Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Forum » Stamcafé » Depressie topic #11

Depressie topic #11

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20
Vespertine
Vespertine

Vespertine is offline

[1330]
Vespertine zei op 5 april 2012 - 11:32:
In reactie op het vorige topic dus:

En toen was ik weer een vriendin kwijt. Gezellig. Ik wist toch al dat ze achter m'n rug om praatte, en ze een hekel aan me heeft.
Mij maakt het niet zo veel uit, maar het is wel kut.
Ik bedoel, gaat ze eerst tegen mensen zeuren dat ik niet serieus genoeg ben. Dan verander ik, gedraag ik me serieus, en netjes. Wordt ze boos, omdat ik te serieus ben. Dan hoeft het van mij niet meer.


Oh, meisje toch ._. *knuffelt heel hard* Never change for anyone. Dat is wat ik geleerd heb. Kritiek die waar is, daar mag je iets mee doen (zelf ben ik bv. te verlegen en daar mag ik best iets aan veranderen, maar dan voor mezelf en niet omdat vriendlief het zegt (wat hij ook doet) (ik dwaal vreselijk af)) - maar als mensen eisen dat jij verandert voor hen, then they don't deserve a tiny bit of the beautiful person you are. <3 It's what I learned.

*hugs*



Rianne
Rianne

Rianne is offline

[3408]
Rianne zei op 25 mei 2012 - 21:33:
Ik denk niet dat die vriendin het gaat doorvertellen of zo. Zo openlijk gemeen zal ze toch niet zijn. Lijkt me. Als ze gemeen wil zijn doet ze het wat subtieler. Denk ik. Maar eigenlijk ken ik haar helemaal niet, en heb ik hier eigenlijk helemaal niks over te zeggen. Maar goed.

Vespertine
Vespertine

Vespertine is offline

[1330]
Vespertine zei op 25 mei 2012 - 21:36:
He bah. Dat klinkt als een heel goede vriendin. [/not] Ik hoop echt dat het gewoon bij jou uit je systeem vloeit, en dat het je gewoon niet meer echt kan schelen. Dan kan je hopelijk genieten van je laatste schoolmomenten zonder dat nare gevoel. ._.

(Oh, een vriendin zei me gisteren dat de kans dat ze bij mij zit volgend jaar miniem is: ze neemt dit jaar mastervakken op, dus ze kan volgend jaar nog niet in mijn masterjaar zitten. Maar ja, het is dat meisje en gewoon haar hele... houding/gedrag/attitude. En ik denk niet dat ze het zelf doorheeft, en ik ga het haar ook niet vertellen. Het jammer is dat ik met haar beste vriendin ook super goed bevriend ben, en dat meisje heeft al gezegd dat ze wel wat boos is als ik en anderen afstand nemen van haar, omdat zij met dat ene meisje zo goed bevriend is. ...maar ik kan daar niks aan doen. Ik ben heel graag bij meisje 2, maar omdat meisje 1 zo... is zoals ze is, is meisje 2 ook anders. Dus ik denk dat ik het gewoon voor mezelf maar moet accepteren dat ik beter wat afstand houd van meisje 2.)

Carlina
Carlina

Carlina is offline

[289]
Carlina zei op 25 mei 2012 - 21:57:
Aaah, Emma. Da's toch al heel goed dat je een kleine stap hebt genomen. Niet zo hard blijven zitten met het feit dat het gesprek niet helemaal gegaan is zoals je wou, maar met het feit dat je het wel degelijk aangedurfd hebt.

En Vespie: ik snap je. Twee van mijn beste vriendinnen zijn bevriend met mijn aartsvijand (aka ex-beste vriendin) en ik heb het er na jaren ook nog moeilijk mee dat zij daar bevriend mee zijn. (Niet omdat ik jaloers ben, maar gewoon omdat ik weet wat voor een persoon dat dat is, en ik gewoon beschermend ben over mijn vriendinnetjes en zij te goed zijn voor een persoon als aartsvijand).
Maar ik weet wel dat ik er heel veel spijt van zou hebben gehad moest ik afstand genomen hebben van die twee meisjes, gewoon omdat ze bevriend zijn met mijn aartsvijand.
Het is natuurlijk wel anders als meisje 2 veranderd door meisje 1. Da's niet zo fijn. Misschien kan je dan proberen af te spreken met meisje 2 zonder meisje 1? Of is dat geen optie?
Enfin, het is natuurlijk het belangrijkste dat je doet waar jij je goed bij voelt, en niet zomaar iets doen omdat het ander blij zou maken. <3

xEmma
xEmma

xEmma is offline

[18528]
xEmma zei op 25 mei 2012 - 22:11:
Ik denk niet dat die vriendin het gaat doorvertellen of zo. Zo openlijk gemeen zal ze toch niet zijn. Lijkt me. Als ze gemeen wil zijn doet ze het wat subtieler. Denk ik. Maar eigenlijk ken ik haar helemaal niet, en heb ik hier eigenlijk helemaal niks over te zeggen. Maar goed.
Ik denk inderdaad niet dat ze het door zal vertellen, want dan zou iedereen mijn kant kiezen (aangezien we dan sowieso openlijk ruzie krijgen, denk ik. Als ik de confrontatie aan zou durven x)).

En @Natascha: Dan is het toch heel fijn dat meisje 1 niet in je masterjaar zit? Zeker als meisje 2 dat wel zit, is er grote kans dat je haar gewoon kan zien, zonder dat meisje 1 erbij is. (:

Vespertine
Vespertine

Vespertine is offline

[1330]
Vespertine zei op 25 mei 2012 - 22:23:
Dat is inderdaad gewoon heel fijn. En ja, 2 is dik in orde hoor en super fijn als ik alleen met haar afspreek. Maar 1 is zo... ruw, hard, dominant, uitlacherig tegenover andere mensen, en zelfs vrij self-centered. En 2 gedraagt zich soms ook wel een beetje anders, maar dat vind ik nog wel normaal eigenlijk, maar het gaat er vooral om dat we heel anders over 1 denken en dat zorgt onbewust sowieso voor zo'n beetje afstand tussen ons. En ik ben heel gauw gekwetst, zeker door 2, die in feite een even zacht persoon is als ik dus de logica is me ook nergens te vinden. Daarom is een beetje afstand vooral voor mijn eigen bestwil een goed idee, denk ik. Al wil ik niet te veel afstand nemen van 2, want ik zie haar wel heel graag!
Maar Carlina, wat naar dat die anderen daar wel nog mee bevriend zijn o.o Of ja, "naar". Ik bedoel: het is... vervelend. Omdat zij blijkbaar wél genoeg goeie eigenschappen in zo iemand zien. Een vriendin van mij is ook nog heel goed bevriend met de enige persoon in mijn hele leven die ik nooit meer hoef terug te zien, maar dan ook echt nooit meer. Zelfs mijn ex of een vriend waarmee ik ruzie kreeg, zou ik nog best opnieuw mee bevriend kunnen raken, maar dit meisje heeft écht afgedaan bij mij. En ik vind het zo'n gek idee gewoon dat andere mensen daar dan wel gewoon mee bevriend zijn. Soms heb ik wel iets vna: "ZIEN jullie dan niet hoe ze zich gedraagt?" ...maar hey: ik steek er mijn energie niet meer in. Alleen als ik haar per ongeluk tegenkom op straat. Dat schiet ik helemaal in paniek en word ik weer zo ongelofelijk kwí¡í¡d, hoewel dat nergens op slaat. Meh.

En Emma: ik hoop dat het niet tot zo'n confrontatie komt o.o Maar het is natuurlijk wel fijn om te weten dat iedereen in de groep jouw kant zou kiezen.

Carlina
Carlina

Carlina is offline

[289]
Carlina zei op 25 mei 2012 - 23:02:
En ik ben heel gauw gekwetst, zeker door 2, die in feite een even zacht persoon is als ik dus de logica is me ook nergens te vinden.


Misschien net omdat het zo'n zacht persoon is, verwacht je het niet dat zij ook iets maar zou kunnen doen dat je kwetst, en net daardoor dat je je sneller gekwetst voelt als persoon 2 iets doet, want van andere personen verwacht je dat wel maar van 2 niet want zij is zo'n zacht persoon en als zij dat dan doet, dan is het verschieten enzo? *brabbelbrabbel*

Maar Carlina, wat naar dat die anderen daar wel nog mee bevriend zijn o.o Of ja, "naar". Ik bedoel: het is... vervelend.


Ja, dat is wel zo. Maar 'aartsvijand' heeft hen ook niet aangedaan wat ze mij heeft aangedaan. Dus. En het is gewoon een beetje volwassen worden en met zo'n situaties leren omgaan. Zo was een van die gemeenschappelijke vriendinnetjes over 't laatst jarig en 'aartsvijand' ging daar ook zijn. En hoewel zij nog altijd mijn bloed doet koken en als ze te dicht bij mij komt ik niet verantwoordelijk ben voor mijn daden, heb ik me wel geamuseerd. Dusja. Live and learn, ofzoiets. ^_^
En vooral ook leven en laten leven. En hopen dat die mensen als je ze laat leven af en toe eens in nen groten koeienstront lopen.



Edit: Eigenlijk zijn wij meisjes toch complexe wezens he. :'D Ik ken echt geen enkele jongen die zoveel vriendschapsdrama heeft.

Rianne
Rianne

Rianne is offline

[3408]
Rianne zei op 25 mei 2012 - 23:33:
Whahaha, ja. Dat is echt aanbesteed aan het vrouwelijk ras. Maar goed, feit blijft dat als wij geen problemen hebben in een vriendschap dat we wel weer een veel warmere en zorgzamere en gezelliger relatie met elkaar hebben als jongens onderling. Vind ik dan.

Vespertine
Vespertine

Vespertine is offline

[1330]
Vespertine zei op 25 mei 2012 - 23:52:
Haha, soms zou ik zooo graag een jongen willen zijn he. En dan echt zo'n jongenjongen, geen snulletje. En als er boel is, dan doen we gewoon wat stoer en we meppen wat rond, en dan knuffelen we en zijn we weer dikke besties.

In plaats van achterlijk achterbaks gedoe. Meisjes zijn zo gemeen, maar helaas herken ik mezelf wel in meisjesgedrag. ^^"

Rianne
Rianne

Rianne is offline

[3408]
Rianne zei op 26 mei 2012 - 0:02:
Ja, maar als je een tijdje intensief met jongens omgaat, dan ga je je zó aan dat jongensgedrag irriteren. Ik in ieder geval wel. Ik heb dat een tijdje gedaan, en het ergert me echt much.

Vooral dat laat-maar-waaien principe. Van 'Hoi je bent er en nu is het gezellig' , maar niet dat ze je uit zichzelf opzoeken ofzo. Meer dat als je ze aanspreekt dat het vet gezellig is, maar dat ze nooit eens jou zouden aanspreken.

Maar ja, dat zijn mijn ervaringen.

xEmma
xEmma

xEmma is offline

[18528]
xEmma zei op 26 mei 2012 - 10:01:
Oh, ik heb juist dat ik me grandioos aan meisjes ga irriteren als ik ze te veel zie. (Vorige zomervakantie zijn we met mijn gezin (vader, moeder, zus, ik) op vakantie gegaan en mijn zus en ik mochten beiden een vriendin meenemen. Papa was dus de enige man in het gezelschap. Ondanks dat we wel met een paar jongens waren gaan chillen een paar keer, was ik de week daarna (toen we naar een jongerencamping gingen) zo ongelooflijk blij dat daar ook jongens waren. Ik heb oprecht twee nieuwe meisjes ontmoet en echt tientallen jongens.)

Ik vind het vaak chiller om met jongens op te gaan, op de voorwaarde dat ze mij als een vriend zien en niet naar mijn borsten staren. (Als je er op let, doen echt meer jongens dan verwacht dat, ongelooflijk irritant. Ik snap niet hoe ze tijdens een gesprek daar zo bezig mee zijn _o_)
Nu ik erover nadenk, hebben de meeste van mijn jongensvrienden ook een vriendin.

Tja, ik vind jongens ook gewoon liever eigenlijk. Maar misschien komt dat meer door de meisjes in mijn omgeving _o_
Vroeger was ik echt ongelooflijk jongensschuw. Best geinig om aan terug te denken.

Vespertine
Vespertine

Vespertine is offline

[1330]
Vespertine zei op 26 mei 2012 - 11:47:
Het hangt er ook wel vanaf welke jongens en met wie ze samen zijn. Sommige jongens veranderen echt 180° naar een totaal andere kant wat betreft hoe ze zich gedragen als ze in groep zijn. Terwijl ze écht aardig en leuk zijn als ze alleen zijn of met een paar jongens die helemaal geen "Moet. Macho. Uithangen. Grom!"-gedrag veroorzaken. ^^"

Maar ik heb ook vaak een hekel aan meisjes. Bij meisjes voel ik me vaak in een soort competitie zitten zonder dat ik dat wil. Ik vergelijk mezelf zoooo hard met iédereen. En met maar héél weinig meisjes zit het gewoon van in het begin goed, en dan valt dat vergelijkingsgevoel en "zij is x-er dan ik"-gevoel weg. Dat heb ik bij een drietal meisjes die ik nu ken. Verder heb ik dat bij iedereen die ik ontmoet. *onnozel schaap* Bij jongens gebeurt dat niet, omdat dat jongens zijn.
En bij meisjes kan ik me wel vaak ergeren aan overdreven meisjesachtig gedrag en vooral om drama om niks. Maar dat komt omdat ik op veel vlakken ben opgevoed met "Doe eens normaal" en "Niet flauw doen he" en zo. Wat niet wli zeggen dat ik niet serieus de flauwerik kan uithangen van tijd tot tijd, maar als ik mezelf dan op dat vlak vergelijk met anderen in de groep, ben ik wel ineens degene die normaal doet en zich ziek ergert aan andere flauwerikken. _o_

...wat een uitleg waarop niemand zat te wachten. :'D

xEmma
xEmma

xEmma is offline

[18528]
xEmma zei op 26 mei 2012 - 12:45:
Ik vergelijk me ook veel met meisjes, maar ik heb er in de zomer altijd veel meer last van dan in de winter _o_
Sowieso vergelijk ik mezelf meer op wat betreft uiterlijk dan innerlijk. Op een of andere manier is het me beter gelukt om me minder van andermans mening aan te trekken als het gaat over mijn innerlijk dan uiterlijk.

En ik erger me altijd aan mijn eigen meisjesachtige gedrag en gezeik omdat niet iedereen in de wereld lief is _o_

Rianne
Rianne

Rianne is offline

[3408]
Rianne zei op 26 mei 2012 - 13:18:
Maar iedereen moet eigenlijk ook gewoon lief zijn, Emmaa. Dat meen ik serieus XD Het heeft geen enkele zin om niet lief te zijn, en toch doet iedereen wel eens niet lief, ik zelf ook , eigenlijk. Dat is best raar ><.
En ik was vroeger juist absoluut niet jongensschuw. Had best veel jongensvrienden op de basisschool. Ik wilde altijd een jongetje zijn XD

Maar jongens apart vind ik echt leuk. Ik kan met één jongen tegelijkertijd meestal heel goed opschieten. En het is dan supergezellig enzo. Maar zodra je een groep krijgt, vindt ik het meestal al een stuk minder. Ik voel me altijd zo onbegrepen ><.

Maar ja het kan ook aan mij liggen.

xEmma
xEmma

xEmma is offline

[18528]
xEmma zei op 26 mei 2012 - 13:28:
Het is best wel onmogelijk dat iedereen in de wereld lief zou zijn. Ik zou het ook niet kunnen om altijd vriendelijk te zijn :3

Ik vind een groep jongens juist gezellig. :]

Oh. Vriendin 2, zeg maar, probeert me de hele tijd te bereiken maar ik wil niet bereikt worden maar ik vind het zo vervelend om telkens te weigeren _o_

Vespertine
Vespertine

Vespertine is offline

[1330]
Vespertine zei op 26 mei 2012 - 16:00:
En wil ze je bereiken omdat ze joí¹ wil bereiken, of omdat ze wrs gewoon een ei kwijt moet over iets dat jou niet boeit? ^^"

En sorry voor mijn grote gezeur, maar: updaaaate. v.v Over dat ene meisje: ze gaan gezellig naar Parijs, ik geloof met 4. En da's oke, maar:
1. Ik ga ook apart met een meisje naar Parijs (Dat kwam zo: het storende meisje plande de hele tijd tripjes met 1 iemand die zij uitkoos. Zonder daar iets van te zeggen tegen de rest, maar door het tegelijk wel aan de hele wereld te laten weten via Facebook. Dat kwetst een beetje als je een fijne groep bent, gewoon omdat je uit beleefdheid wel vraagt: "Wil er nog iemand mee?" en als je dat niet wil, dan zeg je toch gewoon: "Hey, wij gaan met twee. Met een groep is het zo druk, maar we zullen vast met de groep nog een keer iets doen!" of zo. Dus omdat zij dat niet deed, trokken wij ons daar dan ook maar niks van aan, want eigenlijk heeft iederen het recht om te doen wat ie wil he. Niemand is verplicht om iedereen mee te vragen op zo'n tripje. Dus wij dachten: dan gaan wij ook gezellig naar Parijs onder ons tweetjes. ^-^)
2. Ik hoop zooooo hard dat ze NIET op dezelfde dagen gaan, want dan is heel mijn trip op zich al verpest. Ik zou dan de hele tijd aan hen zitten dénken, zelfs als we ze niet zouden tegenkomen. Man. En ik moet dat subtiel weten te vragen ergens.
3. We gaan ook met een aantal meisjes naar Boedapest. Mijn voorstel was Parijs of Berlijn maar daar wilde dat drukke meisje niet heen én daarna wilde ze niet omdat ze geen geld had. Hetzelfde geldt voor een ander (eerder fijn en rekening houdend met de rest) meisje. Nu blijkt dat er zowel Parijs en Londen-tripjes met hun onderling gepland staan.

*facepalm* Ik probeer me dit echt NIET aan te trekken, maar da's verdomme moeilijk. Ik haat het als zo'n dingen gebeuren met zo'n excuses. Ik heb veel liever dat mensen zeggen: "Nee, ik heb hier geen zin in." dan allerlei excuses over geld en tijd - want dan achteraf allerlei tripjes plannen met mensen die ooooverduidelijk wél goed en cool genoeg zijn voor haar exclusieve clubje, dat kwetst gewoon enorm. En ik ga dit maar echt niet meer proberen uit te leggen aan dat ene meisje waarmee ik nog wél goed bevriend ben (dat beste vriendinnen is met dat irritante meisje), want... ik denk dat ze dit gewoon niet gaat begrijpen. Hoe hard ze ook haar best doet en hoe goed ze het ook bedoelt.

Ik wil gewoon niet dat ze op dezelfde datum naar Parijs gaan. Echt niet. Ik hoef haar de ganse zomer niet te zien. En ik ben - heel slecht - zelfs al een excuus aan het bedenken waarom ik niet naar haar verjaardagsfeestje zou moeten gaan.
Overigens heb ik gewoon echt geen zin meer om er tijd en moeite en geld in te steken om haar te zien op haar verjaardag (en een pakje te voorzien), als ik/wij niet eens de moeite waard zijn om op onze berichtjes te reageren.
Ik snap dat je geen tijd hebt om naar de stad te komen voor iederéén als je geen les hebt. Maar ik snap niét dat je dan het lef hebt om keileuke dingen te doen en daar keiveel tijd voor vrij te maken met de mensen die duidelijk wel tot haar exclusieve clubje horen. Hou daar dan ook rekening mee.

Ik ga even onnozel doen: AAAAAAAAAARRRRGHGGHHGHGH.

Zo.



1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20