Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Forum » Stamcafé » Depressie topic #11

Depressie topic #11

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20
Vespertine
Vespertine

Vespertine is offline

[1330]
Vespertine zei op 5 april 2012 - 11:32:
In reactie op het vorige topic dus:

En toen was ik weer een vriendin kwijt. Gezellig. Ik wist toch al dat ze achter m'n rug om praatte, en ze een hekel aan me heeft.
Mij maakt het niet zo veel uit, maar het is wel kut.
Ik bedoel, gaat ze eerst tegen mensen zeuren dat ik niet serieus genoeg ben. Dan verander ik, gedraag ik me serieus, en netjes. Wordt ze boos, omdat ik te serieus ben. Dan hoeft het van mij niet meer.


Oh, meisje toch ._. *knuffelt heel hard* Never change for anyone. Dat is wat ik geleerd heb. Kritiek die waar is, daar mag je iets mee doen (zelf ben ik bv. te verlegen en daar mag ik best iets aan veranderen, maar dan voor mezelf en niet omdat vriendlief het zegt (wat hij ook doet) (ik dwaal vreselijk af)) - maar als mensen eisen dat jij verandert voor hen, then they don't deserve a tiny bit of the beautiful person you are. <3 It's what I learned.

*hugs*



Rianne
Rianne

Rianne is offline

[3408]
Rianne zei op 24 juni 2012 - 21:49:
Muh. Ik zie er niet uit. Man, maar goed dat ik een beetje vrij heb de komende tijd.

xEmma
xEmma

xEmma is offline

[18528]
xEmma zei op 25 juni 2012 - 16:20:
Muh. Ik zie er niet uit. Man, maar goed dat ik een beetje vrij heb de komende tijd.
Hoezo zou je er niet uitzien?
I think you are pretty (:

Carlina
Carlina

Carlina is offline

[289]
Carlina zei op 25 juni 2012 - 17:36:
Holy tuut, ik las net een topic op een ander forum waarin mensen het verschrikkelijkste moment uit hun leven delen. Was er een verhaal van een meisje dat naar de dokter ging voor een onderzoek, leek ze HIV positief te zijn. Dat stond vast, die tests waren uitsluitend, maar een week later kreeg ze toch een telefoontje dat ze niet positief was.
Dat meisje heeft gewoon een week lang in de overtuiging geleefd dat ze HIV-positief was. Hoe f*cked up is dat! O_O

Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 25 juni 2012 - 17:42:
Ik denk liever dat, dan dat je werkelijk HIV-positief bent, neh?

Rianne
Rianne

Rianne is offline

[3408]
Rianne zei op 25 juni 2012 - 17:44:
(...)Hoezo zou je er niet uitzien?
I think you are pretty (:


Nou mijn haar is slecht geknipt. En ik heb echt mega puisten, en ik ben bleek, en muh.

En dat is echt wel een erge fout die die dokter gemaakt heeft o.o

CosmicPurple
CosmicPurple

CosmicPurple is offline

[9912]
CosmicPurple zei op 25 juni 2012 - 21:12:
Post-Defqon depressie. =(

neversay
neversay

neversay is offline

[5612]
neversay zei op 29 juni 2012 - 17:11:
Ugh. Papa's jaarcontract wordt niet verlengt. Wat dus betekent dat hij na de zomer weer werkloos is. ''Er was niet genoeg werk.'' Stomme crisis. We hadden het al niet zo breed en dat wordt nu alleen maar erger.

Rianne
Rianne

Rianne is offline

[3408]
Rianne zei op 30 juni 2012 - 11:47:
Post-Defqon depressie. =(


Ik heb gisteravond gehoord dat de mensen om dat terrein, die er vlakbij wonen zeg maar, altijd gratis kaartjes krijgen voor lowlands en zo, ter compensatie, maar voor Defqon krijgen ze het niet, terwijl ze daarvan het meest geluidsoverlast hebben. Faal x'D

@Mascha: Dat is echt heel erg >< Gelukkig ga je nog niet studeren of zo toch? Hopen dat ie snel wel weer iets vind. <3

Vespertine
Vespertine

Vespertine is offline

[1330]
Vespertine zei op 30 juni 2012 - 14:35:
@neversay: He bah, wat naar ._. Ik hoop heel erg dat je papa héél gauw iets anders vindt, want als jullie het niet zo breed hebben dan kan ik me inbeelden dat dit er niet echt nog bij kan. *knuffelt* <3

Carlina
Carlina

Carlina is offline

[289]
Carlina zei op 30 juni 2012 - 22:32:
Ugh. Papa's jaarcontract wordt niet verlengt. Wat dus betekent dat hij na de zomer weer werkloos is. ''Er was niet genoeg werk.'' Stomme crisis. We hadden het al niet zo breed en dat wordt nu alleen maar erger.


Ooh veel sterkte! Ik ben ook al een aantal maanden op zoek naar werk, zonder succes, en ik weet hoe zenuwslopend dat kan zijn en hoeveel energie dat van iemand vergt. En ik heb dan nog geen gezin. Blijf de moed erin houden, hopelijk valt er toch iets leuks/goeds uit de bus!

Edit: Ik ben echt zo'n geit. Ik zag net foto's van het feestje van gisterenavond op Facebook, en bij elke foto had ik zoiets van 'omfg ik moet vermageren!!1!!'.
-_-
Terwijl ik echt een gezond gewicht heb. Ik weeg minder dan sommige vriendinnen, maar toch zie ik er op een of andere manier altijd 'zwaarder' uit? Vooral mijn armen. En dat vind ik zo dom he. Ik ben al een aantal weken intensief terug aan het sporten, maar ik hield het nu vol omdat ik NIET wou afvallen, maar gewoon een goede, gezonde conditie wou hebben. Mens sana in corpore sana, die dingen.
En dan dacht ik na het zien van die foto's meteen: 'Ik moet nog meer gaan sporten om af te vallen!', terwijl dat helemaal niet de goede motivatie is. Maar toch blijft ergens altijd die onzekerheid. Bah. Dus daar moeten we dan maar aan werken.

Eerste overwinningsstap: mezelf niet proberen te untaggen op foto's.

Rianne
Rianne

Rianne is offline

[3408]
Rianne zei op 30 juni 2012 - 23:57:
Oh dat is zo moeilijk Carlina, maar af en toe moet je gewoon net even die klik vinden om tevreden te zijn met jezelf zonder dat je echt rare dingen moet gaan doen zoals afvallen terwijl je gezond bent enzo.
Ik bedoel ik val nu af, maar ik eet niet zo goed op het moment, dat is niet zo slim

Bij mij helpt het altijd om even naar de kapper te gaan/een gezichtsmaskertje te doen/nieuwe make-up of beautyproducten te kopen/leuke kleren te kopen. Vooral dat laatste. ik mag mijn bovenbenen niet, maar ik heb wel mooie borsten en een mooie taille en mooie onderbenen. Dus ik heb nu een heel arsenaal jurkjes die boven strak zitten en dan los over mijn benen vallen. Voila, probleem opgelost

Vespertine
Vespertine

Vespertine is offline

[1330]
Vespertine zei op 2 juli 2012 - 11:59:
Ooh Carlina. <3 *knuffelt helemaal plat* Ik ken die reactie héél erg. En bij een hele reeks foto's op Facebook had ik bij alle-behalve-twee foto's iets van: "UNTAGGEN! O__O" ...maar toen heb ik mezelf verplicht om er twee dagen later nog eens naar te kijken, en toen heb ik maar twee foto's untagged, en ik was zó trots op mezelf! Gewoon, dat ik dat kon relativeren en dat ik tevreden kon zijn met het feit dat ik er niet uitzie op foto's zoals ik er graag zou willen uitzien, omdat ik er nu eenmaal niet zo uitzie zoals ik er zou willen uitzien - maar dat betekent niet dat ik een monster ben. ...als je mijn gebrabbel snapt. Ik bedoel maar: we zien zulke foto's heel anders dan ze in werkelijkheid zijn. En ik ben er zeker van dat jij prachtig bent. <3 If not, then we meet sometime zodat ik je dat in real life kan zeggen. En wat Rianne zei! Gewoon je mooie punten extra benadrukken en met een grote "I love my life!"-attitude rondlopen die zegt: "Fuck you als je mijn armen/benen/buik te dik vindt!", want mensen die dí¡í¡rop moeten letten, hebben echt niks beters te doen met hun leven.

Dat doet me er wel aan denken dat ik het gepresteerd heb om niét strakker te worden voor de zomer (zoals mijn plan was, want ik ga op vakantie en ik moét in bikini durven verschijnen, anders verpest ik het gewoon voor mezelf), maar in de plaats net extra uit te zetten. WHAT HAPPENED?! This sucks. Het is zó typisch van mij. Maar goed. Het is nooit te laat om te beginnen sporten zeker? Of om te beginnen me niks aan te trekken van anderen, want daar moet ik ook eens mee ophouden. En ik dénk, lieve Carlina (en iedereen die onzeker is over zichzelf), dat jij dat ook moet doen. Dat niks aantrekken, bedoel ik.

Want we zijn allemaal schattepatatjes en we mogen gezien worden. <3 Daar ben ik 100% zeker van!

Rianne
Rianne

Rianne is offline

[3408]
Rianne zei op 3 juli 2012 - 22:33:
Oké, Rianne gaat zeuren.

Ik voel me echt heel verdrietig en onrustig en alleen tegelijk. En ik zit de hele dag alleen thuis, want iedereen is hier weg enzo. En dan mis ik de rest, en als de dan ´s middags of ´s avonds thuiskomen dan vlieg ik het liefst weer naar boven of de deur uit. En en. Ik voel me gewoon zo rot. Want ik heb ondertussen het gevoel dat ik nauwelijks meer vrienden heb. Er is nog één meisje wat ik nog met recht een vriendin kan noemen, maar voor de rest heb ik het gevoel dat alles gewoon uit elkaar gespat is. Want zo´n meisje die ik al vanaf dat ik 4 jaar oud ben ken, die doet ook steeds raarder. En dan gaan ze vorige week na de diploma-uitreiking met zijn allen naar de kroeg hier in het dorp. En dan wordt ik om 12 uur ´s nachts gebeld door een vriend van mij, terwijl ik allang in mijn bed lig. Want hij kwam er nu achter dat ik niet uitgenodigd was, en het was niet zijn schuld, want dat andere meisje zou het allemaal dus regelen, en had mij niet mee gevraagd. En ik kan er gewoon niet bij dat ze me gewoon vergeten is. Ik bedoel, iemand die je als zolang kent? En ik ga altijd mee. Op die manier. En misschien is ze gewoon jaloers omdat ik apart genoemd ben tijdens de diploma-uitreiking omdat ik zulke hoge cijfers heb. Maar ze heeft lang niet zo hard gewerkt als mij, dus dat zou wel heel erg onredelijk zijn. Maar aan de andere kant is dat wel echt iets voor haar om jaloers te zijn.
Maar nu we 14 jaar langs steeds goede vriendjes zijn en ze me dan iedere keer weer laat vallen, waarna we na een tijdje weer beter met elkaar omgaan, daar heb ik ondertussen gewoon niet zo'n zin meer in. Maar dat is wel rot.

En zo'n andere vriendin van mij, die is eigenlijk alleen met haar vriend en zichzelf bezig. En dat snap ik wel, want die heeft het heel moeilijk thuis en zo. En daarvoor wil ik ook wel voor haar klaar staan. Dat vind ik ook geen probleem, maar af en toe ben í­k gewoon degene die even een knuffel nodig heeft.. en ik heb op dit moment niet het gevoel dat er iemand is bij wie dat kan.

En dan het je nog een vriend van mij. En mijn relatie tot hem gaat met ups en downs, maar het zal nooit meer zo worden als het was. En hij kan af en toe zo verschrikkelijk oneerlijk en bot zijn. En hij geeft me eigenlijk constant het gevoel dat ik een ontzettende gemene, gevoelloze bitch ben. En dat wil ik gewoon niet de hele tijd voelen. Want ik voel nog ergens toch wel hoop dat ik dat niet helemaal ben. Zeg maar.

En ik voel me gewoon zo alleen als ik nu de hele dag zo alleen thuis zit met niets dan mezelf. En ik zou zo graag een keer met iemand willen praten over de dingen die mij dwars zitten, en dat iemand een keer een knuffel voor mij overheeft.
En ik weet dat ik nieuwe vrienden nodig heb, maar ik weet niet hoe dat moet. En ik heb bijvoorbeeld vrijdagnacht op een feest wel met iemand van mijn oude school gepraat die ik helemaal niet zo goed kende, en dat was echt super gezellig. Maar ik weet gewoon niet hoe ik dan echt vrienden met zo iemand moet worden ><

En oh ja, ik heb morgen een verjaardag en daar komen twee van mijn ex-vriendjes. En daar voel ik me heel ongemakkelijk bij.
Want de eerste die is depressief geworden nadat ik het uitgemaakt heb, en ik weet dat het niet mijn schuld is, want hij was al bezig dat te worden voordat het uit was, maar heel veel mensen geven mij daar wel de schuld van, en dat is gewoon allemaal verschrikkelijk rot.
En die andere heb ik eigenlijk bijna niet meer gesproken nadat het uit is. Terwijl we wel echt hadden afgesproken vrienden te blijven. En ik wil niet dat ie daar iets over zegt en dat iedereen me een nog ergere bitch vind dan ze me al vinden. Dat dus.

Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 3 juli 2012 - 22:42:
Soms haat ik het dat we elkaar allemaal over het internet kennen en dan wil ik gewoon bij jullie het huis binnenrennen en jullie knuffelen en dan samen weet ik veel - films kijken en sleep overs houden en gekke dingen doen tot jullie weer vergeten zijn dat jullie je rot voelen. Maar ja dan is er natuurlijk weer dat kleine puntje dat ik niet eens weet waar jullie wonen, omdat ik jullie via internet ken en jullie tientallen kilometers ver weg wonen. Nou - mijn virtuele knuffels naar Rianne. Je kunt het, en en. Je zit in elk geval niet de hele tijd thuis, maar hebt feestjes en spreekt mensen en en. Dat is goed. ^^ *hugs*

neversay
neversay

neversay is offline

[5612]
neversay zei op 4 juli 2012 - 12:30:
Ik wist het gewoon. Echt waar. Argh.
Ik krijg net een telefoontje van m'n mentrix. ''Ja... Ik heb wel een beetje slecht nieuws. Je bent in de brugklas blijven zitten en dan mag je eigenlijk niet meer naar Atheneum... Maar omdat dat een speciale uitzondering was hebben we wel over je vergaderd... Eigenlijk alle leraren zeiden dat ze het slimmer vonden om jou op de HAVO te zaten omdat je ook zo vaak ziek bent. Je zit wel in de zone dat je zelf mag beslissen, maar ik hoop dat je wel wat met dit advies doet.'
Echt. Ik ben in totaal 21 dagen ziek geweest dit jaar... Vorig jaar was dat 63. dat betekent dat het met 2/3 vooruit is gegaan. En alsjeblieft. Ik vind niet dat ze daar naar moeten kijken EN ik vind het al helemaal geen reden. Ik had zo gehoopt dat ik een beetje support van school zou krijgen, ook al had ik al verwacht dat het niet zo zou zijn. Maartoch. Ik sta geen enkele zes. Helemaal geen, behalve voor gym dan. Maar. Dat vind ik niet tellen. Zelfs voor wiskunde sta ik een 7. En natuurlijk moet ik daar dan harder aan trekken, maar dat wil ik best doen. Het maakt me geen ene (#$#)(% uit of ik de hele tijd aan school moet zitten of niet. Ik wil het gewoon.
En ik ga gewoon. Dan vinden ze maar stom. I really don't care. Sowieso ga ik me alleen slecht voelen op de HAVO. Dus. Pech.



1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20