Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Forum » Stamcafé » Depressie topic #11

Depressie topic #11

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20
Vespertine
Vespertine

Vespertine is offline

[1330]
Vespertine zei op 5 april 2012 - 11:32:
In reactie op het vorige topic dus:

En toen was ik weer een vriendin kwijt. Gezellig. Ik wist toch al dat ze achter m'n rug om praatte, en ze een hekel aan me heeft.
Mij maakt het niet zo veel uit, maar het is wel kut.
Ik bedoel, gaat ze eerst tegen mensen zeuren dat ik niet serieus genoeg ben. Dan verander ik, gedraag ik me serieus, en netjes. Wordt ze boos, omdat ik te serieus ben. Dan hoeft het van mij niet meer.


Oh, meisje toch ._. *knuffelt heel hard* Never change for anyone. Dat is wat ik geleerd heb. Kritiek die waar is, daar mag je iets mee doen (zelf ben ik bv. te verlegen en daar mag ik best iets aan veranderen, maar dan voor mezelf en niet omdat vriendlief het zegt (wat hij ook doet) (ik dwaal vreselijk af)) - maar als mensen eisen dat jij verandert voor hen, then they don't deserve a tiny bit of the beautiful person you are. <3 It's what I learned.

*hugs*



xEmma
xEmma

xEmma is offline

[18528]
xEmma zei op 26 mei 2012 - 17:35:
*knuffel*
Ik denk dat de kans vrij klein is dat ze dezelfde dagen gaan. Ik weet niet hoe lang je zomervakantie duurt, maar het zou wel heel toevallig zijn. En als het alsnog gebeurt: ik snap dat je daar dan continu over in zit en ze echt niet tegen wilt komen, maar Parijs is een grote en vooral heel erg drukke stad. Op de toeristische plekken is het vaak zo belachelijk druk dat je ze niet zou zien als ze maar een paar meter van je afstonden (en als je ze wel ziet, zijn er genoeg mensen om je achter te verstoppen^^).
En ja, er is natuurlijk als ze tegelijkertijd gaan een kleine kans dat je ze werkelijk ziet, maar die kans is zo klein dat je moet proberen om daar niet over in te zitten. Lastig, maar het is zonde als zij jouw hele tripje naar Parijs zouden verpesten.

En ik denk dat die andere meisjes het juist op geld hebben afgeschoven om je niet te hoeven kwetsen. Geld is immers iets waar jij niets aan kan doen, dus dat hoef je niet als een belediging op te vatten. Als ze hadden gezegd dat ze geen zin hadden, had je dat best als een persoonlijke belediging op kunnen vatten.
Misschien hadden ze de andere tripjes al gepland?

En meisje 1 is simpelweg je tijd en moeite niet waard. Ik ken haar natuurlijk niet, maar ze klinkt oprecht als een heel vervelend persoon

en en ik denk dat het gaat over dinsdag, want dan zijn we beiden klaar met onze examens. Ze had het er al een keer eerder over, en ze wilde dat ik meeging "want ik ben de enige die meedoet met het drinken van een meter bier". Tof dat ze me daarom mee wil hebben. Ik zal het maar als een compliment beschouwen.

Vespertine
Vespertine

Vespertine is offline

[1330]
Vespertine zei op 26 mei 2012 - 17:54:
Ik zou gewoon doen waar je zelf zin in hebt. Als je geen zin hebt in een meter bier drinken die dag, dan zoekt ze maar een andere drinker. En als je wel zin hebt, dan negeer je het feit dat ze je enkel daarom zou vragen en dan geniet je er gewoon heel fijn van met andere mensen. ^-^

En, en, en - je hebt gelijk over Parijs en drukte. *kalmeert* Het ligt gewoon zo gevoelig voor mij nu. Ik moét echt afstand hebben van haar om dat allemaal te laten passeren.
Hun Parijsuitstapje is vorige week pas gepland. Dat weet ik omdat ze het er pas nu over hebben. En dat van het geld zou niet zijn om niemand te kwetsen, dat weet ik ook helemaal zeker. Zo ver denkt zij namelijk niet na denk ik én ze heeft de neiging om telkens als ze iets leuks gaat doen met mensen die zij zelf cool genoeg vindt, dat overal op Facebook rond te bazuinen. Want dan kan iedereen zien wat voor cool leven zij heeft. Ik zou me wel lichtjes beledigd voelen als ze zou zeggen dat ze er niet zo'n zin in heeft, maar ik zou me wel getroost voelen door het feit dat ze dat tenminste eerlijk zegt en niet met excuses komt aandragen die ze dan later verbreekt, zoals nu. Geen geld hebben en absoluut geen dingen mogen bij plannen in de zomer begrijp ik volkomen, ja. Maar dan - als de jíºiste mensen er zijn - wel van alles plannen, vind ik gewoon heel erg onbeleefd. Dan mag je voor mijn part gewoon eerlijk zijn van in het begin, want misschien heb ik gewoon veel verbeelding, maar ik mérkte wel dat zij gewoon geen zin had. Haar excuses namen te veel vormen aan, daarom: eerlijkheid > rest. Dat maakt het "geen zin hebben" namelijk ruimschoots goed, in mijn geval.
Maar goed. Zen.

xEmma
xEmma

xEmma is offline

[18528]
xEmma zei op 26 mei 2012 - 18:05:
Hmpf. Ik kan niet echt een andere conclusie trekken dan dat ze over totaal niet nadenkt over wat ze doet en/of dat het haar geen moer boeit om iemand te kwetsen. In beide gevallen ben je er inderdaad een heel stuk beter af als je haar volgend jaar niet meer hoeft te zien :]

Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 26 mei 2012 - 23:49:
Just - honestly.
Wat je nu doet helpt niet, oké?

xEmma
xEmma

xEmma is offline

[18528]
xEmma zei op 27 mei 2012 - 10:00:
Just - honestly.
Wat je nu doet helpt niet, oké?
What's wrong?
Of heb je het tegen mij?
*confused*

Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 27 mei 2012 - 10:24:
Nee, ik heb het tegen mezelf en ik moet ophouden met waar ik mee bezig ben maar idunno.

xEmma
xEmma

xEmma is offline

[18528]
xEmma zei op 27 mei 2012 - 10:29:
Ah, oké. Sterkte, met wat het dan ook precies is. :]

Vespertine
Vespertine

Vespertine is offline

[1330]
Vespertine zei op 27 mei 2012 - 12:03:
*huggles* ._. Ik hoop dat het gauw beter wordt, wat het ook is. <3

xNadezhda
xNadezhda is offline

[7882]
xNadezhda zei op 28 mei 2012 - 23:31:
Ik voel me een slechte vriendin. ): Mijn beste vriend heeft serieuze problemen met zijn moeder en is al eens uit huis gegaan om bij een vriend te wonen, maar nu is hij weer terug en zijn zelfvertrouwen / zelfbeeld gaat met de dag omlaag. Hij zegt dat hij weer uit huis wil, maar hij kan niet echt ergens heen + hij doet eindexamen dit jaar, hij is dan wel bijna klaar maar wat moet hij daarna? Zijn vader woont in Australië, daar heeft hij ook geen fuck aan.
En ik word er zo doodmoe van om naar zijn problemen te luisteren! Ik bedoel, ik wéét dat het ontzettend moeilijk voor hem is en ik SNAP dat hij het kwijt moet en dat hij ergens heen moet en ik WIL ook dat hij naar mij komt - letterlijk, ik wil dat hij als hij uit huis gaat dan maar hier komt wonen tot hij ergens een kamer heeft, dan weet ik tenminste dat het einigermaßen goed gaat -, maar ik stress al genoeg vanwege mijn eigen leven, ik heb in de komende drie dagen drie tentamens met freaking veel tentamenstof, een toneelvoorstelling coming up (ik ben één van de spelers) en ik wacht op de resultaten van mijn bloedtest. Ik wil me nu niet ook nog zorgen moeten maken over de psychische gesteldheid van mijn beste vriend. Hoe egoïstisch dat ook is.
*haalt diep adem*
Sorry about the rant.

Vespertine
Vespertine

Vespertine is offline

[1330]
Vespertine zei op 29 mei 2012 - 9:47:
*knuffelt* Voel je alsjeblieft geen egoïst. Jij hebt examens (en véél examens) en je zit volop in de stress. Natuurlijk moet je nu jezelf even voorrang geven! Wat niet wil zeggen dat je hem maar aan zijn lot moet overlaten. Maar hij kan niet van je verwachten dat jij je examenkansen in het slop laat liggen, om gewoon naar hem te luisteren. Kan hij niet naar jou komen, op voorwaarde dat jij deze 3 dagen even volledig voor jezelf krijgt? o.o

xNadezhda
xNadezhda is offline

[7882]
xNadezhda zei op 29 mei 2012 - 10:26:
Het is niet alleen de komende drie dagen. Tot en met 8 juni heb ik eigenlijk nul tijd voor iets anders dan de uni (I shouldn't even be here now), dan is er een periode 'rustige tentamens' aka twee tentamens in plaats van drie in die week, en dan ga ik voor twee maanden naar Engeland met mijn ouders & broer. I just don't see it happening. :/ Hij kan wel komen, maar dan is hij pretty much de hele dag alleen in huis. Daar zijn mijn ouders vast ook niet zo blij mee.
Het is zo frustrerend. Hij had een plekje gevonden bij een andere vriend, diens ouders vonden het oké, toen woonde hij tien minuten bij mij vandaan - nu een uur - en plotseling verhuisde hij terug naar zijn moeder, ik snap nog steeds niet waarom. En nu is hij weer doodongelukkig. Ik kan er niet tegen dat ik er niks aan weet te doen. En tegelijkertijd wil ik er niet over nadenken. *zucht*
Mumblewumble. Ik moet me aankleden. Op mijn tentamen focussen before I explode.

CosmicPurple
CosmicPurple

CosmicPurple is offline

[9912]
CosmicPurple zei op 29 mei 2012 - 12:21:
(just saying: ik vind tentamen een grappig woord.)

En Dezh: zeg hem op een rustige manier eerlijk wat je denkt. Hij snapt vast niet hoe erg het op jou weegt en dat is zeker ook niet zijn bedoeling, maar als jij er nooit iets van zegt denkt hij dat je het wel aankan, en dan is hij zo dankbaar dat hij een sterke vriendin heeft dat hij vervolgens steeds weer al zijn shit op jouw nek dumpt. Believe me, I've been there, I know how it feels.
En als je er niks van zegt zal het niet beter worden. Misschien lossen zijn problemen zich morgen ineens op magische wijze op en dan gaat die hele situatie weg zonder verdere irritaties, maar als ik jou was zou ik daar niet teveel op vertrouwen. Realistischer is dat dit nog een eindje blijft duren, als ik het zo lees. Maar jouw tentamens hebben voorrang, dat moet hij ook snappen. Als hij echt een goede vriend is moet hij er ook voor jou zijn in een moeilijke periode, net zoals jij er voor hem bent. Het is alleen klote dat jullie moeilijke periodes nu samenvallen, maar het is nu eenmaal zo. Probeer er samen het beste van te maken.
Als jij echt denkt dat het beter is voor hem dat hij bij jou komt wonen, stel het voor aan je ouders en maak daar duidelijke afspraken over. Je ziet elkaar, jij maakt je niet constant zorgen om hem, hij is dan weg uit die slechte omgeving (wat vast al een heel verschil zal maken), en als jullie even stoom willen afblazen zit de andere vlakbij.
Maar zorg dat hij je ook met rust laat als je moet studeren. Het is niet de bedoeling dat hij zijn probleem gewoon verplaatst en dan bij jou stress komt veroorzaken. Hij heeft eindexamen, dan heeft hij vast ook genoeg te doen. En anders zoekt hij maar een constructieve bezigheid zodat jij je kan focussen. Als je maar niet iemand anders voor jezelf gaat plaatsen.

xNadezhda
xNadezhda is offline

[7882]
xNadezhda zei op 29 mei 2012 - 14:34:
(zeggen jullie dat niet dan? o.o)

You're right. Ik was sowieso van plan om met mijn moeder te praten, die maakt zich net zo goed zorgen. & hij weet dat ik moet studeren. Dus... ja. Ik moet het van me afzetten.
Thanks, though <3

Vespertine
Vespertine

Vespertine is offline

[1330]
Vespertine zei op 29 mei 2012 - 14:43:
(Nee, wat jullie "tentamen" noemen heet bij ons allemaal "examen". Daarom vond ik bij Harry Potter "tentamen" zo'n gek woord. ^^" Ik beeldde me de hele tijd de inktvis in, omdat ik tentamen aan tentakels linkte. ...lezer met veel fantasie, hierzo.)

Lieve Nadezhda, ik sluit me helemaal bij Dorien aan. En misschien moet je er inderdaad eens met je moeder over praten? <3 *knuffelt* Geef nu ook vooral jezelf voorang: tentamens/examens zijn niet niks!

Carlina
Carlina

Carlina is offline

[289]
Carlina zei op 30 mei 2012 - 21:31:
Zeiden ze in Harry Potter 'tentamen'? o______o

Anyhoooow - ik moet morgen op het openbaar vervoer vertrouwen om bij een examen voor een job te geraken. Openbaar vervoer. *slaat hoofd tegen muur*
Als er 1 ding is in BE waarop je niet kan vertrouwen, dan is het het openbaar vervoer. Ik moet normaal trein & bus nemen; maar ik ga vanaf het station de afstand dan maar gewoon wandelen want met bussen ben ik al helemaal verloren.
-_-
En da's 25 minuten wandelen. Maar ik doe mijn sollicitatiehakken aan en die geven pas echt betekenis aan de naam killerheels. Dat zijn echt marteltuigen. -_-
Maar alles is beter dan bus nemen.

Tralalala, het gaat een stomme dag worden morgen en ik heb er geen ziiiiiiin in. Ik ga morgen veel denken aan die onnozele vis die zo keidroog het liedje 'Don't worry....be happy...' zingt. Dan word ik misschien nog een beetje vrolijk. <3



1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20