 juni 2012 - 13:55:
Ik voel me zo vreemd? Het lijkt alsof ik als een zombie leef 3: Ik voel me zo levenloos.

Celestial
Celestial

Celestial is offline

[1216]
Celestial zei op 16 juni 2012 - 17:06:
Het regent al de hele dag nog geen zon gezien vandaag

Carlina
Carlina

Carlina is offline

[289]
Carlina zei op 18 juni 2012 - 22:17:
Ik ben blij dat het leven zoveel mensen precies voor de wind gaat, maar is het dan echt nodig om elke keer je facebookstatus te updaten met dat nieuws en daarover op te scheppen? *zucht*
Ik zit in een tweestrijd, want natuurlijk is Facebook een makkelijke weg om al je goede vrienden op de hoogte te houden van nieuwtjes in je leven, maar langs de andere kant lezen zoveel mensen die niet je vrienden zijn en wel in je vriendenlijst staan dat ook, en dan heb ik zoiets van 'Is dat ook niet om op te scheppen?'

Of na de examens. Heel mijn tijdlijn staat dan vol berichten van 'GESLAAGD!!!' Ja, fijn voor jou, maar wat met de mensen die niet geslaagd zijn? Leuk om dat elke keer te moeten lezen.

Ik weet niet, misschien ligt het gewoon aan mij dat ik er op dit moment echt niet tegen kan en een beetje overdrijf. Blablablabla. En sommigen bedoelen het vast wel goed. Maar bij sommigen heb ik wel zoiets van 'jaja, opschepper.' Prrt.

Vespertine
Vespertine

Vespertine is offline

[1330]
Vespertine zei op 19 juni 2012 - 14:22:
Of mensen die twee weken voor jou klaar zijn met examens! o.o En dan doen ze dat écht expres, I'm sure of it. Anders zou je wel een beetje tact tonen en tenminste wat respect hebben voor die 100 andere mensen die nog tot het einde moeten bikkelen.

Maar ik snap sowieso wat je bedoelt met dat "geslaagd!". Er was een meisje dat dí¡í¡rover commentaar gaf, door ook "geslaagd!" te zetten zonder dat ze punten gekregen had, gewoon om het punt even te maken dat dat blijkbaar de mode was. _o_ Maar... eigenlijk deed zij net hetzelfde toen zij een maand daarvoor haar punten gekregen had, dus op zich maakte het niks uit. *brabbel*

Ik heb nog nooit zoiets op mijn Wall gezet though. Of jawel, één keer. Toen ik écht dacht dat ik na mijn herexamen het vak opnieuw moest opnemen en ik maar naar een ééncijferig getal zat te zoeken op mijn puntenlijst. Ik heb toen letterlijk drie keer moeten checken of ik inderdaad wel geslaagd was voor dat vak, dus ik heb dat toen even dolgelukkig op Facebook gezet.

Verder: OPSCHEPPERS. En ik denk ook wel vaak: "Like I care." ...is dat héél gemeen? ^^" In mijn hoofd zit er niet een dislike-button maar een I-don't-care-button. Niet dat die er ooit moet komen of zo, maar.

...laat ik maar gewoon verder gaan leren.
(En stiekem Merlin-fanfictions lezen.)
(Of Tumblr afstruinen. Alsof mijn afbeeldingenmap nog niet barst van de foto's.)

xEmma
xEmma

xEmma is offline

[18528]
xEmma zei op 19 juni 2012 - 14:52:
Hmm. Ik heb jullie hier wel gestalkt met dat ik geslaagd ben, maar ik heb het niet op Facebook gezet. Mijn wall-ding stond al vol met mensen die eerst een statusupdate plaatsten en daarna ook nog een foto van zichzelf met champagne onder de vlaggenstok waar een vlag en een tas aan bengelden. Ik vond het onnodig om de rest van de wereld ook nog met mijn nieuws lastig te vallen terwijl ze het de volgende dag toch op school wel zouden kunnen vragen als ze geïnteresseerd waren.

(Dat tas-aan-vlaggenstok-hangen is totaal niet praktisch, overigens. Ik had laatst die tas nodig en al die regen zal ook wel niet goed voor dat ding zijn geweest.)

Vespertine
Vespertine

Vespertine is offline

[1330]
Vespertine zei op 19 juni 2012 - 16:04:
Ik weet het niet he, maar het op een forum enthousiast verkondigen vind ik iets totaal anders? o.o Hier zijn topics met als onderwerp: stoef over iets goeds, hoe gaat het op school?, etc. En bovendien zitten we niet allemaal bij jou op school in jouw klas etc. Maar op Facebook lees ik binnen twee of drie weken sowieso 30 keer "Geslaagd!" en "Masterdiploma op zak, woehoe!" etc. Allemaal van mensen waar ik les mee heb gehad. En - I don't know. Hier op het forum vind ik het precies dik oke als tien mensen na elkaar juichen dat ze geslaagd zijn, maar ik vind het dikke spam op mijn startpagina als mensen op Facebook allemaal dezelfde vrij nutteloze statusupdate posten. ^^"
Tegen jullie wil ik graag zo'n dingen zeggen en ik zal waarschijnlijk het forum ook wel onder spammen zou ik geslaagd zijn. ^^" Maar op Facebook is dat zo... open en bloot en van: iedereen moet mij zien, look at me, look at me, like my status and celebrate want alles draait om mijn diploma! ...en op het forum komt dat eerder over van: ik ben blij en ik wil dat delen met jullie. ...if you understand what I'm trying to say? o.o

CosmicPurple
CosmicPurple

CosmicPurple is offline

[9912]
CosmicPurple zei op 19 juni 2012 - 16:06:
@Tascha: Yes, we do. We get it. -aaike-

Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 19 juni 2012 - 16:14:
Omdat we hier een soort van hele grote vriendengroep zijn en op faceboek is iedereen niet-interessant.
Okay. I'll dream on.

Vespertine
Vespertine

Vespertine is offline

[1330]
Vespertine zei op 19 juni 2012 - 17:00:
Very stiekem that made me smile very widely 'cuz it's very stiekem very true. 8D

Carlina
Carlina

Carlina is offline

[289]
Carlina zei op 19 juni 2012 - 21:37:
Hmm. Ik heb jullie hier wel gestalkt met dat ik geslaagd ben, maar ik heb het niet op Facebook gezet. Mijn wall-ding stond al vol met mensen die eerst een statusupdate plaatsten en daarna ook nog een foto van zichzelf met champagne onder de vlaggenstok waar een vlag en een tas aan bengelden. Ik vond het onnodig om de rest van de wereld ook nog met mijn nieuws lastig te vallen terwijl ze het de volgende dag toch op school wel zouden kunnen vragen als ze geïnteresseerd waren.


Maar jij mag dat. <3 Om de exacte reden die Vespie aanhaalde. Zij is wakkerder en goede uitleg en mee eens en *brabbel*.

Edit: Oh ja, en dan moet ik altijd zo denken van: En als je nu niet geslaagd bent? Zou je dan ook 'NIET GESLAAGD!!!' op je status zetten zodat iedereen het kan zien? Neen. Stomme mensen. Bah.



1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20